Bár a Forma-1-nek a korábbi próbálkozások során nem sikerült tartósan megvetnie a lábát az USA-ban, a McLarent irányító Martin Whitmarsh úgy véli, a körülmények ezúttal adottak hozzá, hogy betörjön a csapatok és szponzoraik számára oly fontos amerikai piacra.
"Az észak-amerikai sport jelentős mértékben a szórakoztatásra összpontosít, amire a Forma-1 az elmúlt évek során valószínűleg nem helyezett elég nagy hangsúlyt" - mondta Whitmarsh az Ausztrál Nagydíj szervezői által készített podcastben. "Viszont ha megnézzük az utóbbi néhány szezont, sokszor nehéz volt megjósolni az eredményt. Az olyan eszközök, mint a DRS bevezetése, melyeket a vegytiszta versenyzés régivágású rajongói soha nem fogadtak volna el, jogos áldozatok voltak a látványosság oltárán."
"A Forma-1 manapság sokkal kiszámíthatatlanabb, ezért sokkal szórakoztatóbb is, mint néhány évvel ezelőtt volt. Azért odáig persze nem fogunk elmenni, ameddig a pankráció..."
Whitmarsh elismerte, hogy az F1-nek nagyobb szüksége van Amerikára, mint Amerikának az F1-re. Szerinte "több oka is volt", hogy a sport eddig nem keltette fel az ottani közönség érdeklődését.
"Csak sporadikusan rendeztünk ott versenyeket, nem foglalkoztunk eleget a szórakoztatással, általában rossz helyekre mentünk, és nem helyeztünk kellően nagy hangsúlyt a promócióra, úgyhogy szerintem most komoly kihívással, de egyben nagy lehetőséggel is nézünk szembe" - vélte. "Olyan termékünk van, amely beválhat ott."
A Forma-1 kevés amerikai világbajnokainak egyike, Mario Andretti a Globe and Mail című lapnak azt mondta a hétvégi USA Nagydíj előtt, hogy a sorozatot helyi pilóták bevonásával kellene népszerűsíteni.
"Én a magam részéről nagyon szeretnék visszatérni ahhoz a szabályhoz, hogy a csapatok indíthassanak egy harmadik autót egy vendégversenyző számára" - magyarázta. "Ha valaki a saját országának a zászlaja alatt indul, az sokkal jobban felkelti a helyiek figyelmét. Ez mindig beválik, és minél nagyobb a felhajtás, annál jobb."
Andretti komoly fegyverténynek tartja azt is, hogy az F1-nek végre saját, állandó otthona lesz az USA-ban. "Rengeteg klasszikus pályánk van itt és Kanadában, de Montrealt leszámítva a többségük nem tudott lépést tartani a modern biztonsági és infrastrukturális követelményekkel" - vélte. "És egy ovál részeként épített pálya nem működik, mert nincs meg az a hangulata és vonzereje, amire a rajongók vágynak."