Nem egészen a Ferrari elképzelései szerint alakult a 2011-es idény eleje, Fernando Alonso a Török Nagydíjon szerezte meg az első idei dobogós helyet. Több tényező játszott ebben szerepet, amellett, hogy az olaszok elszámították magukat a szélcsatornával, a 150 Italia formaterve is túl konzervatív lett. Nem szeretné a csapat, hogy jövőre is meglepetéssel induljon a szezon, ezért elkezdte a munkát a 2012-es autón.
A spanyol Marca szerint párhuzamosan zajlik a két autó fejlesztése, a 2011-es konstrukción is dolgoznak a mérnökök, főleg a padlólemezzel, a diffúzorral, a kipufogókkal és a motorvezérléssel foglalkoznak. Az utód váza, sebességváltója, hűtőrendszere és felfüggesztései is a rajzasztalon vannak már, a cikk szerint az új autó agresszívebb lesz az ideinél.
Nikolas Tombazis, a Ferrari főtervezője szerint fontos volt elkezdeni a munkát, ellenkező esetben "túl késő" lett volna. "Áttekintve az idei problémákat, erre a fejlesztésre abban maradtunk, hogy több agresszivitást kell a projektbe vinnünk" - mondta Tombazis.