Button kicsúszott, Fisichella és Massa kereket cserélt, ezzel Räikkönen már a negyedik helyre kapaszkodott fel. Ralf Schumacher egy körön át az élen állt, aztán ő is szervizelni ment. Az két McLaren kerékcseréke után pedig a következő sorrend alakult ki: Barrichello, M. Schumacher, R. Schumacher, Fisichella, Massa, Räikkönen, Coulthard, Trulli.
A 39. körben egyedül M. Schumacher került 1:18 alá, s ekkor már tisztán látszott: ha nem történik valami rendkívüli, a Ferrari besöpri a konstruktőri vb-t a Hungaroringen, Barrichello pedig átveszi a második helyet a pontversenyben.
Räikkönen, aki eddig megmentett minket az unalomtól, újfent akcióba lépett. Felzárkózott Massára, nyomorgatta a sauberest keményen. Coulthard hasonlóan közel rukkolt Räikkönenhez, mígnem besokallt egy kanyarban - ugyanott ahol tavaly -, így némileg porosabb kerekekkel folytatta a versenyt.
Fisichella tartotta negyedik pozícióját, sőt saját legjobbját autózta a 48. körben, 1:18.893-mal. Nem volt véletlen, Fisico kisvártatva a pitbe hajtott, s viszonylag hamar, 8.5 mp múlva állhatott is vissza.
Montoya Williamsét összeszedték a garázsból, az 53. körben a kolumbiai saját legjobb idejét érte el. Mika Salo és Pedro de la Rosa egymás mögött jött ki a bokszba, a spanyol talán előzni is tudott volna, de a toyotás finn keményen ráhúzott kifelé jövet. Salo megtartotta jobb helyezését, mégha ehhez a falba is kellett paszíroznia a Jaguart.
A két Ferrari közül először megint Schumacher érkezett tankolni (7.6 mp - a nap eddigi legjobbja), egy körre rá Barrichellóval tizedre ugyanannyi idő alatt végeztek, maradt minden a régiben. Csak a két McLaren cseréje volt hátra, DC ötödiknek, Fisichella elé hét és fél mp-el tért vissza a versenybe, Räikkönen megtartotta negyedik helyét.
A depóból kifelé jövet többen átlépték a záróvonalat, ám a versenybíróság nem osztogatott büntetéseket - talán mert az égvilágon semmit sem változtatott volna a sorrenden. Anthony Davidson pedig élete első F1-es futamát a kavicságyban fejezte be Minardijával.