Vágólapra másolva!
Az FIA úgy döntött, a Red Bullnak Montrealtól át kell alakítania a padlólemezét, de a csapatnál azt mondják, ezzel nem fognak veszíteni semmit.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a hétvégén úgy döntött, a Red Bullnak a Kanadai Nagydíjtól kezdve változtatnia kell a padlólemezén, a csapatnál azonban úgy vélik, ez nem fogja érzékenyen érinteni őket.

A Red Bull az utóbbi három versenyen használta azt a padlólemezt, amelynek a hátsó sarkánál, a hátsó kerekek előtt egy vízszintesen minden irányból zárt hasítékot alakítottak ki. Ennek az volt a célja, hogy felülről nagy energiájú levegőt szívjon lefelé, oldalirányban azzal szigetelve le a diffúzort a forgó kerekek körül keletkező turbulens áramlástól.

A megoldás hasonló elven működött, mint a tavalyi szezon végén betiltott trükkös kipufogók, azaz végeredményben a diffúzor hatékonyságát, s így a leszorítóerőt növelte. Ám egyes csapatok - köztük a Ferrari, a McLaren és a Mercedes - szerint nem volt egészen legális, mert a szabályok tiltják a padlólemezen minden oldalról zárt lyukak kialakítását. A Ferrari és a Sauber is hasonló konstrukciót használ, de ők éppen ezért kivezették a hasítékot a padlólemez szegélyéig.

Forrás: Red Bull

A Red Bull vezető tanácsadója, Helmut Marko ugyanakkor azt állította, az FIA ítélete miatt más csapatoknak is változtatniuk kell az autójukon. "Ezt a padlólemezt Montrealban különben sem akartuk bevetni" - tette hozzá. "Más, sima változatát készítettük el a pályához. Ezért nem kell módosítanunk az autóinkon Kanadára."

Marko hangsúlyozta, hogy a konstruktőri bajnokságot 38 pontos előnnyel vezető Red Bull montreali felkészülését ebből adódóan "nem érinti" az FIA döntése.