A McLaren nagy előnnyel az élen az időmérő előtt
2012. április 14. 06:11
Nehéz dolga lesz annak, aki meg akarja verni a McLareneket a Kínai Nagydíj időmérő edzésén: az előző két futamon az első rajtsort kibérelő britek a szombati szabadedzésen nagy előnnyel utasították maguk mögé még az őket leginkább veszélyeztető Mercedeseket is.
A péntekinél öt-hat fokkal melegebb hőmérsékletben, napsütésben futott edzésen sokáig csak a közepes keverékű abroncsokat használták a versenyzők, ekkor Kimi Räikkönen, Nico Rosberg és Mark Webber váltották egymást az élen. Az élcsapatok közül a Mercedes versenyzői hajtottak ki először a pályára a lágy gumikon, azonban nem sok időt tölthettek az élen: először Jenson Button előzte meg őket, majd öt perccel az edzés vége előtt Lewis Hamilton futotta meg 1:35.940-es körét, amivel meg is nyerte az edzést. A brit a Mercedeseknél mintegy fél másodperccel volt gyorsabb, Mark Webber pedig hét tizedes hátránnyal végzett az ötödik helyen.
A Red Bullt azonban korai lenne leírni az időmérő előtt, ők ugyanis nem mutatták meg igazi tempójukat a szombati edzésen. Sebastian Vettel a lágy gumikon forgalomba került, a kilencedik helyre elég legjobb köridejét a közepes keveréken futotta. A német egyébként a hétvége hátralévő részében is a Red Bull régebbi, a szezon előtti teszteken kipróbált kipufogóját fogja használni, a kisebb leszorítóerő ellenére is elégedettebb ezzel a verzióval.
Az új hátsó szárnyat használó McLarenek beállításain változattak a tegnapi edzés óta. Hamilton azonban első helye ellenére sem volt elégedett a módosításokkal, ezért az időmérőn várhatóan visszatér a tegnapi beállításokhoz. Az első két futamon pole-t szerző brit Kínában a legjobb esetben is csak a hatodik helyről rajtolhat, szombat reggeli váltócseréje miatt ugyanis öthelyes rajtbüntetést kap.
Biztató volt a tempója az előző futam meglepetéscsapatának, a Saubernek is: Sergio Pérez a hetedik, Kamui Kobajasi a nyolcadik helyet szerezte meg, így reménykedhetnek abban, hogy bejutnak az időmérő harmadik szakaszába, a tizedik helyen végző Kimi Räikkönenhez hasonlóan. Remek kört futott a williamses Pastor Maldonado is, az ő ideje a hatodik helyre volt elég.
A Ferrari talán még rosszabb esélyekkel vág neki az időmérőnek, mint az első két futamon: Alonso 15., Massa 18. lett, és a csapat a Twitteren is elismerte, hogy komoly problémáik vannak Sanghajban: "Egy olyan pályán, ahol a kigyorsítások és végsebesség kulcstényezők, az autónk, amelynek éppen e két területen vannak hiányosságai, mindenképpen küszködni fog" - írták.
Az edzésről élőben készült, részletes összefoglalónkat az eredménytáblázat alatt olvashatják.
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Kínai Nagydíj harmadik szabaedzéséről élőben készülő szöveges tudósításunkban! Ma melegebb van Sanghajban, mint tegnap, és a nap is kisütött. A levegő 19, az aszfalt 22 fokos, tehát 5-6 fokkal emelkedett a hőmérséklet. Ez hatással lehet a gumihasználatra.
A pénteki szabadedzések után Sebastian Vettel úgy döntött, hogy a hétvége hátralevő részében is a téli tesztek alatt használt kipufogót szeretné használni. Ez a verzió kevesebb leszorítóerőt hoz létre, Vettelnek mégis jobban kedvez. Webber továbbra is az új verziót használja.
A Ferrari és a McLaren egész hétvégén az új, tegnap kipróbált hátsó szárnyat fogja használni, a Red Bull viszont ma visszatért a korábbi verzióhoz.
Utána vissza is tértek a bokszba, jelenleg egy autó sincs a pályán.
Mint a Mercedesé, legalábbis a tegnapi edzéseken futott versenyszimulációk alapján. A Mercedes az első körben gyorsabb, később azonban a McLaren tempója jobb, a Mercedes hamarabb elkoptatja a gumikat. Az ellenőrző körben úgy tűnt, hogy Rosberg dupla DRS-e nem működött, a mérnökök ezért ellenőrizték a levegőt hátulról előrevezető csatornát, de úgy találták, nincs eldugulva.
Az indiai 1:43.624-es körrel kezdte az edzést, de rögtön utána Pérez, Grosjean és Petrov is befejezte első mért körét, a mexikói 1:37.853-al a leggyorsabb. Mindenki a közepes gumikon hajtott ki a pályára.
Az első kanyarban nem tudta pályán tartani az autóját, de a kis kitérő után gond nélkül tudta folytatni a körét. Jelenleg Räikkönen a leggyorsabb, 1:37.276-os idővel. Négy versenyző kivételével mindenki a pályán van.
Räikkönent azonban nem tudták megelőzni, Schumacher pont egy tizeddel, Rosberg pedig további hat ezreddel maradt el a finn idejétől.
Ideje 1:36.985 a közepes gumikon. Tavaly ilyenkor Vettel 1:34.968-as idővel nyerte meg az edzést.
Egy tizedet vert Rosbergre. A mezőnyből négy autónak, a két Ferrarinak és a két McLarennek még nincs mért köre.
A Ferrarik és a McLarenek viszont pont most hajtottak a pályára, így forgalom nélkül tudják megtenni első mért körüket.
Egyelőre senki nem futott mért kört a lágyabb keveréken. Hamilton első próbálkozása a 4. helyre volt elég, Button a 7. Vettel autóján hátsó keresztstabilizátort cserélnek.
Ő az első, aki ezeken az abroncsokon tett meg mért kört, 1:37.493-as ideje a nyolcadik helyre elég.
Közben állítanak Button első kerékdőlésén, ezzel a tegnapi edzéseken is játszottak, Button ugyanis elégedetlen volt az autója orrával.
Rosberg vezet 1:36.389-el, Schumacher 123 ezreddel maradt el tőle.
Webber, Hamilton és Kobajasi kivételével visszatértek a bokszba a versenyzők, valószínűleg az utolsó percekben időmérős szimulációt végeznek majd a lágy gumikon.
1:36.262-idővel az élre áll. Tíz perc van hátra az edzésből, lassan a többiek is kihajtanak a lágy abroncsokon.
Massa viszont már megtette első körét a lágy gumikon, de csak a 15. helyre jó az ideje.
Ezúttal 1:36.063-as kört futott. Kobajasi és Alonso kivételével mindenki a pályára hajtott.
123 ezreddel volt gyorsabb csapattársánál. A két McLaren vezet tehát, őket a Mercedesek követik. Alonso első felfüggesztésén kellett állítani, de már ő is a pályán van.
A brit visszatért a bokszba, az FIA pedig azonnal elvitte az autóját egy ellenőrzésre.
A 14-es kanyarban hagyta el a pályát, így be sem fejezte utolsó gyors körét.
Az élmezőnyben nem történtek nagy változások az utolsó percekben. Hamilton 1:35.940-es idővel végzett az élen, őt Button, Rosberg, Schumacher, Webber, Maldonado, Pérez, Kobajasi, Vettel és Räikkönen követi.
Valószínűleg ezért maradt el több mint egy másodperccel Hamilton idejétől.
Alonso másfél másodperces hátránnyal a 15., Massa további három tizeddel lemaradva a 18. helyet szerezte meg. Hamarosan bővítjük a cikket az eredménytáblázattal is.