Ricciardo Bottast és Räikkönent verte az első idei tesztnapon

Események

Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Red Bull, Daniel Ricciardo
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Red Bull, Daniel Ricciardo
Vágólapra másolva!
Jól szerepeltek a Renault motoros autók a barcelonai teszt első napján, de a legnagyobb meglepetést a Honda okozta. Nem jött ki a lépés Alonsónak és Hamiltonnak. 
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül170 bejegyzés

Dolgos csapatokkal és mindössze két megszakítással kezdődött a 2018-as előszezoni tesztelés első napja. A Toro Rosso és a Force India reggeli bemutatója miatt 10 perces csúszással indult a délelőtti félidő, de ezt az ebédszünetből később elvették, így lényegében megmaradt a négyórás tiszta pályaidő. Legalábbis, ez lett volna balesetek nélkül.

Már a tesztelés első órájában előkerültek a piros zászlók, mert Fernando Alonso az utolsó kanyarban műszaki hiba miatt kicsúszott és autójával elásta magát a kavicságyban. A McLaren szerint az MCL33-ról levált a kerékanya, ezért az egész bal hátsó kerék elszabadult az autóról, de szerencsére sérülés vagy komolyabb veszélyhelyzet nem állt fenn.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Alonso kénytelen volt gyalog visszatérni a csapatához, de a McLaren szerelői még az ebédszünet előtt rendezték a sorokat, így a spanyol pilóta néhány installációs körre újra megjelent a délelőtt során. Bajba került a Force India tesztpilótája, Nyikita Mazepin is, ő a 4-es kanyarban csúszott ki, de az autóját gyorsan menetkész állapotba tudták hozni.

Miközben Alonso ismét küszködött, korábbi nemezise, a Honda tündökölt a Toro Rossóban. Brendon Hartley mindenféle látható probléma nélkül 72 kört megtett a faenzai istálló autójával, ezzel majdnem ő lett a délelőtti körrekorder. Nico Hülkenberg a Renault-val 73-szor fordult, ráadásul sokáig vezette is a délelőtti etapot.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Eleinte úgy tűnt, hogy Valtteri Bottas folytatja a Mercedestől korábban megszokott, lehengerlő tempót és futásteljesítményt, a finn versenyző azonban délelőtt „csak” a 2. helyezett lett a hosszú, több, mint 25 körös etapot teljesítő Daniel Ricciardo mögött. Az ausztrál pilóta 1:20.179-cel bizonyult a délelőtti legjobbnak, Bottas 0,17 másodpercet kapott tőle.

„Hideg volt, ettől függetlenül minden jól ment – nyilatkozta Ricciardo. – Délelőtt tökéletes volt minden, amíg száraz volt a pálya, utána viszont nagyon trükkösek lettek a körülmények. Ilyen hőmérsékletek mellett nehéz volt működésre bírni a gumikat, különösen az új aszfaltfelületen. Ha a hőmérséklet megvan, akkor minden rendben, de hidegben egyáltalán nincs tapadás. Mégis jó napunk volt, 100 körnél is többet teljesítettünk és azt hiszem, az egyik etapom 35 körös volt.

Reggel nem erőltette meg magát a 2007-es világbajnok, Kimi Räikkönen, de az ebédszünethez közelítve ő is elért 59 kört a délelőtt során. Sokáig csak a mezőny végén kullogott, majd gyorsulni kezdett és lágy gumikkal ideiglenesen vezetett is. Később Ricciardo és Bottas közepesekkel is vissza tudta venni a vezetést.

Az elsődleges feladatunk az aerodinamikai adatok gyűjtése volt, ezért állandó sebességgel haladtam. Néhány rajtgyakorlatot is elvégeztem, a tempóra viszont nem figyeltünk, még nem hajszoltam a W09-et a határai felé. Az autó általában jó érzetet ad, jól viselkedik. Eddig csak pozitívumokat tudok kiemelni a tavalyi autóhoz képest" – mondta Bottas.

Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, McLaren, Fernando Alonso
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Red Bull, Daniel Ricciardo
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, McLaren, Fernando Alonso
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Ferrari, Kimi Räikkönen
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Ferrari, Kimi Räikkönen
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Renault, Nico Hülkenberg
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Renault, Nico Hülkenberg
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Renault, Nico Hülkenberg
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Williams, Lance Stroll
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Williams, Lance Stroll
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Force India, Nyikita Mazepin
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Force India, Nyikita Mazepin
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Force India, Nyikita Mazepin
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Haas, Romain Grosjean
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Toro Rosso, Brendon Hartley
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap,
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Toro Rosso, Brendon Hartley
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Ferrari, Kimi Räikkönen
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Red Bull, Daniel Ricciardo
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Ferrari, Kimi Räikkönen
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Renault, Nico Hülkenberg
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Renault, Nico Hülkenberg
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Renault, Nico Hülkenberg
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Force India, Nyikita Mazepin
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Force India, Nyikita Mazepin
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Haas, Romain Grosjean
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Haas, Romain Grosjean
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Sauber, Marcus Ericsson
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Sauber, Marcus Ericsson
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Ferrari, Kimi Räikkönen
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Red Bull, Daniel Ricciardo
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Fernando Alonso, McLaren
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Lance Stroll, Williams
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Fernando Alonso, McLaren
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Fernando Alonso, McLaren
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Fernando Alonso, McLaren
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Lance Stroll, Williams
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Lance Stroll, Williams, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Fernando Alonso, McLaren
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Fernando Alonso, McLaren
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari

A lágy gumik több csapatnál is előkerültek, sőt Alonso a szuperlágyakat is kipróbálta, de a baleset előtt és azután sem jutott velük messzire. Az istállók délelőtt a közepes keveréket részesítették előnyben, de az ebédszünet előtti rajtgyakorlatot a többség lágyakkal teljesítette.

Ahogy ez ilyenkor lenni szokott, több apró részlet is feltűnt az autókon. A Ferrari különböző diffúzorokat próbálgatott, a Renault és a Sauber reggel aerodinamikai méréseket végzett flow-viz festékkel és mérőkereketekkel, a Mercedes apró T-szárnyat villantott, a Williams pedig érdekes, bumeráng szárnyat épített az autójára. Alonso esetétől eltekintve komolyabb műszaki hiba nem hátráltatta a munkát.

– összegzett Räikkönen. – Az első benyomásaim alapján az autó oké, de még túl korai ítélkezni róla, különösen a mai körülmények között. Ezeket a gumikat nem arra találták ki, hogy 8 fokban működjenek és ez mindenkinek gondot okozott. A mai munkánknak semmi köze sem volt a köridőkhöz, csak mentünk, állítgattunk egy kicsit, aztán próbáltuk megérteni az autó viselkedését, de nem úgy tűnik, hogy bármi baja lenne. Most próbálunk több kilométert gyűjteni."

Balszerencsés volt a délutáni műszak

Az már az ebédszünetben látszott, hogy a szerelőknek sok dolga lesz, mert három csapatnál is pilótát cseréltek. Lewis Hamilton folytatta a munkát a Mercedesnél, jött Szergej Szirotkin a Williamsnél, Nico Hülkenberg helyére pedig Carlos Sainz ülhetett. A spanyol pilóta kezdett a legkésőbb, de mindhármuknak rosszul jött az időbeosztás.

Ennek oka, hogy az egyébként sem kellemes időjárás délután tovább romlott: sűrű felhőréteg érkezett és bár az eső csak késő délután kezdett el esni, annyira lehűlt a pálya, hogy még a lágyabb gumikeverékekkel is szinte használhatatlannak bizonyult. Ennek köszönhetően a délutáni körszámok meg sem közelítették a délelőtti értékeket.

A pálya délután nagyon hideg volt, nehezünkre esett egyáltalán felmelegíteni az abroncsokat. Ilyen hőmérsékletek mellett a gumik nem igazán működnek, ezért nem igazán éreztem rá a vezetésre. Nem tudtam hajszolni az autót, mert olyan rosszak voltak a körülmények. Nem is tudok sokat mondani az autóról, mert nem sokáig vezettem, de elsőre jó visszajelzéseket adott" – összegzett Hamilton.

Bottas és Stroll többet vezethetett, mint csapattársaik Forrás: DPPI/Dppi

A McLaren eredetileg 500 kilométeres futásteljesítményt írt elő magának minden napra, ezt ma egyik istálló sem érte el. A legközelebb Daniel Ricciardo jutott, az ausztrál pilóta még az esőben is folytatta a tesztelést, először intermediate majd teljes esőgumikkal. Alonso is így tett, ezért a nap végére eljutott 51 körig, de ennek nagy része szinte haszontalan az autó optimalizálása szempontjából.

Nagy meglepetést okozott viszont a Toro Rosso-Honda, amit Alonso egyszer a pálya régi nyomvonalát használva előzött meg. Látható műszaki hiba nélkül futott az autó 93 kört Hartley-val a volán mögött, így a Red Bull és a Renault mögött a legtöbb kilométert a faenzaiak autója gyűjtötte. A Mercedes és a Ferrari nem igazán erőltette a délutánt, de így is összehoztak 83, illetve 80 kört.

A nap meglepetése a Toro Rosso Honda Forrás: DPPI/Dppi

A zord időjárás miatt több csapat is idő előtt véget vetett a tesztelésnek. A Haas és a Sauber hivatalosan is felhagyott a munkával az eső miatt, de 15:00 után a többiek is csak tapogatózni jártak ki az aszfaltcsíkra. Terjedni kezdett a pletyka, hogy ha az időjárás tovább romlik, esetleg péntekre is Barcelonában marad a mezőny, de ezt a pálya egyelőre nem erősítette meg.

„Furcsa nap volt – foglalta össze Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. – Eleinte minden jól ment, aztán a pálya nagyon következetlen lett. Összeszedtük magunkat, teljesítettünk néhány kört, de mindenképpen többet szerettünk volna megtenni. Így is oké, tartjuk a tervünket. Az időjárási körülmények nagyon nehezek voltak, de ez mindenkinek adott volt. Az előrejelzés sem ígér sok jót. Örültünk volna, ha melegebb van és kevesebb a víz, de

Hamilton mellett az újoncoknak sem kedvezett a rossz idő, ezért is végzett két orosz pilóta a mezőny végén. Nyikita Mazepin szerepeltetését a kicsúszás után nem erőltették a Force Indiánál még úgy sem, hogy gyorsan elkészültek a javítással, Szergej Szirotkin pedig már csak rossz pályaviszonyok közepette tesztelhette az autót.

Az autó hasonlít a tavalyihoz, de tényleg nagy lépéseket tett előre. Jól éreztem magam a glória alatt, de alacsonyabbra vettük az üléspozíciómat és a kilátás így is jó volt. A délután egy részét egy szenzorhiba megoldása miatt elvesztettük, aztán a romló időjárás miatt maradtunk a garázsban" – nyilatkozta Mazepin.

Előkerültek a speciális festékek is Forrás: DPPI/Florent Gooden

A mezőny kedden 9 órától folytatja a munkát Barcelonában, bár az időjárás előrejelzés nem sok jót ígér a pilótáknak. A Mercedes és a Renault holnap is beveti mindkét versenyzőjét, a Ferrarinál szolgálatba áll Sebastian Vettel, a Williamsnél Robert Kubica kapja a délelőttöt, a Red Bullnál pedig Max Verstappen ideje jön el. Érdekességnek ígérkezik a Sauber újonca, Charles Leclerc szereplése is.

A hétfői tesztnap eredményei

Pilóta Csapat Modell Köridő Kül. Kör
1. Daniel Ricciardo Red Bull RB14 1:20.179 105
2. Valtteri Bottas Mercedes W09 1:20.349 0,170 58
3. Kimi Räikkönen Ferrari SF-71H 1:20.506 0,327 80
4. Nico Hülkenberg Renault R.S.18 1:20.547 0,368 73
5. Fernando Alonso McLaren MCL33 1:21.339 1,160 51
6. Carlos Sainz Jr Renault R.S.18 1:22.168 1,989 26
7. Lewis Hamilton Mercedes W09 1:22.327 2,148 25
8. Brendon Hartley Toro Rosso STR13 1:22.371 2,192 93
9. Lance Stroll Williams FW41 1:22.452 2,273 46
10. Romain Grosjean Haas VF-18 1:22.578 2,399 55
11. Marcus Ericsson Sauber C37 1:23.408 3,229 63
12. Nyikita Mazepin Force India VJM11 1:25.628 5,441 22
13. Szergej Szirotkin Williams FW41 1:44.148 23,969 28

A csapatok által megtett táv

Kör Táv (km)
Ferrari 80 372,4
Force India 22 102,41
Haas 55 256,025
McLaren 51 237,405
Mercedes 83 386,365
Red Bull 105 488,775
Renault 99 460,845
Sauber 63 293,265
Toro Rosso 93 432,915
Williams 74 344,47

A motorok által megtett táv

Kör Táv (km)
Ferrari 198 921,69
Honda 93 432,915
Mercedes 176 819,28
Renault 255 1187,025
08:39
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Véget ér az F1 téli álma

Üdvözöljük Kedves Olvasóinkat a 2018-as előszezoni tesztek első napján! A bemutatók idején már elkezdett véget érni az uborkaszezon, ma viszont már az éles munkának is itt az ideje. A tesztelés 9 órakor kezdődik, addig ajánljuk az előzetesünket.

Tartsanak velünk a nap végéig zajló, percről percre frissülő tudósításunkban!

Barcelonában kiderül, kik dolgoztak és kik álmodoztak a télenhttp://www.gphirek.hu/f1/20180220-f1-felebred-az-f1-mire-figyeljunk-a-teszteken.html
08:43
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A mai legénység

Az egyik közönségkedvenc, Kimi Räikkönen kezd a Ferrarinál. Íme a hétfői névsor:

Mercedes: Valtteri Bottas
Ferrari: Kimi Räikkonen
Force India: Nyikita Mazepin
Red Bull: Daniel Ricciardo
Williams: Lance Stroll, Szergej Szirotkin
Renault: Nico Hülkenberg, Carlos Sainz Jr
Toro Rosso: Brendon Hartley
Haas: Romain Grosjean
McLaren: Fernando Alonso
Sauber: Marcus Ericsson

08:44
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Ezeket az értékeket érdemes figyelni

Szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt kezdődtek az előszezoni tesztek, szintén Barcelonában. Nagy várakozás előzte meg a teszteket, mert az volt az első alkalom, amikor az új technikai szabályok szerint épült autók pályára léptek. Az első tavalyi tesztnapot Lewis Hamilton zárta az élen a Mercedesszel, 1:21.765-öt ért el lágy gumikkal, de Sebastian Vettel alig volt lassabb nála a Ferrarival, közepes abroncsokon. Idén minden keverék egy szinttel lágyabb lett, vagyis a közepes inkább a lágy jellegére hasonlít. A tavalyi Spanyol Nagydíj pole pozícióját szintén Hamilton szerezte meg 1:19.149-cel, ez egyben a pályacsúcs is. Hamilton tavalyi pole körét itt lehet megnézni.

09:36
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A mai nap az igazi autóbemutató

Szép hagyomány, hogy a csapatok igazi vagy online, sőt újabban virtuális autóbemutatókat tartanak, de az idei sorozat megmutatta, hogy ennek nincs sok értelme. A Haas, a Williams és a Renault először csak számítógéppel generált, egyébként nem túl részletgazdag képeket (rendereket) mutatott, a Red Bull képeit pedig valószínűleg Photoshoppal módosították. Ma már nincs más hátra, indul a tesztelés az igazi autókkal.

Hétfőre is maradt két igazi bemutatóÍme a Red Bull kísérleti nyula, a Toro Rosso-Hondahttp://www.gphirek.hu/f1/20180226-f1-toro-rosso-str13-toro-rosso-honda-scuderia-toro-rosso-brendon-hartley-pierre-gasly.htmlAz utolsó pillanatban bemutatták a Force India autóját ishttp://www.gphirek.hu/f1/20180226-f1-force-india-vjm11-bemutato.html
09:41
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Íme az összes idei autó

Megnyitotta a 2018-as F1-bemutatók sorát a Haashttp://www.gphirek.hu/f1/20180214-megerkezett-az-elso-fecske-a-haas-f1-2018-as-autoja.htmlNem titkolták a glóriát a tavalyinál vadabb Williamsenhttp://www.gphirek.hu/f1/20180215-f1-williams-fw41-bemutato-williams-martini-racing-williams-mercedes-lance-stroll-szergej-szirotkin.htmlTeljesen új színekkel mutatkozott be az idei Red Bullhttp://www.gphirek.hu/f1/20180219-f1-red-bull-rb14-bemutato-aston-martin-red-bull-racing-tag-heuer-renault-max-verstappen-daniel.htmlA középmezőnyt célozza meg az Alfa Romeo Sauberhttp://www.gphirek.hu/f1/20180220-nem-oltoztettek-teljesen-alfa-romeo-pirosba-az-uj-sauber.htmlEddigi legvagányabb F1-es autóját mutatta be a Renaulthttp://www.gphirek.hu/f1/20180220-az-eddigi-legvaganyabb-f1-es-autojat-mutatta-be-a-renault.htmlA sikersorozatát ünnepli új F1-es autóján a Mercedeshttp://www.gphirek.hu/f1/20180222-f1-mercedes-w09-bemutato-mercedes-amg-petronas-silverstone-bemutato-lewis-hamilton-valtteri-bottas.htmlHosszabb tengelytávval érkezett a 2018-as Ferrarihttp://www.gphirek.hu/f1/20180222-f1-scuderia-ferrari-2018-as-auto-bemutato-sebastian-vettel-kimi-raikkonen-formula-1.htmlBemutatták az első Renault-motoros McLarenthttp://www.gphirek.hu/f1/20180223-f1-mclaren-mcl33-mclaren-renault-bemutato-formula-1-fernando-alonso-stoffel-vandoorne.htmlAz utolsó pillanatban bemutatták a Force India autóját ishttp://www.gphirek.hu/f1/20180226-f1-force-india-vjm11-bemutato.htmlÍme a Red Bull kísérleti nyula, a Toro Rosso-Hondahttp://www.gphirek.hu/f1/20180226-f1-toro-rosso-str13-toro-rosso-honda-scuderia-toro-rosso-brendon-hartley-pierre-gasly.html
09:49
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Nagyon hideg van

Viszontagságos időjárási körülmények várnak a csapatokra a hét folyamán. Várható égi áldás is, a legnagyobb probléma azonban az, hogy iszonyú hideg van és még délidőben sem lesznek reprezentatívak a hőmérsékleti viszonyok. Normális esetben 10 Celsius fokos hőmérséklet alatt semmilyen pályaautóval nem érdemes tesztelni. Ezt most csak a Közel-Keleten lehetne értelmesen csinálni, oda viszont túl drága lenne elutaztatni a mezőnyt, így maradt Spanyolország. Ez ma még kisebb gondot okoz, hiszen egyelőre elég az is, ha gyűjtik az autók a kilométereket, de a teljesítményt hidegben nehéz lesz optimalizálni.

Az előrejelzés szerint éjszakánként akár még havazhat is.

09:51
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Lényegesen megváltozott a pálya

A köridők vizsgálatakor azt nem szabad elfelejteni, hogy a pálya tavaly óta jelentősen megváltozott. A nyomvonal maradt az eddigi, de új aszfaltréteget helyeztek el, a bukóterek és a kerékvetők is módosultak, elsősorban a MotoGP biztonsági követelményei miatt. Mivel újak az F1-es gumikeverékek is, nehéz lesz eligazodni a köridők összehasonlítása terén.

A 2018-as szezon előtt felújították a barcelonai pálya aszfaltját - Kattintásra galéria nyílik! Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla
09:55
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Több autót is bejárattak már

Az istállók nem feltétlenül várták meg a hétfő reggelt a bejáratással. A Toro Rosso hazai pályán, Olaszországban próbálta ki először az első Honda motoros autóját, a McLaren a navarrai tesztpályát választotta, a Mercedes és a Red Bull a közeli Silverstone-ba ment, a Sauber, a Haas és a Renault pedig Barcelonában dolgozott, hivatalosan filmforgatások keretein belül.

Red Bull

Mercedes

McLaren

Renault

...valamint a Toro Rosso, a Williams, a Sauber és a Ferrari is megtette már első kilométereit.

09:56
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Borongós az égbolt

A levegő mindössze 4,3 Celsius fokos, a pálya is csak 9 fokos.

10:00
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Délután jön Hamilton is

A Mercedes idén is a bevált sormintát követi és ebédszünetben váltják majd egymást a pilóták. Lewis Hamilton tegnap még a Tommy Hilfiger rendezvényén volt Olaszországban, de reggel megerősítették, hogy délután ő is csatasorba áll. 

10:02
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Csúszik a kezdés

A pálya állapota miatt 10 perccel eltolták a kezdést, így a tesztelés ma 9:10-kor indul.

10:03
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Visszakapta a színeit a Red Bull

Hiába reménykedtek a szurkolók, idén sem maradt sokáig a látványos álca az autón.

10:05
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Képeken is a végleges Red Bull

A Red Bull RB14 végleges festése Forrás: Red Bull Content Pool
A Red Bull RB14 végleges festése Forrás: Red Bull Content Pool
10:09
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Még mindig megváltozhat a Force India neve

Az autó bemutatója alkalmával akarták bejelenteni a csapat új nevét, ez azonban még nem történt meg. Az Auto Motor und Sport úgy tudja, még Melbourne előtt felveszik az új elnevezést. Korábbi, meg nem erősített pletykák szerint ez FORCE lesz. 

10:10
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Zöld zászló!

Indul az év, a Toro Rosso az első autó a pályán!

10:13
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Állítólag sokkal jobb az autók hangja

A pálya mellett figyeli az eseményeket a MiniDrivers című rajzfilmek alkotója, a Twitteren azt írta, hogy sokkal jobb az autók hangja, szerinte már a V8-as időket idézi. Ez érdekes fejlemény lenne, mert a szabályok alapvetően ezt nem indokolják. Hartley-t közvetlenül Bottas követte a pályára.

10:16
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Hét csapat már pályára is lépett

A Toro Rosso és a Mercedes után a Haas, a Sauber és a Ferrari is megjelent a pályán, majd jött a Red Bull és a McLaren is. A Ferrari állítólag új diffúzort mutatott, ami a Red Bull megoldására hasonlít.

10:18
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Räikkönené az év első mért köre

A Ferrari pilótája tapogatózó jelleggel 1:58.273 alatt ért körbe, majd a többiekhez hasonlóan visszatért a boxba. Ez egyelőre nem meglepetés, ilyenkor elsősorban az autók rendszereinek ellenőrzése a feladat.

Jó hír a McLarennek, hogy Alonso immáron Renault motoros autója is visszaért egyben a garázsba.

10:20
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Előkerültek a szokásos eszközök

Az Auto Motor und Sport szerint a Sauber flow-viz festékkel vonta be az autót, ez a légáramlatok ellenőrzését segíti, a Renault pedig a jól ismert, "kerítéseket", vagyis aero szenzorokat szerelt fel az autóra.

10:22
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Kevésbé ráz a pálya

Edd Straw, az Autosport szakírója szerint a korábbinál sokkal simább lett a pálya felülete és eltüntették a nagy bukkanót az 1-es kanyarnál is. Úgy véli, a pálya önmagában akár 1 másodpercet is gyorsulhat, de Gary Anderson, a lap szakértője az Autosport Podcastban nem volt ennyire optimista. 

10:25
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A Mercedes nem mondott le a T-szárnyról

A bemutatón természetesen még nem volt az autón, a teszten viszont már megjelent az apró T-szárny, a szabályok adta kereteken belül.

10:27
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A Ferrari is tényleg nagyon szűk lett

Bár a Mercedes kápráztatta el igazán a közönséget e téren, a Ferrari autója is igen szűk lett hátul, pedig ők egyelőre nem készültek el a teljesen új motorral, csak a tavalyit fejlesztették tovább.

A Jordan korábbi technikai igazgatója, Gary Anderson az Autosport Podcastban azt mondta, szerinte a Mercedes nagyobbat lépett előre a télen, mint a Ferrari.

10:27
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Bottas megelőzte Räikkönent

Ez már egy izmosabb, de még mindig ismerkedő kör a Mercedes pilótájától: 1:26.124-gyel az élre állt, de még mindig csak a két finn versenyzőnek van mért köre.

10:28
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Minden autó megmozdult

Jó hír, hogy Lance Stroll is megjelent a pályán a Williamsszel és megtette első métereit a frissen bemutatott Force India is az orosz tesztpilóta, Nyikita Mazepin vezetésével.

Sikerült lencsevégre kapni a régi-új festésű Red Bullt:

10:32
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Bottas gyorsult, továbbra is vezet

Az aktuális legjobb kör 1:24.045, de előtte már egy 1:25-ös körrel is megdöntötte az addigi legjobbját. A pálya még mindig csak 10 fokos.

10:36
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Bottas rendületlenül gyorsul

Már 1:22.952-nél jár és 9 kört megtett, miközben a többiek továbbra is csak az installációs köröknél tartanak. Köztük a Force India is:

10:39
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Már a glória alá is szárnyat tesznek

Érdekes részlet a Toro Rossón, miközben Bottas visszatért a boxba, 9 körrel a háta mögött.

10:42
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A Ferrari megint nagyon titkolózik

Az előző évekhez hasonlóan hatalmas táblákkal takarják el az autót a kíváncsi szemek elől, amikor Kimi Räikkönen visszatér a boxba. Az Auto Motor und Sport szerint a Williams látványos oldalsó légterelőt épített az autóra, a McLaren pedig közben megtette az első mért körét Renault motorral, Alonso 1:25.925-öt ért el szuperlággyal, majd 1:24.202-re javított és a 2. helyre jött fel. Ricciardo a 3. helyezett 1:29.232-vel.

10:45
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Szokjuk az idei autók látványát

Egész szépek lennének, ha nem lenne glória.

10:45
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Piros zászló!

Alonso miatt áll az óra, helyszíni beszámolók szerint a kavicságyban kötött ki.

10:47
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Leszakadt az egyik hátsó kerék Alonso autójáról

10:49
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Bármi is az ok, ez baj a McLarennél

Az előző három szezon során a Honda erőforrással bajlódtak, de egy nemrég megjelent dokumentumfilmből kiderül, hogy a wokingi istállónál sem ment minden rendben. Ha az első teszten, 5 kör után nem bírja az autó futóműve az egyik legismertebb pályát, akkor a tervezők valamit nagyon elnéztek. Arról nem is beszélve, hogy megint sok időt vesztenek a javítás miatt.

10:52
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Alonso épp gyors körön volt

Abszolút legjobb szektoridőt ért el, mielőtt a kavicságyba csúszott. Állítólag sértetlenül kiszállt az autóból. Továbbra is áll az óra. 

10:53
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A kerékagy látszólag egyben maradt

Alonso személyesen is megvizsgálta az autójának hátulját. Úgy tűnik, az MCL33 nem tört össze, mintha a felni vált volna le az autóról. Lehetséges, hogy "csak" a kerékcsavar vagy a keréktárcsa hibásodott meg.

10:58
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Helyszínelés közben seregszemle

Néhány kép az eddigi eseményekről.

11:00
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Újra szabad a pálya!

Nem sokkal 10 óra előtt ismét kihajthattak az autók a pályára. Folytatódik a tesztelés!

11:04
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Sorrend az első óra végén

Kissé kurta kezdés volt, 10 percet csúszott az indulás, aztán Alonso miatt piros zászló is volt, így nem állt rendelkezésre a teljes, 60 perc.

1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:22.965, 9 kör
2. Fernando Alonso (McLaren), 1:24.202, 6 kör
3. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:27.214, 6 kör
4. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:58.273, 3 kör
5. Marcus Ericsson (Sauber), idő nélkül, 4 kör
6. Brendon Hartley (Toro Rosso), idő nélkül, 4 kör
7. Romain Grosjean (Haas), idő nélkül, 3 kör
8. Nico Hülkenberg (Renault), idő nélkül, 3 kör
9. Nyikita Mazepin (Force India), idő nélkül, 1 kör
10. Lance Stroll (Williams), idő nélkül, 1 kör

11:05
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Újabb kép a sánta McLarenről

11:13
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Élőben streamel az F1 a Facebookon

Egyelőre Gary Anderson, az Autosport szakértője beszél, de a háttérben jól hallhatók az autók is. Itt figyelhető a közvetítés, angolul.

11:15
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Hülkenberg és Hartley is a listán

A Renault pilótája 1:25.088-nál tart a 3. helyen közepes keverékű gumikkal, az új-zélandi versenyző egyelőre 1:29.197-nél lággyal. 

11:16
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Egyelőre működik a Honda

Hartley tovább rója a köröket, már 13-nál jár, a legjobb köre már 1:28.313. Azt majd meglátjuk, hogy mennyire bizonyulnak gyorsnak.

11:20
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A javuló körülmények előcsalogatták Räikkönent

A Ferrari majdnem 1 órát várakozott a boxban, de az egyre "melegebb", már 17 fokos aszfalt láttán kijöttek. A Honda továbbra is üzemel a Toro Rossóban.

11:21
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Räikkönen gyorsult, de még mindig utolsó

A finn pilóta egyelőre nem hajszolja az autót, 1:30.650-nél jár, Hartley 1:26.430-ra javított és még mindig a 4. helyezett Bottas, Alonso és Hülkenberg mögött.

11:25
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A Mercedes is titkolózik

Bottas eddig 15 kört tett meg, ezzel viszont egyelőre nem körrekorder ma. Meglepetésre a legtöbbször eddig a Toro Rosso fordult a Hondával, 18 alkalommal.

11:26
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Megvan a bűnös Alonso balesetéért?

Egy sasszemű felhasználó mintha egy kerékanyát látna a kavicságyban.

11:28
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Alonso visszaért a boxba, Räikkönen javított

A Ferrari pilótája bejutott 1:30 alá, a legfrissebb köre 1:29.114 volt. Most csak ő és Ricciardo köröz az aszfalton.

11:35
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Pár óráig búcsút mondtunk a McLarennek

A csapat tájékoztatása szerint valóban a hátsó keréknél történt meghibásodás, Fernando Alonso ezért csúszott ki a kavicságyba. Megsérült az autó néhány alkatrésze és a kerék hibáját is orvosolniuk kell, ezért legalább néhány órára kénytelenek visszavonulni. Ez megint nem a terveik szerint alakul. 

11:37
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Máris borul a McLaren terve

A Mercedestől és tavaly már a Ferraritól sem volt szokatlan, hogy naponta több, mint két versenytávot is megtehetnek az autóikkal és a pilóták hamarabb elfáradnak, mint maga az autó. Ez a tavaly még Honda motoros McLarenre nem volt jellemző (hiszen folyamatosan elromlott), a Renault-val felszerelve azonban napi 500 kilométeres futásteljesítményt írtak elő maguknak. Ez a héten összesen 2000 kilométer lenne. Feltételezve, hogy a Red Bull és a gyári Renault is képes lehet erre, összesen 6000 kilométerre lehet számítani, míg a Honda erőforrása összesen a Toro Rossóban üzemel.

A szép tervek azonban mára szinte biztosan szertefoszlanak, mert Alonso eddig csak 6 kört, vagyis kevesebb, mint 30 kilométert tett meg.

11:39
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Bottas és Ricciardo újra a pályán

Némi pihenő után visszatértek, Bottas még mindig vezet az első órában futott 1:22.952-vel, Ricciardo feljött a 2. helyre 1:23.221-gyel, mindketten közepes keverékkel értek körbe. Hülkenberg egyelőre a 3. helyezett Alonso előtt.

11:43
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Hülkenberg letaszította Ricciardót a 2. helyről

Házi verseny kezd kialakulni a renault-s csapatoknál, egyelőre Nico Hülkenberg áll jobban, 1:22:823-at futott és átvette a 2. helyet. Vezethetné is a ranglistát, ha Valtteri Bottas nem gyorsult volna 1:22.435-re a Mercedesszel. 

11:45
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Azért, ezt ők sem gondolhatták komolyan!

Vajon mivel lepte meg a vendégeket az idén Honda motorra váltó Toro Rosso az autójuk bemutatója alkalmából? Egy dedikált kerékanyával!

Alonso a végén még visszasírja őket.

11:48
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Mért kört futott a Williams és a Haas is

Lassan 2 óra eltelt a mai tesztnapból, ideje volt megjelenniük mért körökkel is. Stroll 1:35.112-vel kezdett Räikkönen mögött az utolsó helyen, Grosjean 1:24.534-gyel Alonso (eredménye) mögött bukkant fel.

11:52
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Bottas már 1:22 alatt jár

A Mercedestől korábban megszokott formát hozza, 26 kört teljesített eddig és 1:21.843-mal vezet. Ha így halad tovább, legalább egy versenytávval a háta mögött adhatja majd át az autót Hamiltonnak.

11:57
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Más a szaga a Hondának?

Craig Scarborough szerint a Ferrarihoz hasonló szaga lett a Honda erőforrásnak és ő is megemlíti, hogy szebb lett a motorok hangja.

11:59
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Alonso ígéri: Hamarosan visszatér

Előtte viszont még ki kell pucolni a sódert, írja a Twitteren.

12:04
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Bottas 1 másodpercet gyorsult az előző órában

Íme a sorrend 11 órakor:

1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:21.843, 28 kör
2. Nico Hülkenberg (Renault), 1:22.791, 23 kör
3. Romain Grosjean (Haas), 1:23.092, 17 kör
4. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:23.221, 15 kör
5. Fernando Alonso (McLaren), 1:24.202, 6 kör
6. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:26.430, 18 kör
7. Nyikita Mazepin (Force India), 1:28.940, 10 kör
8. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:29.114, 10 kör
9. Lance Stroll (Williams), 1:35.112, 9 kör
10. Marcus Ericsson (Sauber), idő nélkül, 10 kör

12:07
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Autómustra Barcelonából - Galéria!

---- separator ----gallery-content-type:ab886fae-8156-446b-aac2-b4619e66654a---- separator ----
12:13
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Hülkenberg átvette a vezetést

A Renault pilótája a körszám és a köridő tekintetében is az élen áll. 32 megtett forduló alapján 1:21.326 a Renault eddigi legjobbja és ezzel ma már többet mentek az új autóval, mint a hétvégi, 100 kilométeres bejáratáson. Egyelőre jól kezdik a tesztelést. Bottas 28 körnél jár a Mercedesszel és Hartley is bepakolt már 25-öt a Honda motoros Toro Rossóba.

12:14
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Aki nem dolgozik, ne is egyék!

A 10 perces csúszás miatt 10 perccel később kezdődik az ebédszünet is, így a mezőny "délelőtt" 13:10-ig lesz a pályán.

12:16
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Prost autója előtt tiszteleg a Renault

Azt írják a Twitteren, hogy a sárga árnyalatát Alain Prost 1983-as Renault RE30-asa alapján választották. A versenyzésben egyébként a Renault mindig a sárga-fekete színkombinációt használja, hacsak egy komoly szponzor nem kíván mást.

12:20
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Räikkönen kezdi összekapni magát

Rákapcsolt a Ferrarival, ez egyelőre a 3. helyre elég 1:22.068-cal Hülkenberg és Bottas mögött. Az SF-71H ma még csak 21 körnél jár, a futásteljesítmény terén ez a középmezőnybe elég.

12:23
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Räikkönen tovább gyorsul

1:21.983-ra javított, de még mindig csak üldözi Bottast, igaz, már nagyon közel van hozzá. Hülkenberg 1:21.326-ot tudott, ezzel fél másodperces előnyben van.

12:30
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Valami megszorult a Red Bullnál

Az Auto Motor und Sport szerint a Red Bull szerelőinek fél percig tartott, mire betolták Ricciardo autóját a garázsba, mert valami megszorult az autón. Az ausztrál pilóta egyelőre 16 kört ment ma. 

12:33
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Tényleg jól szól az új Ferrari

...pedig még a tavalyi erőforrás módosított változata dolgozik benne.

Nem kell azonban szégyenkezni a Mercedesnél sem.

12:36
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Piros zászló!

A Force India megállt a pályán. Ez ma a második szusszanás Fernando Alonso balesete után. 

12:38
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Videó: Alonso szerencsére nem esett nagyot

Ha már Alonso szóba került, az F1 hivatalos Facebook-oldala megjelentette a spanyol pilóta balesetének felvételét. Itt tekinthető meg.

A nap második piros zászlóját Mazepin okozta, ő a 4-es kanyarban pördült meg.

12:42
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Mazepin a gyors jobbosban pördült meg

Innen egyelőre nem látni, hogy vezetői vagy műszaki hiba történt, de úgy tűnik, az autó nem tört össze.

12:49
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A Force Indiánál sem lesznek boldogok

Az utolsó pillanatban, ma reggel mutatták be a VJM11-et. Nem tudhatjuk biztosan, de ez azt is jelezheti, hogy csak az utolsó pillanatban készültek el az autóval, így lehet, hogy az alkatrészbázis még nem áll rendelkezésre. A padlólemez már egy kicsúszástól is megsérülhet és a takarítás is felesleges időveszteség. Beugró tesztpilótaként Mazepin most nem szerzett jó pontokat, ha az ő hibájából csúszott ki.

12:50
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Újabb érdekes részlet: a bumeráng szárny!

A Williams rukkolt elő egy látványos újítással, az oldalsó hűtőnyílások fölé szerelt bumeránggal.

12:54
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Újra szabad a pálya!

Eltakarították a Force Indiát. Marcus Ericsson, Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo él is a lehetőséggel, folytatják a munkát. Még majdnem másfél órájuk van az ebédszünetig.

12:57
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Mindenkinek van köre

Már a sauberes Marcus Ericssonnak is van mért köre a mezőnyben, igaz, az 1:32.952 még csak a lista aljára elegendő.

12:58
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Ő sem rajong a glóriáért

Egy F1-rajongóval kevesebb. :(

13:04
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Az állás délidőben

Az ebédre még várni kell, 13:10-ig tart a délelőtti félidő. Íme az állás 12:00-kor.

1. Nico Hülkenberg (Renault), 1:21.326, 36 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:21.843, 37 kör
3. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:21.986, 29 kör
4. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:22.729, 22 kör
5. Romain Grosjean (Haas), 1:23.092, 18 kör
6. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:23.437, 38 kör
7. Lance Stroll (Williams), 1:23.523, 26 kör
8. Fernando Alonso (McLaren), 1:24.202, 6 kör
9. Nyikita Mazepin (Force India), 1:26.940, 15 kör
10. Marcus Ericsson (Sauber), 1:28.874, 22 kör

13:08
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Bottas rutinvizsgán

A kuplungot tesztelték a Mercedes garázsa előtt. Még ők is megjegyezték, hogy ez eléggé alap feladat, de a tesztelés erről is szól.

13:10
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Jól tippeltünk Alonso gondjára

A McLaren megerősítette, hogy valóban a kerékanya romlott el az MCL33-ason, Alonso ezért csúszott ki a kavicságyba mindössze a mai 6. körében. A spanyol pilóta délután várhatóan visszatérhet a pályára.

---- separator ----gallery-content-type:ab886fae-8156-446b-aac2-b4619e66654a---- separator ----
13:12
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Räikkönen az élen

A Ferrari pilótája az élmezőny többi tagjához hasonlóan a közepes keverékű gumikat használja, egyelőre viszont ő a leggyorsabb: 1:20.970-nel ma ő az első, aki befért 1:21 alá.

13:17
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A Saubernél már éhesek

Pedig a délelőtt során egyelőre nem erőltették meg magukat, Ericsson 27 kört tett meg, míg Hartley már 50-et, ráadásul a svéd pilóta az utolsó helyen áll.

13:20
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Még mindig hideg van

A levegő hőmérséklete emelkedett kissé, a pályáé viszont csökkent, valószínűleg a borongós időjárás miatt.

13:27
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Cikázni kell a célegyenesben

Annyira hideg van, hogy a pilótáknak nehezükre esik a gumik felmelegítése, főleg, hogy messze nem a leglágyabb keverékeket használják. Az Autosport szerint Bottas kénytelen volt a célegyenesben cikázva melegíteni az abroncsokat. A közepes keverék van az autóján, ez körülbelül a tavalyi lágynak felel meg. 

13:32
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Hülkenberg újra vezet

Pünkösdi királyság volt Räikkönen 1. helye, a német pilóta ugyanis visszaszerezte a vezetést a Renault-val. Az új legjobb köridő 1:20.547 még mindig közepes gumival. Hülkenberg 54 körnél jár, a délelőtt folyamán összejöhet neki egy versenytáv, 66 kör is.

13:35
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Visszatért a Force India

Nem okozott nagy gondot és lényeges időveszteséget Mazepin kicsúszása, az orosz pilóta újra a pályán van. Ez nem mondható el Alonsóról, aki várhatóan csak délután ülhet ismét autóba.

13:38
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Alonso mindjárt a pályán?

Korábban délutánt ígértek, de a BBC szerint akár már 15 percen belül újra a pályán lehet. Ezzel még néhány installációs kör beleférne a délelőtti félidőbe.

Közben érdekes részleteket figyeltek meg a Sauberen, a Mercedesről lemásolták a kamera rögzítési megoldását és a lengőkarokon is légterelők jelentek meg.

13:41
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Hókotró a Williamsen

Az orrkúp alatti szárny már a második aerodinamikai megoldás, amit Paddy Lowe új munkahelye lemásol a tavalyi Mercedesről.

Az alábbi képen jobban látható a bumeráng szárny is.

13:42
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Ricciardo hosszabb etapot fut

Már most, az ebéd előtt, pedig ez általában délutáni feladat szokott lenni. Közepes keveréket használ. A körei:

1:24.1, 1:22.9, 1:22.3, 1:21.9, 1:21.9, 1:21.9, 1:21.5, 1:21.4, 1:21.7, 1:21.3 és 1:21.0.

13:44
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Räikkönen trükközik és vezet

A finn pilóta ismét átvette a vezetést, 1:20.506-tal, de ehhez lágy gumikat használt, míg a többiek (Stroll és Hartley kivételével) egyelőre a közepes keverékekkel dolgoznak.

13:47
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Alonso visszaült az autóba

Az utolsó simítások zajlanak az MCL33-ason - írják. A spanyol pilóta a reggeli baleset miatt eddig összesen 6 kört tett meg.

13:48
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Ricciardo is felzárkózott

A Red Bull pilótája 1:20.668-ra gyorsult, ezzel felzárkózott a Renault versenyzője, Nico Hülkenberg mögé, de még mindig a 3. helyezett.

13:53
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Szellemes apróság a Mercedesen

Az alábbi kép lényege, hogy új légterelők jelentek meg a Mercedes fékhűtőin, de ötletes (bár talán nem új) részlet az is, hogy bekarikázták a csavarokat az első szárny leoldásához, így gyorsabban megtalálják a szerelők, ha cserélni kell a futamon.

13:55
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Grosjean is kipróbálja a lágyakat

Csendes a Haas délelőttje, egyelőre semmilyen feltűnő esemény nem fűződik a nevükhöz. Grosjean a 7. helyen áll 1:23.092-vel, pontosabban halad, mert nemrég Räikkönen, Hülkenberg, Stroll és Hartley példáját követve ő is lágy gumikkal hajtott ki a boxból.

13:59
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Gyorsul a Honda

Hartley a lágy gumiknak is köszönhetően 1:22.371-re javította a mai legjobbját, közben Ricciardo továbbra is hosszú etapot fut a közepeseken. Már 25 körnél jár és 1:21 eleji időket ér el. A legjobbját is ebben az etapban érte el, az 1:20.668 a 3. helyre jó egyelőre.

14:00
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Előkerült a McLaren!

Összerakták Alonso autóját a délelőtti kicsúszás után és még az ebédszünet előtt, a ráadást kihasználva megjelent egy installációs körre.

Így tett Bottas is, de ő tovább marad a pályán.

14:01
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Bottasnak még négy köre van

Aztán eljön az ebédszünet ideje, amikor átadja az autót Lewis Hamiltonnak.

14:06
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Bottas új legjobb körrel búcsúzott

Közepes keverékeken is átvette a vezetést 1:20.349-cel, de nem sokáig örülhetett, mert jött Ricciardo 1:20.179-cel, szintén közepes abroncsokkal. Räikkönen a 3. helyezett 1:20.506-tal, de lágy gumikon.

14:09
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Kulturális különbségek

Mi legyen az ebéd? Tészta vagy szusi?

...és a megoldás: miért ne lehetne mindkettő?

14:17
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Rajtgyakorlattal ért véget a délelőtt

13:10-kor ez volt a sorrend, folytatás 14 órától, de addig is érdekességekkel bővítjük a közvetítést!

1. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:20.179, 60 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.349, 58 kör
3. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:20.506, 59 kör
4. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.547, 73 kör
5. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:22.371, 72 kör
6. Lance Stroll (Williams), 1:22.452, 46 kör
7. Romain Grosjean (Haas), 1:23.092, 32 kör
8. Fernando Alonso (McLaren), 1:24.202, 10 kör
9. Marcus Ericsson (Sauber), 1:24.897, 41 kör
10. Nyikita Mazepin (Force India), 1:25.628, 22 kör

14:22
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Új képek a galériában

Látták már az új Ferrarit hátulról?

---- separator ----gallery-content-type:ab886fae-8156-446b-aac2-b4619e66654a---- separator ----
14:39
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Táppénzen a tesztpilóta

Beteget jelentett Nicolas Latifi, aki a tervek szerint csütörtökön tesztelne a Force Indiánál. Egyelőre nem tudni, hogy mi a pontos diagnózis, de valamilyen fertőzés érte el a kanadai pilótát. 

14:45
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Nem fájt a Honda az STR-nek

Két csapat, a McLaren és a Toro Rosso cserélt motorszzállítót a télen. A McLarennél iparkodniuk kellett, hogy elkészüljenek az új autóval időre, de James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója az Auto Motor und Sportnak azt mondta, náluk nem volt fejtörés.

„Az STR hátsó része teljese megújult. Egyszerűbb volt a Renault-ról a Hondára váltani, mint fordítva lett volna, a japán motor ugyanis nagyon kompakt. Ezért egy új váltót kellett terveznünk és módosítanunk kellett a kocsi hátulját is, mert [a motor] bekötési pontjai máshová kerültek."

14:50
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Melyik lesz a szépségdíjas?

Most, hogy itt az ebédszünet (bár már nem sokáig), ideje feltennünk az elmaradhatatlan kérdést.

---- separator ----voting-content-type:13dfb056-7481-4f7c-b4ab-a8bb8c10412e---- separator ----

Segítségként a mai galériánk és az idei autóbemutatókról szóló híreink szolgálhatnak. Várjuk a szavazatokat!

14:54
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Voltak, akik korán ébredtek

Érdekesség, hogy a Mercedes, a Renault és a Pirelli kamionjai már több, mint 1 héttel ezelőtt, február 17-én megérkeztek a barcelonai pályára. A kipakolás pillanatait is megörökítették a fotósok.

---- separator ----gallery-content-type:e3642549-a768-452d-b21b-b6dff4ff368f---- separator ----
15:02
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Megkezdődött a délutáni félidő

A pilóták egyelőre nem igyekeznek a pályára. A levegő közben 10, a pálya 18 fokos hőmérsékletű lett.

15:07
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A franciák a szünetben is pályára léptek

A rossz szóviccre a pilóták késlekedése kényszerít. Elnézést a nevükben!

15:11
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Újabb délelőtti összefoglaló

Ezúttal a Pirelli összegezte az eredményeket és a felhasznált gumikat. Közepes (medium), lágy (soft) és szuperlágy (supersoft) abroncsok voltak az autókon.

15:13
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Hamilton jön a Mercedesnél

A csapat Twitter-csatornáján újabban csak "A Bajnok" néven emlegetik. Hamilton 2008-ban, 2014-ben, 2015-ben és 2017-ben lett világbajnok.

15:18
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Hülkenberg boldog az eddigiekkel

A Renault pilótája átadta a volánt csapattársának, Carlos Sainz-nak, de délelőtt sok kört megtett és elégedetten szállt ki az autóból.

„Az első benyomásaim pozitívak, főleg, ha megnézzük, hol voltunk 12 hónappal ezelőtt, hogy ment akkor a délelőtt és most. Hatalmas a különbség. Nagy lépést tettünk előre, az autó nagyon jól futott, megbízható és a programunkban minden apró részletet elvégeztünk, ami nagyon szokatlan az első napon."

15:21
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Előkerült a jó öreg kézigránát

Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója az előző szezonzárón, Abu-Dzabiban azt mondta, hiányolja, hogy Bernie Ecclestone távolása óta senki sem dobálózik (verbális) kézigránátokkal a paddockban, vagyis megritkultak a bizarr ötletek, amivel fel lehetne pezsdíteni az F1-et.

Ecclestone a tesztelés előtt újságírókat fogadott a saját irodájában...

Újabb őrült javaslatot fogalmazott meg Ecclestonehttp://www.gphirek.hu/f1/20180225-f1-ujabb-orult-javaslatot-fogalmazott-meg-ecclestone.html
15:29
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

„Nem nagy ügy” Alonso bukása

Zak Brown, a McLaren ügyvezetője nem esett pánikba attól, hogy Fernando Alonso egy kerékanya hibája miatt csak 10 kört teljesített délelőtt.

„Minden rendben – mondta Brown. – A tesztelés erre való. Szerintem a többi csapatnak is lesznek különböző gondjai a tesztelés során, pont erre találták ezt ki. Nagyon kevés időt fogunk veszteni, úgyhogy ez nem nagy ügy” – vélte.

 

Brown visszautasította a párhuzamot az idei helyzet és a Hondával megélt drámák között.  

„Nem, nincs dráma. A garázsban mindenki nyugodt és csak teszi a dolgát. Ez a csapat hozzászokott a közvélemény nyomásához és ahhoz, hogy szemek szegeződnek ránk. Ezt élvezzük is, szeretünk kiállni és kihasználni a lehetőséget. Nincs rajtunk nagyobb nyomás annál, mint amit magunkra helyezünk. A hangulat remek, mindenki örül, hogy itt lehet és a gyárban is izgatottan figyelnek. A bejáratás jól ment, úgyhogy nagyon várjuk már a szezont.”

 

Az sem aggasztotta, hogy a Honda motor az idén sokkal jobban kezdett a Toro Rossónál, mint tavaly náluk.  

„Nem hiszem, hogy van csapat, ami gond nélkül teljesíti majd a szezont. Nem hiszem, hogy valaha is volt ilyen. Mi a saját programunkkal foglalkozunk. A Hondának a legjobbakat kívánjuk és a Toro Rosso remek csapat. Mi viszont a saját feladatunkra összpontosítunk, és nagyon elégedettek vagyunk azzal, ahol most tartunk.”

15:31
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Megérkezett az eső?

A paddockban esőcseppekről számolnak be, de a 2-es kanyarban állítólag még nem esik. Már fél óra eltelt és még nem léptek pályára az autók. 

15:35
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Ez kell ide, nem láncfűrész

Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója azzal viccelődött a Mercedes W09 bemutatóján, hogy ha rajta múlna, láncfűrésszel vágná le a glóriát az autójukról. Az nincs kéznél, de a pályamunkások ilyen hidraulikus eszközöket használhatnak majd a mentésnél, ha gyorsan meg kell szabadulni a vaskos titániumkerettől.

15:38
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Anime sorozatot indított a Toro Rosso

Az első képregényben azon viccelődtek, hogy nem sikerült azonos ütemben lerántani a leplet az idei autóról.

15:39
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Végre! Szirotkin és Alonso a pályán

Ez az orosz pilóta igazi bemutatkozása a Williamsnél, Alonso pedig a délelőtti időveszteséget kezdheti behozni. A mai 500 kilométeres tervnek viszont valószínűleg annyi.

15:42
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Esőgumikról még szó sincs

Alonso továbbra is a piros jelzésű szuperlágy gumikat használja. Ezzel a McLaren ma eddig egyedüli, a többiek közepessel és lágyakkal próbálkoztak.

Helyszíni jelentések szerint fekete felhők érkeztek a pálya fölé és szemerkél az eső, de a slick gumik még működnek.

15:45
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Alonso gyorsult

1:23.112-re javította a mai legjobbját. Az eső ráijeszthetett a mezőnyre, kiment Ricciardo és Grosjean is. Hamarosan jön Hamilton is.

15:47
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Hamilton először a pályán

Legalábbis az idén, Barcelonában, hiszen Silverstone-ban már kapott ízelítőt a W09-ből. Most közepes keverékű gumikon gurult ki.

15:49
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Szirotkin még csak ismerkedik

Már 4 kör szerepel a neve mellett a Williamsszel, de mért köre még nincs. Ez persze nem meglepő, neki lényegében most indul a tesztnap.

15:52
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Ricciardo újabb hosszú etapon

Az ebéd előtt teljesített már egy ilyet, akkor több, mint 25 kört ment egyhuzamban. Azóta romlott a pálya állapota, így javítás nem várható tőle, de a körök következetessége érdekes lehet.

15:57
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Megint zrikálják a Mercedest

Nemrég kitettek egy posztot a Twitterre, amin Hamilton éppen bekászálódik az autóba a glóriába kapaszkodva. A Force India rákérdezett, hogy Hamilton még most is edz-e, mert ha igen, akkor nagyon elkötelezett a felkészülés terén. A kedves évődésre a Mercedes is reagált: "Tudtuk, hogy nemsokára kezditek."

Hamilton aztán kihajtott a garázsból.

15:59
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Megvan Hamilton első köre

A világbajnoki címvédő 1:26.974-gyel melegít közepes keverékű gumikon, Alonso közben szuperlággyal 1:21.339-re javít és a 3. szektorban ő volt a leggyorsabb. Továbbra is csak az 5. helyen áll, Hartley előtt, aki szintén szuperlágy gumikra váltott.

16:04
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Már csak Sainz hiányzik

Ma már minden autó és majdnem pilóta pályára lépett Barcelonában, már csak Carlos Sainzra várunk. Három órája maradt a mai tesztnapon.

1. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:20.179, 73 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.349, 58 kör
3. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:20.506, 60 kör
4. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.547, 73 kör
5. Fernando Alonso (McLaren), 1:21.339, 20 kör
6. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:22.371, 79 kör
7. Lance Stroll (Williams), 1:22.452, 46 kör
8. Romain Grosjean (Haas), 1:23.092, 36 kör
9. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:24.315, 5 kör
9. Marcus Ericsson (Sauber), 1:24.897, 41 kör
10. Nyikita Mazepin (Force India), 1:25.628, 22 kör
11. Szergej Szirotkin (Williams), idő nélkül, 5 kör
12. Carlos Sainz (Renault), idő nélkül, 0 kör

16:10
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Megjött Sainz és Räikkönen is

Csak hívni kellett a spanyol pilótát, aki most kezdi a tesztelést, miután csapattársa 73 kört már beletett az autóba. Délután először hajtott ki a pályára Kimi Räikkönen is. Egyre borúsabb az időjárás.

16:15
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Hat körrel kezdett Sainz

Feliratkozott a köridőtáblázatra, de egyelőre nem komoly az eredménye. A négyszeres világbajnok Alain Prost is figyelte a köreit. 

16:20
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A Mercedes még nem gondol Ricciardóra

Interjút adott Toto Wolff a Sky Sportsnak. Elárulta, meglepetésként érte, hogy több csapat is (szerinte) jó köröket futott a délelőtt folyamán, de a hideg miatt nem tekinti reprezentatívnak a körülményeket. 

A pilótapiaccal kapcsolatban leszögezte, hogy bíznak a versenyzőikben, lojálisak is akarnak maradni, de Valtteri Bottas helyzetét nyáron megvizsgálják, ekkor döntenek arról, hogy hosszabbítanak-e vele. 

Az F1 politikai állapotáról lényegében annyit mondott, hogy további három szezonra szerződésük van a jogtulajdonossal és a legfőbb érdekük, hogy a sportág fejlődjön, hiszen sokat befektettek ők is. Ettől függetlenül elismerte, általában egyetért Sergio Marchionne, a Ferrari elnök-vezérigazgatója felvetéseivel.

16:21
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Ötkörös etap Räikkönentől

Ez nem a tempóról szólt, de nem tudni, hogy menet közben mennyit romlott a pálya állapota. Íme az eredményei:

1:26.9, 1:26.1, 1:23.1, 1:21.6 és 1:21.2.

16:25
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Szenzorok Räikkönen autóján

Az Auto Motor und Sport szenzorokat vett észre a Ferrari padlólemezén, ez is magyarázhatja, hogy Räikkönen jó 5 másodperccel lassabb köröket futott az előző etapjában, mint amiket korábban tudott. Közben "fű alatt" Grosjean folytatja a munkát, 1:23.031-et ért el szintén lágy abroncsokkal.

16:28
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Élő közvetítés a pálya széléről

Ismét élőben beszélgetnek az F1 hivatalos Facebook-oldalán Gary Andersonnal, a Jordan korábbi technikai igazgatójával. A pálya szélén vannak, láthatók az autók is

16:35
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Hamilton és Ericsson gyorsult

A brit pilóta egyelőre a 6. helyezett, 1:22.327-tel, de az F1-es Facebook-élőn úgy tűnik, hogy Räikkönen közelít hozzá a pályán. Nemrég Sainz-nak volt egy nagyobb megcsúszása, de ettől függetlenül úgy tűnik, az eső egyelőre nem vészes, bár a kamera lencséjén jól láthatók a cseppek. Gary Anderson a Ferrari hátulját a kanyarok bejáratán egyelőre stabilabbnak látja a Mercedesnél.

Ericsson is javított a Sauberrel, 1:23.408-cal a 11. helyen áll a 10. helyezett Sainz mögött.

16:39
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Egyre idegesebbek az autók

Néhány perce megy az F1-es élő közvetítés, de Sainz már kétszer is megcsúszott az 1-es kanyarban és Ricciardo is küszködött az autójával. Nem egyértelmű, hogy a pálya nedvesedik-e vagy csak a gumik kopnak. Ez a kevésbé valószínű, mert a Pirelli szerint az új aszfalt kevésbé koptatja az abroncsokat, viszont nem is tapadnak olyan jól, mint korábban.

16:41
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Alonso, ez nem 2006!

A pálya Twitter-csatornája üzent a kétszeres világbajnoknak, mert a leggyorsabb körében levágta a pálya végi sikánt és a régi nyomvonalat használta.

16:45
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Erősödik az eső?

Minden pilóta visszamenekült a boxba. Előtte azonban Brendon Hartley még elfékezte magát.

16:49
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Alonso dacol a hőmérsékletekkel

Csökkent a pálya hőmérséklete, már csak 11 fokos, de Alonso így is visszatért. Mennie kell, mert ma még csak 31 kör van az autóban, miközben a Hondával szerelt Toro Rosso már 90-nél jár.

16:53
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Grosjean "félig megpördült"

Egyre csúszósabb az 1-es kanyar, Edd Straw, az Autosport tudósítója szerint Grosjean alaposan meg is csúszott benne. Alonso sem a köridőre megy, áthajtott a boxutcán.

16:55
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Szirotkin elkezdett mért köröket futni

Épp időben, egyre rosszabb a pálya állapota. Szirotkin egyelőre 1:44.148-nál jár, ezzel simán utolsó, de ezt még nem lehet felróni neki, hiszen csupán 16 kört tett meg eddig, nyirkos a pálya és újonc az F1-ben.

16:59
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Rémisztő az 1000 lóerős Mercedes

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, "elég rémisztő szám" a Mercedes erőforrásának 1000 lóerő körüli rendszerteljesítménye. Elismerte, a Renault ugyanolyan erős lesz a szezonnyitón, mint tavaly, Abu-Dzabiban volt.

17:04
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Oroszok a mezőny végén

Mazepin továbbra is csak 22 körnél tart, míg honfitársa, Szergej Szirotkin eddig 16-szor ment körbe a Williamsszel. Íme az állás 16 órakor:

1. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:20.179, 84 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.349, 58 kör
3. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:20.506, 77 kör
4. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.547, 73 kör
5. Fernando Alonso (McLaren), 1:21.339, 31 kör
6. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:22.327, 25 kör
7. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:22.371, 90 kör
8. Lance Stroll (Williams), 1:22.452, 46 kör
9. Romain Grosjean (Haas), 1:22.578, 54 kör
10. Carlos Sainz (Renault), 1:23.070, 18 kör
11. Marcus Ericsson (Sauber), 1:23.408, 60 kör
12. Nyikita Mazepin (Force India), 1:25.628, 22 kör
13. Szergej Szirotkin (Williams), 1:44.148, 16 kör

17:07
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Leírta a Red Bull a szezont

Christian Horner a Sky Sportsnak kijelentette, pillanatnyilag "nem reális", hogy a világbajnoki címért küzdhet a csapata az idén. A Red Bull volánja mögött Ricciardo ma egyelőre vezeti az időtáblázatot.

17:10
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A glóriát vizsgálja a Red Bull

Meglepően sokáig kellett várni az első képre, amin az látható, hogy a csapatok a glória aerodinamikai hatását vizsgálják. A Red Bull nyitotta a sort.

17:14
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Alonso padlógázzal vágta le a kanyart

Nem nagyon vacakolt azzal, hogy a pályán előzze meg az előtte haladó Toro Rossót.

17:16
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Gyorsabbak, mint tavaly voltak

Érdekes, de nehezen kézzelfogható adat, hogy a Pirelli szerint a közepes keverékű gumikkal Már most gyorsabb az élmezőny, mint tavaly ilyenkor volt.

Ezt azért nehéz kontextusba helyezni, mert a közepes keverékű gumi önmagában is lágyabb lett, most hidegebb van és újraaszfaltozták a pályát.

17:18
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Silverstone-ban még rosszabb a helyzet

Barcelonában még csak az eső fenyeget, de Silverstone-ban úgy tűnik, szakad a hó.

17:20
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Megint Alonso kezdeményez

A csapatok túl hidegnek tartják az aszfaltot, de a McLarennek nincs igazán választása, a délelőtti kiesés miatt menniük kell a pályán. Alonso most ultralágy gumikat kapott az autójára, 33 körnél tart.

17:22
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Melegedő lett a sajtóterem

Az Autosport szerint egyre többen mennek fel a sajtóterembe melegedni, sokaknál forró italok is vannak. Ott sem idilli a helyzet, órák óta akadozik a fizetős internet szolgáltatás.

17:28
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Räikkönen csatlakozott Alonsóhoz

...korábbi csapattársa azonban nem osztozott vele a pályán és rögtön visszatért a boxba. Alonso az ultralágy gumik ellenére sem tudott gyorsulni.

17:33
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Räikkönen a boxban, átmenetileg

Rövid kitérő után ismét a pályán van, sőt, Szirotkin is követi őt. Közben egyre nagyobb az elégedetlenség a pályán az internetkapcsolat hiánya miatt. Alan Baldwin, a Reuters tudósítója azon mérgelődik, hogy a héten Barcelonában rendezik a világ legnagyobb telekommunikációs konferenciáját, a Mobile World Congress-t, erre már megint nincs internet a pályán. 

17:34
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A Ferrari is visszavonult

Räikkönen megint kiállt a boxba és ezúttal a motort is leállította. Így tett Szirotkin is. Nem kedveznek a pályaviszonyok a csapatoknak.

17:35
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Melbourne is készül már

Miközben Barcelonában rossz az idő, Silverstone-ban meg havazik, már javában zajlanak az előkészületek a március 25-én zajló Ausztrál Nagydíjra. A képet egy helyi lakos készítette szombaton.

Stopped for a photo on my way home today
17:38
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Előkerült a nyomatékkulcs

A McLarennél állítólag kézzel húzzák meg a kerékanyát, mielőtt Alonsót útnak indítják. A délelőtti baleset után félretették a légkulcsokat.

17:43
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Lesifotó a Renault-ról

A csapatok féltve őrzik a hozzáférést az autójuk diffúzorához, egy spanyol újságíró azonban közelről lencsevégre kapta és paraffint vett rajta észre. Craig Scarborough korábban ennek a szagát érezte a Ferrarin és a Hondán is.

17:44
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A pilóták is megfagynak a pályán

Nincs meleg a Force India vendéglátó egységében sem, legalábbis Sergio Pérez dideregve beszélget az újságírókkal. A csapat azt üzeni, majd gondoljon erre Bahreinben is.

17:48
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Sainz megtörte a csendet

Hosszú idő után újra autó van a pályán! Sainz merészkedett ki, aki Szirotkinhoz és Hamiltonhoz hasonlóan balszerencsés, mert délelőtt még jobbak voltak a körülmények és csapattársaik sokkal több kört meg tudtak tenni a pályán. A Renault-nál egyelőre 73:21 az arány Hülkenberg javára, bár még van 72 perc.

17:52
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Menő monitor a Haasnál

Sainz közben néhány melegítő kör után egyéni legjobb első szektort autózott lágy gumikon. Hartley is kihajtott a pályára, így már 91-re nőtt az általa megtett körök száma. Ő ma a legszorgalmasabb pilóta, egy Honda motorral.

17:54
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Sainz Alonso nyomába eredt

Lágy gumival beugrott a McLaren mögé a Renault-val, az eddigi legjobbja 1:22.168. Ez eddig 1,5 másodperccel lassabb annál, amit Hülkenberg tudott közepes keverékkel, de az összehasonlítás most nem sportszerű Sainz-ra nézve.

17:59
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Szirotkin 2 perces köröket "fut"

A Williams pilótájának sajátos feladatot adhattak, mert a pályán sem megy gyorsan, ráadásul végighajt a boxutcán is. A kerékkulcsok hangja hallatszik a Ferraritól, talán kerékcserét kezdenek gyakorolni.

18:05
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Kezdődik az utolsó óra

Az előző óra során Sainz a 6. helyre ugrott, ettől eltekintve lényegében csak a körszámok emelkedtek. Azok is alig.

1. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:20.179, 85 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.349, 58 kör
3. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:20.506, 80 kör
4. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.547, 73 kör
5. Fernando Alonso (McLaren), 1:21.339, 40 kör
6. Carlos Sainz (Renault), 1:22.168, 26 kör
7. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:22.327, 25 kör
8. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:22.371, 93 kör
9. Lance Stroll (Williams), 1:22.452, 46 kör
10. Romain Grosjean (Haas), 1:22.578, 54 kör
11. Marcus Ericsson (Sauber), 1:23.408, 60 kör
12. Nyikita Mazepin (Force India), 1:25.628, 22 kör
13. Szergej Szirotkin (Williams), 1:44.148, 21 kör

18:09
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Rövid látogatás a pályán

Grosjean kiment egy körre, de aztán nem erőltette tovább a munkát és visszatért a boxba.

18:12
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Intermediate gumi a Red Bullon

Valószínűleg csak valamilyen rendszerellenőrzést végeznek, mert a pálya nem elég nedves az esőgumikhoz. Viszont hideg, túl hideg ahhoz, hogy még a leglágyabb gumikat is felmelegítsék.

18:16
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A Sauber célja az adatgyűjtés

Az Auto Motor und Sport szerint Frederic Vasseur azt mondta, Marcus Ericssonnak nem tetszik a mai program, de a tesztelés része az is, hogy gyűjtik a kilométereket és az adatokat. A svéd pilóta 62 kört tett meg, a 11. helyen áll.

18:21
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Meghosszabbíthatják a tesztet

Az a hír járja, hogy ha szerdán heves esőzés vagy havazás lesz, akár pénteken is tesztelhetnek a csapatok Barcelonában. Az eredeti terv szerint kétszer négy nap áll rendelkezésre ezen a héten és a következőn.

18:24
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A Haas mára befejezte

Egyre erősebb az eső, ezért mára nekik elég volt a tesztelés, írják a Twitteren. Romain Grosjean 55 kör megtétele után egyelőre a 10. helyezett.

18:27
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Ha már esik az eső

...idézzük fel, milyen "kellemes" lehetett az időjárás a Red Bull silverstone-i bejáratásán is. Ezt mindössze azért érdemes megemlíteni, mert forgattak egy látványos, 360 fokos videót is.

18:29
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Most már tényleg nagyon esik

Erről a Williams számolt be a Twitteren. Az utolsó fél óra sajnos nem ígérkezik mozgalmasnak.

18:30
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Erre ki megy ki? Alonso

Intermediate gumikra váltottak a McLarennél, Marcus Ericsson viszont slickeken evickélt vissza a boxba.

A wokingi istállónál már fél órája is az új pulóverek bevetésén gondolkodtak.

18:36
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Alonso esőgumira vált?

A McLaren legfrissebb videójához azt írták kommentként, hogy nem elegendő az intermediate gumi, ezért Alonso visszatér teljes esőgumikért. A többiek nem sietnek kifelé, ha a továbbiakban sem teszik, hogy akkor Ricciardo és Hartley megosztva, 93-93 körrel lehet a legszorgalmasabb pilóta.

18:38
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Ricciardo még nem adta fel

A listavezető újabb körre indul, ezzel a ma megtett körök száma terén is átveszi a vezetést. 23 perc van hátra a tesztelésből.

18:42
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Ricciardo sem erőlteti az esőben

94-re növelte a ma megtett körei számát, aztán visszatolták a boxba.

18:43
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A Sauber is véget vetett a napnak

A tervezettnél korábban befejezik, írták a Twitteren, a romló időjárási körülményeket okolják.

18:45
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

A növényzetet sem kíméli az időjárás

Ez akár a McLaren napját az egész délutánt is szimbolizálhatná.

18:48
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Ricciardo és Alonso még akcióban

Mindketten újra pályára léptek, Ricciardo a 100-as határ felé közeledik, amit pillanatnyilag a Renault is ostromolhatna, mert két pilótájuk ugyanazzal az autóval összesen 99-szer fordult ma Barcelonában. A lehangoló időjárás azonban a többieket nem motiválja az autózásra.

18:51
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Boxkiállást gyakorol az STR

Ricciardo közben megkezdte a mai 98. körét, teljes esőgumikon. Úgy tűnik, a Red Bull akarja ma a legtöbb kilométert gyűjteni a pályán. Az Autosport szerint Ricciardo 2:08-at, Alonso 2:14-et autózott legutóbb.

18:54
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Ricciardo 100-nál jár

Még Alonso is a pályán van és egyre nagyobb vízfüggönyt húz maga mögött.

19:02
február 26, 2018
Vágólapra másolva!

Ricciardo zárt az élen

A köridő és a megtett körök tekintetében is a Red Bull pilótája zárta az élen az előszezoni tesztek első, időjárási szempontból szerencsétlen napját. Nagyon szépen köszönjük a figyelmet, ne menjenek messzire, nemsokára bővítjük a cikket az eredményekkel, részletes összefoglalóval és nyilatkozatokkal!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!