Sebastian Vettel pályafutása egyik legszebb győzelmeként értékelte a Monacói Nagydíj után az eredményét, és nem csak a különleges helyszín, hanem a szokatlan és bátor taktika miatt is. Egy kommunikációs probléma miatt ugyanis az első (később kiderült, hogy az egyetlen) bokszkiállásánál nem a lágyabb, hanem a keményebb keverékű gumit tették fel az autójára, és azt is meglehetősen lassan, ezért korán elvesztette a vezetést Jenson Buttonnal szemben. Volt, amikor 15 másodperccel is le volt maradva tőle. Később a brit még kétszer kereket cserélt, így Vettel előzés nélkül visszatért az élre. Ennek viszont az volt az ára, hogy a futam háromnegyedén keresztül kellett használnia egyetlen szett kemény gumit, ami a saját döntése volt.
"Segített nekünk a biztonsági autó, de nem volt sétagalopp közel 60 kört menni egyetlen szett gumival - az előrejelzésünk ezt nem engedte meg. Sok kockázatot vállaltunk, ám ettől lett még édesebb a győzelem" - mondta a tavalyi világbajnok.
Vettel szerint akkor is neki lett volna a legnagyobb esélye a győzelemre, ha nem szakítják félbe a futamot. "Igen, nem voltak a legfrissebbek a gumijaim, de azt gondoltam, hat kör még legalább van bennük."
"Szoros lett volna a vége, a többiek egyre közeledtek, a hátsó gumijaim sem lettek jobbak, de azt gondolom, ideális esetben az ő kerekeik állapota sem javult, ezért szerintem igazán jó esélyem lett volna ott maradni, ahol voltam - bár ez attól függ, hogy Fernando mennyi rizikót vállalt volna"- tette hozzá.
Vettel a Petrov-féle tömegbalesetről is beszélt a futam után, elmondása szerint kis híja volt, hogy akkor nem tört le az első szárnya. "Láttam ezt a sok autót magam előtt. Szerencsére (Nico) Rosberg lehúzódott, de még maradt négy vagy öt autó, jött a sikán, mentünk tovább, bumm, az egyik a falban, megelőztem egy felnit a jobb oldalamon, ami még mindig pörgött."
"Aztán jött az uszoda, első sikán, két autó a falban, aztán a Toro Rosso fékezett és jobbra húzódott, ekkor nagyon közel volt. Majdnem elveszítettem az első szárnyamat, aztán a 16-os kanyarnál egy Force Indiát láttam a korlátnál. Hatalmas zűrzavar volt, hogy őszinte legyek. Mindig számíthat az ember valamire, amikor pozícióért harcoló autókat ér utol, de arra azért nem, hogy sorra egymás után a falba mennek."
Vettel csapattársának, az ismét rosszul rajtoló Webbernek a rádió hibájából szintén rosszul sikerült az első kerékcseréje, amivel több helyet is vesztett. Volt, amikor csak a 15. helyen haladt, így végül elégedetten távozott a 4. helyével. Webber bemutatott pár szép előzést is, Kobajasitól például az utolsó körök egyikében vette el a negyedik helyet.
"Amikor megérkeztem a bokszba, nem voltak kint a gumik, megjöttem, és csak ültem az autóban, de a srácok még mindig a kerekeket készítették elő" - nyilatkozta az ausztrál. "Nem tudom miért, de újraindították a versenyt, amikor már csak öt kör volt hátra - ez volt a döntés, és aztán jól alakult."