Rosberg autója elromlott, Hamilton az élre állt
2014. szeptember 06. 10:49
Több versenyző számára sem alakult zökkenőmentesen az utolsó, egyórás felkészülés az Olasz Nagydíj időmérőjére, s közülük egyértelműen a világbajnokságot vezető Nico Rosberg vesztesége a legnagyobb: az edzés elejétől kezdve panaszkodott a váltójára, és csupán 3 kört tudott megtenni, mielőtt a Mercedes bejelentette, hogy a felváltásokkal kapcsolatos probléma kivizsgálása miatt a német számára korán véget ér a gyakorlás.
Ezzel a sors kiegyenlítette a hétvégi számlát a csapatnál azután, hogy pénteken Lewis Hamilton vesztett sok időt egy elektronikai hibából kifolyólag. A brit sem volt megelégedve az autójával - egyszer elromlott a DRS-e, a fékekkel pedig végig küszködött -, de ez nem zavarta meg abban, hogy megfussa a legjobb időt. Sokáig a kemény gumin jegyzett 1:25.742 is elég volt neki az 1. helyhez, amitől a közepes abroncsokon először 3 ezreddel elmaradt, ám az utolsó percekben sikerült 1:25.519-re levinnie a lécet.
A 2. helyen Fernando Alonso végzett, megelőzve a Williamseket. A spanyol hátránya már 4 tized feletti volt Hamiltonhoz képest, ami azt sugallja, hogy a Mercedes kicsit talán altatott pénteken, és az akkor látotthoz képest nagyobb lehet az előnye. Hamilton egyébként a mezőnyből egyedüliként haladt át a mért pontot 350 km/ó-s sebesség felett (egész pontosan 352,7-tel), és mindenki másnál legalább 5 km/ó-val gyorsabb volt.
Valtteri Bottas 159, Felipe Massa 184 ezreddel maradt el Alonso idejétől. Mögöttük Jenson Button, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen végzett, míg Daniel Ricciardo elé Danyiil Kvjat is beférkőzött.
Ami a további technikai hibákat illeti, azok közül Sergio Pérezé volt a legsúlyosabb, akinek a Force Indiája nem sokkal az edzés fele után megállt. Vettel autójában az MGU-K nem működött tökéletesen, Adrian Sutil pedig sokáig nem tudta megkezdeni a munkát.
Az edzésről élőben készült tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat az Olasz Nagydíj harmadik, egyben utolsó edzéséről készített tudósításunkban! Péntek délután mind a nyers, egykörös, mind a hosszú etapos tempó alapján szoros volt az élmezőny, s a tabellán hiába állt ismét a Mercedes az élen, könnyen lehet, hogy ezúttal megszorongatják őket.
A hatodik belsőégésű motort kellett beszerelni Toro Rossójába, pedig a szabályok csak öt ilyen egység felhasználását engedélyezik büntetlenül a szezonban - ezért a versenyen Kvjatnak tíz helyről hátrébbról kell indulnia az időmérőn megszerzett pozíciójához képest. Vettel ugyanakkor még megúszta a hatodik erőforrásért járó büntetést, ezen a hétvégén a Spában pénteken meghibásodó - de azóta megjavított- egységet használja.
Pompásak a körülmények kora ősszel Monzában: a levegő 22, az aszfalt 31 fokos. Utóbbi hőmérséklete tegnap meghaladta a 40 fokot is, erre ma is van esély.
Zöldre váltott a lámpa, Kvjat, Bottas és Chilton az első három, aki kihasználja. Egyesek próbarajttal vágnak neki az ellenőrző körüknek.
Kvjat és Vergne megtette első körét, s miközben az autójukat visszatolják a garázsba, a szerelők kézi berendezésekkel fújnak hűs levegőt az első fékekre. A szurkolók üdvrivalgással, kürtökkel fogadják a pályán megjelenő Alonsót. Érkezik Rosberg is az ellenőrző körére.
Érdekes, hogy a bokszból kihajtva rögtön blokkoltak a kerekei az első sikánnál, ezért a menekülőúton tudott csak elmenni. Nyilván nem voltak még kellően melegek a fékjei.
"Hosszú a fékpedál" - panaszkodik rádión. Valószínűleg azért, mert új fékeket szereltek be neki mára. Magnussennek sem sikerült rendesen elfordulnia az első sikánnál, ugyanúgy elrontotta, mint az előbb Rosberg.
Jönnek a mért körök: Button 1:27.076-tal állt az élre. Ericsson, Kobajasi és Magnussen iratkozott már fel a tabellára. A pályán jelenleg 7 autó tartózkodik.
1,2 másodperccel sorolt be Button mögé a 2. helyre. Most még mindenki a kemény gumikat használja, a közepes keverékek felbukkanása az edzés második felében várható.
A Red Bullnál így mérték le a különböző paramétereket - erre azért van szükség, mert Vettel ettől a hétvégétől új kasztnit használ. Az élen Button 1:26.845-re javított, megelőzve Ricciardót, Hülkenberget, Vettelt és Pérezt.
Vergne és Maldonado is elrontotta az első kanyarkombináció féktávját, mindketten egyenesen haladtak tovább, a menekülőúton a táblák között szlalomozva.
1:26.693 az ideje, másfél tizedet vert Buttonra. Hülkenberg, Massa, Ricciardo, Pérez, Vettel, Kvjat, Vergne, Hamilton a további sorrend a kemény gumikon.
Az edzés eleje óta váltóhiba gyötri, a Mercedes pedig az imént bejelentette, hogy a német edzése véget ért. 3 kört tett meg, és nincs ideje.
Ugyanúgy 1:26.693-at futott, mint a finn néhány perccel ezelőtt, így a 2. helyre jött fel. A 3. e pillanatban Massa, a 4. Button, az 5. Räikkönen.
A Sauber versenyzője csak 1 körre tette tiszteletét a pályán, valószínűleg őt is műszaki probléma hátráltatja. Most alábbhagyott a forgalom, a két McLaren, a két Force India és Ericsson köröz.
A Force India az első sikán után lassult le, és állt meg a pálya jobb oldalán. A váltóval történhetett valami. Eltelt az edzés fele, még 27 perc van hátra.
Az autójának szereléséhez hozzáláttak a szerelők, ő pedig a garázsban állva, a mérnökökkel együtt figyeli az eseményeket. A kamera felé azért egy félmosoly kíséretében int egyet.
Még mindig a kemény gumikon vezet, és 1:25.742-vel állt az élre, Buttont előzte meg. Kobajasi is hibázott az első kanyarnál, bár lehet, hogy az egyik bokszból kijövő autó zavarta meg.
"Rakoncátlankodik, meg kellene nézni" - közölte rádión. Hamiltonnak pedig a DRS-e romlott el.
Elsőként rakatta fel őket ma, de 189 ezredes hátránnyal csak a 2. helyre sorolt be Hamilton mögé - pedig a Parabolica kijáratánál kihasználta a leaszfaltozott rész előnyét, majdnem mind a négy kerekével a fehér csíkon túl fordult el. Az ideje 1:25.931.
Ő az első, akinek ez idén sikerült, 352 km/ó-val hajtott át a mért ponton. Alonsónak nem sikerült javítania a második gyors körében, Räikkönen pedig közben - szintén a puhább gumikon - feljött a 3. helyre. A finn 4 tizeddel volt lassabb Alonsónál.
Sikerült rendbe tenni a Saubert, Sutil megtette első köreit, és most is a pályán van. Hülkenberg a következő, aki kihajtott a közepes gumikon.
Az ausztrál a közepes gumikon Alonsónál is Räikkönennél is lassabb volt, a 4. hely az övé. Pedig ő is mindkét bal oldali kerekével a leaszfaltozott bukótérben fordult el a Parabolicánál.
3 ezredmásodperccel maradt el a kemény gumin jegyzett idejétől - úgy tűnik, hogy a puhább keverékekhez nem optimálisak a körülmények. Bottas a 3., Massa a 4. helyre jó velük.
Kereken fél másodperccel lassabb Hamilton etalonjánál, így az 5. helyre fért be. Utána Vettel is megelőzte a finnt a rangsorban.
A Ferrari elnöke és a spanyol versenyző a garázsban ölelte át egymást, érzelmes pillanatok voltak. Hamilton közben gyorsult, a közepes gumikkal 1:25.519-et futott.
Mögötte pedig Alonso, Bottas, Massa, Button, Vettel és Räikkönen végzett. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjuk a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval, 14 órától pedig várjuk Önöket az időmérőről készített tudósítással.