A péntekinél valamivel hűvösebb időjárás fogadta a mezőnyt a Mexikóvárosi Nagydíj harmadik szabadedzésének kezdetén. A levegő hőmérséklete 17, az aszfalté 35 fokos volt, míg a páratartalom elérte a 41 százalékot.
A tréning első 5 percében teljesen néptelen volt a pálya, a csendet végül a lágyakon kezdő Cunoda Juki törte meg. A japán pilóta arra panaszkodott, hogy egyes helyeken csúszós az aszfalt, ami az egyik betétfutamon pályára kifolyt olajnak volt köszönhető.
Ennek megfelelően óvatosan hajtott, csupán második mért köre során autózott gyorsan, de az 1:20.922 nem volt acélos idő.
Cunodát Lance Stroll és a váltócsere miatt öthelyes rajtbüntetésben részesített George Russell követte, ám előbbi nem fejezte be első gyorskörét. A Williams pilótája még riválisánál is lassabban kezdett, így az 1:23.771-es körével csak a 2. helyen iratkozott fel az eredményjelzőre.
Szűk negyedóra elteltével Stroll visszagördült a pályára, a többiekkel ellentétben közepes gumikon, de ezúttal is két kört tett meg. Nem úgy Lando Norris és Kimi Räikkönen, akik szintén megjelentek a pályán. A teljes erőforráscsere miatt a mezőny végéről rajtoló brit pilóta a 2. helyre jött fel az időközben javító Cunoda mögé, de 2007 világbajnoka mindenkit felülmúlt 1:19.299-es körével.
Innentől kezdve egyre jobban benépesült a pálya, és többek között a két Ferrari is megkezdte a körözést a lágy abroncsokon.
Carlos Sainz annak rendje és módja szerint meg is csúszott egy olajfolton, utána pedig feljött a 4. helyre, miközben egykori csapattársa, Norris átvette a vezetést. Charles Leclerc nem fejezte be első gyorskörét, de rövid bokszlátogatás után visszajött a pályára.
25 perc után megérkeztek a Mercedesek, és rögtön be is mentek 1:19 alá: Valtteri Bottas 1:18.661 másodperccel kezdett, amivel 109 ezreddel előzte meg Lewis Hamiltont, és további 94-gyel Leclerc-t. A finn pilóta azonban nem sokáig vezetett, ugyanis a hazai közönség legnagyobb örömére Sergio Pérez 36 ezreddel felülmúlta az idejét.
A mexikói pilóta nem volt elégedett az első abroncsok működésével, ennek fényében nem meglepő, hogy Leclerc, Daniel Ricciardo és Bottas is megelőzte őt, ezt követően viszont ő volt az, aki elsőként bement 1:18 alá és visszaállt az élre. Ekkor azonban jött Max Verstrappen,
aki nem sokkal félidő előtt gördült először pályára, és 1:17.537-tel rögtön felugrott a ranglista tetejére.
Bottas a friss gumikon javított, de ez csak arra volt elég, hogy 171 ezredes lemaradással bejöjjön a két Red Bull közé. A holland pilóta ráadásul két hűtőkör után javítani is tudott, és előnyét 9 ezred híján fél másodpercre növelte. Az első hármas után ekkor a két Ferrari állt, de a maranellóiak egészen biztosan nem örültek, amikor Leclerc a 3-as kanyarban megpördült.
15 perccel a vége előtt Hamilton csupán a 7. pozíciót foglalta el, ám Ted Kravitz, a Sky Sports riportere azt jelentette, hogy nemcsak nála, hanem Bottasnál is módosítottak a beállításokon. Ennek csak részben lett meg az eredménye, hiszen a hétszeres világbajnok csupán 1:17.903-ig, majd 1:17.779-ig jutott, míg csapattársa nem tudott javítani a friss lágyakon.
Pérez ráadásul szintén gyorsult, amivel 55 ezredes lemaradással feljött csapattársa mögé, miközben Hamilton csak Bottast tudta megelőzni, de őt sem sopkkal. A mexikói versenyző ráadásul 4 perccel a vége előtt Verstappent is megelőzte, aki már nem tudott javítani, így ő végzett az élen. A Red Bullok és a Mercedesek mögött Sainz, Cunoda, Ricciardo, Gasly, Leclerc és Norris lett az első tíz sorrendje.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.08.23. - 12:30Dutch Grand Prix - 1st Practice |
2024.08.23. - 16:00Dutch Grand Prix - 2nd Practice |
2024.08.24. - 11:30Dutch Grand Prix - Last Practice |
2024.08.24. - 15:00Dutch Grand Prix - Qualification |
2024.08.25. - 15:00Dutch Grand Prix - Race |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes estét kívánunk kedves olvasóinknak, nemsokára jön a Mexikóvárosi Nagydíj harmadik szabadedzése, remélhetőleg a pénteken látottaknál kevésbé poros aszfalton. Eddig úgy tűnik, hogy a Red Bull vezet, ennek részleteit az Esélylatolgatásunkból tudhatja meg!
A csapatfőnökök és az ellenfelek is egyre többször nyilvánítanak véleményt a világbajnoki hajrá eseményeiről, sőt, csapatutasítások is jöhetnek.
Lando Norris autójában a McLaren kicserélte az erőforrást, ezért a brit pilóta csak a mezőny végéről kezdheti majd a versenyt. Ez nem jó hír a wokingiaknak a konstruktőri világbajnokság 3. helyéért zajló csatában.
Sergio Pérez lépni is alig tud a hazai szurkolók szeretete miatt, de kijut a rajongásból a külföldi versenyzőknek, például Sebastian Vettelnek is. Már pénteken tele voltak a lelátók, és a hangulat várhatóan csak fokozódni fog.
Ma valószínűleg ennél is több néző érkezett a helyszínre, bizonyára azért szurkolnak, hogy az F1 történetének első mexikói pole pozíciója éppen ma, épp Mexikóvárosban szülessen meg.
Az újságírók csütörtökön és pénteken arról kérdezték a Red Bull csapatfőnökét, hogy kész-e utasítani Pérezt, hogy adja át a helyét Verstappennek, ha szükséges. A helyzetet megkönnyítheti, hogy a Mexikói Nagydíjakon még sohasem vezetett vagy ért célba dobogós helyen hazai pilóta.
A brit pilóta autójában ki kellett cserélni a sebességváltót, ezért öthelyes rajtbüntetést kap. Közben már 2 perc eltelt a szabadedzésből, de senki sem ment ki a pályára.
Konkrétan, 5 perc alatt még senki sem ment ki, Russell nemrég ült be az autóba, Latifi és Norris viszont még nézelődik, ahogy Sainz is. Hamilton még csak a garázs felé sétál.
Üdvözöljük Cunoda Jukit a harmadik szabadedzésen, lágy gumikkal hajtott ki a pályára, egyelőre porfelhőt nem húz maga után, viszont egy semlegesített olajcsíkon áthajtott. A rádión jelentette, hogy nagyon csúszós a pálya az olajfolton.
Úgy tűnik, a beléptetés nem megy zökkenőmentesen, de a szurkolókat vigasztalhatja, hogy Cunoda nem siette el az első mért körét és utána egyelőre csak Lance Stroll ment ki a pályára közepes keverékű gumikkal.
Cunoda, Stroll és Russell köröz a pályán, az ő feladatuk, hogy folytassák az aszfalt takarítását, különösen az olajfolton, a többiek továbbra is várakoznak.
Otmar Szafnauer, az Aston Martin csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, a következő 10 percben a forgalom élénkülésére számít, ők az időmérőre készülnek a maradék 45 percben.
Az Alpha Tauri pilótája 1:19.744-gyel kezdett lágy gumikon, rövid etapot ment. Russell 4 másodperccel lassabb körrel kezdett, de hamarosan jön Norris mért köre is.
Mindkét autó pályára lépett lágyakkal, de Sainz elrontotta az első mért körét. Ő azonban nem bánta ezt, a rádión azt mondta, szépet driftelt az olajfolton.
A Mercedes pilótája 1:18.770-nel az élre állt lágyakkal, de Bottas gyorsabb volt nála, a középső szektorban abszolút leggyorsabb volt, és 1:18.661-gyel már ő vezet.
A hazai hős az első és a harmadik szektorban a leggyorsabb volt, 1:18.625-tel az élre állt, de az első gumik működésével nem volt elégedett.
Norris húzta Ricciardót, az időmérőn is ez a felállás várható, mert a brit pilóta motorcsere miatt csak a mezőny végéről rajtolhat majd, így észszerű, hogy segítse a csapattársát.
A Ferrari pilótája 1:18.213-mal az élre állt, Ricciardo a szélányéknak is köszönhetően a 2. helyezett, de hamarosan jön Verstappen is.
Közben Alonso és Hamilton elfékezte magát a célegyenes végén, szabályosan tértek vissza, de ez nem tett jót az abroncsaiknak. Érdekesség, hogy Alonso közepessel volt kint.
A mexikói pilóta 1:17.937-re gyorsult, de jött Verstappen és rögtön 1:17.537-re faragta a köridőt, természetesen lágy gumikkal, viszont nem tökéletes körrel és némi forgalommal.
A Mercedes pilótája az első szektorban 0,292 mp-et vert ellenfelére, a másodikban 0,335 mp-et kapott, a harmadikban további 0,128 mp-et, így összességében 0,171 mp-es lemaradással a 2. helyezett lett.
A Red Bull pilótája 1:17.217-tel tovább javított, elsősorban az 1-es és a 3-as szektorban tudott javulni, az előnye így 0,491 mp Bottas előtt.
A brit pilóta egyelőre 1,553 mp-es hátránnyall csak a 7. helyezett. Bottas példája mutatja, hogy ennél sokkal gyorsabb a Mercedes, kérdés, hogy Hamiltonnál is összeállt-e a csomag.
A monacói pilóta megpördült a második lágy gumiszettjével, a Sky Sports szakértője, Jenson Button szerint az abroncsok nem sérültek annyira, hogy ne lehessen használni őket, a Ferrari versenyzője inkább rajtgyakorlattal folytatta.
A brit pilóta autóján változtattak a beállításokon, 0,686 másodperces hátránnyal feljött a 3. helyre Bottas mögé, de még így sem látványos a tempója.
A monacói pilóta még mindig majdnem 1 másodperces hátrányban van és hiába próbál javítani, a Ferrari igen nehezen vezethetőnek bizonyult.
10 perccel a leintés előtt Pérez 0,055 mp-re megközelítette csapattársát, Verstappen autóján közben lázasan dolgoznak, úgy tűnik, a DRS-en akad javítanivaló.
A hajrára készülődve ismét torlódnak az autók a stadionban, Bottas panaszkodott is a helyzet miatt. Ricciardo gyorsult, feljött a 7. helyre, Cunoda viszont letaszította őt, és átvette a 6. helyet.
A mexikói pilóta a forgalommal dacolva 1:17.024-re gyorsult, viszont Verstappen most kezdi a mért körét, rögtön szép szélárnyékot kapott Gaslytól.
Hamiltonnak elmondta a mérnöke, hogy 0,65 másodperces hátrányban van Pérezhez kéepst a 3. helyen, ő pedig hitetlenkedve visszakérdezett. Verstappen sem volt b oldog, nem tudott javítani a korábbi eredményén és úgy érezte, nem elég jó a tapadása.
A holland pilóta elrontotta az utolsó mért körét, utána újabb mért körre már nem volt lehetősége, az utolsó percet egy rajtgyakorlatra és egy levezető körre használták fel, így Verstappen végül nem tudott javítani az eredményén, de az AWS szerint így is 0,01 mp-es előnyben van csapattársához képest és Hamilton hátrányát is csak 0,19 mp-re becsülte a számítógép.
Ezúttal Pérez volt gyorsabb Verstappen előtt, de mindketten legyőzték a két Mercedest, viszont a fekete autókban még mindig lehet tartalék a kopott gumik miatt. Sainz az 5. helyre hozta a Ferrarit, a küszködő Leclerc-t legyőzte Cunoda is.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, de hamarosan jövünk vissza az izgalmasnak ígérkező időmérő edzés közvetítésével!