Mint már korábban megírtuk, a Ferrari mérnökei a Forma-1 Technikai Szabályzatának 3.10.3-as cikkelyében egy kiskaput találva a megengedettnél nagyobb felületűre tervezték a szárny felső terelőlapját, növelve ezzel az általa biztosított leszorítóerőt. Szombat reggelre azonban kiderült, hogy a Nemzetközi automobil Szövetség (FIA) ez illegálisnak találta, ezért a Ferrari kénytelen volt leszerelni a két autótól.
Alonso szerint ennek minimális hatása volt csupán az autó teljesítményére.
"Ez egyike volt az erre a versenyre hozott új alkatrészeknek, de aztán úgy döntöttek, hogy szabálytalan, ezért leszereltük. Ez egy olyan alkatrész volt, ami kevés fejlődést jelentett, mindössze egy-másfél tizedmásodpercről van szó körönként, tehát nem tragédia, hogy leszedtük" - mondta szombaton a spanyol versenyző.
Ennek némileg ellentmond, hogy Alonso mindössze három ezreddel maradt le az időmérőn a tiszta rajpozíciót jelentő harmadik helyről Hamiltonnal szemben. Az új alkatrésszel valószínűleg megverte volta a britet.
Aldo Costa, a Ferrari technikai igazgatója szerint túl sokat beszélnek az emberek erről az apró részletről, szerinte sincs sok jelentősége, hogy fent van-e, vagy nincs. Costa ugyanakkor hozzátette, hogy nem ért egyet az FIA döntésével, és szerinte igenis legális a szárny.
Jobb oldalt látható a betiltott szárny