Ricciardo Bottast és Räikkönent verte az első idei tesztnapon
2018. február 26. 08:46
Dolgos csapatokkal és mindössze két megszakítással kezdődött a 2018-as előszezoni tesztelés első napja. A Toro Rosso és a Force India reggeli bemutatója miatt 10 perces csúszással indult a délelőtti félidő, de ezt az ebédszünetből később elvették, így lényegében megmaradt a négyórás tiszta pályaidő. Legalábbis, ez lett volna balesetek nélkül.
Már a tesztelés első órájában előkerültek a piros zászlók, mert Fernando Alonso az utolsó kanyarban műszaki hiba miatt kicsúszott és autójával elásta magát a kavicságyban. A McLaren szerint az MCL33-ról levált a kerékanya, ezért az egész bal hátsó kerék elszabadult az autóról, de szerencsére sérülés vagy komolyabb veszélyhelyzet nem állt fenn.
Alonso kénytelen volt gyalog visszatérni a csapatához, de a McLaren szerelői még az ebédszünet előtt rendezték a sorokat, így a spanyol pilóta néhány installációs körre újra megjelent a délelőtt során. Bajba került a Force India tesztpilótája, Nyikita Mazepin is, ő a 4-es kanyarban csúszott ki, de az autóját gyorsan menetkész állapotba tudták hozni.
Miközben Alonso ismét küszködött, korábbi nemezise, a Honda tündökölt a Toro Rossóban. Brendon Hartley mindenféle látható probléma nélkül 72 kört megtett a faenzai istálló autójával, ezzel majdnem ő lett a délelőtti körrekorder. Nico Hülkenberg a Renault-val 73-szor fordult, ráadásul sokáig vezette is a délelőtti etapot.
Eleinte úgy tűnt, hogy Valtteri Bottas folytatja a Mercedestől korábban megszokott, lehengerlő tempót és futásteljesítményt, a finn versenyző azonban délelőtt „csak” a 2. helyezett lett a hosszú, több, mint 25 körös etapot teljesítő Daniel Ricciardo mögött. Az ausztrál pilóta 1:20.179-cel bizonyult a délelőtti legjobbnak, Bottas 0,17 másodpercet kapott tőle.
„Hideg volt, ettől függetlenül minden jól ment – nyilatkozta Ricciardo. – Délelőtt tökéletes volt minden, amíg száraz volt a pálya, utána viszont nagyon trükkösek lettek a körülmények. Ilyen hőmérsékletek mellett nehéz volt működésre bírni a gumikat, különösen az új aszfaltfelületen. Ha a hőmérséklet megvan, akkor minden rendben, de hidegben egyáltalán nincs tapadás. Mégis jó napunk volt, 100 körnél is többet teljesítettünk és azt hiszem, az egyik etapom 35 körös volt.
A megbízhatóság is helyén volt, úgyhogy mindenki előtt le a kalappal. Jó volt magamat a a lista élén látni, de 2 fokos hőmérsékletben nem sokat tanultunk."
Reggel nem erőltette meg magát a 2007-es világbajnok, Kimi Räikkönen, de az ebédszünethez közelítve ő is elért 59 kört a délelőtt során. Sokáig csak a mezőny végén kullogott, majd gyorsulni kezdett és lágy gumikkal ideiglenesen vezetett is. Később Ricciardo és Bottas közepesekkel is vissza tudta venni a vezetést.
Nagyon pozitívan alakult az első barcelonai délelőttünk, hiszen mindent elvégeztünk, amit terveztünk.
Az elsődleges feladatunk az aerodinamikai adatok gyűjtése volt, ezért állandó sebességgel haladtam. Néhány rajtgyakorlatot is elvégeztem, a tempóra viszont nem figyeltünk, még nem hajszoltam a W09-et a határai felé. Az autó általában jó érzetet ad, jól viselkedik. Eddig csak pozitívumokat tudok kiemelni a tavalyi autóhoz képest" – mondta Bottas.
A lágy gumik több csapatnál is előkerültek, sőt Alonso a szuperlágyakat is kipróbálta, de a baleset előtt és azután sem jutott velük messzire. Az istállók délelőtt a közepes keveréket részesítették előnyben, de az ebédszünet előtti rajtgyakorlatot a többség lágyakkal teljesítette.
Ahogy ez ilyenkor lenni szokott, több apró részlet is feltűnt az autókon. A Ferrari különböző diffúzorokat próbálgatott, a Renault és a Sauber reggel aerodinamikai méréseket végzett flow-viz festékkel és mérőkereketekkel, a Mercedes apró T-szárnyat villantott, a Williams pedig érdekes, bumeráng szárnyat épített az autójára. Alonso esetétől eltekintve komolyabb műszaki hiba nem hátráltatta a munkát.
Az egyetlen problémát az időjárás okozta
– összegzett Räikkönen. – Az első benyomásaim alapján az autó oké, de még túl korai ítélkezni róla, különösen a mai körülmények között. Ezeket a gumikat nem arra találták ki, hogy 8 fokban működjenek és ez mindenkinek gondot okozott. A mai munkánknak semmi köze sem volt a köridőkhöz, csak mentünk, állítgattunk egy kicsit, aztán próbáltuk megérteni az autó viselkedését, de nem úgy tűnik, hogy bármi baja lenne. Most próbálunk több kilométert gyűjteni."
Az már az ebédszünetben látszott, hogy a szerelőknek sok dolga lesz, mert három csapatnál is pilótát cseréltek. Lewis Hamilton folytatta a munkát a Mercedesnél, jött Szergej Szirotkin a Williamsnél, Nico Hülkenberg helyére pedig Carlos Sainz ülhetett. A spanyol pilóta kezdett a legkésőbb, de mindhármuknak rosszul jött az időbeosztás.
Ennek oka, hogy az egyébként sem kellemes időjárás délután tovább romlott: sűrű felhőréteg érkezett és bár az eső csak késő délután kezdett el esni, annyira lehűlt a pálya, hogy még a lágyabb gumikeverékekkel is szinte használhatatlannak bizonyult. Ennek köszönhetően a délutáni körszámok meg sem közelítették a délelőtti értékeket.
Három hónap kihagyás után nagyszerű visszaülni az autóba, de sajnos az időjárás miatt ma nem tudtam sok kört megtenni.
A pálya délután nagyon hideg volt, nehezünkre esett egyáltalán felmelegíteni az abroncsokat. Ilyen hőmérsékletek mellett a gumik nem igazán működnek, ezért nem igazán éreztem rá a vezetésre. Nem tudtam hajszolni az autót, mert olyan rosszak voltak a körülmények. Nem is tudok sokat mondani az autóról, mert nem sokáig vezettem, de elsőre jó visszajelzéseket adott" – összegzett Hamilton.
A McLaren eredetileg 500 kilométeres futásteljesítményt írt elő magának minden napra, ezt ma egyik istálló sem érte el. A legközelebb Daniel Ricciardo jutott, az ausztrál pilóta még az esőben is folytatta a tesztelést, először intermediate majd teljes esőgumikkal. Alonso is így tett, ezért a nap végére eljutott 51 körig, de ennek nagy része szinte haszontalan az autó optimalizálása szempontjából.
Nagy meglepetést okozott viszont a Toro Rosso-Honda, amit Alonso egyszer a pálya régi nyomvonalát használva előzött meg. Látható műszaki hiba nélkül futott az autó 93 kört Hartley-val a volán mögött, így a Red Bull és a Renault mögött a legtöbb kilométert a faenzaiak autója gyűjtötte. A Mercedes és a Ferrari nem igazán erőltette a délutánt, de így is összehoztak 83, illetve 80 kört.
A zord időjárás miatt több csapat is idő előtt véget vetett a tesztelésnek. A Haas és a Sauber hivatalosan is felhagyott a munkával az eső miatt, de 15:00 után a többiek is csak tapogatózni jártak ki az aszfaltcsíkra. Terjedni kezdett a pletyka, hogy ha az időjárás tovább romlik, esetleg péntekre is Barcelonában marad a mezőny, de ezt a pálya egyelőre nem erősítette meg.
„Furcsa nap volt – foglalta össze Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. – Eleinte minden jól ment, aztán a pálya nagyon következetlen lett. Összeszedtük magunkat, teljesítettünk néhány kört, de mindenképpen többet szerettünk volna megtenni. Így is oké, tartjuk a tervünket. Az időjárási körülmények nagyon nehezek voltak, de ez mindenkinek adott volt. Az előrejelzés sem ígér sok jót. Örültünk volna, ha melegebb van és kevesebb a víz, de
mindent összevetve a tesztprogram egy részét elvégeztük. Pozitívnak kell maradnunk és reméljük, hogy jobb lesz az időjárás."
Hamilton mellett az újoncoknak sem kedvezett a rossz idő, ezért is végzett két orosz pilóta a mezőny végén. Nyikita Mazepin szerepeltetését a kicsúszás után nem erőltették a Force Indiánál még úgy sem, hogy gyorsan elkészültek a javítással, Szergej Szirotkin pedig már csak rossz pályaviszonyok közepette tesztelhette az autót.
Nem sok kört tettünk meg ma, de ez gyakran így van egy új autóval és amit teljesítettünk, az jónak tűnt.
Az autó hasonlít a tavalyihoz, de tényleg nagy lépéseket tett előre. Jól éreztem magam a glória alatt, de alacsonyabbra vettük az üléspozíciómat és a kilátás így is jó volt. A délután egy részét egy szenzorhiba megoldása miatt elvesztettük, aztán a romló időjárás miatt maradtunk a garázsban" – nyilatkozta Mazepin.
A mezőny kedden 9 órától folytatja a munkát Barcelonában, bár az időjárás előrejelzés nem sok jót ígér a pilótáknak. A Mercedes és a Renault holnap is beveti mindkét versenyzőjét, a Ferrarinál szolgálatba áll Sebastian Vettel, a Williamsnél Robert Kubica kapja a délelőttöt, a Red Bullnál pedig Max Verstappen ideje jön el. Érdekességnek ígérkezik a Sauber újonca, Charles Leclerc szereplése is.
Pilóta | Csapat | Modell | Köridő | Kül. | Kör | |
1. | Daniel Ricciardo | Red Bull | RB14 | 1:20.179 | 105 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | W09 | 1:20.349 | 0,170 | 58 |
3. | Kimi Räikkönen | Ferrari | SF-71H | 1:20.506 | 0,327 | 80 |
4. | Nico Hülkenberg | Renault | R.S.18 | 1:20.547 | 0,368 | 73 |
5. | Fernando Alonso | McLaren | MCL33 | 1:21.339 | 1,160 | 51 |
6. | Carlos Sainz Jr | Renault | R.S.18 | 1:22.168 | 1,989 | 26 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | W09 | 1:22.327 | 2,148 | 25 |
8. | Brendon Hartley | Toro Rosso | STR13 | 1:22.371 | 2,192 | 93 |
9. | Lance Stroll | Williams | FW41 | 1:22.452 | 2,273 | 46 |
10. | Romain Grosjean | Haas | VF-18 | 1:22.578 | 2,399 | 55 |
11. | Marcus Ericsson | Sauber | C37 | 1:23.408 | 3,229 | 63 |
12. | Nyikita Mazepin | Force India | VJM11 | 1:25.628 | 5,441 | 22 |
13. | Szergej Szirotkin | Williams | FW41 | 1:44.148 | 23,969 | 28 |
Kör | Táv (km) | |
Ferrari | 80 | 372,4 |
Force India | 22 | 102,41 |
Haas | 55 | 256,025 |
McLaren | 51 | 237,405 |
Mercedes | 83 | 386,365 |
Red Bull | 105 | 488,775 |
Renault | 99 | 460,845 |
Sauber | 63 | 293,265 |
Toro Rosso | 93 | 432,915 |
Williams | 74 | 344,47 |
Kör | Táv (km) | |
Ferrari | 198 | 921,69 |
Honda | 93 | 432,915 |
Mercedes | 176 | 819,28 |
Renault | 255 | 1187,025 |
Üdvözöljük Kedves Olvasóinkat a 2018-as előszezoni tesztek első napján! A bemutatók idején már elkezdett véget érni az uborkaszezon, ma viszont már az éles munkának is itt az ideje. A tesztelés 9 órakor kezdődik, addig ajánljuk az előzetesünket.
Tartsanak velünk a nap végéig zajló, percről percre frissülő tudósításunkban!
Az egyik közönségkedvenc, Kimi Räikkönen kezd a Ferrarinál. Íme a hétfői névsor:
Mercedes: Valtteri Bottas
Ferrari: Kimi Räikkonen
Force India: Nyikita Mazepin
Red Bull: Daniel Ricciardo
Williams: Lance Stroll, Szergej Szirotkin
Renault: Nico Hülkenberg, Carlos Sainz Jr
Toro Rosso: Brendon Hartley
Haas: Romain Grosjean
McLaren: Fernando Alonso
Sauber: Marcus Ericsson
Szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt kezdődtek az előszezoni tesztek, szintén Barcelonában. Nagy várakozás előzte meg a teszteket, mert az volt az első alkalom, amikor az új technikai szabályok szerint épült autók pályára léptek. Az első tavalyi tesztnapot Lewis Hamilton zárta az élen a Mercedesszel, 1:21.765-öt ért el lágy gumikkal, de Sebastian Vettel alig volt lassabb nála a Ferrarival, közepes abroncsokon. Idén minden keverék egy szinttel lágyabb lett, vagyis a közepes inkább a lágy jellegére hasonlít. A tavalyi Spanyol Nagydíj pole pozícióját szintén Hamilton szerezte meg 1:19.149-cel, ez egyben a pályacsúcs is. Hamilton tavalyi pole körét itt lehet megnézni.
Szép hagyomány, hogy a csapatok igazi vagy online, sőt újabban virtuális autóbemutatókat tartanak, de az idei sorozat megmutatta, hogy ennek nincs sok értelme. A Haas, a Williams és a Renault először csak számítógéppel generált, egyébként nem túl részletgazdag képeket (rendereket) mutatott, a Red Bull képeit pedig valószínűleg Photoshoppal módosították. Ma már nincs más hátra, indul a tesztelés az igazi autókkal.
Viszontagságos időjárási körülmények várnak a csapatokra a hét folyamán. Várható égi áldás is, a legnagyobb probléma azonban az, hogy iszonyú hideg van és még délidőben sem lesznek reprezentatívak a hőmérsékleti viszonyok. Normális esetben 10 Celsius fokos hőmérséklet alatt semmilyen pályaautóval nem érdemes tesztelni. Ezt most csak a Közel-Keleten lehetne értelmesen csinálni, oda viszont túl drága lenne elutaztatni a mezőnyt, így maradt Spanyolország. Ez ma még kisebb gondot okoz, hiszen egyelőre elég az is, ha gyűjtik az autók a kilométereket, de a teljesítményt hidegben nehéz lesz optimalizálni.
Az előrejelzés szerint éjszakánként akár még havazhat is.
A köridők vizsgálatakor azt nem szabad elfelejteni, hogy a pálya tavaly óta jelentősen megváltozott. A nyomvonal maradt az eddigi, de új aszfaltréteget helyeztek el, a bukóterek és a kerékvetők is módosultak, elsősorban a MotoGP biztonsági követelményei miatt. Mivel újak az F1-es gumikeverékek is, nehéz lesz eligazodni a köridők összehasonlítása terén.
Az istállók nem feltétlenül várták meg a hétfő reggelt a bejáratással. A Toro Rosso hazai pályán, Olaszországban próbálta ki először az első Honda motoros autóját, a McLaren a navarrai tesztpályát választotta, a Mercedes és a Red Bull a közeli Silverstone-ba ment, a Sauber, a Haas és a Renault pedig Barcelonában dolgozott, hivatalosan filmforgatások keretein belül.
Red Bull
Mercedes
McLaren
Renault
...valamint a Toro Rosso, a Williams, a Sauber és a Ferrari is megtette már első kilométereit.
A levegő mindössze 4,3 Celsius fokos, a pálya is csak 9 fokos.
A Mercedes idén is a bevált sormintát követi és ebédszünetben váltják majd egymást a pilóták. Lewis Hamilton tegnap még a Tommy Hilfiger rendezvényén volt Olaszországban, de reggel megerősítették, hogy délután ő is csatasorba áll.
A pálya állapota miatt 10 perccel eltolták a kezdést, így a tesztelés ma 9:10-kor indul.
Hiába reménykedtek a szurkolók, idén sem maradt sokáig a látványos álca az autón.
Az autó bemutatója alkalmával akarták bejelenteni a csapat új nevét, ez azonban még nem történt meg. Az Auto Motor und Sport úgy tudja, még Melbourne előtt felveszik az új elnevezést. Korábbi, meg nem erősített pletykák szerint ez FORCE lesz.
Indul az év, a Toro Rosso az első autó a pályán!
A pálya mellett figyeli az eseményeket a MiniDrivers című rajzfilmek alkotója, a Twitteren azt írta, hogy sokkal jobb az autók hangja, szerinte már a V8-as időket idézi. Ez érdekes fejlemény lenne, mert a szabályok alapvetően ezt nem indokolják. Hartley-t közvetlenül Bottas követte a pályára.
A Toro Rosso és a Mercedes után a Haas, a Sauber és a Ferrari is megjelent a pályán, majd jött a Red Bull és a McLaren is. A Ferrari állítólag új diffúzort mutatott, ami a Red Bull megoldására hasonlít.
A Ferrari pilótája tapogatózó jelleggel 1:58.273 alatt ért körbe, majd a többiekhez hasonlóan visszatért a boxba. Ez egyelőre nem meglepetés, ilyenkor elsősorban az autók rendszereinek ellenőrzése a feladat.
Jó hír a McLarennek, hogy Alonso immáron Renault motoros autója is visszaért egyben a garázsba.
Az Auto Motor und Sport szerint a Sauber flow-viz festékkel vonta be az autót, ez a légáramlatok ellenőrzését segíti, a Renault pedig a jól ismert, "kerítéseket", vagyis aero szenzorokat szerelt fel az autóra.
Edd Straw, az Autosport szakírója szerint a korábbinál sokkal simább lett a pálya felülete és eltüntették a nagy bukkanót az 1-es kanyarnál is. Úgy véli, a pálya önmagában akár 1 másodpercet is gyorsulhat, de Gary Anderson, a lap szakértője az Autosport Podcastban nem volt ennyire optimista.
A bemutatón természetesen még nem volt az autón, a teszten viszont már megjelent az apró T-szárny, a szabályok adta kereteken belül.
Bár a Mercedes kápráztatta el igazán a közönséget e téren, a Ferrari autója is igen szűk lett hátul, pedig ők egyelőre nem készültek el a teljesen új motorral, csak a tavalyit fejlesztették tovább.
A Jordan korábbi technikai igazgatója, Gary Anderson az Autosport Podcastban azt mondta, szerinte a Mercedes nagyobbat lépett előre a télen, mint a Ferrari.
Ez már egy izmosabb, de még mindig ismerkedő kör a Mercedes pilótájától: 1:26.124-gyel az élre állt, de még mindig csak a két finn versenyzőnek van mért köre.
Jó hír, hogy Lance Stroll is megjelent a pályán a Williamsszel és megtette első métereit a frissen bemutatott Force India is az orosz tesztpilóta, Nyikita Mazepin vezetésével.
Sikerült lencsevégre kapni a régi-új festésű Red Bullt:
Az aktuális legjobb kör 1:24.045, de előtte már egy 1:25-ös körrel is megdöntötte az addigi legjobbját. A pálya még mindig csak 10 fokos.
Már 1:22.952-nél jár és 9 kört megtett, miközben a többiek továbbra is csak az installációs köröknél tartanak. Köztük a Force India is:
Érdekes részlet a Toro Rossón, miközben Bottas visszatért a boxba, 9 körrel a háta mögött.
Az előző évekhez hasonlóan hatalmas táblákkal takarják el az autót a kíváncsi szemek elől, amikor Kimi Räikkönen visszatér a boxba. Az Auto Motor und Sport szerint a Williams látványos oldalsó légterelőt épített az autóra, a McLaren pedig közben megtette az első mért körét Renault motorral, Alonso 1:25.925-öt ért el szuperlággyal, majd 1:24.202-re javított és a 2. helyre jött fel. Ricciardo a 3. helyezett 1:29.232-vel.
Egész szépek lennének, ha nem lenne glória.
Alonso miatt áll az óra, helyszíni beszámolók szerint a kavicságyban kötött ki.
Az előző három szezon során a Honda erőforrással bajlódtak, de egy nemrég megjelent dokumentumfilmből kiderül, hogy a wokingi istállónál sem ment minden rendben. Ha az első teszten, 5 kör után nem bírja az autó futóműve az egyik legismertebb pályát, akkor a tervezők valamit nagyon elnéztek. Arról nem is beszélve, hogy megint sok időt vesztenek a javítás miatt.
Abszolút legjobb szektoridőt ért el, mielőtt a kavicságyba csúszott. Állítólag sértetlenül kiszállt az autóból. Továbbra is áll az óra.
Alonso személyesen is megvizsgálta az autójának hátulját. Úgy tűnik, az MCL33 nem tört össze, mintha a felni vált volna le az autóról. Lehetséges, hogy "csak" a kerékcsavar vagy a keréktárcsa hibásodott meg.
Néhány kép az eddigi eseményekről.
Nem sokkal 10 óra előtt ismét kihajthattak az autók a pályára. Folytatódik a tesztelés!
Kissé kurta kezdés volt, 10 percet csúszott az indulás, aztán Alonso miatt piros zászló is volt, így nem állt rendelkezésre a teljes, 60 perc.
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:22.965, 9 kör
2. Fernando Alonso (McLaren), 1:24.202, 6 kör
3. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:27.214, 6 kör
4. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:58.273, 3 kör
5. Marcus Ericsson (Sauber), idő nélkül, 4 kör
6. Brendon Hartley (Toro Rosso), idő nélkül, 4 kör
7. Romain Grosjean (Haas), idő nélkül, 3 kör
8. Nico Hülkenberg (Renault), idő nélkül, 3 kör
9. Nyikita Mazepin (Force India), idő nélkül, 1 kör
10. Lance Stroll (Williams), idő nélkül, 1 kör
Egyelőre Gary Anderson, az Autosport szakértője beszél, de a háttérben jól hallhatók az autók is. Itt figyelhető a közvetítés, angolul.
A Renault pilótája 1:25.088-nál tart a 3. helyen közepes keverékű gumikkal, az új-zélandi versenyző egyelőre 1:29.197-nél lággyal.
Hartley tovább rója a köröket, már 13-nál jár, a legjobb köre már 1:28.313. Azt majd meglátjuk, hogy mennyire bizonyulnak gyorsnak.
A Ferrari majdnem 1 órát várakozott a boxban, de az egyre "melegebb", már 17 fokos aszfalt láttán kijöttek. A Honda továbbra is üzemel a Toro Rossóban.
A finn pilóta egyelőre nem hajszolja az autót, 1:30.650-nél jár, Hartley 1:26.430-ra javított és még mindig a 4. helyezett Bottas, Alonso és Hülkenberg mögött.
Bottas eddig 15 kört tett meg, ezzel viszont egyelőre nem körrekorder ma. Meglepetésre a legtöbbször eddig a Toro Rosso fordult a Hondával, 18 alkalommal.
Egy sasszemű felhasználó mintha egy kerékanyát látna a kavicságyban.
A Ferrari pilótája bejutott 1:30 alá, a legfrissebb köre 1:29.114 volt. Most csak ő és Ricciardo köröz az aszfalton.
A csapat tájékoztatása szerint valóban a hátsó keréknél történt meghibásodás, Fernando Alonso ezért csúszott ki a kavicságyba. Megsérült az autó néhány alkatrésze és a kerék hibáját is orvosolniuk kell, ezért legalább néhány órára kénytelenek visszavonulni. Ez megint nem a terveik szerint alakul.
A Mercedestől és tavaly már a Ferraritól sem volt szokatlan, hogy naponta több, mint két versenytávot is megtehetnek az autóikkal és a pilóták hamarabb elfáradnak, mint maga az autó. Ez a tavaly még Honda motoros McLarenre nem volt jellemző (hiszen folyamatosan elromlott), a Renault-val felszerelve azonban napi 500 kilométeres futásteljesítményt írtak elő maguknak. Ez a héten összesen 2000 kilométer lenne. Feltételezve, hogy a Red Bull és a gyári Renault is képes lehet erre, összesen 6000 kilométerre lehet számítani, míg a Honda erőforrása összesen a Toro Rossóban üzemel.
A szép tervek azonban mára szinte biztosan szertefoszlanak, mert Alonso eddig csak 6 kört, vagyis kevesebb, mint 30 kilométert tett meg.
Némi pihenő után visszatértek, Bottas még mindig vezet az első órában futott 1:22.952-vel, Ricciardo feljött a 2. helyre 1:23.221-gyel, mindketten közepes keverékkel értek körbe. Hülkenberg egyelőre a 3. helyezett Alonso előtt.
Házi verseny kezd kialakulni a renault-s csapatoknál, egyelőre Nico Hülkenberg áll jobban, 1:22:823-at futott és átvette a 2. helyet. Vezethetné is a ranglistát, ha Valtteri Bottas nem gyorsult volna 1:22.435-re a Mercedesszel.
Vajon mivel lepte meg a vendégeket az idén Honda motorra váltó Toro Rosso az autójuk bemutatója alkalmából? Egy dedikált kerékanyával!
Alonso a végén még visszasírja őket.
Lassan 2 óra eltelt a mai tesztnapból, ideje volt megjelenniük mért körökkel is. Stroll 1:35.112-vel kezdett Räikkönen mögött az utolsó helyen, Grosjean 1:24.534-gyel Alonso (eredménye) mögött bukkant fel.
A Mercedestől korábban megszokott formát hozza, 26 kört teljesített eddig és 1:21.843-mal vezet. Ha így halad tovább, legalább egy versenytávval a háta mögött adhatja majd át az autót Hamiltonnak.
Craig Scarborough szerint a Ferrarihoz hasonló szaga lett a Honda erőforrásnak és ő is megemlíti, hogy szebb lett a motorok hangja.
Előtte viszont még ki kell pucolni a sódert, írja a Twitteren.
Íme a sorrend 11 órakor:
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:21.843, 28 kör
2. Nico Hülkenberg (Renault), 1:22.791, 23 kör
3. Romain Grosjean (Haas), 1:23.092, 17 kör
4. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:23.221, 15 kör
5. Fernando Alonso (McLaren), 1:24.202, 6 kör
6. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:26.430, 18 kör
7. Nyikita Mazepin (Force India), 1:28.940, 10 kör
8. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:29.114, 10 kör
9. Lance Stroll (Williams), 1:35.112, 9 kör
10. Marcus Ericsson (Sauber), idő nélkül, 10 kör
A Renault pilótája a körszám és a köridő tekintetében is az élen áll. 32 megtett forduló alapján 1:21.326 a Renault eddigi legjobbja és ezzel ma már többet mentek az új autóval, mint a hétvégi, 100 kilométeres bejáratáson. Egyelőre jól kezdik a tesztelést. Bottas 28 körnél jár a Mercedesszel és Hartley is bepakolt már 25-öt a Honda motoros Toro Rossóba.
A 10 perces csúszás miatt 10 perccel később kezdődik az ebédszünet is, így a mezőny "délelőtt" 13:10-ig lesz a pályán.
Azt írják a Twitteren, hogy a sárga árnyalatát Alain Prost 1983-as Renault RE30-asa alapján választották. A versenyzésben egyébként a Renault mindig a sárga-fekete színkombinációt használja, hacsak egy komoly szponzor nem kíván mást.
Rákapcsolt a Ferrarival, ez egyelőre a 3. helyre elég 1:22.068-cal Hülkenberg és Bottas mögött. Az SF-71H ma még csak 21 körnél jár, a futásteljesítmény terén ez a középmezőnybe elég.
1:21.983-ra javított, de még mindig csak üldözi Bottast, igaz, már nagyon közel van hozzá. Hülkenberg 1:21.326-ot tudott, ezzel fél másodperces előnyben van.
Az Auto Motor und Sport szerint a Red Bull szerelőinek fél percig tartott, mire betolták Ricciardo autóját a garázsba, mert valami megszorult az autón. Az ausztrál pilóta egyelőre 16 kört ment ma.
...pedig még a tavalyi erőforrás módosított változata dolgozik benne.
Nem kell azonban szégyenkezni a Mercedesnél sem.
A Force India megállt a pályán. Ez ma a második szusszanás Fernando Alonso balesete után.
Ha már Alonso szóba került, az F1 hivatalos Facebook-oldala megjelentette a spanyol pilóta balesetének felvételét. Itt tekinthető meg.
A nap második piros zászlóját Mazepin okozta, ő a 4-es kanyarban pördült meg.
Innen egyelőre nem látni, hogy vezetői vagy műszaki hiba történt, de úgy tűnik, az autó nem tört össze.
Az utolsó pillanatban, ma reggel mutatták be a VJM11-et. Nem tudhatjuk biztosan, de ez azt is jelezheti, hogy csak az utolsó pillanatban készültek el az autóval, így lehet, hogy az alkatrészbázis még nem áll rendelkezésre. A padlólemez már egy kicsúszástól is megsérülhet és a takarítás is felesleges időveszteség. Beugró tesztpilótaként Mazepin most nem szerzett jó pontokat, ha az ő hibájából csúszott ki.
A Williams rukkolt elő egy látványos újítással, az oldalsó hűtőnyílások fölé szerelt bumeránggal.
Eltakarították a Force Indiát. Marcus Ericsson, Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo él is a lehetőséggel, folytatják a munkát. Még majdnem másfél órájuk van az ebédszünetig.
Már a sauberes Marcus Ericssonnak is van mért köre a mezőnyben, igaz, az 1:32.952 még csak a lista aljára elegendő.
Egy F1-rajongóval kevesebb. :(
Az ebédre még várni kell, 13:10-ig tart a délelőtti félidő. Íme az állás 12:00-kor.
1. Nico Hülkenberg (Renault), 1:21.326, 36 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:21.843, 37 kör
3. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:21.986, 29 kör
4. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:22.729, 22 kör
5. Romain Grosjean (Haas), 1:23.092, 18 kör
6. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:23.437, 38 kör
7. Lance Stroll (Williams), 1:23.523, 26 kör
8. Fernando Alonso (McLaren), 1:24.202, 6 kör
9. Nyikita Mazepin (Force India), 1:26.940, 15 kör
10. Marcus Ericsson (Sauber), 1:28.874, 22 kör
A kuplungot tesztelték a Mercedes garázsa előtt. Még ők is megjegyezték, hogy ez eléggé alap feladat, de a tesztelés erről is szól.
A McLaren megerősítette, hogy valóban a kerékanya romlott el az MCL33-ason, Alonso ezért csúszott ki a kavicságyba mindössze a mai 6. körében. A spanyol pilóta délután várhatóan visszatérhet a pályára.
---- separator ----gallery-content-type:ab886fae-8156-446b-aac2-b4619e66654a---- separator ----A Ferrari pilótája az élmezőny többi tagjához hasonlóan a közepes keverékű gumikat használja, egyelőre viszont ő a leggyorsabb: 1:20.970-nel ma ő az első, aki befért 1:21 alá.
Pedig a délelőtt során egyelőre nem erőltették meg magukat, Ericsson 27 kört tett meg, míg Hartley már 50-et, ráadásul a svéd pilóta az utolsó helyen áll.
A levegő hőmérséklete emelkedett kissé, a pályáé viszont csökkent, valószínűleg a borongós időjárás miatt.
Annyira hideg van, hogy a pilótáknak nehezükre esik a gumik felmelegítése, főleg, hogy messze nem a leglágyabb keverékeket használják. Az Autosport szerint Bottas kénytelen volt a célegyenesben cikázva melegíteni az abroncsokat. A közepes keverék van az autóján, ez körülbelül a tavalyi lágynak felel meg.
Pünkösdi királyság volt Räikkönen 1. helye, a német pilóta ugyanis visszaszerezte a vezetést a Renault-val. Az új legjobb köridő 1:20.547 még mindig közepes gumival. Hülkenberg 54 körnél jár, a délelőtt folyamán összejöhet neki egy versenytáv, 66 kör is.
Nem okozott nagy gondot és lényeges időveszteséget Mazepin kicsúszása, az orosz pilóta újra a pályán van. Ez nem mondható el Alonsóról, aki várhatóan csak délután ülhet ismét autóba.
Korábban délutánt ígértek, de a BBC szerint akár már 15 percen belül újra a pályán lehet. Ezzel még néhány installációs kör beleférne a délelőtti félidőbe.
Közben érdekes részleteket figyeltek meg a Sauberen, a Mercedesről lemásolták a kamera rögzítési megoldását és a lengőkarokon is légterelők jelentek meg.
Az orrkúp alatti szárny már a második aerodinamikai megoldás, amit Paddy Lowe új munkahelye lemásol a tavalyi Mercedesről.
Az alábbi képen jobban látható a bumeráng szárny is.
Már most, az ebéd előtt, pedig ez általában délutáni feladat szokott lenni. Közepes keveréket használ. A körei:
1:24.1, 1:22.9, 1:22.3, 1:21.9, 1:21.9, 1:21.9, 1:21.5, 1:21.4, 1:21.7, 1:21.3 és 1:21.0.
A finn pilóta ismét átvette a vezetést, 1:20.506-tal, de ehhez lágy gumikat használt, míg a többiek (Stroll és Hartley kivételével) egyelőre a közepes keverékekkel dolgoznak.
Az utolsó simítások zajlanak az MCL33-ason - írják. A spanyol pilóta a reggeli baleset miatt eddig összesen 6 kört tett meg.
A Red Bull pilótája 1:20.668-ra gyorsult, ezzel felzárkózott a Renault versenyzője, Nico Hülkenberg mögé, de még mindig a 3. helyezett.
Az alábbi kép lényege, hogy új légterelők jelentek meg a Mercedes fékhűtőin, de ötletes (bár talán nem új) részlet az is, hogy bekarikázták a csavarokat az első szárny leoldásához, így gyorsabban megtalálják a szerelők, ha cserélni kell a futamon.
Csendes a Haas délelőttje, egyelőre semmilyen feltűnő esemény nem fűződik a nevükhöz. Grosjean a 7. helyen áll 1:23.092-vel, pontosabban halad, mert nemrég Räikkönen, Hülkenberg, Stroll és Hartley példáját követve ő is lágy gumikkal hajtott ki a boxból.
Hartley a lágy gumiknak is köszönhetően 1:22.371-re javította a mai legjobbját, közben Ricciardo továbbra is hosszú etapot fut a közepeseken. Már 25 körnél jár és 1:21 eleji időket ér el. A legjobbját is ebben az etapban érte el, az 1:20.668 a 3. helyre jó egyelőre.
Összerakták Alonso autóját a délelőtti kicsúszás után és még az ebédszünet előtt, a ráadást kihasználva megjelent egy installációs körre.
Így tett Bottas is, de ő tovább marad a pályán.
Aztán eljön az ebédszünet ideje, amikor átadja az autót Lewis Hamiltonnak.
Közepes keverékeken is átvette a vezetést 1:20.349-cel, de nem sokáig örülhetett, mert jött Ricciardo 1:20.179-cel, szintén közepes abroncsokkal. Räikkönen a 3. helyezett 1:20.506-tal, de lágy gumikon.
Mi legyen az ebéd? Tészta vagy szusi?
...és a megoldás: miért ne lehetne mindkettő?
13:10-kor ez volt a sorrend, folytatás 14 órától, de addig is érdekességekkel bővítjük a közvetítést!
1. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:20.179, 60 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.349, 58 kör
3. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:20.506, 59 kör
4. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.547, 73 kör
5. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:22.371, 72 kör
6. Lance Stroll (Williams), 1:22.452, 46 kör
7. Romain Grosjean (Haas), 1:23.092, 32 kör
8. Fernando Alonso (McLaren), 1:24.202, 10 kör
9. Marcus Ericsson (Sauber), 1:24.897, 41 kör
10. Nyikita Mazepin (Force India), 1:25.628, 22 kör
Látták már az új Ferrarit hátulról?
---- separator ----gallery-content-type:ab886fae-8156-446b-aac2-b4619e66654a---- separator ----Beteget jelentett Nicolas Latifi, aki a tervek szerint csütörtökön tesztelne a Force Indiánál. Egyelőre nem tudni, hogy mi a pontos diagnózis, de valamilyen fertőzés érte el a kanadai pilótát.
Két csapat, a McLaren és a Toro Rosso cserélt motorszzállítót a télen. A McLarennél iparkodniuk kellett, hogy elkészüljenek az új autóval időre, de James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója az Auto Motor und Sportnak azt mondta, náluk nem volt fejtörés.
„Az STR hátsó része teljese megújult. Egyszerűbb volt a Renault-ról a Hondára váltani, mint fordítva lett volna, a japán motor ugyanis nagyon kompakt. Ezért egy új váltót kellett terveznünk és módosítanunk kellett a kocsi hátulját is, mert [a motor] bekötési pontjai máshová kerültek."
Most, hogy itt az ebédszünet (bár már nem sokáig), ideje feltennünk az elmaradhatatlan kérdést.
---- separator ----voting-content-type:13dfb056-7481-4f7c-b4ab-a8bb8c10412e---- separator ----Segítségként a mai galériánk és az idei autóbemutatókról szóló híreink szolgálhatnak. Várjuk a szavazatokat!
Érdekesség, hogy a Mercedes, a Renault és a Pirelli kamionjai már több, mint 1 héttel ezelőtt, február 17-én megérkeztek a barcelonai pályára. A kipakolás pillanatait is megörökítették a fotósok.
---- separator ----gallery-content-type:e3642549-a768-452d-b21b-b6dff4ff368f---- separator ----A pilóták egyelőre nem igyekeznek a pályára. A levegő közben 10, a pálya 18 fokos hőmérsékletű lett.
A rossz szóviccre a pilóták késlekedése kényszerít. Elnézést a nevükben!
Ezúttal a Pirelli összegezte az eredményeket és a felhasznált gumikat. Közepes (medium), lágy (soft) és szuperlágy (supersoft) abroncsok voltak az autókon.
A csapat Twitter-csatornáján újabban csak "A Bajnok" néven emlegetik. Hamilton 2008-ban, 2014-ben, 2015-ben és 2017-ben lett világbajnok.
A Renault pilótája átadta a volánt csapattársának, Carlos Sainz-nak, de délelőtt sok kört megtett és elégedetten szállt ki az autóból.
„Az első benyomásaim pozitívak, főleg, ha megnézzük, hol voltunk 12 hónappal ezelőtt, hogy ment akkor a délelőtt és most. Hatalmas a különbség. Nagy lépést tettünk előre, az autó nagyon jól futott, megbízható és a programunkban minden apró részletet elvégeztünk, ami nagyon szokatlan az első napon."
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója az előző szezonzárón, Abu-Dzabiban azt mondta, hiányolja, hogy Bernie Ecclestone távolása óta senki sem dobálózik (verbális) kézigránátokkal a paddockban, vagyis megritkultak a bizarr ötletek, amivel fel lehetne pezsdíteni az F1-et.
Ecclestone a tesztelés előtt újságírókat fogadott a saját irodájában...
Zak Brown, a McLaren ügyvezetője nem esett pánikba attól, hogy Fernando Alonso egy kerékanya hibája miatt csak 10 kört teljesített délelőtt.
„Minden rendben – mondta Brown. – A tesztelés erre való. Szerintem a többi csapatnak is lesznek különböző gondjai a tesztelés során, pont erre találták ezt ki. Nagyon kevés időt fogunk veszteni, úgyhogy ez nem nagy ügy” – vélte.
Brown visszautasította a párhuzamot az idei helyzet és a Hondával megélt drámák között.
„Nem, nincs dráma. A garázsban mindenki nyugodt és csak teszi a dolgát. Ez a csapat hozzászokott a közvélemény nyomásához és ahhoz, hogy szemek szegeződnek ránk. Ezt élvezzük is, szeretünk kiállni és kihasználni a lehetőséget. Nincs rajtunk nagyobb nyomás annál, mint amit magunkra helyezünk. A hangulat remek, mindenki örül, hogy itt lehet és a gyárban is izgatottan figyelnek. A bejáratás jól ment, úgyhogy nagyon várjuk már a szezont.”
Az sem aggasztotta, hogy a Honda motor az idén sokkal jobban kezdett a Toro Rossónál, mint tavaly náluk.
„Nem hiszem, hogy van csapat, ami gond nélkül teljesíti majd a szezont. Nem hiszem, hogy valaha is volt ilyen. Mi a saját programunkkal foglalkozunk. A Hondának a legjobbakat kívánjuk és a Toro Rosso remek csapat. Mi viszont a saját feladatunkra összpontosítunk, és nagyon elégedettek vagyunk azzal, ahol most tartunk.”
A paddockban esőcseppekről számolnak be, de a 2-es kanyarban állítólag még nem esik. Már fél óra eltelt és még nem léptek pályára az autók.
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója azzal viccelődött a Mercedes W09 bemutatóján, hogy ha rajta múlna, láncfűrésszel vágná le a glóriát az autójukról. Az nincs kéznél, de a pályamunkások ilyen hidraulikus eszközöket használhatnak majd a mentésnél, ha gyorsan meg kell szabadulni a vaskos titániumkerettől.
Az első képregényben azon viccelődtek, hogy nem sikerült azonos ütemben lerántani a leplet az idei autóról.
Ez az orosz pilóta igazi bemutatkozása a Williamsnél, Alonso pedig a délelőtti időveszteséget kezdheti behozni. A mai 500 kilométeres tervnek viszont valószínűleg annyi.
Alonso továbbra is a piros jelzésű szuperlágy gumikat használja. Ezzel a McLaren ma eddig egyedüli, a többiek közepessel és lágyakkal próbálkoztak.
Helyszíni jelentések szerint fekete felhők érkeztek a pálya fölé és szemerkél az eső, de a slick gumik még működnek.
1:23.112-re javította a mai legjobbját. Az eső ráijeszthetett a mezőnyre, kiment Ricciardo és Grosjean is. Hamarosan jön Hamilton is.
Legalábbis az idén, Barcelonában, hiszen Silverstone-ban már kapott ízelítőt a W09-ből. Most közepes keverékű gumikon gurult ki.
Már 4 kör szerepel a neve mellett a Williamsszel, de mért köre még nincs. Ez persze nem meglepő, neki lényegében most indul a tesztnap.
Az ebéd előtt teljesített már egy ilyet, akkor több, mint 25 kört ment egyhuzamban. Azóta romlott a pálya állapota, így javítás nem várható tőle, de a körök következetessége érdekes lehet.
Nemrég kitettek egy posztot a Twitterre, amin Hamilton éppen bekászálódik az autóba a glóriába kapaszkodva. A Force India rákérdezett, hogy Hamilton még most is edz-e, mert ha igen, akkor nagyon elkötelezett a felkészülés terén. A kedves évődésre a Mercedes is reagált: "Tudtuk, hogy nemsokára kezditek."
Hamilton aztán kihajtott a garázsból.
A világbajnoki címvédő 1:26.974-gyel melegít közepes keverékű gumikon, Alonso közben szuperlággyal 1:21.339-re javít és a 3. szektorban ő volt a leggyorsabb. Továbbra is csak az 5. helyen áll, Hartley előtt, aki szintén szuperlágy gumikra váltott.
Ma már minden autó és majdnem pilóta pályára lépett Barcelonában, már csak Carlos Sainzra várunk. Három órája maradt a mai tesztnapon.
1. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:20.179, 73 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.349, 58 kör
3. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:20.506, 60 kör
4. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.547, 73 kör
5. Fernando Alonso (McLaren), 1:21.339, 20 kör
6. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:22.371, 79 kör
7. Lance Stroll (Williams), 1:22.452, 46 kör
8. Romain Grosjean (Haas), 1:23.092, 36 kör
9. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:24.315, 5 kör
9. Marcus Ericsson (Sauber), 1:24.897, 41 kör
10. Nyikita Mazepin (Force India), 1:25.628, 22 kör
11. Szergej Szirotkin (Williams), idő nélkül, 5 kör
12. Carlos Sainz (Renault), idő nélkül, 0 kör
Csak hívni kellett a spanyol pilótát, aki most kezdi a tesztelést, miután csapattársa 73 kört már beletett az autóba. Délután először hajtott ki a pályára Kimi Räikkönen is. Egyre borúsabb az időjárás.
Feliratkozott a köridőtáblázatra, de egyelőre nem komoly az eredménye. A négyszeres világbajnok Alain Prost is figyelte a köreit.
Interjút adott Toto Wolff a Sky Sportsnak. Elárulta, meglepetésként érte, hogy több csapat is (szerinte) jó köröket futott a délelőtt folyamán, de a hideg miatt nem tekinti reprezentatívnak a körülményeket.
A pilótapiaccal kapcsolatban leszögezte, hogy bíznak a versenyzőikben, lojálisak is akarnak maradni, de Valtteri Bottas helyzetét nyáron megvizsgálják, ekkor döntenek arról, hogy hosszabbítanak-e vele.
Az F1 politikai állapotáról lényegében annyit mondott, hogy további három szezonra szerződésük van a jogtulajdonossal és a legfőbb érdekük, hogy a sportág fejlődjön, hiszen sokat befektettek ők is. Ettől függetlenül elismerte, általában egyetért Sergio Marchionne, a Ferrari elnök-vezérigazgatója felvetéseivel.
Ez nem a tempóról szólt, de nem tudni, hogy menet közben mennyit romlott a pálya állapota. Íme az eredményei:
1:26.9, 1:26.1, 1:23.1, 1:21.6 és 1:21.2.
Az Auto Motor und Sport szenzorokat vett észre a Ferrari padlólemezén, ez is magyarázhatja, hogy Räikkönen jó 5 másodperccel lassabb köröket futott az előző etapjában, mint amiket korábban tudott. Közben "fű alatt" Grosjean folytatja a munkát, 1:23.031-et ért el szintén lágy abroncsokkal.
Ismét élőben beszélgetnek az F1 hivatalos Facebook-oldalán Gary Andersonnal, a Jordan korábbi technikai igazgatójával. A pálya szélén vannak, láthatók az autók is.
A brit pilóta egyelőre a 6. helyezett, 1:22.327-tel, de az F1-es Facebook-élőn úgy tűnik, hogy Räikkönen közelít hozzá a pályán. Nemrég Sainz-nak volt egy nagyobb megcsúszása, de ettől függetlenül úgy tűnik, az eső egyelőre nem vészes, bár a kamera lencséjén jól láthatók a cseppek. Gary Anderson a Ferrari hátulját a kanyarok bejáratán egyelőre stabilabbnak látja a Mercedesnél.
Ericsson is javított a Sauberrel, 1:23.408-cal a 11. helyen áll a 10. helyezett Sainz mögött.
Néhány perce megy az F1-es élő közvetítés, de Sainz már kétszer is megcsúszott az 1-es kanyarban és Ricciardo is küszködött az autójával. Nem egyértelmű, hogy a pálya nedvesedik-e vagy csak a gumik kopnak. Ez a kevésbé valószínű, mert a Pirelli szerint az új aszfalt kevésbé koptatja az abroncsokat, viszont nem is tapadnak olyan jól, mint korábban.
A pálya Twitter-csatornája üzent a kétszeres világbajnoknak, mert a leggyorsabb körében levágta a pálya végi sikánt és a régi nyomvonalat használta.
Minden pilóta visszamenekült a boxba. Előtte azonban Brendon Hartley még elfékezte magát.
Csökkent a pálya hőmérséklete, már csak 11 fokos, de Alonso így is visszatért. Mennie kell, mert ma még csak 31 kör van az autóban, miközben a Hondával szerelt Toro Rosso már 90-nél jár.
Egyre csúszósabb az 1-es kanyar, Edd Straw, az Autosport tudósítója szerint Grosjean alaposan meg is csúszott benne. Alonso sem a köridőre megy, áthajtott a boxutcán.
Épp időben, egyre rosszabb a pálya állapota. Szirotkin egyelőre 1:44.148-nál jár, ezzel simán utolsó, de ezt még nem lehet felróni neki, hiszen csupán 16 kört tett meg eddig, nyirkos a pálya és újonc az F1-ben.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, "elég rémisztő szám" a Mercedes erőforrásának 1000 lóerő körüli rendszerteljesítménye. Elismerte, a Renault ugyanolyan erős lesz a szezonnyitón, mint tavaly, Abu-Dzabiban volt.
Mazepin továbbra is csak 22 körnél tart, míg honfitársa, Szergej Szirotkin eddig 16-szor ment körbe a Williamsszel. Íme az állás 16 órakor:
1. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:20.179, 84 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.349, 58 kör
3. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:20.506, 77 kör
4. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.547, 73 kör
5. Fernando Alonso (McLaren), 1:21.339, 31 kör
6. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:22.327, 25 kör
7. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:22.371, 90 kör
8. Lance Stroll (Williams), 1:22.452, 46 kör
9. Romain Grosjean (Haas), 1:22.578, 54 kör
10. Carlos Sainz (Renault), 1:23.070, 18 kör
11. Marcus Ericsson (Sauber), 1:23.408, 60 kör
12. Nyikita Mazepin (Force India), 1:25.628, 22 kör
13. Szergej Szirotkin (Williams), 1:44.148, 16 kör
Christian Horner a Sky Sportsnak kijelentette, pillanatnyilag "nem reális", hogy a világbajnoki címért küzdhet a csapata az idén. A Red Bull volánja mögött Ricciardo ma egyelőre vezeti az időtáblázatot.
Meglepően sokáig kellett várni az első képre, amin az látható, hogy a csapatok a glória aerodinamikai hatását vizsgálják. A Red Bull nyitotta a sort.
Nem nagyon vacakolt azzal, hogy a pályán előzze meg az előtte haladó Toro Rossót.
Érdekes, de nehezen kézzelfogható adat, hogy a Pirelli szerint a közepes keverékű gumikkal Már most gyorsabb az élmezőny, mint tavaly ilyenkor volt.
Ezt azért nehéz kontextusba helyezni, mert a közepes keverékű gumi önmagában is lágyabb lett, most hidegebb van és újraaszfaltozták a pályát.
Barcelonában még csak az eső fenyeget, de Silverstone-ban úgy tűnik, szakad a hó.
A csapatok túl hidegnek tartják az aszfaltot, de a McLarennek nincs igazán választása, a délelőtti kiesés miatt menniük kell a pályán. Alonso most ultralágy gumikat kapott az autójára, 33 körnél tart.
Az Autosport szerint egyre többen mennek fel a sajtóterembe melegedni, sokaknál forró italok is vannak. Ott sem idilli a helyzet, órák óta akadozik a fizetős internet szolgáltatás.
...korábbi csapattársa azonban nem osztozott vele a pályán és rögtön visszatért a boxba. Alonso az ultralágy gumik ellenére sem tudott gyorsulni.
Rövid kitérő után ismét a pályán van, sőt, Szirotkin is követi őt. Közben egyre nagyobb az elégedetlenség a pályán az internetkapcsolat hiánya miatt. Alan Baldwin, a Reuters tudósítója azon mérgelődik, hogy a héten Barcelonában rendezik a világ legnagyobb telekommunikációs konferenciáját, a Mobile World Congress-t, erre már megint nincs internet a pályán.
Räikkönen megint kiállt a boxba és ezúttal a motort is leállította. Így tett Szirotkin is. Nem kedveznek a pályaviszonyok a csapatoknak.
Miközben Barcelonában rossz az idő, Silverstone-ban meg havazik, már javában zajlanak az előkészületek a március 25-én zajló Ausztrál Nagydíjra. A képet egy helyi lakos készítette szombaton.
A McLarennél állítólag kézzel húzzák meg a kerékanyát, mielőtt Alonsót útnak indítják. A délelőtti baleset után félretették a légkulcsokat.
A csapatok féltve őrzik a hozzáférést az autójuk diffúzorához, egy spanyol újságíró azonban közelről lencsevégre kapta és paraffint vett rajta észre. Craig Scarborough korábban ennek a szagát érezte a Ferrarin és a Hondán is.
Nincs meleg a Force India vendéglátó egységében sem, legalábbis Sergio Pérez dideregve beszélget az újságírókkal. A csapat azt üzeni, majd gondoljon erre Bahreinben is.
Hosszú idő után újra autó van a pályán! Sainz merészkedett ki, aki Szirotkinhoz és Hamiltonhoz hasonlóan balszerencsés, mert délelőtt még jobbak voltak a körülmények és csapattársaik sokkal több kört meg tudtak tenni a pályán. A Renault-nál egyelőre 73:21 az arány Hülkenberg javára, bár még van 72 perc.
Sainz közben néhány melegítő kör után egyéni legjobb első szektort autózott lágy gumikon. Hartley is kihajtott a pályára, így már 91-re nőtt az általa megtett körök száma. Ő ma a legszorgalmasabb pilóta, egy Honda motorral.
Lágy gumival beugrott a McLaren mögé a Renault-val, az eddigi legjobbja 1:22.168. Ez eddig 1,5 másodperccel lassabb annál, amit Hülkenberg tudott közepes keverékkel, de az összehasonlítás most nem sportszerű Sainz-ra nézve.
A Williams pilótájának sajátos feladatot adhattak, mert a pályán sem megy gyorsan, ráadásul végighajt a boxutcán is. A kerékkulcsok hangja hallatszik a Ferraritól, talán kerékcserét kezdenek gyakorolni.
Az előző óra során Sainz a 6. helyre ugrott, ettől eltekintve lényegében csak a körszámok emelkedtek. Azok is alig.
1. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:20.179, 85 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.349, 58 kör
3. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:20.506, 80 kör
4. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.547, 73 kör
5. Fernando Alonso (McLaren), 1:21.339, 40 kör
6. Carlos Sainz (Renault), 1:22.168, 26 kör
7. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:22.327, 25 kör
8. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:22.371, 93 kör
9. Lance Stroll (Williams), 1:22.452, 46 kör
10. Romain Grosjean (Haas), 1:22.578, 54 kör
11. Marcus Ericsson (Sauber), 1:23.408, 60 kör
12. Nyikita Mazepin (Force India), 1:25.628, 22 kör
13. Szergej Szirotkin (Williams), 1:44.148, 21 kör
Grosjean kiment egy körre, de aztán nem erőltette tovább a munkát és visszatért a boxba.
Valószínűleg csak valamilyen rendszerellenőrzést végeznek, mert a pálya nem elég nedves az esőgumikhoz. Viszont hideg, túl hideg ahhoz, hogy még a leglágyabb gumikat is felmelegítsék.
Az Auto Motor und Sport szerint Frederic Vasseur azt mondta, Marcus Ericssonnak nem tetszik a mai program, de a tesztelés része az is, hogy gyűjtik a kilométereket és az adatokat. A svéd pilóta 62 kört tett meg, a 11. helyen áll.
Az a hír járja, hogy ha szerdán heves esőzés vagy havazás lesz, akár pénteken is tesztelhetnek a csapatok Barcelonában. Az eredeti terv szerint kétszer négy nap áll rendelkezésre ezen a héten és a következőn.
Egyre erősebb az eső, ezért mára nekik elég volt a tesztelés, írják a Twitteren. Romain Grosjean 55 kör megtétele után egyelőre a 10. helyezett.
...idézzük fel, milyen "kellemes" lehetett az időjárás a Red Bull silverstone-i bejáratásán is. Ezt mindössze azért érdemes megemlíteni, mert forgattak egy látványos, 360 fokos videót is.
Erről a Williams számolt be a Twitteren. Az utolsó fél óra sajnos nem ígérkezik mozgalmasnak.
Intermediate gumikra váltottak a McLarennél, Marcus Ericsson viszont slickeken evickélt vissza a boxba.
A wokingi istállónál már fél órája is az új pulóverek bevetésén gondolkodtak.
A McLaren legfrissebb videójához azt írták kommentként, hogy nem elegendő az intermediate gumi, ezért Alonso visszatér teljes esőgumikért. A többiek nem sietnek kifelé, ha a továbbiakban sem teszik, hogy akkor Ricciardo és Hartley megosztva, 93-93 körrel lehet a legszorgalmasabb pilóta.
A listavezető újabb körre indul, ezzel a ma megtett körök száma terén is átveszi a vezetést. 23 perc van hátra a tesztelésből.
94-re növelte a ma megtett körei számát, aztán visszatolták a boxba.
A tervezettnél korábban befejezik, írták a Twitteren, a romló időjárási körülményeket okolják.
Ez akár a McLaren napját az egész délutánt is szimbolizálhatná.
Mindketten újra pályára léptek, Ricciardo a 100-as határ felé közeledik, amit pillanatnyilag a Renault is ostromolhatna, mert két pilótájuk ugyanazzal az autóval összesen 99-szer fordult ma Barcelonában. A lehangoló időjárás azonban a többieket nem motiválja az autózásra.
Ricciardo közben megkezdte a mai 98. körét, teljes esőgumikon. Úgy tűnik, a Red Bull akarja ma a legtöbb kilométert gyűjteni a pályán. Az Autosport szerint Ricciardo 2:08-at, Alonso 2:14-et autózott legutóbb.
Még Alonso is a pályán van és egyre nagyobb vízfüggönyt húz maga mögött.
A köridő és a megtett körök tekintetében is a Red Bull pilótája zárta az élen az előszezoni tesztek első, időjárási szempontból szerencsétlen napját. Nagyon szépen köszönjük a figyelmet, ne menjenek messzire, nemsokára bővítjük a cikket az eredményekkel, részletes összefoglalóval és nyilatkozatokkal!