A Ferrarinál az előszezoni tesztelés végeztével elismerték, hogy eddig csalódottak a radikálisan új filozófia szerint épített F2012 teljesítménye miatt, és a szezon elején ők maguk sem számítanak jó eredményekre. Akárcsak egy évvel ezelőtt a McLaren, ők is egy új fejlesztésű kipufogóval futottak zsákutcába.
"Hogy Melbourne-ben a dobogóért fogunk-e a harcolni? Egyelőre azt kell mondanom, hogy nem" - vallotta be a technikai igazgató, Pat Fry a csapat hivatalos honlapján. "Csalódottak vagyunk a teszteken nyújtott teljesítményünkkel, és azt hiszem, még rengeteg munka vár ránk. Egyértelmű, hogy a kipufogóval kapcsolatos múlt heti döntésünk miatt visszaléptünk a fejlesztésekben."
"Hogy mennyire? Azt jelenleg nehéz megítélni. A tesztelés során legfeljebb feltételezhetjük, hogy a többiek mekkora üzemanyagszinttel köröztek, ezért csak Melbourne-ben fogunk választ kapni rá, hogy nagyon csalódottnak kell-e lennünk, vagy csak egy kicsit, s hogy mennyire vagyunk lemaradva az éllovasoktól valójában, tehát mekkora hátrányt kell ledolgoznunk."
"Úgy általában véve muszáj növelnünk az autóra ható leszorítóerőt, de tisztában vagyunk vele, hogy mindenki nagyjából azonos ütemben lesz képes fejlődni. Melbourne-re kapunk néhány frissítést, ám azok alapvetően arra fognak irányulni, hogy átalakítsuk az autónkat ahhoz a kipufogóhoz, amit legalább a szezon első négy versenyén használni fogunk."
Fry hozzátette, hogy a Ferrari számára kiemelten fontos lesz az első európai forduló, a Spanyol Nagydíj előtt Mugellóban megrendezésre kerülő teszt, mert a futamhétvégéken nehéz alaposan kipróbálni az új alkatrészeket. Megjegyezte azt is, hogy a csapat csak az elmúlt két hétben dolgozott a jelenlegi kipufogón.
"Kicsit tudtuk javítani a teljesítményét, de kétségtelen, hogy az eredeti megoldásunk volt a leghatékonyabb" - magyarázta. "Azt hiszem, legalább a 25 százalékát vissza tudjuk nyerni a tavaly óta elvesztett leszorítóerőnek, még ha át is kell gondolnunk, ez mekkora veszteséget okoz a fogyasztás és a kanyarbejárati stabilitás terén."
"Pillanatnyilag még gondjaink vannak vele, mégis ez az a terület, ahol a legjobb lehetőség kínálkozik a teljesítmény fokozására és a leszorítóerő növelésére. Ezért tovább fogunk dolgozni rajta, ahogy nyilván a többiek is."
A Red Bull kipufogójáról, amely egyesek szerint a szabályok határait feszegeti, Fry csak annyit mondott: "Szerintem ez a kérdés Charlie Whitingra (az FIA technikai főnökére) tartozik."
Fry annak ellenére ilyen pesszimista - bár a Ferrari honlapja szerint egyszerűen csak "realista" -, hogy Fernando Alonso pénteken elért 1:22.250-es legjobb körideje csupán két tizedmásodperccel volt rosszabb a heti összesítés élén végző Kimi Räikkönenénél. A szakember ugyanakkor egyetért azokkal, akik úgy látják, az élen is kiélezettebb lesz a küzdelem, mint eddig volt.
"Azt hiszem, valóban másra számíthatunk, mint amit az elmúlt időszakban megszoktunk" - mondta. "A csapatok teljesítménye közötti különbség csökkent, úgyhogy többé valószínűleg senki sem lehet biztos benne, hogy egy nyugodt körrel, a kemény gumikon továbbjut a Q1-ből, és ugyanez érvényes a Q2-re is. Biztos választ persze csak Ausztráliában kapunk majd."