Hamilton a rajtnál elintézte Bottast, a Ferrari leszerepelt
2019. május 12. 14:49
Rajt-cél győzelmet aratott és visszavette a vezetést az egyéni pontversenyben a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton. A brit pilóta a 2. helyről indult a Spanyol Nagydíjon, de már a rajtnál átvette a vezetést, és ki sem engedte azt a kezéből. Csapattársa, Valtteri Bottas lett a 2. helyezett, a Mercedes ezzel az idei ötödik kettős győzelmét érte el, és toronymagasan vezeti a világbajnokságot.
A rajtnál Sebastian Vettel kívülről támadta a Mercedeseket, de elfékezte a gumiját, Max Verstappen megelőzte, majd Vettel feltartotta Charles Leclerc-t, így a Ferrarik lemaradtak a Red Bull mögött. Az élmezőnyben végül mindenki két kiállásos taktikával ment, egy késői Safety Car-fázis miatt Leclerc visszaesett az 5. helyre a hamarabb kereket cserélő Verstappen és Vettel mögé.
A Ferrarik kétszer is helyet cseréltek a verseny során, de az igazi küzdelem nem köztük, hanem mögöttük zajlott a 7. helyért. Kevin Magnussen keményen védte a pozícióját Romain Grosjean ellen, akit kétszer is leterelt, majd a francia pilótát megelőzte Carlos Sainz és Danyiil Kvjat is. A spanyol csapattársa, Lando Norris kiesett, amikor összeütközött Lance Stroll-lal, előcsalva a biztonsági autót.
A Mercedesnél bíztak benne, hogy nem ismétlődik meg a 2016-os barcelonai verseny első köre, amikor az első helyről induló Hamilton és akkori csapattársa, Nico Rosberg összeakadt, tálcán kínálva a győzelmet a mögöttük érkezőknek, de
így sem múlott sokon, hogy a két Ezüstnyíl összeérjen, az indulást rosszabbul elkapó Bottas ugyanis nem adta könnyen magát, és igyekezett Hamilton mellett elfordulni az első kanyarba, csakhogy őt kívülről Sebastian Vettel támadta.
A finn végül harapófogóba került, és jobbnak látta a fékre lépni, amivel kis híján Vettellel szemben is veszített egy helyet, egy jókora ellenkormányzással párosuló gázfröccsel ezt azonban meg tudta akadályozni.
Vettel keménykedése oda vezetett, hogy a kettes kanyarban lecsúszott az ívről, feltartva ezzel a mögötte érkező Leclerc-t, lehetőséget adva Verstappennek arra, hogy a hármas kanyarban egyszerűen körbeautózza. Hátrébb viszonylag gond nélkül átfűzték magukat a pilóták az első kanyarokon, kivéve Kimi Räikkönent, aki a hármas kanyarban a kavicságyban találta magát, amitől visszaesett az utolsó helyre.
Az viszonylag hamar egyértelművé vált, hogy a Mercedesek háziversenyébe nem nagyon fog beleszólni senki, Hamilton hamar biztonságos előnyt autózott ki Bottasszal szemben, ami azonban ennél kissé meglepőbb volt, hogy Vettel sem tudta támadni Verstappent. A négyszeres világbajnok a rajtnál elfékezte a jobb első kerekét, ez is visszavetette a tempóját, Leclerc pedig hamarosan felzárkózott mögé.
A Ferrari érthetetlen módon nem parancsolta azonnal félre a küszködő Vettelt a monacói elől, a 10. körre a vörös autók lemaradása így 10 másodperc fölé nőtt Hamiltonnal szemben,
mielőtt a 12. körben a célegyenesben megtörtént a helycsere.
Leclerc azonnal látványos elszakadásba kezdett csapattársától, aki ekkor már új gumikért könyörgött a rádióba, de körökön keresztül hiába, a Ferrari nem akarta forgalomba visszahozni a cseréje után. Végül csak megkegyelmeztek neki, és a lágyak helyett közepeseket kapott. Ezzel Vettel gyakorlatilag beindította a kerékcserehullámot, hamarosan Verstappen is követte a harmadik helyről, ő azonban lágyakat kapott, egyértelműen a két kerékcsere mellett téve le a voksát. Ugyanígy tett a másik Red Bullban Pierre Gasly is. A két Mercedes további öt, illetve hat körig húzta, és Vettelhez hasonlóan közepeseket kaptak, ők tehát egy kiállás felé hajaztak.
Az érdekes húzást nem is annyira Verstappennel, hanem Leclerc-rel húzta meg saját csapata, a monacói egy körrel Bottas előtt jött ki, és az élmezőnyből egyedüliként kemény gumira váltott.
A második etapban leginkább a Ferrari újabb taktikai mélázásán hüledezhetett a világ, azok után ugyanis, hogy a verseny elején igen sokáig vártak Vettel félreállításával Leclerc elől, ekkor
ugyanazt eljátszották fordítva is, a kemény gumin a 4. helyen autózó Leclerc körökön keresztül feltartotta a közepesen és két kiállásos taktikán érkező Vettelt,
mire a csapat ismét megcserélte köztük a pozíciókat. Vettelt végül a 40. körben hívták ki másodjára. A csere után szárnyalni kezdett a négyszeres világbajnok, a leggyorsabb kört is megfutotta, hogy nyomást helyezzen Verstappenre, a Red Bull azonban simán visszahozta elé a hollandot az ő második kiállása után.
Az egyedüli veszélyt Leclerc jelenthette volna a Mercedesekre,
a kemény gumin ugyanis sokáig lőtávolban volt ahhoz, hogy legalább Bottast megelőzze az Ezüstnyilak második kerékcseréjénél,
végül azonban erről is lecsúszott, a Safety Car Lando Norris és Lance Stroll első kanyarban történt ütközése miatti megjelenése pedig tovább rontott a helyzetén. A Mercedesek lágy gumira váltottak, Leclerc-nek pedig nem volt mit tennie, neki is ki kellett állnia lágyakért, az újraindításnál kopott keményeken ugyanis semmi esélye nem lett volna. Ezzel visszaesett a nem sokkal korábban lágyakat kapó Verstappen és Vettel mögé.
Az újraindításnál a gumielőnyben levő Mercedesek otthagyták az üldözőket, Hamilton pedig egészen hihetetlen tempót húzott elő, amivel a leggyorsabb körért járó pontot is megszerezte.
Hátrébb a kissé bealvó Leclerc-nek okozott meleg pillanatokat Pierre Gasly, aki végül nem tudott elmenni a Ferrari mellett, úgyhogy az élmezőny sorrendje ezzel meg is merevedett, Vettel sem tudta támadni a harmadik helyen autózó Verstappent. Hátrébb azonban volt akció bőven, Kevin Magnussen az újraindításnál megelőzte Romain Grosjeant, a hetedik és nyolcadik helyen haladó két Haas ezután pedig különmeccsbe kezdett, a francia kétszer is megpróbálta az első kanyarban visszaelőzni csapattársát, de mindkétszer a bukótéren átvágva kellett visszatérnie a pályára. A sorozatosan próbálkozásokon végül rajtavesztett, előbb Sainz, utóbb pedig Kvjat is elment mellette, és csak a 10. helyen futott be.
A Mercedes idei és zsinórban ötödik kettős győzelmét aratta, Hamilton az élre állt a pontversenyben. „Először is ki kell emelnem ennek a hihetetlen csapatnak az érdemeit. Történelmet írunk, egymás után öt kettős győzelmet értünk el, nagy büszkeség, hogy ennek a részese lehetek” – nyilatkozta az ötszörös világbajnok a befutó után, majd kiemelte, hogy azért nincs olyan könnyű dolguk, mint kívülről tűnik.
Elég kemény első néhány verseny volt ezzel az autóval, ami nagyszerű, de nem mindig jövünk ki egymással. Örülök, hogy a futamon rendezni tudtuk a nézeteltéréseinket, örülök az egész csapat sikerének."
A rajttal kapcsolatban elmondta, hogy ezúttal nem volt olyan előzékeny a csapattársával szemben tanulva a bakui esetből, amikor alulmaradt az indulásnál. „Izgalmas rajt volt, nagyon közel kerültünk egymáshoz, láttam, ahogy az egyik piros autó megkerül minket hátulról, de fogalmam sem volt, hogy előttünk vagy mögöttünk van.
Valtteri nagyon későn fékezett, de nem hagytam, hogy a bakui rajt megismétlődjön.
A kerékcsere után próbáltam melegen tartani a gumikat, és tudtam, hogy az első néhány kör adhat majd esélyt, hogy megszerezhessem a leggyorsabb körért járó pontot. Az idén még nem futottam leggyorsabb kört, úgyhogy ideje volt."
Bottas megerősítette, amit kívülről is láttunk, nevezetesen, hogy a rajton múlott minden, valamint
felfedte, hogy a kuplungjával küszködött, azért nem indult tökéletesen.
„Elég szoros volt, a rajtnál elég furcsán viselkedett a kuplung, fogott, aztán engedett, aztán megint fogott, még sohasem tapasztaltam ilyet. Itt buktam el a győzelmet. Csapatként hihetetlen, hogy az ötödik kettős győzelmet érjük el, én is hasznos pontokat szereztem, minden egyes pont számít majd az idén. Úgyhogy jó ez, de ki akarom deríteni, hogy mi volt a gond a rajtnál.”
Verstappen mérsékelten örült a harmadik helyének, látszott rajta, hogy azért továbbra is a győzelmet célozná meg, ugyanakkor elégedett volt azzal, hogy mindkét Ferrarit megelőzte. „Hektikus volt az első kanyar, ezért inkább kimaradtam a bajból, és ez hozott jó helyzetbe a harmadik kanyarra. Utána a Mercedesek túl gyorsak voltak, de tudtam menni a magam tempójában. Versenyképesek voltunk, és örülök, hogy a dobogón lehetek."
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.08.30. - 13:30Italian Grand Prix - 1st Practice |
2024.08.30. - 17:00Italian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.08.31. - 12:30Italian Grand Prix - Last Practice |
2024.08.31. - 16:00Italian Grand Prix - Qualification |
2024.09.01. - 15:00Italian Grand Prix - Race |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Spanyol Nagydíj élő közvetítésében! Az alsóházban viszonylag sok változás történt az időmérő leintése óta, ezért kezdésként ajánljuk figyelmükbe a rajtsorrendet!
Az Egyforma vlog stábja rendhagyó interjút készített Max Verstappennel a Nagy Futamon. A pilótát az autóin is dolgozó mérnök, Kling Sándor kérdezte a mérnök-versenyző kapcsolatról.
Az izgalmas rajtban reménykedők optimisták lehetnek, a futam előtt feltámadt a szembeszél a célegyenesben, ami nem jó hír az élről rajtoló Mercedeseknek, főleg azért, mert az idei hátsó szárnyak a korábbiaknál is nagyobb légellenállást generálnak. Vettel és Verstappen jó rajttal támadhat a célegyenes végén.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, a mai magasabb hőmérsékletek jelentősen befolyásolhatják a taktikákat, a gumikopást, és szerinte akár a Ferrarit is támadhatják majd, mert általában jobban szoktak szerepelni a futamokon, mint az időmérőkön.
A Ferrari két pilótájának 2-2 szett maradt a közepes keverékű gumiból, elképzelhető, hogy ők már tegnap két kerékcserére készültek.
A gumigyártónál a mai magasabb hőmérsékletekkel még nem számoltak, de már akkor is a kétkiállásos taktikát tartották a legjobbnak a 66 körös versenyre. E szerint lággyal 22 kört, utána ismét lággyal 23 kört kell megtenni, majd közepessel menni a végéig. Az élmezőny ezt nem tudja végrehajtani, mert senkinél sem maradt új lágy szett.
A nehéz előzés miatt sokan törekedhetnek az egy kerékcserés taktikára is, így óvatos vezetéssel 27 kör után jöhet a kerékcsere, lágyról közepesre. Aki közepessel kezd, várhatóan a 30. körig jut el, aztán válthat keményre, és ezzel 36 kört tehet meg, de a rajtrács első 10 helyezettje nem ezt fogja választani.
A csapatrádión jelezte, hogy szerinte Vettel veszélyesen közlekedett a bokszutcában. Egyelőre nem úgy tűnik, hogy ennek következménye is lesz.
A brit pilóta szerint nem kell nekik megmondani, hogyan kell viselkedniük a pályán, az egész szezon során tartják magukat a megállapodáshoz, ezzel arra utalt, hogy sportszerűen küzdenek majd Valtteri Bottasszal a győzelemért.
A hőmérsékletek viszont magasabbak a korábbiaknál, ez több csapatnál is gondot okozhat a gumikezelés terén.
Úgy tűnik, mindenki gond nélkül el tudta hagyni a rajtrácsot. Ma 19-en indulnak a célegyenesből, Nico Hülkenberg csak a bokszból kezdheti a futamot.
Hamilton jobban indult Bottasnál, a finn pilótát Vettel kívülről kezdte támadni, össze is értek, ezért Verstappen át tudta venni a 3. helyet. Vettel és Leclerc jön a 4-5. helyen. Egy sárga zászlótól eltekintve simán eljött a mezőny a rajttól.
Bottas hátránya 2 másodperc, Verstappené 2,7 másodperc, a két Ferrari lemaradóban van a Red Bull mögött is.
A koccanásban nem sérült meg a Mercedese, tartja a lépést Hamiltonnal, de a brit pilóta jobb helyzetben van. Gasly is tapad a 6. helyen Leclerc-re.
A finn pilóta 1:23.021-et futott, ez marginálisan gyorsabb Hamilton 1:23.183-as körénél, de arra jó, hogy Hamilton ne nyugodhasson meg, viszont a DRS-távolságtól még mindig messze van. A különbség kb. 1,8 másodperc.
Az élen álló pilóta 1:22.782-vel visszavette a leggyorsabb kört, közben a visszajátszáson lehetett látni, hogy Bottas és Vettel nem ért össze, de a német versenyző alaposan elfékezte a kerekeit. A rajt vesztese Räikkönen, aki megjárta a kavicságyat, de folytatja a vesenyt.
Egy nagyon hosszú vonattá állt össze a mezőny, ebben most a két Mercedes csatája a legizgalmasabb a leggyorsabb körért, jelenleg 1:22.676-tal Bottasé a bónuszpont, de csapattársa továbbra is vezet.
Verstappen őrzi a 3. helyet, és kezdi lerázni maga mögött Vettelt.
A Mercedes pilótája 2,5 másodpercre növelte az előnyét, először 1:22.310-re, majd 1:22.254-re gyorsult. Giovinazzi kiállt kereket cserélni.
Leclerc már rádión üzenget, hogy tudna gyorsabban menni Vettelnél, és nyitogatja a DRS-t csapattársa mögött, de az előzésre nincs esélye. Vettel már a rajtnál elfékezte a kerekeit. Közben a két Mercedes és Verstappen is kezdi lehagyni őket.
A brit pilóta 1:21.972-vel ismét a leggyorsabb kört futotta, az előnye már 3 másodperc, lassan kikerül abból a zónából, amiben Bottas veszélyt jelenthetne rá esetleges elévágással.
A német pilóta 10 kör alatt 9,8 másodpercet kapott Hamiltontól, de továbbra is Leclerc előtt autózik, ezzel valószínűleg mindkettejük versenye hamarosan tönkremegy.
A német pilóta a célegyenes végén belülre húzódott, és utat engedett csapattársának. Leclerc most Verstappen nyomába eredhet.
Az első szektorban rögtön abszolút leggyorsabb volt, Verstappennél bő 3 tizeddel jobb kört autózott, de Hamilton tempóját így sem tudja tartani.
A brit pilóta ismét a leggyorsabb kört futotta, 1:21.947-tel folytatja az elszakadást, az előnye már 3,5 másodperc. Közben Ricciardo támadja Sainzot a 11. helyért, ez most a legkomolyabb csata a mezőnyben.
A monacói pilóta 1.22.925-öt tudott, a német 1:23.449-et, Verstappen viszont 1:22.688-at, úgyhogy hiába a takrikai csere, a Red Bull egyelőre őrzi a dobogós helyet.
A brit pilóta úgy gyorsul, ahogy fogy az üzemanyag, 1:21.766-nál jár, Bottas csak 22-es köröket tud egyelőre. A különbség 3,8 másodperc, Verstappen 10-re van tőle.
A rádióüzenete alapján az sem érdekli, ha forgalomba jön vissza, azt mondta mérnökének, hogy keressen valahol egy rést. Az abroncsai elég rossz állapotban vannak.
"Cseréljünk kereket, amint lehet!" - mondta a rádión. Egyelőre 5,8 másodperc hátrányt szedett össze Leclerc-hez képest.
Az utolsó helyezett Giovinazzi a kerékcsere miatt már megvolt, most Kubica és hamarosan Russell következik. A különbség 4 másodperc Bottashoz képest, de ez az elengedések ütemében változhat.
A 20. kör végén kihívták kereket cserélni, közepes keverékű gumikat kapott, de nem volt sima a kerékcsere, csak 4,4 másodperc alatt végeztek. Albon mögé és Sainz elé jön vissza a 10. helyre.
A Mercedes pilótája 1:21.527-tel új leggyorsabb kört futott, Verstappent rögtön kihívták kerket cserélni, lágy gumikat adtak neki, 2,9 másodperc alatt végeztek az autójával.
Ez azt jelenti, hogy Verstappen legalább kétkiállásos taktikán van.
Lehet, hogy a lekörözések jöttek ki neki rosszul, de 7,5 másodpercre nőtt a hátránya. Albon kiállt Vettel elől kerkeet cserélni, a Ferrari pilótája feljött a 8. helyre. Verstappen az 5. helyen halad.
Eltérő taktikát követnek a Red Bullnál, Verstappen kétszer áll ki, Gasly közepes gumikat kapott, ő valószínűleg csak egyszer. A 9. helyre jött vissza, Albon mögé.
A Ferrarinál is szétválaszthatták a taktikákat, Leclerc még mindig a pályán van és 1:23.641-et fut, közben Vettel új közepes gumikkal 1:23.603-at tudott, de az előző köre ennél sokkal gyorsabb volt.
Kezdenek működni a gumik az autóján, 1:21.333-at futott, Leclerc közben visszacsúszott az 1:24-es tartományba. Hamilton 1:22.8-at tud.
Nagyon lelassult, ezért kihívták kereket cserélni. Kemény keveréket kapott, így ő nem akar többször kijönni, Vettel viszont ezek szerint igen.
Szokatlan húzás a Mercedestől, a hátul lévő autójuk cserélhetett előbb kereket, de Bottas hátránya már akkora volt Hamilton mögött, hogy ennek nincs túl nagy jelentősége.
Visszatérése után viszont látszik, hogy Verstappen 1,1 másodpercre feljött mögé, így védeni kellett a finn pilóta 2. helyét.
Sima, de nem túl gyors kerékcsere volt, 2,6 másodperc alatt lecserélték az abroncsait, így az élen folytatja a futamot.
Bottasé a leggyorsabb kör 1:20.857-tel, közben Vettel beérte Leclerc-t, és az eltérő taktika miatt valószínűleg hamarosan ismét helyet cserélnek. A hátrányuk 10 másodperc Verstappen mögött.
Vettel csak századokkal ugyan, de hátul haladva is gyorsabb Leclerc-nél, ráadásul egyszer még szinte biztosan ki fog állni, Leclerc mégsem engedi el a csapattársát már körök óta.
Vettel DRS-sel támadta csapattársát, de Leclerc védte a belső ívet. Ha volt is csapatutasítás, nem ért célba.
Kívülről nehéz megérteni, hogy mi történik a Ferrarinál. Ha Vettel elmenne Leclerc mellett, még talán közelíthetne Verstappenhez, de így nem tud hozni rajta. A holland pilóta még biztosan kiáll kereket cserélni, jelen állás szerint Leclerc mögé jönne vissza. Ha Vettel is kiáll, akkor Leclerc dobogós lehet, ha viszont nem, akkor tényleg védekeznie kell, de nehéz elképzelni, hogy Vettel lágyakkal végig tud menni. A Sky Sports szerint zűrzavar van a rádión is.
Kelletlenül, a középső szektorban, de utat engedett a csapattársának, valószínűleg mostanra sikerült meggyőzni őt arról, hogy Vettel más taktikán van.
Az élen álló pilóta 9,1 másodperccel vezet csapattársa előtt, közben már a 13. helyezett Pérezt is lekörözte.
Vettel még bő 10 másodpercre van ellenfelétől, de csak körönként 4 tizedet tud hozni rajta, így ebből aligha lesz helycsere a verseny utolsó harmadában.
A Ferrari mai harmadik kerékcseréje jól sikerült, 2,2 másodperc alatt adtak Vettelnek új közepes keverékű gumikat,ezzel a német pilóta Gasly mögé ért vissza, de őt gyorsan meg is előzte.
A Ferrari versenyzője 1:20.065-öt futott, Leclerc 2 másodperccel lassabb volt nála. Verstappen közben azt mondta a rádión, kizártnak tartja, hogy Leclerc kibírja újabb kerékcsere nélkül.
Őt most állították át közepes keverékű gumikra, simán visszajött Vettel elé, és 5,8 másodpercre van Leclerc-től.
A brit pilóta visszalassult 1:21 végére, de fokozni tudta a tempót, közben Bottast ki is hívták lágy gumikért. A finn pilóta visszajött a 2. helyre.
Stroll és Norris összeütközött a 2-es kanyarban, a McLaren pilótája nem tudja folytatni a versenyt, és Stroll is a gumifalnál állt meg. Hamilton azonnal kereket cserélt. Ez nagyon rossz hír Leclerc-nek.
Egyértelmű volt, hogy ki kell hívni a kopott gumikon futó Leclerc-t, de ezzel visszaesett Verstappen és Vettel mögé az 5. helyre. Ebből nagy csata lehet a dobogóért. Közben Hamilton majdnem nekiment a Safety Carnak.
Bejátszottak egy rádióüzenetet, amely során Vettel arról érdeklődött, hogy ne váltsanak-e esetleg lágy gumikra, valószínűleg akkor, amikor bejött a Safety Car. Mérnöke közölte vele, hogy maradjon a pályán.
Nem volt sima a kerékcsere a Toro Rossónál, Kvjatnak várnia kellett, mert nem voltak kéznél a gumik, ezzel feltartották Albont is, aki mögötte várakozott a bokszban. A Mercedes ettől a helyzettől tartott Kínában, de ők megoldották a feladatot.
Most előzik meg a mezőny tagjait a lekörözött versenyzők, így eltűnnek a különbségek az élen állók között is. Egy kört még biztosan a pályán tölt a biztonsági autó.
Ez az idei első Safety Car-fázis, és az újraindításnál először alkalmazzák az F1-ben azt az új szabályt, hogy csak a rajt-célvonaltól lehet megelőzni az ellenfeleket. Ez elsősorban azért fontos, mert az élen álló pilóta így kevésbé foghatja vissza a mezőnyt.
Leclerc elaludt, de visszaverte Gasly támadását, aki kénytelen Magnussen ellen is védekezni. Vettel tett egy gyenge támadást Verstappen ellen, de nem változott a sorrend az élen.
1:19.850 most a referencia idő, a különbség máris 3,5 másodperc Bottashoz képest. Verstappen őrzi a 3. helyet Vettel előtt. Norris és Stroll balesetét a verseny után vizsgálják.
A finn pilóta már 4 másodpercre van Hamiltontól, Verstappen viszont csak másfélre van tőle. Vettel tapad Verstappenre, de nem kifejezetten veszélyes rá.
Az újraindítás után összeértek, és később is előfordult, hogy leterelte a csapattársát az 1-es kanyarnál. Annyira, hogy Grosjeannak már Sainz ellen kell védekeznie. Ők is összeértek.
A hazai pályán versenyző pilóta átvette a 8. helyet a sűrű középmezőnyben. Az élen Bottas kicsit közelített Hamiltonhoz, de még mindig Verstappen jelent nagyobb veszélyt rá nézve.
A Haas pilótája visszaesett a 10. helyre, Albon is veszélyes rá, és a 12. helyezett Ricciardo is lőtávolon belül van, bár már csak néhány kör maradt az előzésre.
Az utolsó pontért még csata lehet, egyébként eléggé beállt a sorrend, a Mercedes zsinórban az ötödik kettősgyőzelme felé halad.
A Mercedes pilótája a rajtnál megelőzte csapattársát, majd ki sem engedte a kezéből a vezetést, és Bottasszal együtt az idei ötödik kettősgyőzelemhez segítette a Mercedest. Verstappen megőrizte a rajtnál megszerzett 3. helyet az egymással kakaskodó Ferrarik előtt. Pierre Gasly nem tudott beleszólni a küzdelembe, de Magnussent, Sainzot, Kvjatot és Grosjeant megelőzve újabb pontokat szerzett.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jelentkezünk összefoglalóval és további hírekkel!