Szerdán is a Mercedes és a Ferrari brillírozott
2017. március 01. 08:57
Valtteri Bottas megvillantotta a Mercedes tempóját szerdán délelőtt: a finn pilóta1:19.8-as kört futott a szuperlágy gumival, majd az ultralággyal ezt is felülmúlta, bár az 1:19.705-ös körből valószínűleg többet is ki tudott volna hozni. Bottas sokáig meccselt a ferraris Sebastian Vettellel, de a Scuderia maradt a közepes gumiknál, és délelőtt csak 1:21.609-ig jutott.
Bottas eredménye már jobb a hivatalos körrekordoknál, de Felipe Massa egy 2008-as teszten még gyorsabb tudott lenni, azonban a jövő heti teszteken valószínűleg újabb tűzijáték várható, hiszen a Ferrari egyelőre úgy is a Mercedes nyomában van, hogy lágy és közepes keverékű abroncsokat szerelnek fel az autójukra.
„Az egész tervezett programunkat befejeztük, beleértve a hosszú és rövid etapokat is, és adatokat gyűjtöttünk a gumikról. Délelőtt kezdésnek némi aerodinamikai munkát végeztünk, amíg hűvös volt, aztán különböző beállításokat teszteltünk. Megint sima napunk volt, az autó is egyre jobb érzetet ad. Ma a szeles időjárás nélkül könnyebb dolgunk volt, így még jobban megismerhettem az autót" – foglalta össze Bottas a történteket.
Vettelt az ebédszünet előtt, lágy gumikkal Daniel Ricciardo és a Red Bull, majd Jolyon Palmer és a Renault is megelőzte, de a Ferrari négyszeres világbajnoka a délután szintén lement 1:20 alá, és 1:19.952-vel zárta a szerdai tesztet. A Ferrari 8 perccel a nap vége előtt megállt a célegyenesben, de
elképzelhető, hogy csak szándékosan kifogyasztották belőle az üzemanyagot.
A délelőttöt meglepő módon Marcus Ericsson zárta az 5. helyen a tavalyi Ferrari motorral futó Sauberrel, és délután is csak Nico Hülkenberg tudta megelőzni a Renault-val. Ericsson Vettel után a legszorgalmasabb pilóta volt a mezőnyben, de a legtöbb kilométert ma is az Ezüstnyíl tette meg Bottasszal és délután Lewis Hamiltonnal a volán mögött.
„Ma lefutottam az első versenytávomat, és semmi gond nem volt – összegzett a háromszoros világbajnok. – Az autó finoman működik, most még csak megyünk végig a feladatlistán. A teszt első hetén az ember soha sem hajszolja az időket. Ilyenkor nincs elég alkatrészünk, hogy mindent állítgassunk. A jövő héten majd jobb lehetőségünk lesz, hogy hajtsuk az autót, most csak a kilométerek gyűjtésére összpontosítunk. Valtteri eddig remek munkát végez. Jó visszajelzéseket ad, és remekül dolgozik a csapattal.
Hamilton sokáig csak az utolsó volt, végül a 7. helyen végzett, de az ebéd után egymaga levezetett 95 kört, amibe egy versenyszimuláció is belefért. Hamilton és a többiek munkáját délután három piros zászló is megzavarta, egyszer Carlos Sainz csúszott ki, majd rögtön utána Lance Stroll törte össze a Williamst, végül Vettel állt meg a Ferrarival.
Strollnak ez ma a második hibája volt,
már az ebédszünet előtt kicsúszott a kavicságyba, de akkor még rendbe tudták hozni az autóját. Délután viszont nekiment a falnak, és a Williams már nem küldte újra a pályára. Így is ment ma 98 kört, ami egy újonctól nem rossz, bár a kevés tesztlehetőség miatt a kiesések nem jönnek jól a Williamsnek.
Hasonló, újoncokra jellemző hibát vétett a tavalyi szezont már végig versenyző Jolyon Palmer: a brit pilóta a hideg gumik miatt már reggel a kavicságyban kötött ki, de szerencséjére az autó egyben maradt, így összesen 51 kört ő is meg tudott tenni, mielőtt délben Hülkenberg átvette a volánt.
A korábbiaknál sokkal jobb napja volt a McLarennek,
és Fernando Alonso 72 kört levezetett szerdán, de csak a 10. helyre ért oda, ráadásul azt is ultralágy gumikkal szerezte meg. A narancssárga McLaren ma többet volt a pályán, mint a Red Bull, a Toro Rosso, a Haas és a Force India, de Juszuke Haszegawa, a Honda F1-es főnöke így is kénytelen volt pironkodni az eddigi szereplésük miatt.
„Nyilvánvalóan nem örülünk, hogy gondjaink vannak, de a tesztelés erre való. Sajnáljuk mindkét versenyzőnket – ismerte el Haszegawa. – Rá kell jönnünk, hogy mi történt, különösen a második nap során használt motorral” – mondta, és hozzátette, egyelőre nem változtattak a szerkezeten, mert a kérdéses erőforrás úton van Japán felé, de a Melbourne-be szánt változatot csak a jövő héten próbálják ki, abban még hasznosíthatják a most megszerzett tudást.
Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója kijelentette, nincsen „alapvető” problémája az autónak.
A Red Bullnál elromlott a kipufogó, ezért a délután során nem tudtak érdemi munkát végezni, ennek is köszönhető, hogy Ricciardo ma csak 70 körig jutott, Grosjean szerény 56 körére napközben nem érkezett magyarázat, Sainz pedig a kicsúszása miatt fejezte be idejekorán a szerdai munkanapját.
„Ma mindenképpen többet tanultam az autókról és a gumikról, kezdtem ráérezni a leszorítóerőre. A 3-as és a 9-es kanyar lenyűgöző. Amikor majd a forróságban kell 60 köröket menni, az ember megérzi majd a versenyzők fizikai határait. Délután volt egy kis gond a kipufogóval, azt át kellett nézni, de előtte volt egy majdnem 20 körös etapom, ami elég jól sikerült, és fontos volt a gumik megértéséhez" – nyilatkozta Ricciardo.
Egyelőre nem nagyon foglalkozunk a teljesítménnyel, remélhetőleg a jövő héten jobban nyomhatjuk."
Csütörtökön nem várható csúcsdöntés Barcelonában, mert az esőgumik tesztelése érdekében mesterségesen fellocsolják a pályát. Utána négy nap szünet következik, majd egy újabb, négynapos tesztsorozattal le is zárul az idei F1-es szezon előtti felkészülés.
Kellemes délelőttöt kívánunk az idei F1-es tesztek harmadik napján! Nemsokára kezdünk, addig ajánljuk az eddig történtek összefoglalóit!
A korábbiaknál több csapat döntött úgy, hogy két pilótával dolgoznak ma. Íme a versenyzői felállások:
Mercedes - Valtteri Bottas (délelőtt) & Lewis Hamilton (délután)
Red Bull Racing - Max Verstappen & Daniel Ricciardo
Ferrari - Sebastian Vettel
Force India - Alfonso Celis
Williams - Felipe Massa
McLaren - Fernando Alonso
Toro Rosso - Carlos Sainz
Haas - Romain Grosjean
Renault - Jolyon Palmer & Nico Hulkenberg
Sauber - Marcus Ericsson & Antonio Giovinazzi
A levegő és a pálya is hűvös egyelőre, mindössze 6. és 10 fokos. Nem is siet senki kifelé!
Bottas, Kvjat, és Ericsson elhagyta a bokszot közepes keverékű gumikkal, valószínűleg csak az ilyenkor szokásos rendszerellenőrzéseket végzik el, bár Bottas és Ericsson nem ment azonnal vissza a bokszba.
A Mercedes versenyzőjének tegnap voltak nehéz pillanatai is.
"Jó reggelt, TeamLH! Nagyon pozitív érzésekkel ébredtem, nektek is energiát akartam küldeni! A pozitív hozzáállás a nagyszerűség kulcsa!" - írta Hamilton a Twitteren, Rosberg pedig az alábbi képet posztolta, miután kedden ellátogatott a barcelonai Mobile World Congress-re, és szerdán a pályára is kimegy.
Rosberg utódja 1:28.537-tel kezdett a pályán, közepes keverékű gumikkal. Már a 7. körében jár, közben Alonso is pályára lépett a bukdácsoló McLarennel, ultralágy gumikon.
Ma eredetileg Massa ült volna autóba, de az még nem készült el Stroll tegnapi kicsúszása után. Úgy döntöttek, ma is a kanadai újonc vezet, így nem Massától veszik el az időt, hanem Stroll szembesül még komolyabb következményekkel a hibája miatt.
Tegnap gyakorlatilag az egész délelőttöt szereléssel töltötték, Jolyon Palmer viszont két installációs kört már meg is tett Barcelonában.
Ross Brawn, az F1 új sportigazgatója is ellátogatott a tesztre, tegnap és ma tartózkodik a pályán, a csapatokkal egyeztet az elképzeléseivel kapcsolatban. Tegnap a Sky Sportsnak azt mondta, szeretne évente egy bajnokságon kívüli versenyhétvégét rendezni, amikor kipróbálhatják az új ötleteiket, amiket egyébként a szezon során nem lehet.
Közben nem állt le a Formula One Management átszervezése sem: a digitális részleg korábbi vezetőjét kommunikációs igazgatóvá léptették elő. Eddig ilyen munkakör nem volt.
Palmer kicsúszott a kavicságyba, ezért megszakították a tesztet, előtte viszont Vettel még átvette Bottastól a vezetést 1:27.789-cel, közepes keverékű gumikkal. Összesen 6 kört tett meg eddig.
Palmer Renault-jához hasonlóan Alonso McLarenjét is a kerítésnek csúfolt aerodinamikai mérőeszközökkel szerelték fel. A wokingiak számára aggasztó, hogy Stoffel Vandoorne szerint még egy rendes etapot sem teljesítettek a két nap során. Talán ma jobbra fordul a szerencséjük.
Az F1Today szerint Palmer a 3-as kanyarban csúszott ki, de az utólag felszerelt aero-eszközök sem szakadtak le róla, így valószínűleg nem ment gyorsan. Lehet, hogy műszaki hiba történt.
A Mercedes kedden kezdett kísérletezni az eleinte is használt megoldás továbbfejlesztett változatával, és ma délelőtt is az autón hagyták, ellentétben a hétfőn látott, kéményes cápauszonnyal.
Kimentették Palmer autóját a kavicságyból, és Ericcson, majd Kvjat rögtön birtokba is vette a pályát. Nem sokkal utánuk következett Ricciardo is.
...látogatóban.
A guruló üdítősflakonnal Toro Rossóval Kvjat egymás után két jó kört is teljesített, a második alkalmával már Vettelt is üldözőbe vette. 1:27.963-as eredménye mindössze 0,174 másodperccel lassabb a Ferrariénál. Bottas még mindig a 3. helyezett, mögé Ricciardo jött fel egy tapogatózó körre.
1:26.724 az új legjobb idő szerdán, de ez várhatóan csak időlegesen marad így, mert a Mercedesre felkerültek a szuperlágy gumik.
A 9. körében 1:23.570-et ért el a szuperlágy gumikkal, és bő 3 másodpercet adott Kvjatnak, majd további lila szektorokkal folytatta a körözést.
Már az 1:22-es tartományban van, 1:22.816 az aktuális legjobbja. Alonso is a pályán van ultralágy gumikkal, Kvjat a közepesekkel 1:25.432-ra javított.
A Mercedes versenyzője újabb leggyorsabb 1-es és 3-as szektort autózott, de középen nem jött ki neki a lépés, és inkább kiment a bokszba, majd vissza is tért a pályára.
Közben Kvjat 1:24.946-ot futott, ezzel 2,1 másodpercre feljött Bottas mögé, de ez már csak a 3. helyre elég, mert Vettel 1:22.992-vel már Bottas nyomában van, közepes keverékű gumikkal.
Közepes gumik ide, Mercedes oda, Vettel átvette a vezetést 1:22.486-tal, majd 1:22.222-re javított, így Bottas már 0,594 másodperces hátrányban van. Most csak a Ferrari közlekedik a pályán.
Kiderült az is, hogy Palmer nemrég a hideg gumik miatt csúszott ki a kavicságyba.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:22.222 - 15 kör
2. Bottas (Mercedes W08) 1:22.816 - 15 kör
3. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:24.946 - 12 kör
4. Ricciardo (Red Bull RB13) 1:31.492 - 7 kör
5. Celis (Force India VJM10) 1:44.478 - 6 kör
6. Alonso (McLaren MCL32) idő nélkül - 8 kör
7. Ericsson (Sauber C36) idő nélkül - 6 kör
8. Grosjean (Haas VF-17) idő nélkül - 4 kör
9. Palmer (Renault RS17) idő nélkül - 4 kör
10. Hamilton (Mercedes W08) idő nélkül - 0 kör
11. Massa (Williams FW40) idő nélkül - 0 kör
12. Hülkenberg (Renault RS17) idő nélkül - 0 kör
13. Stroll (Williams FW40) idő nélkül - 0 kör
14. Sainz (Toro Rosso STR12) idő nélkül - 0 kör
A Motorsport.com értesülése szerint az FIA az egyik csapatot arra kérte, hogy változtasson a futómű kialakításán. A Ferrari felhívása után felmerült, hogy visszatérhet a korábban betiltott, FRIC-ként ismert intelink felfüggesztés módosított változata. Valószínűleg a Mercedes és a Red Bull kísérletezik ezzel, de mindkét csapat képviselője magabiztosan nyilatkozott a saját munkájukkal kapcsolatban.
Ha nem sikerül megnyugtató megoldást találni, Melbourne-ben óvás lehet.
Lágy gumikat kapott a Mercedes, és Bottas rögtön 0,114 másodpercre megközeítette Vettelt, aki közepes keverékű gumikkal hajtott. Meglepetésre egyelőre nem az Ezüstnyíl, hanem a Ferrari tette meg ma a legtöbb kört, 19-et, míg Bottas 17-nél jár.
Ez nem tartott sokáig: Bottas egy bemelegítő kör után 1:21.632-re gyorsult lágy gumikon, és 0,59 másodperces előnnyel átvette a vezetést a ferraris Vetteltől.
"Köszi Liberty Media, ez remek kezdés!" - mondta egy videóban, amit a bokszban készített. "Szörnyetegnek" nevezte az új autókat, amelyek szerinte remekül festenek.
Az orosz pilóta 1:24.190-re szorította le a körét a kék Mercedesszel, de még mindig 2,5 másodperccel lassabb a Mercedesnél.
Nem egész' másfél órát vett el a mai napból a tegnap megsérült Williams javítása. Lance Stroll ismét autóba ülhetett, hogy a tegnapi 12 körét gyarapítsa.
Tegnap a Sauber rengeteg időt elvesztegetett motorcsere miatt, ma viszont Ericsson már 10 körnél tart, és 1:28.551-gyel épp a 4. helyen van.
Hülkenberg közben posztolt egy fényképet a Twitterre, amin éppen felveszi a balaklaváját, de a Renault megerősítette, hogy csak délután ül autóba.
A wokingi istállónak nagy szüksége lenne arra, hogy elkezdjék gyűjteni a kilométereket, de ma is csak 10 körnél járnak, és még nincs mért körük. Alonso az ultralágy gumikkal volt kint, adatrögzítés a feladata a délelőtt során.
Még mindig közepes gumikkal megy a Ferrari, 1:21.609-es körrel Vettel így is visszavette a vezetést Bottastól, 0,069 másodperces előnnyel. Még mindig csak 6 pilótának van ideje, pedig már másfél óra eltelt a mai napból.
Bár a méretük, a szerkezetük és a keverékeik is megváltoztak, a gumik színe és jelöléseik változatlanok maradtak.
Fentről lefelé, balról jobbra: közepes, kemény, ultralágy, eső, szuperlágy, intermediate, lágy
Ma már 29 kört megtett, ezzel ő a legszorgalmasabb eddig, most is csak ő van a pályán, ami egyre melegebb, már 22 fokos a hőmérséklete.
Palmer ismét a pályán, a mai 4. körét kezdte meg reggeli kicsúszása után. Szerencséjük volt, nem jártak úgy, mint Stroll és a Williams, ők egy ártatlannak tűnő kicsúszással is majdnem 1 teljes napot elvesztettek.
Ricciardo újra a pályán van, de még mindig csak jelzés értékű idő áll a neve mellett. A Red Bull tweetje szerint módosították az autó beállításait.
Délelőtt Alonso nem fut mért kört, inkább aerodinamikával kapcsolatos feladatokat végeznek el. Szűk két óra alatt 12-szer hajtott ki a pályára.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke szerint a Mercedes ezúttal nem képvisel külön kategóriát, és a Ferrari is elég jól áll az első két nap alapján. Úgy véli, e két csapat kiemelkedő, utánuk viszont szoros a verseny.
Az új elggyorsabb kör 1:21.066 Bottastól, Vettel is 1:21.609-re javított, de most a Mercedes került lépéselőnybe, igaz, továbbra is lágy keveréket használnak. Stroll is teljesített egy mért kört, 1:21.848-cal a 6. helyezett lágy gumikkal.
Meglepetésre, korábbi ígéretükkel ellentétben a McLaren is engedélyezett mért kört Alonsónak, a kétszeres világbajnok lágy gumikkal a 3. helyen nyitott 1:23.956-tal.
Stroll tegnap, Palmer pedig ma járta meg a kavicságyat. A kanadai egyelőre a 3. helyezett 1:23:750-nel, Palmer a 7. helyen áll 1:25.200-zal, 10, illetve 11 kör megtétele után. A Williams lágy, a Renault közepes gumira szavazott.
Grosjean megtette első mért köreit, egyelőre a 8. helyen áll 1:26.595-tel, közepes gumikkal, Celis Force Indiájáról pedig leszerelték az aero mérőeszközöket, de még mindig csak a 10. helyezett. Az Autosportnál közben azon viccelődnek, hogy a Force India akkora cápauszonyt kapott, hogy teljesen kitakarja az egyébként látványosan nagy fém kereteket.
Kisebb gondok adódtak az időméréssel, de íme az állás 11:15-kor
1. Bottas (Mercedes W08) 1:21.099 - 41 kör
2. Vettel (Ferrari SF70H) 1:21.609 - 44 kör
3. Ericsson (Sauber C36) 1:22.636 - 28 kör
4. Stroll (Williams FW40) 1:23.750 - 18 kör
5. Alonso (McLaren MCL32) 1:23.956 - 18 kör
6. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:24.190 - 21 kör
7. Palmer (Renault RS17) 1:25.200 - 14 kör
8. Grosjean (Haas VF-17) 1:25.898 - 11 kör
4. Ricciardo (Red Bull RB13) 1:28.332 - 17 kör
5. Celis (Force India VJM10) 1:39.293 - 10 kör
10. Hamilton (Mercedes W08) idő nélkül - 0 kör
11. Massa (Williams FW40) idő nélkül - 0 kör
12. Hülkenberg (Renault RS17) idő nélkül - 0 kör
14. Sainz (Toro Rosso STR12) idő nélkül - 0 kör
Az F1.com stábja is élvezi, hogy ezen a héten a korábbiaknál szabadabban lehet videókat készíteni. Íme néhány szép kép a Barcelonában köröző sínautókról.
Napsütéses idő fogadta ma is a mezőnyt, bár a levegő csak 10 fokos, a pálya már 24 fokra melegedett.
Majdnem 1 másodpercet javított a korábbi legjobbján, és most 1:20.107-tel megszilárdította a vezetést lágy gumikkal. Most csak ő van a pályán, 1,5 másodperc az előnye Vettel előtt.
Ez egyben az idei teszt legjobb köre is.
A Mercedesre felkerültek a szuperlágy gumik, ezekkel még jobb tempóra lehetett volna képes, de rögtön visszatért a bokszba. Közben Palmer is jobbnál-jobb köröket teljesít, 1:23.742-re javított, de mégis visszacsúszott, mert Ricciardo futott egy 1:22.382-t, és a 3. helyre katapultálta a Red Bullt. 7 tizeddel van Vettel, 2,2 másodperccel Bottas mögött.
Nézőként nagyjából két órát bírt ki a pályán, legújabb videóját már az autóból készítette, miután távozott.
A Red Bull egyelőre nem a nyers tempót keresi, Ricciardo idejénél Ericsson (1:22.326) és Stroll (1:22.351) is jobbat ért el, így most az övék a 3-4. hely.
A szuperlágy gumik működnek a Mercedesen, néhány lassabb kör után Bottas ismét rákapcsolt, és 1:19.838-ra szorította le a köridőt. Ő az egyetlen eddig, aki 1:20 alatti körre volt képes az idei teszteken, és már Fernando Alonso 2008-as, 1:18:4-es köre sem tűnik elérhetetlennek, hiszen az ultralágy gumi még mindig a Mercedes tarsolyában van.
Az állás délben, az ebédszünetig már csak 1 óra van hátra.
1. Bottas (Mercedes W08) 1:19.838 - 55 kör
2. Vettel (Ferrari SF70H) 1:21.609 - 47 kör
3. Ericsson (Sauber C36) 1:22.326 - 38 kör
4. Stroll (Williams FW40) 1:22.351 - 31 kör
5. Ricciardo (Red Bull RB13) 1:22.382 - 31 kör
6. Palmer (Renault RS17) 1:23.387 - 23 kör
7. Alonso (McLaren MCL32) 1:23.956 - 20 kör
8. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:24.190 - 21 kör
9. Celis (Force India VJM10) 1:25.524 - 21 kör
10. Grosjean (Haas VF-17) 1:25.898 - 11 kör
11. Hamilton (Mercedes W08) idő nélkül - 0 kör
12. Massa (Williams FW40) idő nélkül - 0 kör
13. Hülkenberg (Renault RS17) idő nélkül - 0 kör
14. Sainz (Toro Rosso STR12) idő nélkül - 0 kör
A McLarennek egyelőre jobban alakul a mai délelőtt az előző két napnál, már 23 körnél járnak, és 1:23.834-es körrel Alonso a 7. helyezett. A hátránya 4 másodperc Bottas mögött, igaz, ő lágy gumit használ.
Bottas autójáról lekerültek a szuperlágy gumik, és lágyakat kapott vissza, de azóta ismét kiállt a bokszba. Most csak Vettel, Ericsson, Palmer és Grosjean köröz a pályán.
A Liberty Media a Kanadai Nagydíj szerződését is meghosszabbította 2029-ig, így még jó sokáig visszatér a mezőny Montrealba, ahol a 2019-es verseny előtt új bokszépületet húznak majd fel.
Újabb leggyorsabb kört futott Bottas, ezúttal már az ultralágy gumikkal, de mindössze csak 1 tizedet javított, valószínűleg hiba csúszott a körbe vagy nem adott bele mindent. Az 1:19.705-nél tud ő majd sokkal jobbat is. Vagy az már Hamilton feladata lesz ebéd után?
Nem sokkal később Ricciardo is javított lágy gumikkal, és megelőzte Vettelt, így átvette tőle a 2. helyet 1:21.153-mal.
...de Gary Anderson, az Autosport technikai szakértője a pálya széléről nézve még mindig a Ferrarit tartja a legjobbnak, különösen a 9-es kanyar alapján, amit Vettel még közepes keverékű gumikkal is stabilan tud venni. Anderson tegnap azt írta, hogy a Ferrarinak a diffúzoron, a Mercedesnek az oldaldobozok előtti légterelőkön kell fejleszteni, míg a Red Bull autója egyelőre sallangoktól mentes.
A négyszeres világbajnok igen régen javított az idején, és a lágy gumikkal próbálkozó ellenfelei ezt ki is használják. Először Ricciardo, most a szintén Renault motorral próbálkozó Palmer is gyorsabban ment nála. A brit pilóta a 3. helyre ért oda 1:21.396-tal.
A körszámok tekintetében még mindig elmaradnak a Mercedes és a Ferrari mögött, de ma eddig nem volt ismert hibája a Renault erőforrásoknak, és most éppen a 2-3. helyen, valamint a 9. pozícióban állnak Ricciardo, Palmer és Kvjat révén.
Az eddigi legjobb körét viszont nem írta fölül, Grosjean javított csupán egy kissé, de továbbra is csak a 10. helyen szerénykedik.
Bottas, Palmer, Stroll, Celis, Kvjat és Grosjean is kint van a pályán az ebédszünet előtti hajrában. Ma már mindenki teljesített legalább 24 kört, javul a mezőny megbízhatósága.
Gary Anderson, az Autosport szakértője szerint azonban ez nem jó ötlet, mert hiába fékez két autóhossznyival később a 10-es kanyar előtt, az autó hátulja csúszkálni kezd, és nehezen fordul be.
Kicsúszásokkal kezdtek, de az ebédszünetig mindketten megtettek 50 kört Barcelonában, ráadásul Palmer jelenleg a 3. helyen áll a rangsorban.
Pár métert kellett volna megtennie az ebédszünetig, de az F1Today szerint megint elvesztette az uralmát a Williams fölött. Vajon, van már elég pótalkatrész a csapatnál?
Közben, még a leintés előtt Sainz átvette a Toro Rossót Kvjattól, és megtett egy installációs kört.
Ultralágy gumival futotta a legjobb körét, de az csak 1 tizeddel volt gyorsabb a szuperlágynál. Délután Hamilton tovább faraghat ebből.
1. Bottas (Mercedes W08) 1:19.705 - 73 kör
2. Ricciardo (Red Bull RB13) 1:21.153 - 47 kör
3. Palmer (Renault RS17) 1:21.396 - 49 kör
2. Vettel (Ferrari SF70H) 1:21.609 - 49 kör
5. Ericsson (Sauber C36) 1:21.824 - 53 kör
6. Stroll (Williams FW40) 1:22.351 - 55 kör
7. Celis (Force India VJM10) 1:23.781 - 39 kör
8. Alonso (McLaren MCL32) 1:23.832 - 28 kör
9. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:23.952 - 30 kör
10. Grosjean (Haas VF-17) 1:25.133 - 27 kör
11. Sainz (Toro Rosso STR12) idő nélkül - 1 kör
12. Hamilton (Mercedes W08) idő nélkül - 0 kör
13. Massa (Williams FW40) idő nélkül - 0 kör
14. Hülkenberg (Renault RS17) idő nélkül - 0 kör
Itt valami nagyon nem stimmel:
A Renault pilótája még délelőtt kötött ki a kavicságyban, mert nem tudta eléggé felmelegíteni az abroncsait. Előkerült egy fedélzeti kamerás felvétel, ami betekintést enged a történtekbe. Itt látható.
Bottas 75 kört tett meg a délelőtt során, nem csoda, hogy az autó is megéhezett.
A Red Bull versenyzője ebédszünetben a pihenőszobájába invitálta a nézőket, és bemutatta, hogy miket raktároz el magának a tesztelés során. Zászló, tartalék overall, speciális műzli, csak a szokásos. Elárulta, hogy Max Verstappen szobája pont a szomszédban van, de ő ma nem tesztel, úgyhogy nyitva hagyta ő is az ajtaját.
Hétfőn délután szavaztást indítottunk az idei F1-es autókkal kapcsolatban. Továbbra is kíváncsiak vagyunk a véleményekre!
---- separator ----voting-content-type:a72672e5-1b03-432f-92a0-76af612d5a79---- separator ----Érkezett egy viszonylag szemléletes kép a megfeneklett Renault-ról. Azóta összesen 51 kört ment az autó Palmer irányításával.
Zöld a lámpa Barcelonában, és az aszfalt is 33 fokra melegedett, minden adott ahhoz, hogy folytatódjon a munka, de a mezőny még sziesztázik.
Náluk nem a mezőny dolgozik, hanem a pályát csinosítják. Új aszfaltot kap a héten a Maggotts és a Becketts kanyar.
A riválisok érdeklődtek, hogy szabályos-e a szárny rögzítése, ezért az FIA figyelmeztette a Renault csapatát. Várhatóan az Ausztrál Nagydíjon már új megoldást használnak majd.
Negyedórás késlekedéssel, de elkezdődött a délutáni etap. Ericsson folytatja a munkát a Saubernél, Hamilton pedig Bottas nyomdokaiba lép.
Sietni lesz még ideje, egyelőre 4 kört tett meg lágy gumikon, 1:26.038 áll a neve mellett. Ez még a mai leglassabb kör.
Az előbb még arról posztolt a Renault, hogy öltözködik, de máris az időtáblázaton van a neve. 1:24.886-os köre közepes gumival is csak a 10. helyre elég.
Kisebb vita alakult ki a BBC-s Andrew Benson felvetésére a Twitteren, mert az elmúlt évek során változott a barcelonai pálya nyomvonala. Most a pálya Twitter-csatornája foglalt állást a hivatalos körrekordok kérdésében. Bottas körénél már csak Massa 2008-as tesztköre jobb.
Javított kissé, de még mindig nem a legjobb köridőt hajszolja, továbbra is csak a 12. helyezett. Rajta kívül csak Hülkenberg és Sainz van a pályán, mindannyian az ebédidő után kezdtek.
...és a közönség is gyülekezik, a fotó viszont még az ebéd előtt készülhetett, mert Alonsónak azóta nyoma sincs. Sőt, most csak Sainz van kint a pályán. 1:24.885-tel átveszi a 11. helyet, és átadja a helyét Hamiltonnak.
Csak hiányolni kellett, és a kétszeres világbajnok újra itt van. A 28. körét kezdi ma, és ez jó hír a McLarennek, miután az előző két napon sok gondjuk volt az autóval. Ricciardo is a pályán halad, lágy gumikkal próbál javítani az eddigi, 2. helyet érő körén.
Az előbb Sainz is szőba került, ő most visszatért a bokszba, de készült egy videó arról, ahogy az előbb kihajtott a garázsból.
Szerencsére az ebédszünet előtti kicsúszás ezúttal nem okozott olyan nagy károkat, mint a tegnapi, és a kanadai pilóta ismét pályára léphetett. Úgy néz ki, Massa ma nem kap lehetőséget, hogy vezessen.
Ricciardo közben közepes keverékre váltott, Alonso pedig lággyal teljesített egy etapot, de visszatért a bokszba, 33 körnél tart ma.
Hosszú idő óta először bukkant fel a Ferrari, de a 70. körét kezdi, úgyhogy a négyszeres világbajnok nem vádolható lazsálással. Még mindig kitartanak a közepes keverékű gumik mellett.
Javulnak a renault-s idők, Sainz 1:23.029-cel már Kvjat sarkában jár a 11. helyen, Hülkenberg pedig Stroll nyomába eredt 1:23.127-tel a 7. pozícióban. Mindketten közepes keveréket használnak, ellentétben Vettellel, aki lágyra váltott.
Az első órában leginkább azok voltak aktívak, akik most ültek autóba, de még ők is csak szárnyaikat bontogatják. Az állás 15:00-kor:
1. Bottas (Mercedes W08) 1:19.705 - 73 kör
2. Ricciardo (Red Bull RB13) 1:21.153 - 63 kör
3. Palmer (Renault RS17) 1:21.396 - 51 kör
4. Vettel (Ferrari SF70H) 1:21.609 - 75 kör
5. Ericsson (Sauber C36) 1:21.824 - 62 kör
6. Stroll (Williams FW40) 1:22.351 - 61 kör
7. Hülkenberg (Renault RS17) 1:23.137 - 17 kör
8. Celis (Force India VJM10) 1:23.781 - 39 kör
9. Alonso (McLaren MCL32) 1:23.832 - 33 kör
10. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:23.952 - 31 kör
11. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:24.029 - 13 kör
12. Grosjean (Haas VF-17) 1:25.133 - 27 kör
13. Hamilton (Mercedes W08) 1:25.688 - 14 kör
A Motorsport.com szerint Stephen Fitzpatrick írásban is visszavonta a Manor nevezését az idei szezonra, így hiába venné meg mostantól bárki is a csapatot, új résztvevőként kellene nevezniük az F1-be, ami igen hosszadalmas és költséges folyamat.
Alonso feljött a 8. helyre Celis elé 1:23.326-tal. Bottas mögött még mindig 3,6 másodperces hátrányban van, de legalább már a mai 36. körét tapossa.
Tobias Grüner, az Auto Motor und Sport tudósítója készített egy GIF-et a Williamsről és a Ferrariról. a Különbség szabad szemmel is jól látható, a Ferrari jóval karcsúbb, ami aerodinamikai szempontból általában előnyös.
Bottas körével még mindig nem tud mit kezdeni, de a Mercedes ultralágy gumival állt az élre (bár ez igazából szuperlágy gumis tempó), a Red Bullnál viszont majdnem 6 tizeddel jobbat ment, szintén lágy gumival. Vettel új legjobbja 1:20.572.
A 20. körében jár Lewis Hamilton lágy gumikkal, és a tábláján feltűnt, hogy még 64 köre van hátra. Ez versenyszimulációra utal, ezek szerint lágy gumikkal kezdte az első etapját. Nemrég 1:25.087-re javított, de ez még mindig csak az utolsó helyre elég.
A Toro Rosso eddig igen szerény időket autózott, de Sainz most kicsit előrébb lépett. Megelőzte csapattársát, és Celist is, és 1:23.540-nel Alonso nyomába eredt a 9. pozícióban.
Már csak 0,247 másodperc Vettel hátránya Bottas mögött, a Ferrari is belekóstolt az 1:20 alatti körbe. Lággyal ért el 1:19.952-t, Bottas 1:19.8-at tudott szuperlággyal, és 1:19.7-et ultralággyal.
Még mindig bírja a McLaren, ma már a 40. körnél járnak, és Alonso 9 ezredre megközelítette Hülkenberget a 9. helyen. A dolog szépséghibája, hogy szuperlágy gumi volt az autóján, és nem sokkal később Grosjean közepessel is átugrotta őket, hogy megkaparintsa a 7. pozíciót.
Versenyszimulációt fut, de már annak a harmadán is túl van, összesen a 45. körét teljesíti ma, ebből körülbelül 25 tartozik a legutóbbi feladatához. 1:24.821-nél jár, még mindig a 13. helyezett, de ez itt most másodlagos.
Alonso kipróbálta az ultralágy gumit, és 1:22.598-cal feljött a 7. helyre, de még így is 2,9 másodperc a hátránya Bottashoz képest.
Legalábbis a megbízhatóság terén ez a helyzet, véli Enrique Scalabroni, a Williams és a Ferrari korábbi tervezője. A McLaren szemszögéből nézve biztosan ez a helyzet, bár a Ferrari és a Williams futásteljesítménye is ígéretesnek tűnik.
A 4-es kanyarban csúszott ki a Toro Rossóval. Ez pont kapóra jön nekünk, hogy összegezzük a sorrendet:
1. Bottas (Mercedes W08) 1:19.705 - 73 kör
2. Vettel (Ferrari SF70H) 1:19:952 - 100 kör
3. Ricciardo (Red Bull RB13) 1:21.153 - 67 kör
4. Palmer (Renault RS17) 1:21.396 - 51 kör
5. Ericsson (Sauber C36) 1:21.824 - 93 kör
6. Stroll (Williams FW40) 1:22.351 - 97 kör
7. Alonso (McLaren MCL32) 1:22.598 - 48 kör
8. Grosjean (Haas VF-17) 1:22.884 - 37 kör
9. Hülkenberg (Renault RS17) 1:23.137 - 32 kör
10. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:23.540 - 31 kör
11. Celis (Force India VJM10) 1:23.781 - 43 kör
12. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:23.952 - 31 kör
13. Hamilton (Mercedes W08) 1:24.821 - 49 kör
A brit pilóta a mai 49. körét taposta, amikor a Toro Rosso versenyzője kicsúszott, de valószínűleg némi pihenő után folytatja a programját. Kicsivel több, mint a féltáv még hátra van számára, ha teljesíteni akarja a 66 körös etapot.
A Mercedes Twitter-csatornája szerint ezt mondta, amikor meghallotta, hogy Sainz kicsúszása miatt kerültek elő a piros zászlók, és kénytelen megszakítani a versenyszimulációját.
Alonso és Celis ki is használta az alkalmat, rögtön pályára léptek. Mindketten az alsóházat képviselik, Alonso a 7. helyezett, de ultralágy gumikkal futja a köreit, Celis pedig a Force Indiával csak a 11. helyen szerénykedik, de 44 kört már megtett ma. Utánuk Ericsson és Stroll is kihajtott, de Hamilton még nem.
Az F1Today szerint Stroll nekiment a falnak, már rögtön a felvezető köre során, éppen az előző, piros zászlós szakasz után. Ez alighanem a Williams mai napjának végét jelenti, legalábbis a pályán, mert a szerelők valószínűleg túlórázni fognak az ifjú kanadai miatt.
Peter Prodromou-ról az alábbi kép valószínűleg még tegnap készült. Ma kicsit jobban áll a McLaren szénája, Alonso már 50 kört megtett, de az előszezoni teszt alakulása így sem ígéretes a számukra.
Vettel számára 13:05-re összehívtak egy sajtótájékoztatót, de azt elhalasztották 18:05-re. Ez lehet az első alkalom, hogy a Ferrari egyik képviselője megszólal az idei autó teljesítményével és a tesztekkel kapcsolatban. A Ferrari felbosszantotta az olasz sajtót, mert teljes rádiócsendet hirdettek a teszt első két napján. A közönséget viszont igyekeztek kiszolgálni, Vettel még tegnap este 8-kor is autogramokat adott a pályán.
Valószínűleg folytatja a versenyszimulációt. Grosjean volt az első a pályán, Ericsson is megjelent.
Stroll már a mai 100. köre felé haladt a mai nap során, amikor nekiment a falnak. Délelőtt Nico Rosberg arról beszélt, hogy a pilóták számára hamarabb is eljöhet a "game over", mint a verseny vége, és ez akár győzelmek sorsáról is dönthet.
A korábbi F1-es pilóta, Taki Inoue mindig jó egy erős beszólásra, és sekélyes angolsága ellenére általában igen mulatságos meglátásai vannak. Miután Stroll két nap alatt kétszer is elszállt a Williamsszel, azt mondta, mostantól már nem hiányzik a mezőnynek Pastor Maldonado, aki szintén a baleseteiről volt híres.
A Mercedes versenyzője 1:22.216-tal feljött a 6. helyre, lágy gumikkal. Egy versenyszimuláció végéhez közelít, az üzemanyagszintje valószínűleg már alacsony, de a gumik állapotáról nem tudni semmit. Hamilton előtt Ericsson tartózkodik az eredménylistán, ő is éppen most kapott lágy gumikat egy újabb etapra.
Érdekesen állnak rajta a reklámok, változtak az oldallapok is.
Kevin Eason inkább sétálni megy, mert ma délután semmi sem történik. Valóban, a hosszú versenyszimulációk miatt nincs nagy mozgás, de ez is a tesztelés velejárója. Ráadásul, az utolsó órában még változhat a helyzet.
Csapatruha felvéve, kamera a kézben, irány a bokszutca közepe!
Az állás 17 órakor
1. Bottas (Mercedes W08) 1:19.705 - 75 kör
2. Vettel (Ferrari SF70H) 1:19:952 - 112 kör
3. Ricciardo (Red Bull RB13) 1:21.153 - 67 kör
4. Palmer (Renault RS17) 1:21.396 - 51 kör
5. Ericsson (Sauber C36) 1:21.824 - 113 kör
6. Hamilton (Mercedes W08) 1:22.216 - 73 kör
7. Stroll (Williams FW40) 1:22.351 - 98 kör
8. Alonso (McLaren MCL32) 1:22.598 - 64 kör
9. Grosjean (Haas VF-17) 1:22.884 - 43 kör
10. Hülkenberg (Renault RS17) 1:23.137 - 32 kör
11. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:23.540 - 32 kör
12. Celis (Force India VJM10) 1:23.619 - 54 kör
13. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:23.952 - 31 kör
Az 1996-os világbajnok azt írta a Twitteren Stroll balesete láttán, hogy "adjanak neki időt, nagy lépést kell tennie. Sokszor Schumacher is rendesen összetörte az autókat az első F1-es tapasztalatai során."
Szerda délután van, ilyenkor dolgoznak az emberek (vagy éppen végeztek), de néhány évvel ezelőtt az első tesztnapok hétvégére estek, és ezrek zarándokoltak el, hogy láthassák Fernando Alonsót. Mostanában mindenki arról beszél, hogy közönségbaráttá kell tenni az F1-et, de a jövő heti teszteknek is pont pénteken lesz vége.
Gary Anderson, az Autosport szakértője a pálya szélén figyeli, ahogy Alonso küzd az MCL32-vel. "Egyszerűen képtelen rendesen rálépni a gázra a 2-es és a 3-as kanyar között, mert nem elég jó a tapadás."
Daniel Ricciardo délután ritka vendég volt a pályán, a Red Bull elárulta, hogy a kipufogórendszerrel akadtak gondjaik, ezek okát még vizsgálják. 40 percük maradt.
A Williams is megerősítette, hogy Stroll balesetének következményei miatt ma már nem lépnek pályára.
Az F1-es időmérésben a versenyzők nevét gyakran három betűs alakokban rövidítik, Max Verstappen viszont eddig a VES-t használta, mert 2014-es bemutatkozása idején a VER-t a Toro Rosso korábbi versenyzője, Jean-Eric Vergne kapta. A francia pilóta viszont távozott a mezőnyből, így az idei szezontól Verstappené lehet a VER rövidítés. Vergne azt kívánta, hogy Verstappen révén a VER mellé a P1, vagyis az 1. hely jelzése kerüljön.
A német pilóta 1:21.791-et futott, így most az 5. helyen áll Jolyon Palmer mögött, aki délelőtt használta az autót.
Szuperlágy gumikat kapott az autójára a Haas francia pilótája, így 1:22.118-ra volt képes, és a 7. helyre lépett, a ma még csak hosszú etapokat futó Hamilton elé.
Hiába a paraván, egy érdeklődő kamera mindig lesz kéznél.
A 131. körénél jár a Ferrari versenyzője, ennél többet ma senki sem vezet nála, mindössze a Mercedes licitált rá, de esetükben Bottas és Hamilton megosztotta egymás között a munkát.
A háromszoros világbajnok rendületlenül rója a köröket, már ő is 89-nél jár a délután. Fél nap alatt többet ment a mezőny többségénél, és 1:22.090-nel egyelőre a 7. helyen áll, pontosabban száguld.
Stroll balesetéről nem érkezett felvétel, de a kanadai pilóta sikeres kiszállásáról igen. Így ért véget a nap Stroll számára.
A Ferrari a célegyenesben állt meg, mivel csak 8 perc van hátra, lehetséges, hogy direkt kifogyasztották belőle az üzemanyagot.
Kisétált a 10-es kanyarnál lévő lelátóra, hogy találkozzon a szurkolókkal. Közben ismét szabad a pálya, 4 perc maradt a mai tesztből.
Celis éppen az ultralágy gumit próbálgatta volna, az újraindítás után viszont szuperlágyakat kapott. A Ferrarit gyorsan eltüntették a pályáról.
Még délelőtt érte el a mai legjobb időt, amire Vettel délután válaszolni próbált. Nemsokára jövünk a részletes összefoglalóval!