A jövő hétvégi, silverstone-i futamon vezetik be a speciális kipufogókra vonatkozó új szabályt, mely tiltja a diffúzorok szívóhatását gázelvétel közben is növelő motorvezérlések használatát. A szabálymódosítástól sokan az erősorrend felborulását várják, különösen annak fényében, hogy a szakemberek szerint az éllovas Red Bull az egyik olyan istálló, mely a legtöbbet bukhatja a korlátozás miatt.
A csapat tanácsadója, Helmut Marko elárulta, körülbelül fél másodperces időveszteségre számítanak, ezt azonban az autó más részein végzett módosításokkal igyekeznek kompenzálni.
"Arra számítunk, hogy körönként körülbelül öt tizedet veszítünk a diffúzorba vezetett kipufogó nélkül" - idézi Markót az Autosport. "Már felkészültünk arra, hogy ezt a különbséget a beállítások és az aerodinamika megváltoztatásával kiegyenlítsük. Bízunk benne, hogy a teljesítményünk nem csökken."
Miután Marko már korábban is utalt arra, hogy szerinte a Red Bull erőfölénye miatt változtatják meg a szabályokat, a tanácsadó ismét bírálta a FIA döntését.
"Azt megértettük volna, ha a szezon végén vezetik be ezt a korlátozást, mint az utóbbi időben sok más fejlesztés esetében is" - mondta Marko. "A szezon közepén viszont ez egy kicsit furcsa és érthetetlen döntés."