Kobajasi lett a hét leggyorsabbja
2012. február 24. 09:04
A hét utolsó tesztnapján sem a nagycsapatok bérelték ki a tabella élbolyát Barcelonában, mivel a Saubert vezető Kamui Kobajasi volt az, aki 1:22.312-es idejével felállította a heti rekordot. A japán több próbálkozás után, a lágy gumikkal faragta le eddig az etalont.
Emellett ráadásul brutális mennyiségű, 145 kört tett meg - ami több mint duplája a Spanyol Nagydíj versenytávjának -, noha rövid időre a garázsba kényszerítette a kipufogó rakoncátlankodása. "Boldog vagyok, nagyon sok kilométert tettünk meg" - közölte Kobajasi. "A délelőtti beállítás-változtatások javítottak a köridőimen, ami roppant kedvező. Bár még jobban meg kell értenünk az autót és a gumikeverékek viselkedését különböző benzinmennyiségek mellett, a helyes irányba tartunk."
A csapat azért fordított kiemelt figyelmet az időmérő-szimulációra, mert a kvalifikációk a gyengeségeik közé tartoztak az elmúlt években a gumikat kímélő autó miatt. Egyébként az istálló kiszámolta, hogy a mai 670 kilométernél többet csak egyetlen tesztnapon futottak a fennállásuk során: 2006-ban, Paul Ricardban (az akkor BMW nevű autó volánja mögött Nick Heidfelddel).
A 2. helyen Pastor Maldonado végzett, aki 18 századmásodperccel gyengébb időt futott, mint csütörtökön. A venezuelai pilóta előbb teljesített egy képzeletbeli versenyt, majd hosszabb etapokon vizsgálta a Williams újításait. "Pozitív teszt volt a csapat számára. Nem volt gondunk az autóval, a négy nap során sok kilométert mentünk" - nyilatkozta.
Paul di Resta a szuperlágy Pirellikkel vette át a 3. helyet délután Jenson Buttontól. A két britet 81 ezred választotta el egymástól. A legjobb körük megtételét követően délután mindketten a hosszú etapokra váltották át, a mezőny többségéhez hasonlóan. Di Restának volt egy kicsúszása is a nap folyamán, amellyel fél órát vesztett.
A Ferrari végre átlépte a 100 körös határt, és Felipe Massával teljesítették első igazán hosszú etapjukat is. A brazil optimistán szállt ki az autóból, bár nem tagadja, sok munka vár még rájuk. "A mai egy pozitív nap volt, igazából nem is délelőtt, hanem délután. Javult a hangulatunk, mert megtaláltuk a követendő irányvonalat. Biztos vagyok benne, hogy ezáltal láthatjuk majd a fejlődést" - jelentette ki. "Délután képesek voltunk folyamatosan 8-9 mért körös etapokat futni. A köridők roppant következetesek voltak, ami nagyon kedvező."
Mark Webber a 6. pozíciót foglalta el a Red Bullal. "Ma sok dolgot végeztünk el, rengeteg alkatrészt teszteltünk. Minden jól működött" - fogalmazott az ausztrál. "Ez kevés megtett körrel és sok garázsban töltött idővel járt, de értékes információkhoz jutottunk, ami elégedettségre ad okot a hét befejeztével."
A Toro Rosso újonca, Jean-Eric Vergne folytatta a bokszkiállások gyakorlását, amire elmondása szerint egyre jobban ráérez, csakúgy, mint összességében az autó vezetésére. Végül a 7. helyen zárt. "Teljesítettük a programunkat, számos kísérleti elemmel foglalkoztunk" - monda a csapat főmérnöke, Laurent Mekies. "Bizonyos változtatások végrehajtása időigényes volt, ami megmagyarázza, miért nem tettünk meg rengeteg kört. Mindazonáltal fontos volt, hogy kiértékelhessük az elemeket. Elégedettek lehetünk az eredményekkel."
A nap első felében az enyhe időjárást látva a Mercedes kihasználta az alkalmat, és versenyszimulációra küldte Nico Rosberget. A német végig a kemény gumikat használta, de meglehetősen jó átlagot ért el. Délután a beállítások próbálgatására tért át, főleg a lágy abroncsokon teljesítve 10 kör körüli meneteket.
"A W03-mal lebonyolított első teljes tesztünk után látom az előrelépésünket. Az ütemtervünk jól alakult a héten, és minden nap határozottan fejlődtünk" - mondta Rosberg. "Természetesen ilyenkor még nehéz megállapítani, hogy miképp szereplünk majd éles körülmények között a riválisok ellen, de összességében elégedett vagyok." Ross Brawn, a Mercedes vezére kiemelte a jó megbízhatóságot. "A versenyzők és a mérnökök tudnak dolgozni az autón, és nem a problémákat kell megtalálniuk. Reméljük, a jövő héten még inkább a teljesítmény javítására tudunk figyelni" - nyilatkozta.
A technika ördöge ma a kisebb csapatokat pécézte ki. Egy autóvillamossági probléma miatt ki kellett cserélni a motort a Caterham autójában, ezért Heikki Kovalainen csak 70 kört tett meg vele, és összességében nem értékelte olyan jónak a barcelonai tréninget, mint a jerezit. "Nem alakult minden teljesen úgy, ahogy szerettük volna" - ismerte el. "Azonban ez egy olyan teszt volt, amelyre úgy tekintünk vissza, hogy örülünk, hogy magunk mögött hagytuk, viszont sokat tanultunk, és több olyan akadályt elhárítottunk, melyeknek komolyabb következményei lehettek volna a szezonban." Mindazonáltal még így is jobban járt, mint Charles Pic, akit végig a garázsban tartott a Marussia jobb hátsó futóművének hibája.
A Caterham technikai igazgatója, Mike Gascoyne ugyanakkor úgy vélte, nagyjából behozták a délelőtti lemaradást, és tudják, mire kell figyelniük a következő teszten. Akkor már egy új aerodinamikai csomagot fognak használni.
Legközelebb a jövő héten, március 1. és 4. között, szintén Barcelonában gyakorol közösen a mezőny, de a Red Bull és a Ferrari csak egy nappal később csatlakozik a többiekhez - és egy nappal tovább is maradnak Spanyolországban -, a Lotus pedig február 27-én bepótolhat egyet a héten kihagyott négy tesztnapból, amennyiben engedélyt kap rá.
Köszöntjük kedves olvasóinkat az e heti negyedik tesztnapról élőben írt tudósításunkban! Szokás szerint sok információval, képpel, eredményekkel igyekszünk jelentkezni a nap folyamán a Barcelonában történtekről. A pálya környékén már melegebb van, mint az előző napokon: a levegő 7, az aszfalt 13 fokos, és később 17 fok is várható. Enyhe délnyugati szél fúj. A csapatok idén el vannak kényeztetve: eddig egy tesztnapon sem esett az eső.
Kovalainen Caterhamje volt az első autó a pályán, már csak Charles Pic ül a garázsban - de a Marussia elismerte, hogy még meg kell oldaniuk egy problémát, mielőtt megkezdhetik a munkát.
Bár csütörtökön Pastor Maldonado érte el a legjobb időeredményt, a nap legérdekesebb mozzanata a Red Bull és a Mercedes párhuzamos versenyszimulációja volt, amit tegnapi tudósításunkban az összes köridő felhasználásával, alaposan kielemeztünk. Ma valószínűleg még több versenytáv szerepel majd a csapatok menüjén.
Most senki nincs a pályán. Addig is egy érdekesség: az Auto Motor und Sport úgy tudja, a jövő héten bemutatásra kerülő Marussia a McLarenhez hasonlóan nem lépcsős orrú lesz. "Valójában nagyon kicsi volt a különbség a két megoldás között. Akkor minek kockáztattunk volna egy olyan konstrukcióval, amit nem ismerünk?" - idézte a lap egy meg nem nevezett forrását. Az ex-Virgin Marussia az egyetlen csapat, amely ezen a héten nég a régi modelljével tesztel Barcelonában, főként azért, hogy gyakorlási lehetőséget biztosítson az újonc Picnek.
Az Autosport tudósítója szerint egyelőre ennyi vállalkozó kedvű, korán kelő néző jutott el a pályáig. Tömegekre ma nem lehet számítani, mivel nem Alonso vezeti a Ferrarit. Közben di Resta megtörte a csendet a Force Indiával.
A Lotusról már tudtuk, hogy kap egy extra tesztnapot az elvesztett napért cserébe, de tegnap este kiderült, hogy a Red Bull és a Ferrari is külön utakon fog járni. Először a Ferrari döntött úgy, hogy a jövő héten nem csütörtöktől vasárnapig, hanem péntektől hétfőig tesztel majd Barcelonában, mégpedig "logisztikai okokból" - ez vélhetően azt takarja, hogy nyerni akarnak egy plusz napot az alkatrészek legyártásához. A Red Bull is engedélyt kért tőlük, hogy csütörtök helyett szintén a következő hétfőn teszteljen velük együtt, amire a Ferrari rábólintott. A módosítást egyébként az összes többi csapatnak is jóvá kellett hagynia.
1:26.955 alatt teljesíti. Maldonado legjobbja tegnap 1:22.391 volt. Massa és di Resta is a pályán van.
Bár a köridejét a szuperlágy gumikon, valószínűleg kevés benzinnel érte el, Maldonado úgy vélte, a Williams eredménye azt jelzi, hogy a csapat tényleg előrelépett az FW34-gyel. "Az autó ütőképesnek tűnik, mindenképpen jobb a tavalyinál. Minden jól működik rajta: a motor, a váltó, az aerodinamika, a mechanikus részek... Nem tökéletes, és még korán van, sokat fejlődhetünk vele, de már most is gyors" - mondta. "Elégedett vagyok, mert minden változtatást azonnal érezni lehet vele, ami nagyon hasznos."
A legutóbbi körét 1:27.707 alatt teljesítette, de már visszatért a bokszba. A Sauber érdekes módon a szuperlágy gumikat választotta az aero-teszthez, vagyis feltehetően azt akarják a legkevésbé használni az érdemi munkához. Kovalainen is feliratkozott a tabellára egy 1:29.456-os körrel.
A Twitteren annak örülnek, hogy ma végre meleg van, így a sarkvidéki állatok is jobb belátásra tértek, és elhagyták Spanyolországot. A Force India közben azt közölte, hogy újabb aerodinamikai munkával indította a napot.
1:28.967 alatt a közepes gumikon, ezzel egyelőre csak a harmadik Kobajasi és di Resta mögött.
Az ideje 1:25.278, ő is a közepes gumikat használja. Kobajasi folytatja az aerodinamikai tesztelést, de már a kemény keverékű Pirellikre váltott.
Az első vezetőszárny szögén és a hátsó fékhűtőn módosítanak, mielőtt Kovalainent újra kiküldik a pályára. Még mindig csak öt versenyzőnek van mért köre.
Massa 1:25.176-ra faragja le az idejét - tegnap 1:24.771 volt a legjobbja. Ezzel csak a 6. helyen végzett, mégis elégedett volt. "Az autónk egyértelműen sokkal jobb, mint Jerezben, kezdünk rájönni, hogyan léphetünk előre" - mondta. "(Csütörtökön) végig a legkeményebb gumikat használtam, és viszonylag elégedett vagyok az elvégzett munkánkkal. Holnap (pénteken) kipróbálom majd a többi keveréket, és igyekszünk csiszolni a beállításokon."
A Toro Rossóval 1:26.551-es eredményt ér el. Kobajasi, Maldonado és Rosberg is kint van a pályán.
1. Massa (Ferrari F2012) 1:25.176 - 13 kör
2. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:26.551 - 11 kör
3. Kobajasi (Sauber C31) 1:26.955 - 14 kör
4. Kovalainen (Caterham CT01) 1:27.047 - 16 kör
5. Di Resta (Force India VJM-05) 1:27.684 - 18 kör
6. Maldonado (Williams FW34) 1:30.407 - 18 kör
Ezt írják a Twitteren, meg azt, hogy miután a tegnapot a kemény keveréken töltötték, ma kipróbálják a többi gumit. Ez egybevág azzal, amit Massa is mondott.
Egyelőre 1:27.001 a legjobb ideje, ezzel a 4. helyen áll.
Button 1:24.651-gyel átveszi a vezetést Massától, Webber 1:26.209-cel megkaparintja a 3. helyet. A McLarenen a kemény Pirellik vannak. Az aszfalt hőmérséklete közben már 20 fokra emelkedett.
A Mercedes a bolondját járatja velünk: Rosberg már 18 kört tett meg, de csak fel- és levezetőket. Az imént a rajtolást gyakorolta a bokszkijáratnál. Feltehetően ő is végezni fog egy versenyszimulációt ma, ahogy Schumacher tegnap.
A GPUpdate.net értesülései szerint a Caterham jövő hétfőre zárt ajtók mögötti egyenesfutási tesztet szervezett a Barcelonától kb. egyórányi útra délre található IDIADA tesztpályán. Ilyeneket korlátozott számban minden csapat lebonyolíthat az év során, de inkább a szezon közben szokták kihasználni a lehetőséget rá. És ha már a Caterhamnél tartunk: itt egy belső kamerás videójuk Jerezből:
1:27.880-nal egyelőre az utolsó helyen áll. Massa egy hosszú etapban jár, aminek a köridőkből kiindulva közepesen sok benzinnel vágott neki. A közepes Pirelliket használja.
A lágy gumikon 1:23.998-a időeredményt ér el. Ez már fél másodperccel jobb annál, amivel tegnap zárta a napot.
1:25.086-os kört futott a közepes gumikon.
Egy autóvillamossági probléma miatt ki kell cserélniük a motort a CT01-ben. Azt mondják, ez másfél órába fog telni, után azonnal visszatérnek a pályára.
A közepes gumikon 1:23.921-re javítja a napi etalont, majd visszatér a garázsba. Button, Massa, Maldonado és Rosberg köröz a pályán e pillanatban.
Érdekes, hogy hivatalos Twitter-csatornájukra posztolták ki azt a cikket, amiben Bernie Ecclestone azt ecseteli: Hamilton nem náluk fogja befejezni a pályafutását, és akár az idei szezon végén dobbanthat tőlük. Errőt tegnap mi is írtunk.
Az Autosport megtudta, hogy emiatt Pic várhatóan még sokáig nem tud majd kimenni a pályára. Már ő az egyetlen, akinek egy mért köre sincs.
Itt olvasható friss cikkünk arról, hogy az egyik motorszállító leadta a drótot az FIA-nek: a motorvezérlésre vonatkozó tavaly októberi szigorítás dacára tovább lehet trükközni.
Kíváncsian várjuk, hogy ma végre bele mernek-e vágni egy versenyszinulációba. Massa egyelőre három különálló etapot teljesített: két 7 és egy 5 köröset.
1:23.200-as köre a legjobb, amire a McLaren a héten eddig képes volt. Egy sprint során érte el, a gyors kört követően azonnal visszatért a bokszba.
1. Button (McLaren MP4-27) 1:23.200 - 19 kör
2. Kobajasi (Sauber C31) 1:23.914 - 32 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:23.998 - 25 kör
4. Di Resta (Force India VJM-05) 1:24.327 - 33 kör
5. Webber (Red Bull RB8) 1:24.391 - 16 kör
6. Maldonado (Williams FW34) 1:24.774 - 54 kör
7. Massa (Ferrari F2012) 1:25.176 - 29 kör
8. Kovalainen (Caterham CT01) 1:27.047 - 16 kör
9. Rosberg (Mercedes AMG W03) 1:27.880 - 38 kör
Az időeredményei nem teljesen konkluzívak, de az etapok hosszúságából nagyon így tűnik. Már 56 kört megtett, ez a negyedik etapja. A Williams jól belevágott a közepébe. Maldonado most, a negyedik etapjának az első körében érte el eddigi legjobb köridejét.
A professzor, a Forma-1 négyszeres világbajnoka éppen ma 57 éves. És Pedro de la Rosának is ma van a születésnapja, ő a 41-ediket ünnepli.
1:23.304-es körével felugrik a 2. helyre. A Force India heti legjobbja továbbra is Hülkenberg 1:22.608-as köre szerdáról. Di Resta a lágy gumikon, míg Button a szuperlágyakon érte el az eredményét.
Webber még csak 18 kört tett meg. A csapat szerdán és csütörtökön is órákat vesztett egy-egy váltóhiba miatt, úgyhogy az első három nap alatt 400 km-rel kevesebbet teljesített, mint pl. a McLaren.
Mindketten egy-egy hosszú etap vége felé járnak, Maldonado hamarosan befejezi a versenyszimulációját. Az utolsó etapja irreálisan hosszú, már 17 körnél tart.
61 kört tett meg, számításaink szerint 1:28.584-es körátlaggal. Ha ez igaz, azzal leverte Webbert is, aki tegnap 1:28.978-as átlaggal teljesítette a saját versenyszimulációját. A Williams a második etap elején gyanúsan gyors volt, az üzemanyagszinteket nem ismerjük pontosan.
Amely így alakult:
1:27.258
1:27.608
1:27.609
1:27.984
1:28.228
1:28.459
1:29.062
1:29.363
1:29.217
1:29.389
1:29.208
1:29.341
1:29.548
1:30.024
1:29.912
1:29.898
Ez Maldonado második etapjával összemérhető.
Az ideje 1:22.749, ez 0,101 másodperccel marad el Pérez szerdai eredményétől, ami egyben a Sauber legjobbja is eddig. De Kobajasi friss közepes gumikon futott ennyire gyors kört...
Di Resta kicsúszott a kavicságyba a Campsánál, a Force India a kavicságyban rekedt. Úgy tűnik, ez vezetési hiba volt.
A sportbírók végre trélerre tették, és elszállították di Resta Force Indiáját. Rosberg, Kobajasi és Massa azonnal éltek a lehetőséggel, és folytatták a körözést. Érdekes kérdés, hogy a Mercedes éppen versenyszimulációt teljesít-e. Az etap hosszúsága alapján akár így is lehetne, bár a köridők inkább egy második etapnak felelne meg.
A legutóbbi körét 1:22.520 alatt tette meg a lágy gumikon, pedig a sikánnál elfékezte magát. Ez már a Sauber e heti legjobbja.
Lágy Pirelliken teljesített 1:23.563-as köre 1,2 másodperccel gyorsabb, mint amire tegnap képes volt a Ferrarival. A következő körében visszalassított, és félreállt Rosberg útjából.
A köridőkből úgy tűnik, ugyanazzal az üzemanyagszinttel és ugyanazokkal a gumikkal tért vissza a pályára, miután a di Resta kicsúszása miatti megszakításnak vége volt. A piros zászló előtt egyébként 1:26.690-re faragta le mai legjobbját, így már nem ő az utolsó.
Rendszerint mindegyikben van egy - valószínűleg az aerodinamikai mérést szolgáló - lassú, 1:30-1:40-es kör is.
1. Kobajasi (Sauber C31) 1:22.520 - 47 kör
2. Button (McLaren MP4-27) 1:23.200 - 31 kör
3. Di Resta (Force India VJM-05) 1:23.304 - 40 kör
4. Massa (Ferrari F2012) 1:23.563 - 42 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:23.998 - 34 kör
6. Webber (Red Bull RB8) 1:24.391 - 24 kör
7. Maldonado (Williams FW34) 1:24.667 - 72 kör
8. Rosberg (Mercedes AMG W03) 1:26.690 - 72 kör
9. Kovalainen (Caterham CT01) 1:27.047 - 16 kör
A csapat főmérnöke, Mark Gillan megerősítette, amit Bruno Senna már hétfőn mondott: az FW34 a lassú kanyarokban szorul leginkább fejlesztésre. "Természetesen arra a területre kell koncentrálnunk, ahol a legtöbet lehet nyerni" - mondta. "Aerodinamikailag a lassú kanyarokban nyerhető a legtöbb idő, ezért azokkal foglalkozunk a legtöbbet. Az aerodinamikai részlegünk rengeteg időt töltött a helyes hangsúlyok keresésével, hogy az autónk teljesítménye összességében legyen optimális."
A Sauber a jelek szerint időmérő-szimulációkat végez, a japán 1:22.312-re javította a heti etalont a legutóbbi során - ismét lágy gumikon. Ez 8 századdal jobb Maldonado tegnapi körénél.
Csak másodperceket töltött a bokszban, ami alátámasztani látszik, hogy versenyszimulációt végez a Mercedesszel. A friss kemény gumikon kapásból 1:24.092-re faragta le az idejét, ami megfelel a negyedik etap elejére jellemző tempónak. A harmadik etapja (a piros zászlós megszakítást a kihagyás jelöli) így festett:
1:26.690
1:27.0441:27.804
1:27.483
1:27.791
1:27.902
1:28.138
1:28.357
1:28.043
1:27.817
1:28.373
1:28.231
1:28.381
1:28.455
1:28.327
1:28.713
A versenyszimuláció után a Williams a tempóra kezd koncentrálni, a venezuelai a szuperlágy Pirelliken 1:22.561-es kört fut. Kobajasi a lágyakon volt gyorsabb ennél.
1:23.774 az új eredménye, ezzel a 6. helyen van pillanatnyilag.
A Williams mellett a Mercedes hajtotta végre a legkorrektebb versenyszimulációt, mégpedig biztató eredménnyel. Rosberg ugyanúgy 61 kört tett meg, mint Maldonado (a valódi versenytáv a Spanyol Nagydíjon 66 kör), de az átlaga 3 tizeddel jobb volt: 1:28.220. Ez nem mellesleg eddig az összes versenyszimulációnál jobb. A Mercedes, ahhoz képest, hogy hivatalosan csak ezen a héten mutatták be, lenyűgözően megbízható.
A rend kedvéért itt van az is, a kemény keveréken teljesítette:
1:24.092
1:24.956
1:25.434
1:25.739
1:25.443
1:25.611
1:26.063
1:26.874
1:27.115
1:27.084
1:27.137
1:27.421
1:27.515
1:27.532
Délután alighanem a Mercedes is megpróbálkozik majd egy-egy sprinttel. Érdekes lesz látni, hogy mire képesek edzéskörülmények között.
Korábbi kicsúszása után megint kimehetett a bokszból. Button közben egy 11 körös etapon van túl, de három perc múlva kezdődik az ebédszünet, úgyhogy sokkal messzebbre már nem fog jutni.
A pályát lezárták, a versenyzők sziesztáznak egy kicsit. Maldonado még a szuperlágy gumikkal tért vissza a pályára, de nem javított. A délelőtti eredmények:
1. Kobajasi (Sauber C31) 1:22.312- 63 kör
2. Maldonado (Williams FW34) 1:22.561 - 86 kör
3. Button (McLaren MP4-27) 1:23.200 - 50 kör
4. Di Resta (Force India VJM-05) 1:23.304 - 45 kör
5. Massa (Ferrari F2012) 1:23.563 - 56 kör
6. Webber (Red Bull RB8) 1:23.774 - 40 kör
7. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:23.792 - 45 kör
8. Rosberg (Mercedes AMG W03) 1:24.092 - 92 kör
9. Kovalainen (Caterham CT01) 1:27.047 - 16 kör
Rövid szünet után újra jelentkezünk!
Az ebédszünetnek vége, a pályát megnyitották, de egyelőre senki nem serénykedik.
Csak emlékeztetőül: Kobajasi a Sauberrel, lágy gumikon a hét eddigi legjobb köridejét érte el, míg hosszú távon a Mercedes volt nagyon erős, Rosberg 1:28.220-as átlaggal teljesített egy 61 körös versenyszimulációt.
Amire egy autóvillamossági probléma miatt volt szükség. Kovalainen az imént kint is járt a pályán, de csak egy ellenőrző kör erejéig. Most Kobajasi és Button tartózkodik a pályán.
"Akárcsak tegnap, most is egy jelentős átállítást végzünk az autón, úgyhogy egyelőre ne számítsanak ránk" - írják a Twitteren. Massa délelőtt 5-7 körös etapok sorozatát tette meg.
...egyelőre a Sauber.
A mai szieszta után viszonylag hamar aktivizálták magukat a csapatok. Köztük a Mercedes is, holott Rosberg már délelőtt is 94 kört tett meg! A Ferrarinak ennyit még egy egész nap alatt sem sikerült a héten.
Ross Brawn kifejtette az Auto Motor und Sportnak. "Két okból. Egyrészt éjszaka változtattunk néhány beállításon, ami gyorsabbá tette az autót, másrészt ma délelőtt egy picit hidegebb volt a pálya, mint tegnap délután, ezért jobb volt a tapadása" - közölte a Mercedes csapatfőnöke.
A listavezető 11 kör után ment be a bokszba (előtte végig 1:30 feletti köridőket futott), a lágy gumikról közepesekre váltott. Mint korábban elmondta, a C31-es modellt nem tartja rossznak, de a lassú kanyarokban még van mit javítani rajta.
Kiült a Toro Rosso bokszutcai irányítóközpontjához a csapat ausztrál pilótája, aki kedden és szerdán vezette az STR7-et. Mivel eddig csak egy fél F1-es szezon van a háta mögött, sokat tanulhat.
Az előbb 12 kört húzott le a kemény abroncsokon, de etapja során három kirívóan lassú fordulója is volt - feltehetően valamilyen mérést végzett. Most a lágy Pirelliket használja. Rajta kívül Rosberg, di Resta, Kobajasi és Vergne vezet pillanatnyilag.
Etapja második körében a Force Indiával átveszi a 3. helyet, 1:23.119. Még fél másodpercet kell találnia, hogy megdöntse csapattársa, Nico Hülkenberg szerdai rekordját Barcelonában.
Két tizedet faragott korábbi legjobbján a lágy abroncsokon, 1:23.843 áll most a neve mellett. Ezzel változatlanul 8. a tabellán.
Az első bokszkiállása után megtett 16 kört (a lent látható időket jegyezve), majd a Sauber behívta őt a garázsba. Lehet, hogy műszaki gond lépett fel, mindenesetre kisvártatva folytatja a munkát Kobajasi.
1:28.680
1:28.630
1:29.330
1:29.010
1:29.206
1:29.341
1:29.719
1:29.500
1:30.122
1:30.497
1:30.759
1:30.526
1:31.164
1:31.373
1. Kobajasi (Sauber C31) 1:22.312 - 95 kör
2. Maldonado (Williams FW34) 1:22.561 - 91 kör
3. Di Resta (Force India VJM-05) 1:23.119 - 61 kör
4. Button (McLaren MP4-27) 1:23.200 - 80 kör
5. Massa (Ferrari F2012) 1:23.563 - 56 kör
6. Webber (Red Bull RB8) 1:23.774 - 41 kör
7. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:23.792 - 59 kör
8. Rosberg (Mercedes AMG W03) 1:23.843 - 112 kör
9. Kovalainen (Caterham CT01) 1:27.047 - 33 kör
A lágy gumikon az alábbi köröket futotta:
1:27.491
1:27.751
1:28.045
1:28.130
1:28.197
1:28.268
1:28.437
1:28.654
1:28.966
1:29.033
1:30.128
1:29.775
1:30.100
Először hajt ki délután az aszfaltcsíkra, miután végrehajtották az F2012-n a módosításokat. Egyelőre a Red Bull sem aktív, egy ötkörös etapot leszámítva Webber sem töltött sok időt a pályán az ebéd óta.
Igaz, nem az autóval foglalkozik, hanem egy reklámhoz pózol a Red Bull egyik partnere számára Berlinben.
Noha eddig a Mercedes képzeletbeli versenyének átlaga lett a legjobb Rosberg révén, a csapatfőnök még nem várna 1. helyet a jelenlegi autótól. "Mindkét versenyzőnk képes nyerni, e felől nincs kétségem, azonban nekünk kell megfelelő autót adnunk hozzá. Úgy gondolom, ez még nincs meg, de sokat fejlődtünk az elmúlt 12 hónapban" - mondta Brawn.
Látszólag nincs nagyon súlyos gond az autójával, az imént ismét megtett egy ötkörös etapot a lágy gumikon, csupa 1:26-os idővel. Kicsit gyorsabb volt, mint fél órája.
15 körből állt, ilyen eredményekkel. A közepes keménységű Pirellik enyhén koptak az autóján.
1:27.031
1:26.569
1:26.690
1:26.693
1:27.827
1:26.615
1:27.326
1:28.906
1:27.083
1:27.266
1:27.434
1:27.488
1:27.747
Mivel pénteken keveset mutatott magából a Ferrari, itt egy kép róla:
A pálya mellett a Williams versenyzőinek mentoraként figyelő korábbi pilóta, Alex Wurz legalábbis így véli a hangok alapján. A héten egyszer már kilyukadt a Sauber kipufogója.
Az alábbi sorrenddel.
1. Kobajasi (Sauber C31) 1:22.312 - 121 kör
2. Maldonado (Williams FW34) 1:22.561 - 111 kör
3. Di Resta (Force India VJM-05) 1:23.119 - 76 kör
4. Button (McLaren MP4-27) 1:23.200 - 95 kör
5. Massa (Ferrari F2012) 1:23.563 - 76 kör
6. Webber (Red Bull RB8) 1:23.774 - 56 kör
7. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:23.792 - 81 kör
8. Rosberg (Mercedes AMG W03) 1:23.843 - 125 kör
9. Kovalainen (Caterham CT01) 1:27.047 - 53 kör
A csapat megerősítette a Twitteren, hogy a kipufogóval van baj. Viszont reménykednek, hogy Kobajasi vezethet még ma.
A mai mezőny öt tagja - Button, di Resta, Kovalainen, Massa és Webber - köröz jelen pillanatban. Kobajasi, Maldonado, Pic, Rosberg és Vergne egyelőre a bokszban várakozik.
Bejelentették, hogy nem sikerült megjavítani az autó hátuljának jobb oldalán lévő problémát a felfüggesztésen, ezért nem gördülnek pályára. Így buktak egy teljes tesztnapot. Kobajasi járgányát ugyanakkor közben gyorsan megjavította a Sauber.
A Ferrari eddigi talán leghosszabb menetét futja Massa, és Webber is régóta kint van. Hamarosan közöljük a köridőiket.
A Ferrari és a Red Bull is közepes keverékű gumival küldte ki pilótáját, de Massa (balra) feltételezhetően kevesebb benzint cipelt, mint Webber (jobbra).
1:27.747 1:29.978
1:30.531 1:29.982
1:26.506 1:29.882
1:26.441 1:29.700
1:26.377 1:30.210
1:26.616 1:30.318
1:26.658 1:30.445
1:26.739 1:31.969
1:26.586 1:30.520
1:27.093 1:30.401
1:27.241 1:30.365
1:27.254 1:30.991
1:28.691 1:30.785
1:28.003
Újoncként szüksége is van rá, no meg a Toro Rosso is elismeri, ezen a téren javulniuk kell. Vergne egyébként tegnap próbálgatta először a műveletet, és azt mondta, eleinte félt, hogy elüti valakit.
Kobajasi és Rosberg egyaránt 137-nél tart. Vajon kinek lesz több a nap végére? Csak mellékesen, a Spanyol GP távja 66 kör.
1:26.968-ra faragta le saját legjobbját nemrég, amivel változatlanul utolsó. Az utolsó órában meglehetősen élénk a forgalom Barcelonában.
Utolsó, 12 körös etapjában gyorsan koptak a lágy Pirellik:
1:31.049
1:24.729
1:24.969
1:26.058
1:26.478
1:26.716
1:27.035
1:27.329
1:27.445
1:27.727
Meglengették a piros zászlót, valószínűleg valamelyik csapat kipróbálta, meddig megy az autója, amíg kifogy belőle a benzin. Kobajasi Sauberje állt meg.
Valóban azt vizsgálták, hogy meddig bírja az autó üzemanyaggal. A C31 végül a 13-as kanyarig jutott, ez nincs messze a bokszbejárattól.
"Jobb későn, mint soha" - írták a Twitteren. Boldogságuk oka, hogy végre elérték a 100 körös határt. Pont. Kobajasi autója már a tréleren van, talán elindul még a tréning.
A hét utolsó "valódi" tesztre fordítható percei következnek, zöld zászló! Maldonado, Massa, Vergne és Webber kihasználja a lehetőséget.
Az ausztrál egyhuzamban kilenc kört is 1:28-as idővel zárt a piros zászló előtt. Egyenletes teljesítmény.
Vége a teszthétnek, az utolsó percben megint előkerültek a piros zászlók. Button McLarenje állt meg ezúttal.
Nemsokára jelentkezünk a mai nap összefoglalójával, a hétvégén pedig az első barcelonai teszthét tanulságairól külön cikk formájában is beszámolunk. A következő héten csütörtöktől, március 1-től folytatódik a felkészülés, várjuk Önöket akkor is. Kellemes hétvégét mindenkinek!