A Brit Nagydíj körről körre
2012. július 08. 13:56
1:39.749 alatt teljesíti.
A Mercedes szemlátomást feltartja Massát, Vettelt, Räikkönent. Szokás szerint nagyon keményen védekezik.
Üdvözöljük kedves olvasóinkat a Brit Nagydíjról készülő élő tudósításunkban!
Massa támadja is Schumachert, aki keményen védekezett, így Vettel odaért a Ferrari mögé.
A visszajátszásból látszik, hogy a Ferrarik ismét fantasztikusan rajtoltak, az idén még egyetlen pozíciót sem vesztettek a rajtoknál.
Jelenleg kereken egy másodperccel lassabb Alonsónál, pedig ugyanazon a keverékű gumin vannak. Azért kellett kemény gumikon rajtolnia, mert a McLarennek szemcsésedtek a lágy abroncsok.
Szegény di Resta pedig visszatért a bokszba, és úgy tűnik, hogy a hátsó futóműve megsérült.
Már 2,6 másodperccel vezet Webber előtt, aki egyébként semmivel nem gyorsabb Schumachernél jelenleg, de 3,4 másodperc az előnye vele szemben.
A visszajátszásból látszik, hogy a Red Bull egy kicsit ráfutott a Ferrarira, de nem lehetett látni, hogy a kis karosszériadarab melyik autóról repült le.
Feljött a 6. helyre.
Massát figyelmeztetik a rádión, hogy használja a KERS-t az előzéshez, és kicsit korábban nyissa fel a hátsó szárnyat. Ez érdekes megjegyzés, hiszen meg van szabva, hogy hol lehet kinyitni a DRS-t.
Az orosz kocsija egészen lelassult a rajtrácsra menet, így vissza is kellett térnie a garázsba. A Caterham szerelői lázasan dolgoznak, hogy megjavítsák az autót a rajtra.
Reggel fél 9 óta nem esett egy csep eső sem. Sőt, még a nap is előbújt a felhők közül...
A Sky értesülései szerint olajnyomás-probléma babrált ki a Caterhammel, így az orosz kénytelen lesz kihagyni a futamot.
A tegnapi megszakított időmérőn Fernando Alonso bizonyult a leggyorsabbnak, így ő indulhat a pole pozícióból. Mögüle Mark Webber, Michael Schumacher és Sebastian Vettel várhatják a rajtot.
A kiosztott büntetések miatt az időmérő eredményéhez képest meglehetősen átrendeződött a rajtrács ma reggelre. Az igazi állást itt tekinthetik meg.
A csapatok mindössze a tegnapi első szabadedzésen tudtak érdemi munkát végezni, akkor is nedves pályán. A slick gumikról tehát szinte alig van tapasztalatuk.
Bár a pálya jelenleg teljesen száraz, és az ég is tiszta, a pálya körül több helyen felhők gyülekeznek, így az eső megérkezhet a verseny alatt. Jelenleg 19 fok van, az aszfalt pedig 29 fokos - ez sokkal melegebb, mint a hétvégén eddig bármikor, így ez is teljes újdonság a csapatoknak.
A szerelők lesétálnak a rajtrácsról, az autók pedig hamarosan elindulnak a felvezető körre.
Csak Alonso és Hamilton rajtol kemény gumikon az első tízből. Viszont a mezőny hátsó fertályában a kemény gumik dominálnak.
Mögötte Webber, Schumacher. Massa feljött negyediknek, Vettel vesztett egy helyet, akárcsak Hamilton. Button viszont előrejött négy helyet, és már a 12.!
Defektet is kapott, megy be a Force India bokszába.
Így már övé a 13. hely. Közben di Resta bent járt a bokszban új gumikért. Később Grosjeant is megelőzte, a francia azonban kiment a bokszba.
A francia De la Rosát megelőzve feljön a 19. helyre, és közben megfutja a leggyorsabb kört 1:38.945-tel.
Az élmezőnyből elsőként áll ki, és meg is kapja a kemény keveréket a szerelőktől.
A rádión éppen az előbb közölte, hogy sokkal gyorsabb Schumachernél, és ez most be is bizonyosodott.
A mexikói versenyző Maldonadóval ütközött. A venezuelai defektett kapott, Pérez kiesett. A visszajátszásból látszik, hogy Maldonado belecsúszott az őt előző Pérezbe. Közben Schumacher is kiment a bokszba.
A versenyirányítás megtiltotta a DRS használatát, vélhetően a sárga zászlók miatt. Pérez közben dühösen rugdossa a füvet. Közben Massa és Räikkönen is kimentek a bokszba.
Räikkönen viszont mögé. A német most előzte meg Ricciardo Toro Rossóját, ami viszont még nem járt a bokszban.
Hülkenberg elé jön vissza a pályára.
Massa megelőzte Rosberget, aki közben kijött a bokszba. Közben Alonso is kiállt kereket cserélni, amivel átmenetileg Hamilton vette át a vezetést. Visszajátszásból látszik, hogy közben Vettel megelőzte a 7. helyen haladó Buttont. Hamilton autóján egyelőre jól bírják a kemény gumik, de a stratégiája csak akkor fog beválni, hogy ha eggyel kevesebb kiállással megússza a távot.
Aki gyorsan ki is megy a bokszba, hogy felrakják a lágy gumikat. Jelenleg csak ő és Ricciardo használja ezeket, mindenki más a kemény keveréken van.
Mindketten nemrég voltak kint új gumikért, viszont a Mercedesen a kemény keverék van.
Egyedül ő megy 1:37-es köröket, és az imént utolérte Hamiltont, aki még nem járt a bokszban. Elvileg mostantól mind a kettejüknek ugyanannyi kiállása van hátra, ez most tehát pozícióharc. Hamiltonon, Glockon és De la Rosán kívül már mindenki járt a bokszban.
Az ausztrál 5,4 másodperccel autózik mögöttük. Alonso megelőzte Hamiltont, aki visszaelőzte a Ferrarit, de mégis a spanyol nevetett utoljára, amikor visszavette a vezetést.
6 tizeddel van a Mercedes mögött.
Ide már a rajtnál feljött, de azóta ugyanott autózik. Bár pillanatnyilag gyorsabb, mint az előtte haladók, mert ő a lágy gumikat használja.
Alonso, Hamilton, Webber, Vettel, Massa, Schumacher, Räikkönen, Grosjean, Kobajasi és Hülkenberg.
A 7. helyre, Räikkönen mögé jött vissza, de sokkal frissebbek a gumijai. Ráadásul a lágy keveréket kapta meg.
Amióta megelőzte Hamiltont, azóta csak tartja ez a távolságot az őt üldöző Webberrel szemben, aki viszont a mögötte haladó Vettellel megy hasonló köröket. Vettel lemaradása 3 másodperc, a mezőny eléggé szétszakadt.
Schumachernek azt mondják a rádión, hogy a gumijai nagyon jó állapotban vannak, és a hőmérsékletük is nagyon közelít az optimálishoz. A Mercedes ennek ellenére 5-6 tizeddel lassabb, mint a környékén lévők.
Sőt, aztán Hamilton is elmegy mellette. Rosberg is hasonló tempót megy valamivel hátrébb, úgy tűnik tehát, hogy a Mercedes ennyit tud jelenleg.
Miután elment Schumacher mellett, szabad lett előtte a pálya, rögtön 1:37.386-os kört futott.
1:37.042
Most mondta a Sky Sportsnak, hogy az ütközésük nem versenybaleset volt, Maldonado nem hagyott neki helyet, és nem tiszteli a többi versenyzőt. Pérez szerint konkrétan "hülye". A kettejük ütközését a futam után vizsgálják a sportfelügyelők.
De la Rosa viszont még mindig nem járt a bokszban.
Megint megfutotta a leggyorsabb kört, 1 másodpercet vert a mögötte haladó Hamiltonra. A McLaren versenyzőjét viszont azzal biztatták a rádión, hogy a verseny végén egy jó etapja lesz a kemény keveréken. Ennek ellenére most kiállt a bokszba... pedig alig hét körrel ezelőtt járt kint! Valószínűleg tényleg szemcsésedtek a lágy gumijai, és csak egy ilyen nagyon rövid etapot akartak velük csinálni. Ezzel Hamilton a 12. helyre jött vissza, Button és Rosberg mögé.
Ő az első, aki 1:37 alá szorítja a köridőt az új gumikon. Pedig ő is a kemény keveréket használja, és éppen Hamilton mögött van, a 13. helyen.
Rosberget, akinek autóján már régebbiek a gumik, Hamilton és Grosjean is pillanatok alatt megelőzte. Hamilton következő célpontja a csapattársa, Button lesz.
Ezúttal Buttont előzték, aki azonnal kijött a bokszba. Közben Vettel is kiállt.
Azért állt ki ilyen korán a bokszba. Közben Grosjean most Hamiltont tolja le. Neki valószínűleg még lesz egy kiállása - a McLarennek nem - így muszáj lenne elé kerülnie.
Aggasztja, hogy a francia sokkal gyorsabb nála. Rádión azzal biztatják, hogy ugyanezekkel a gumikkal az előző etapja nagyon jó volt.
Muszáj volt kiállnia, hogy Vettel nehogy elévágjon a korábbi kerékcserével. Alonsónak még bőven van ideje.
1:36.329 a friss gumikon. Közben Räikkönen kiáll a bokszba a második helyről. Csakúgy, mint Schumacher.
Aki most már nagyon lassú ezekkel a gumikkal, de szokása szerint nagyon keményen védekezik a 6. helyen.
Vettelnek szólnak, hogy a verseny végére kénytelen lesz a lágy gumikat megkapni, mert eddig csak a keményet használta. És ezeken lehet, hogy szenvedni fog.
Így már ő a 8. Míg Webber a friss gumikon 1:36.132 -es kört futott. Vettel nem járt jól az elévágással, hátránya 3-ról 5 másodpercre nőtt.
Mostmár 1:35-ös kört futott, és 19,6 másodperces a hátránya a Ferrarihoz képest. Alonso azonban nem jöhet ki túl korán, mert akkor a lágy gumik nem fogják kibírni a célig. Ez a küzdelem még nincs lefutva...
Muszáj volt kijönnie. Az etap elején Alonso lágy gumijai lesznek a jobbak, de aztán lehet, hogy elkopnak.
Nagyon elfékezte magát a bokszánál, és több szerelőt fellökött. Reméljük, nem sérült meg senki!
A Red Bullnál csak azt remélhetik, hogy nem fogják végig bírni a gumijai. A visszajátszásból látszik, hogy Rosbergnek is gondja volt a kiállásnál, neki a bal első kerekét nem tudták rendesen feltenni. Ezzel jelentősen romlottak az esélyei a pontszerzésre.
Folyamatosan futja az 1:35.6 körüli köröket, és üldözi csapattársát. Jelenleg 3,6 másodperccel van mögötte. A finn utolsó köre fél másodperccel lassabb volt.
Meglepetésre úgy tűnik, végig száraz marad a pálya.
Az egyik szerelő úgy megsérült, hogy orvosi ellátásra van szüksége. Kobajasi a rádión kért bocsánatot a csapattól.
Ők futották a verseny két leggyorsabb körét az utóbbi körben. Grosjean 2 tizeddel volt gyorsabb Räikkönennél, de még mindig 3,3 másodperc a hátránya. Ezt 10 kör alatt nehéz lesz behozni...
Az utolsó etapban a legjobb tíz között Alonsón kívül csak Hülkenberg használja a lágy gumikat. Ő a 9. helyen áll.
Most 3,3 másodperc a hátránya. A Ferrarin most kezdhetnek elhasználódni a lágy gumik. Schumachert közben arra biztatják, hogy nyomja keményen a gázt, mert közeledik Hamiltonhoz, akinek a gumijai lassan szintén elkopnak.
Az első 8 helyezett közül már ő volt a leglassabb, Webber egyetlen kör alatt 1,1 másodpercet vert rá. A hajrá nagyon izgalmas lesz!
Már csak 1,3 másodperc a különbség közöttük. Meglepő lenne, ha Alonso ezt még 7 körön át tudná tartani... Közben Button a 10. helyezett Sennát támadja az utolsó pontért.
Közben Schumacher is DRS-távolságba került Hamiltonhoz képest. Az a küzdelem a 7. helyért folyik, és még szintén nincs lefutva.
A Sauber tájékoztatása szerint a Kobajasi által elütött szerelők közül legalább ketten könnyebb sérüléseket szenvedtek.
Ő a kemény gumikon jobb tempót diktál Alonsónál, de Räikkönen nagyon közeledik hozzá, és csak 1,8 másodpercre van tőle.
Átvette tőle a 7. helyet.
A Ferrari stratégiája, hogy a kemény gumikon rajtoltatta el Alonsót, visszaütött, mert most emiatt vált sebezhetővé Webberrel szemben. Pedig nemrég még elképzelhetetlennek tűnt, hogy elveszítse az előnyét. Webber azonnal meg is futotta a leggyorsabb kört: 1:34.953.
Ezek szerint Webber lehet az idén a második Alonso után, aki két versenyt nyer. Meglepő!
Most kezd DRS-távolságba érni Massához képest, aki a 4. helyen áll.
Tekintve, hogy régóta nem végzett az 5. helynél előrébb, és ha Räikkönen most megelőzné, akkor megint ott végezne. Legutóbb 30 versennyel ezelőtt végzett ennyire elöl.
Aki kicsúszik, és így Button is elmegy mellette. És ezzel elveszti az utolsó pontot, amit a McLaren-es örököl.
Alonso a második, Vettel a harmadik. Massa épphogy elcsípte a 4. helyet Räikkönen előtt. Mögöttük Grosjean, Schumacher, Hamilton, Senna és Button fért be az első tízbe.
Két évvel ezelőtt is ő nyerte a Brit Nagydíjat.
"Fantasztikus Mark, megnyerted a Brit Nagydíjat!" - szól be a rádión a csapatfőnök Christian Horner.
Christian Horner éppen arról beszél, hogy jó döntés volt a Ferrarival ellentétes stratégiát követni, Webber pedig az utolsó körökben megtette, amit kellett, és biztos kézzel előzte meg Alonsót.
A verseny nagy vesztese Alonso mellett Schumacher, aki 4 pozíciót vesztett a rajthoz képest, és Hamilton sem tudta előrébb verekedni magát.
A két Red Bull-versenyző összeölelkezik.
21 autó jutott el a célig: csak Pérez és Di Resta estek ki, Petrov pedig már a rajtrácsra sem álhatott fel.
Akik ebben a pillanatban állnak fel a dobogókra, Webber tiszteletére szól az ausztrál himnusz.
A venezuelai a 16. helyen végzett, a sportfelügyelők azonban még vizsgálni fogják a Pérezzel való ütközését.
Brawn azt mondja Schumachernek, hogy a körülményekhez képest szép verseny volt, tűrhető pontokat szereztek. Hamiltonnak azt üzenik, hogy beleadott mindent. Vettelnek azt mondják, szép munka, jó versenyt futott.
A szokásokkal ellentétben a dobogón faggatják a versenyzőket, hogy hallja a közönség is. Jackie Stewart hallgatja a versenyzőket.
Ez a verseny közben írt élő tudósításunk. A nyilatkozatokkal bővített részletes összefoglalót itt olvashatják.
Bár esős versenyre lehetett számítani, végül egy csepp sem esett Silverstone-ban a 2012-es Brit Nagydíjon. Fernando Alonso után Mark Webber lett a második pilóta, aki két futamot is nyert már idén. A rajtnál még nem tudta megelőzni a pole-ból induló Fernando Alonsót, egészen a 48. körig kellett várnia erre a pillanatra a második helyről indult ausztrálnak. A verseny végén Webber Red Bullján kemény, Alonso Ferrariján viszont lágy gumi volt, természetesen utóbbi bírta rosszabbul a megpróbáltatásokat, ami nagyon megkönnyítette az ausztrál dolgát.
A verseny nagy vesztese a végig esőben reménykedő Michael Schumacher volt, aki a harmadik helyről indulva csak a hetedik helyen ért célba. Sokáig a nyolcadik helyen haladt, de a verseny végén a frissebb gumijaival meg tudta előzni a gumikopással az egész futamon küszködő Lewis Hamiltont. A brit McLaren-versenyző meglepetésre egy hellyel sem tudott előrébb végezni, mint pocsék rajtpozíciója.
A verseny legvitatottabb eseménye az volt, amikor összeakadt Pastor Maldonado Williamse Sergio Pérez Seuberjével a 11. körben. A venezuelai keményen védte hideg gumikon a belső ívet a mexikói mellett a Brookelands balkanyarban, de összekoccantak, amikor megcsúszott a Williams hátulja. Végül a sauberes járt rosszabbul, mert nem tudott továbbmenni. A másik baleset a bokszban történt, amikor Kamui Kobajasi nem tudott időben megállni a kerékcserénél, és elsodort két szerelőt, akik könnyebb sérüléseket szenvedtek.
Ez a verseny közben írt élő tudósításunk. A nyilatkozatokkal bővített részletes összefoglalót itt olvashatják.