Televíziós visszajátszások megmutatták, hogy Michael Schumacher üldözése közben Fernando Alonso tiltott helyen, az előzési zónán kívül használta az állítható hátsó szárnyat. Az expilóta, jelenleg a BBC kommentátoraként dolgozó David Coulthard szerint kizárt, hogy a spanyol szándékosan trükközött volna.
"Fernando pontosan tudja, hogy ott elvileg nem is működik a szárny, értelmetlen lett volna próbálkoznia" - mondta Coulthard. "Tudjuk, hogy a rendszerrel voltak gondok a múltban, akár mechanikus vagy szoftverhiba is okozhatta a véletlen nyitást."
Később a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) megerősítette, hogy nem Alonso miatt nyílt a szárny. Az FIA által működtetett elektronikus rendszerek elvileg eleve csak az előzési zónában engedik a szárny működtetését, utána automatikus korlátozás érvényes a következő aktiválási pontig.
Alonso esetében egy elektronikai hiba miatt a szárny csak az egyenes utolsó 300 méterén nyílt ki, ezért az elektronika úgy érzékelhette, hogy még a kanyar után is jogosult használni. Mivel az egyenesben csak minimális ideig használhatta Alonso a szárnyat, nemhogy előnye, hanem hátránya származott a hibából, ezért szó sem lehetett büntetésről. Az FIA vizsgálja, hogy mi okozta a hibát.