A tervezett kerékcserék sorát Ricciardo nyitotta a 16. kör végén, az ausztrál pilóta kemény keverékű gumikra váltott, szokatlan módon a mezőny nem húzódott szét eléggé ahhoz, hogy az utolsó helynél előrébb folytathassa a versenyt. A Renault taktikázni kezdett, egy körrel később Ocon közepes keverékű gumikat kapott, Kvjat és Kimi Räikkönen viszont szintén a keményekre szavazott.
Hamilton és Albon viszont nem, ők a 19. kör végén szintén közepesekre váltottak, egy körrel később Verstappen is a bokszban járt és keményeket kapott. Ezen felbuzdulva
a Red Bull pilótája a bokszkiállás után a leggyorsabb kört futotta és Hamilton nyomába eredt,
azt mondta mérnökének, hogy nincs vesztenivalója, ezért ráhajt a győzelemre, közben a hétszeres világbajnok gumikímélő stílusban vezetett, így konzerválódott közöttük a 4 másodperc körüli különbség.
Pérez szintén tartotta a 3. helyet Albon előtt hasonló különbséggel, Norris, Ocon, Sainz, Ricciardo, Gasly és Leclerc ment pontszerző helyeken, miután a 25. kör végén Bottas másodszor is kiment kereket cserélni, és a 14. pozícióban folytatta a küzdelmet.
Bottas többször is megvívott a Ferrarikkal
A verseny elején látott veszélyes jelenetek után a verseny derekán már nyugodtabb mederben köröztek a pilóták, mindössze azt érdemes kiemelni, hogy Kimi Räikkönen elengedte csapattársát, a 14. helyen Vettellel küzdő Antonio Giovinazzit, Ricciardo pedig kifogásolta, hogy miért kell küzdenie Oconnal, majd később ő is előrébb került.
Bottas a kerékcsere után tovább folytatta a felzárkózást, a 32. körben megelőzte Leclerc-t, ezzel bekerült a pontszerzők közé. Igyekeznie kellett, mert bár Verstappen hátránya jelentős az egyéni pontversenyben, még van esélye arra, hogy ő legyen az egyéni világbajnokság 2. helyezettje. A kezdeti lendület után Verstappen konzerválta a futamon a 2. pozícióját, Hamilton ismét 5 másodperc fölé növelte az előnyét.