Nem borult fel az erősorrend a Német Nagydíj második szabadedzésén sem, az első tréninghez hasonlóan a Ferrari pilótái zártak az élen, ezúttal viszont Charles Leclerc bizonyult gyorsabbnak Sebastian Vettelnél. Ennek elsősorban az az oka, hogy Leclerc a leggyorsabb körében jobban szerepelt a pálya utolsó szektorában, az előtte lévő forgalom ellenére is.
A pálya első két szektorában és a harmadikban mintha külön versenyek zajlottak volna, hiszen a Ferrarik a hosszú egyenes szakaszokon és a tempós kanyarokban működnek jól, ezért el tudnak lépni a múltidéző Ezüstnyilaktól, amelyek a kanyargós harmadik szektorban vissza tudtak hozni némi időt, de egyelőre úgy tűnik, nem eleget.
Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is küszködött a tapadással, mindketten hibáztak a mért köreikben, Bottas ismét kicsúszott, de nem biztos, hogy a problémáik a későbbiekben is fennállnak majd, mert pénteken sokkal melegebb volt, mint a hétvége további napjain várható, így elképzelhető, hogy a harmadik szabadedzéstől változnak az erőviszonyok.
A Red Bullnak ismét felemás napja volt, Max Verstappen autóján apró műszaki hibák merültek fel, Pierre Gasly viszont ismét nem volt gyors, ráadásul össze is törte az autóját.
Gasly miatt a délutáni tréninget is le kellett állítani, az újraindítás utáni percekben a sorrend már nem változott, ahogy az sem, hogy Nico Hülkenberg továbbra is küszködött az autójával. A német pilóta hol az erőforrásával, hol a sebességváltójával próbált boldogulni, egyszer vissza is kellett tolni a Renault-t a garázsba a bokszutca végéről, de így is gyorsabb volt Daniel Ricciardónál.
Az egykörös tempó terén meglepően jól szerepelt Romain Grosjean a Haasszal és Lance Stroll a továbbfejlesztett Racing Pointtal. Ők voltak a leggyorsabbak a B ligában, a 6-7. helyen megelőzték Kimi Räikkönent, Hülkenberget és a lassabb kanyarokban küszködő McLaren pilótáját, Carlos Sainzot.
Az alsóházban ismét a Williams autói szerepeltek, a rövid pálya ellenére 1,4 másodperccel lassabb tempóval a többieknél. Claire Williams csapatfőnök-helyettes szerint az egyelőre csak Robert Kubica autójára felszerelt újítások beváltak, de George Russell így is gyorsabb volt a lengyel pilótánál.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.07.26. - 13:30Belgian Grand Prix - 1st Practice |
2024.07.26. - 17:00Belgian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.07.27. - 10:00Belgian Grand Prix - Sprint |
2024.07.27. - 10:00Belgian Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.07.27. - 12:30Belgian Grand Prix - Last Practice |
2024.07.27. - 16:00Belgian Grand Prix - Qualification |
2024.07.28. - 15:00Belgian Grand Prix - Race |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Német Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Az első tréningen Vettel volt a leggyorsabb, ajánljuk az összefoglalónkat!
Látványos, múltidéző megjelenéssel rukkolt elő a Mercedes a 125 éves motorsport-történetük ünneplése kapcsán, a felület azonban nem festék, hanem fehér fólia, hogy még a Magyar Nagydíj előtt könnyen el tudják távolítani.
Norbert Vettel ritkán jár személyesen is F1-es futamon, most a helyszínen szurkol fiának.
Addig tekintsék meg az első szabadedzés videós összefoglalóját!
Ez a Mercedeseknek nem kedvez, de fellélegezhetnek majd, mert az előrejelzések szerint mérséklődik majd a hőhullám, így viszont nehéz lesz dolgozni a mai adatokkal.
Norris és Magnussen az első két pilóta a pályán, a közönségnek nem kell sokáig várnia a műsorra.
A dán pilóta vezet 1:16.214-gyel, közepes keverékű gumikkal. Norris és Grosjean keményekkel megy, 0,2-0,5 tizeddel mögötte.
A Német Nagydíjat 2002 óta a jelenlegi nyomvonalon rendezik, előtte viszont egy legendásan gyors helyszín volt, hosszú, lényegében egyenes szakaszokkal az erdőben. Az átépítés óta a régi nyomvonal lényegében eltűnt.
A finn pilóta 1:15.177-re gyorsult közepes keverékű gumikkal, miközben már 9 pilóta rendelkezik mért körökkel. Az élmezőny most ébredezik, Vettel és Leclerc is kivezető körön van.
A csapat kijavított egy hibát az első szabadedzés után, így várhatóan javul majd Hülkenberg autójának balansza. Egy kicsúszás okozhatott sérülést a Renault-n.
Leclerc kemény keverékű gumikkal 1:14.569-et ért el, Vettel közepesekkel 0,235 másodperccel lassabb volt nála. Egyelőre Gasly a 3. helyezett, szintén közepesekkel.
Hamilton közepessel, Bottas keménnyel van kint, a brit pilóta vezet 1:14.456-tal, Bottas egyelőre a 3. helyezett keménnyel, de mindketten sokat csúszkáltak a pályán.
Hamilton megerősítette a vezetést közepes keverékű gumikkal, most 0,4 másodperc az előnye Bottas előtt, a 3. helyezett egyelőre Leclerc, miután a stadion-részben több hibát is elkövetett.
Kicsit korainak tűnik ez még az időmérő szimulációkhoz, mivel még majd' egy óra hátra van az edzés végéig, de a Haasra felszerelték a lágy gumikat, így meg tudta közelíteni Hamilton eredményét.
A német pilóta 1:13.573-at ért el lágyakkal, ez most 0,501 másodperccel jobb Hamilton kemény gumis körénél. A Ferrari ezúttal is inkább a pálya gyorsabb, első kétharmadán él jobban.
A monacói pilóta az első két szektor után még hátrányban volt a lágyakkal futott köre során, de a harmadik szektorban remekül vezetett, még úgy is, hogy forgalom haladt előtte. 1:13.449-cel átvette a vezetést, Hamilton 0,146 másodperces hátránnyal a 3. helyezett, miután hibázott az utolsó kanyar kijáratánál. Bottas is vétett a stadionban, így 0,6 másodperccel lemaradva csak a 4. helyezett.
Verstappen jelezte a rádión, hogy a motorja erőtlen, majd azt, hogy úgy érzi, megjavult. Némi tanakodás után mérnöke visszahívta őt a bokszba, kérdés, hogy mikor térhet vissza a pályára.
Verstappen vissza is tért a pályára, 1:14.133-at futott, ezzel az 5. helyen halad. Gasly forgalomba került, ezért egyelőre csak a 15. helyezett.
A Haast hajtó Grosjean nemrég a 6. helyet érő időt érte el lágy gumikon, a felújított Racing Pointot vezető Stroll pedig a 7. helyezett, bő 8 tizedmásodpercre Leclerc mögött. Egyelőre ők a legjobbak a B ligában.
Az első szabadedzésen megjárta a kavicságyat, és a másodikon is kicsúszott Valtteri Bottas.
Claire Williams csapatfőnök-helyettes a Sky Sportsnak nemrég azt mondta, működnek a fejlesztések, amiket egyelőre Robert Kubica autóján tesztelnek, és holnap megkapja George Russell is, aki már most is gyorsabb lengyel csapattársánál.
Bokszkiállást próbált gyakorolni a Ferrari, de ez rosszul sült el, kerékcsere közben leejtették Leclerc autóját az emelőről. Két másik szerelő ugrott oda, és kézzel emelték meg az autót, hogy fel tudják rakni az első kerekeket.
A német pilóta nem tudta elvégezni a rajtgyakorlatot, mérnöke próbálta instruálni őt, de végül abban maradtak, hogy állítsa le az autóját. Ezt a mögé beálló Norris nem tudta, az autója elkezdett túlmelegedni, ezért a McLaren szerelői visszatolták őt a garázsba.
Gasly csúnyán összetörte a Red Bullt a célegyenes bejáratánál. Jól van, az autója kevésbé.
A francia pilóta az előző, Brit Nagydíjon jól szerepelt, idei legjobb eredményét szerezte, Hockenheimben viszont megint nem túl gyors, csak a 15. helyezett, ráadásul össze is törte az autóját.
Kisebb dugó alakult ki a bokszutca végén, három autó rajtgyakorlatra készült, három másik pedig rögtön a melegítő körre indult. A két Mercedes és Leclerc is próbálkozik még, utóbbi elé Ricciardo driftelve hajtott ki a bokszutcába.
Az utolsó percekre megélénkült a forgalom, de a sorrend már nem változott, így ezúttal is a két Ferrari zárt az élen, de Charles Leclerc gyorsabbnak bizonyult Sebastian Vettelnél.
Köszönjük a figyelmet, nemsokára jelentkezünk összefoglalóval!