Massa zárkózott fel a két Red Bullhoz
2011. szeptember 10. 10:45
Sebatian Vettel péntek délutánhoz hasonlóan az időmérő előtt sem talált legyőzőre Monzában, míg azonban tegnap csak néhány századmásodperces előnnyel szerezte meg az első helyet, most csapattársára is több mint 3 tizedet vert. A címvédő a hétvége eddig legjobb idejét teljesítve, 1:23.170-es körével végzett Mark Webber előtt.
A két Red Bullt leginkább Felipe Massa tudta megközelíteni, de már ő is majdnem fél másodpercet kapott Vetteltől. A ferrarisok egyébként az edzés első felében nem is futottak mért kört, később azonban tizedről-tizedre javítgatták egymás idejét. Fernando Alonso végül a lágy gumikon nem tudta tartani a tempót a többiekkel, így visszacsúszott a 8. helyre.
A tegnapi biztató forma után némileg csalódást okozott a McLaren teljesítménye, Lewis Hamilton és Jenson Button fél másodpercet meghaladó hátránnyal végül a 4-5. helyen végeztek. Button a délelőtt folyamán erős alulkormányzottságra panaszkodott, a csapat lázasan dolgozott az MP4-26 körül, hogy megfelelő balanszot találjanak az időmérőre.
Tegnaphoz képest szintén visszaesett a Mercedes, Nico Rosberg a 6., Michael Schumacher pedig a 7. helyet szerezte meg, a két versenyző ráadásul feltűnően sokszor látogatott ki a bukóterekbe. Schumacher, aki az autó balanszára panaszkodott, egyszer meg is pördült az első sikánban. A 8. helyezett Alonso mögött a Force Indiák fértek még be az első tíz közé.
A mezőny végén nagyobb meglepetés nem történt, egyedül Daniel Ricciardo teljesített a 107 százalékos határon kívül - ő azonban a tegnapi naphoz hasonlóan az edzés második felét egy műszaki hiba miatt most is a bokszban vesztegelve töltötte.
Az edzésről élőben készült, részletes összefoglalónkat az eredménytáblázat alatt olvashatják.
Köszöntjük kedves olvasóinkat az Olasz Nagydíj szombat reggeli szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! Tegnap délelőtt Lewis Hamilton hatalmas fölénnyel nyerte az első szabadedzést, délután azonban egy hajszállal elmaradt Sebastian Vettel idejétől.
A csapatoknak a szokásosnál is nagyobb fejtörést okoz az autó megfelelő beállítása. Monza ugyan a legkisebb leszorítóerőt igénylő pálya az egész versenynaptárban, a dupla DRS zóna miatt talán megéri a megszokottnál meredekebbre állítani a hátsó szárnyat - ami az időmérőn mindenképp előny, a verseny viszont már hátrány lehet.
Az előző két szabadedzéshez hasonlóan száraz pálya fogadta a versenyzőket, az ég egyelőre azonban felhős. Az aszfalt jelenleg 29, a levegő 26 fokos.
A versenyzőktől tegnap több panasz is érkezett, ezért az éjszaka folyamán módosították a Roggia rázóköveit. Hamarosan jelentkezünk a részletekkel.
Megkezdődött a harmadik szabadedzés, a csapatoknak még egy óra áll rendelkezésükre, hogy az időmérő előtt elvégezzék az utolsó simításokat az autókon. A versenyzők nagy része Jérome D'Ambrosio vezetésével már ki is hajtott a pályára, hogy megtegye ellenörző körét.
Lewis Hamilton és Jenson Button még nem hajtott ki a pályára, rajtuk kívül Sebastian Vettel nem tette még meg ellenörző körét.
A lelkes közönség hatalmas ujjoongással fogadja a ferraris mai első körét.
Most Buttonnal kettesben köröznek a pályán, egyedül Hamilton várakozik még a bokszban. Maldonado közben már második ellenörző körét is megtette. Végül Hamilton is elhagyja a McLaren garázsát.
A fiatal német előző körében elkövetett hibája miatt csak a 4. volt, egy körrel később azonban az élre ugrott 1:24.957-tel.
A csapatok ilyenkor átfutják az ellenörző körben gyűjtött adatokat, mielőtt nekikezdenek az érdemi munkának. A Ferrari garázsában közben Luca di Montezemolo jár körbe, és ráz kezet a csapat tagjaival. Jelenleg üres a pálya.
A Ferrari elnöke, aki a pletykák szerint a miniszterelnöki posztra hajt, lelkesen integet a nézőknek a bokszutca faláról.
Ahogy az megszokott, a kisebb csapatok már az első percekben lelkesen teljesítik a köröket, az első mért kört D'Ambrosio teljesíti, ideje 1:32.578.
A versenyzők kiözönlenek a pályára, Kovalainen 1:29.327-tel át is veszi a vezetést.
Trulli megjavítja csapattársa idejét, Schumacher azonban bő 2 másodperccel gyorsabb náluk, 1:26.943-mal iratkozik fel az időtábla élére. Pedig a visszajátszásból látszik, hogy az Ascariban alaposan lecsúszott a pályáról. Közben Nico Rosberg az első sikánt rontotta el.
Az első sikán rajta is kifogott, hiába próbált ellenkormányozni, nem tudta megfogni az autót. Ennek ellenére folytatni tudta a körözést.
A McLaren-es átveszi a vezetést 1:24.489-cel, mögötte Rosberg, Hamilton, Webber és Vettel áll.
Az egykori csapatfőnök idén nem először figyeli a helyszínről az eseményeket.
Az ausztrál bő 2 századdal volt gyorsabb Buttonnál, 1:24.468-as ideje után visszatér a bokszba, ahol a szerelők betolják a garázsba az RB7-et.
Az edzés első felében a bokszban várakoztak, most azonban Alonso és Massa is kihajtott a pályára.
Kereken 1:24.000 alatt ért körbe a pályán. Közben Alonso első köre a 11. helyre elég.
Nem úgy, mint tavaly, amikor Button és Hamilton teljesen eltérő beállításokkal vágott neki a versenynek.
Alguersuari az első versenyzők egyike, aki a lágyabb keverékeken hajt pályára, első körében így is bő 2 másodperccel elmarad Vettel idejétől. Tegnap azonban láthattuk, hogy az abroncsok ezőttal is csak a 2-3. gyorskörükben nyújtják a legjobb teljsítményt.
Alonso és Massa folyamatosan javítgatják meg egymás idejét, jelenleg az 5-6. helyen tanyáznak. Közben Rosberg is felrakta a lágy gumikat.
A versenyző már tegnap sem volt elégedett az autójával, és úgy látszik, az éjjel végzett munka sem javított sokat a helyzet.
Lágy gumikon 1:23.875-re javítja az etalont. A Mercedesek láthatólag a tegnapitól eltérő beállításokkal mennek. A pénteki edzéseken a szokásostól eltérően nem voltak túl gyorsak az egyenesekben, most viszont mindhárom mérési ponton Schumacher érte el a legmagasabb sebességet.
A Renault egykori csapatfőnöke szokásos kék napszemüvege mögül figyeli az eseményeket.
Az első torziós rudat cserélik Button autójában, keményen dolgoznak, hogy megfelelő balanszot találjanak az elégedetlenkedő versenyző számára.
A sikánt az éjjel átépítették a versenyzőktől érkezett panaszok miatt, a részleteket itt olvashatják.
A tegnap délutáni edzéshez hasonlóan most is a harmadik helyen áll, egyelőre azonban nem elégedett az autó beállításaival. A Mercedesek jelenleg lágy gumikon, alacsony üzemanyagszinttel köröznek. Egyelőre senki nem tudja megjavítani Rosberg idejét.
Különböző aero-beállításokat próbálgatnak Paul di Restával, aki most már sokkal stabilabbnak érzi az autóját - adta hírül a csapat Twitteren.
Bő 10 perccel az edzés vége előtt Alonso is a lágyabb keveréken hajt pályára. Közben a szintén lágyakon próbálkozó Rosberg újfent elrontja az első sikánt: a kerekei blokkkolnak, így kénytelen a menekülőúton visszatérni a pályára.
A lágy gumikon teljesített első körében csak a 4. legjobb időt futja, közben Button is visszatér a pályára - most talán kiderül, sikerült-e megoldást találni a problémáira.
Szinte az összes versenyző kihajtott a pályára, többségük lágy gumikon indult az utolsó rohamra. Elsőként Button szeli át a célvonalat, azonban 21 ezreddel elmarad Rosberg idejétől.
A Lotus első szárnyának egy kisebb eleme figyeg az olasz autóján.
Massa megelőzte Rosberget, Webber azonban mindkettőjüknél gyorsabb: 1:23.569-et fut. Közben Vettel is átszeli a célvonalat, ideje azonban egyelőre csak a 3. helyre elég.
Ennek ellenére tovább javít saját idején, 1:23.534 az új etalon. A lágy gumik 2-3. körében a versenyzők sorra futják a leggyorsabb köreiket, a forgalom azonban sokuknak bezavar.
A német az előző körében szó szerint lemenekült a pályáról a mögötte érkező Rosberg elől, most azonban rálépett a gázra, és 1.23.170-nel átvette a vezetést, bő 3 tizedet verve csapattársára.
Lengetik a kockás zászlót, az időmérő előtt tehát Vettel bizonyult a leggyorabbnak a monzai pályán. Mögötte Webber, Massa, Hamilton, Button, Rosberg, Schumacher, Alonso, Sutil és di Resta végzett. A versenyzők természetesen mindannyian a lágy gumikon teljesítették legjobb köreiket, kivéve Daniel Ricciardót, aki az edzés második felében műszaki probléma miatt a garázsban vesztegelt.