Rubens Barrichello az új szabályokat, elsősorban a kötelező fej- és nyakvédő rendszert (HANS) okolja korai kieséséért az Ausztrál Nagydíjon, Juan Pablo Montoya mindeközben azt fejtegette, Coulthard csak szerencséjének köszönheti győzelmét. A Sauber nem kevesebb, mint 40 világbajnoki pontot szeretne az idényben begyűjteni, Pedro de la Rosát pedig hírbe hozták a McLarennel. Villeneuve-nek nem tetszik az új időmérő edzés.
A Ferrari számára egyértelműen csalódást okozott a 2003-as Forma-1-es idény első futama, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj, hiszen Michael Schumacher csak negyedik, míg Rubens Barrichello az év első kiesője lett. A marenellóiak háza táján mindezek ellenére koránt sincs pánik, az új autó bevetését sem kapkodják el, különösen, hogy kiderült, Rubens Barrichello kiesését az új szabályok okozták.
930 lóerőt tud az új McLaren/sport/f-1/20030311930loerot.htmlBarrichello gyorsabb volt Schumachernél/sport/f-1/20030307barrichello.htmlRubens Barrichellohttp://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=30183A Forma-1-es világbajnokság állása/sport/f-1/20030309aforma1es.html
A brazil pilótának kevesebb mint tíz perc szükségeltetett ahhoz, hogy Ferrariját a falhoz csapja, ám nem technikai hiba, hanem a kötelezően előírt fej- és nyakvédő rendszer, a HANS okozta a balesetet. "Az új sisakrendszer annyira nyomta a jobb kulcscsontomat, hogy a fájdalom miatt egyszerűen nem tudtam a vezetésre koncentrálni, emiatt elvesztettem az uralmat autóm felett" - mondta Barrichello. "Ha akkor nem esek ki, megtörténik később, ilyen körülmények között soha nem értem volna be a célba." Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke korábban kijelentette, hogy aki nem visel HANS-ot, az el sem hagyhatja a boxutcát, a versenyzőknek viszont kicsit sem tetszik az új rendszer, szinte mindenki panaszkodik a kényelmetlen szerkezetre.
Juan Pablo Montoya mindeközben érvekkel igyekszik alátámasztani azt az állítását, hogy David Coulthard csak a szerencséjének köszönhette vasárnapi győzelmét. "Közel tizenhat másodperccel előztem meg őt, amikor először küldték a pályára a biztonsági autót. Akkor is jelentős előnnyel rendelkeztem vele szemben, amikor másodszor bejött a safety car. Mindkétszer szerencséje volt, s még akkor is, amikor tizenegy körrel a leintés előtt megpördültem" -fejtegette a Williams-BMW kolumbiai versenyzője, aki pályafutása második futamgyőzelmét arathatta volna, de végül "csak" második lett a McLaren-Mercedes skót pilótája mögött. "Az élet azonban megy tovább. Sokat kell még javítanunk autónkon az újabb sikerekhez, de már most érzem, hogy nagy lehetőség előtt állunk."