Rosberg az élen, Hamiltont műszaki hiba hátráltatta délután
2014. szeptember 05. 13:57
A Mercedes az Olasz Nagydíj második gyakorlásán is megtartotta a vezető helyét, délután azonban nem alakult simán az edzésük: a délelőtt magabiztos előnnyel az élen végző Lewis Hamilton csak az utolsó 30 percre tudott kihajtani a pályára, miután elektronikai problémák miatt sokáig nem tudták beindítani az autóját. Nico Rosberg így szinte az egész edzésen az élen állt, és 1:26.225-ös körénél senki nem tudott jobbat futni.
Hamilton autójában már rögtön az első percekben jelentkezett a probléma, a brit az ellenőrző körére sem tudott kihajtani a pályára. A Mercedest ekkor visszatolták a garázsba, szétszedték, és egy órán keresztül dolgoztak rajta. Később közölték, hogy elektronikai hiba miatt nem sikerült beindítaniuk az autót, ezért több szenzort is ki kellett cserélniük. Hamilton az edzés utolsó harmadában gyorsan felvette a tempót, a közepes gumikon végül 61 ezreddel maradt el csapattársa mögött.
A Ferrari jó szerepléssel zárta a pénteki napot hazai pályáján: Kimi Räikkönen mindössze egytizedes lemaradással végzett a 3. helyen, őt pedig Fernando Alonso követte, bár a spanyol a csapattársától is több mint 2 tizedet kapott. A Monzában ismét dobogóesélyesnek tartott Williamsek közül Valtteri Bottas volt a gyorsabb, ő az 5. helyen végzett, Felipe Massa viszont csak a 9. helyen zárt. A délelőtt gyorsnak tűnő McLarenek a 6. és 9. helyet tudták megszerezni, közrefogva Sebastian Vettelt.
A versenyzők a második edzésen talán még többet hibáztak, mint délelőtt, a sikánok előtt rendszeresek voltak az elfékezések, és számos versenyző kilátogatott a kavicságyba. Feltűnő volt, hogy a Lotusok mennyire nehezen kezelhetőek: Romain Grosjean szinte minden körében lecsúszott a pályáról, és a tabellán a két Marussia is megelőzte.
Az edzésről élőben készült tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves olvasóinkat az Olasz Nagydíj második szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! A délelőtti gyakorlást Lewis Hamilton meggyőző fölénnyel nyerte Jenson Button és Nico Rosberg előtt. A részletes eredménylistát és a szöveges összefoglalónkat itt olvashatják.
A mexikói 348 km/ó-val száguldott a célegyenesben az idény leggyorsabb pályáján, mintegy 2 km/ó-val gyorsabban, mint az őt követő Felipe Massa. A mért sebességek teljes listáját és az egyes szektorokban elért legjobb időket itt találják.
5 perc van hátra az edzés kezdetéig, a versenyzők többsége már sisakban várja a zöld jelzést. Ezen az edzésen jobb köridők várhatóak, hiszen a csapatok használják majd a Pirelli gyorsabb, közepes keverékű gumijait is.
A délelőtti edzéshez képest. A levegő már 24, az aszfalt pedig 34 fokos. Továbbra is felhős az ég, de úgy tűnik, az edzés végéig nem fog eleredni az eső.
Nyolc versenyző, köztük Ricciardo hajtott ki azonnal a pályára - az ausztrál Red Bullját nyilvánvalóan sikerült megjavítani az első edzésen tapasztalt motorhiba után. Grosjean máris elrontotta a második sikánt, átugratott a kerékvetőkön.
Nem vártak sokáig a pilóták, 5 perc után már hát versenyzőnek van körideje. Most éppen Kvjat vezet 1:28.552-es idővel, őt Ricciardo, Bianchi és Hülkenberg követi.
1:28.270 az ideje, ennél fogunk sokkal jobbakat látni. Miközben a mezőny egyik fele már javában rója a köröket, heten - köztük Hamilton, Alonso és a Williamsek - még ki sem hajtottak a bokszból.
Folyamatosan javulnak a köridők, most a McLaren dán újonca vezet 1:27.634-es idővel. Rosberg már a gyors körét futja, Hamilton viszont kiszállt az autójából a garázsban.
A brit készen állt az indulásra, de egy elektronikai hiba megakadályozta abban, hogy kihajtson a garázsból. A szerelők most próbálják megoldani a problémát, miközben Rosberg a másik Mercedesszel az élre állt, ideje 1:27.500.
Fél másodpercet faragott a korábbi idején, már 1:27.005-tel vezet. Magnussen feljött mögé a 2. helyre, mindössze 9 tized a lemaradása. Őket a két Ferrari követi Alonso-Räikkönen sorrendben.
Gyorsan változik a sorrend a mezőny elején, most a Ferrari spanyolja vette át a vezetést 1:26.790-es idővel. Button a második, Magnussen a harmadik. A McLarenek a harmadik szektorban látványosan sok időt veszítenek.
A Mercedes megerősítette, hogy nem tudják beindítani az autót, de egyelőre nem tudják, mi a hiba oka. Közben Rosberg újra átvette a vezetést, 1:26.786 az ideje.
Fél óra elteltével az állás: Rosberg, Alonso, Button, Magnussen, Vettel, Bottas, Massa, Räikkönen, Pérez, Hülkenberg. Most mindössze négyen köröznek a pályán.
Az első mért körében azonban nem tudott javítani a gyorsabb abroncsokkal. Ricciardo viszont a legutóbbi köreiben folyamatosan gyorsult, de még mindig csak a 10. helyre sikerült előrelépnie.
A levegő hőmérséklete 29, az aszfalté pedig 41 fokos, utóbbi majdnem 20 fokot emelkedett a délelőtti edzés kezdete óta.
A mezőny nagy része a gyorsabb abroncsokra váltott, hirtelen benépesült a pálya. Rosberg rögtön javítani is tudott, 1:26.225 az ideje. Bottas a közepes gumikkal feljött a második helyre, de több mint fél másodperc a lemaradása.
Péreznek szóltak a rádión, hogy a közepes gumik nagyon lassan kopnak, ezért arra számítanak, hogy körről körre javulni tudnak vele. A mexikói most a 8. helyen áll.
Szinte mindenki küszködik a féktávokon, ami nem is meglepő, hiszen egy teljesen más aerodinamikai csomaghoz kell alkalmazkodniuk. A pilóták túlnyomó többsége a sikánok féktávját rontja el.
Első mért körét tette meg a közepes gumikon, rögtön 1:26.225-öt futott. A másik Ferrarival Räikkönen a 9., és jelenleg nem tartózkodik a pályán.
A Lesmo kanyarokat nem sikerült bevennie, de a kavicságyon átszánkázva folytatni tudta a körözést. Néhány kanyarral később a sikánnál is hibázott, de ezt is megúszta.
1:26.331-es idővel, 1 tizedes hátránnyal a második helyre jött fel. Alonso pedig nagyon agresszíven vezet, most a második sikánnál dobta át az autóját egy kerékvetőn.
Már csak 35 perc van hátra az edzésből, de a brit még ki sem tudott hajtani a pályára. Rosberg már 18 kört megtett, és továbbra is az élen áll.
Először Räikkönen ismerkedett a kavicsággyal, majd Ericsson blokkolta látványosan a kerekeit. Magnussen az előbb Kobajasi megelőzésével küszködött, majdnem egy teljes körre volt szüksége, hogy elmenjen a Caterham mellett.
Fél órával az edzés vége előtt sikerült megjavítani a Mercedest. A csapat annyit írt a Twitteren, hogy elektronikai hiba miatt nem indult az autója, de gyors munkával kicserélték a szenzorokat.
Egy óra elteltével az állás: Rosberg, Räikkönen, Alonso, Bottas, Button, Vettel, Magnussen, Massa, Ricciardo, Pérez.
Az első mért köre után. Grosjean közben megint rontott a második Lesmónál, egyelőre csak a hibáival hívta fel magára a figyelmet az első edzésen. Csak a 20. helyen áll, a két Marussia is megelőzi.
A közepes gumikon köröznek, ahogy a Mercedesek is. A németek szóltak Hamiltonnak, hogy az első és a harmadik szektorban is 1 tizedet veszít Rosberghez képest.
Grosjean az első, Maldonado a második sikánnál hagyta el a pályát ugyanabban a körben. A francia vissza is hajtott a bokszba, a többi 21 versenyző viszont a pályán tartózkodik.
Nem volt szüksége sok időre, hogy felvegye csapattársa tempóját, már csak 6 századdal marad el tőle. Ráadásul forgalomba is került, tehát valószínűleg gyorsabb is tudott volna lenni.
A rádión kérdezte a mérnökét, hogy kell-e változtatnia a vezetési stílusán. Azt javasolták neki, hogy a kanyarok kijáratára koncentráljon.
Szerinte "őrület", hogy milyen sokan vannak a pályán. Vissza is tért a bokszba, a csapat módosít az autó beállításain.
"Csak csúszkálok, nincs elég tapadás" - mondta a rádión. A 12. helyen áll, 2 tizeddel lemaradva csapattársa, Pérez mögött.
Egy Marussia mögött próbált szélárnyékot fogni a célegyenesben, majd az első sikánnál akarta megelőzni. Ez azonban nem sikerült, elfékezte magát, és a menekülőútra kellett hajtania. Buttonnak is ezt kellett tennie, miután látványosan blokkolta a kerekeit a féktávon.
Miután egy 19 körös etapot teljesített a közepes abroncsokon. Egyértelmű, hogy a gyorsabb gumik is nagyon tartósak, ezért valószínűsíthető, hogy a csapatok többsége egykiállásos taktikával próbálkozik majd vasárnap.
A gyakorlás utolsó szakaszában már senki nem javított, a csapatok inkább a hosszú etapokon dolgoztak. Rosberg az élen maradt 1:26.225-ös idővel, 61 ezreddel előzte meg Hamiltont. Mögöttük a sorrend: Räikkönen, Alonso, Bottas, Button, Vettel, Magnussen, Massa, Ricciardo.