Vágólapra másolva!
A visszavonult klasszis felidézte azt a két 2012-es balesetét, amelyért vétkesnek ítélték a sportfelügyelők, és hátrasorolták a rajtrácson. A barcelonai ütközését meg tudja magyarázni, de a szingapúrit a mai napig nem érti.

Visszatérése után Michael Schumacher gyakrabban került reflektorfénybe a hibáival, mint a sikereivel. A Forma-1 hétszeres világbajnoka a 2012-es szezonban is belekeveredett balesetekbe, és két alkalommal úgy bűnhődött érte, hogy a sportfelügyelők vizsgálata nyomán öt/tíz rajthelyes büntetést kapott a következő futamra.

Vélhetően az első fájt neki jobban, ugyanis hiába futotta meg a legjobb köridőt a monacói időmérőn, öt rajthelyes büntetése miatt az első helyett csak a hatodik rajtkockából startolhatott. Ez annak a következménye volt, hogy a Spanyol Nagydíjon hátulról belerohant a Bruno Senna autójába.

A vitatott eset részleteire Schumacher tisztán emlékszik. "Ezt a balesetet hitelesen rekonstruálni tudom" - idézte a németet az Auto Motor und Sport. "A célegyenes végén a szélárnyékban utolértem Sennát, aki először jobbra húzódott, azt sugallva: add fel, a belső íven nem fogsz megelőzni. Számomra világos volt, mit üzent, szóval felkészültem rá, hogy a külső ívre megyek."

"A szélárnyékban balra húzódtam, mivel tudtam, hogy az elöl lévőnek ott már nem szabad irányt változtatnia. Abban a pillanatban, hogy fékezni kezdtem, (Senna) hirtelen megint elindult balra, méghozzá olyan gyorsasággal, hogy kénytelen voltam azt feltételezni, nem fog helyet hagyni nekem a baloldalon. Csak annyi lehetőségem maradt, hogy ismét elinduljak jobbra, de ugyanebben a pillanatban egy leheletnyit ő is arra mozdult, ami tisztán látszik a TV-felvételeken."

"Nekem ez már késő volt. A megérzés, ami sokszor segített rajtam, ekkor a végzetemet okozta."

Ezt az esetet egyébként hasonlóan látta Schumacher régi ellenfele, Jacques Villeneuve is, aki veszélyes cikázással vádolta Sennát. Ám Schumacher Szingapúrban újabb büntetést gyűjtött be, mert ott Jean-Eric Vergne autóját gyalulta le az egyik féktávon. Az ütközés után többen felvetették, hogy az akkor 43 éves pilóta látása megromlott, ő maga pedig elismerte, a mai napig képtelen megmagyarázni az ütközést.

"A mai napig nem tudtam kisilabizálni, mi történt Szingapúrban. Öt méterrel korábban fékeztem, mint máskor, pontosan ott, ahol Nico (Rosberg, a Mercedes másik versenyzője). Tehát a szokásos módon, és az előttem haladó viszonylag messze is volt, aztán hirtelen egy szörnyen lassan mozgó falat láttam magam előtt. Lehet, hogy a kollégák, akik előttem harcoltak, valamelyest előbb fékeztek a szokásosnál. Ezt persze nem tudom, kizárólag a saját adataimba tudok beletekinteni" - mondta.

A sportfelügyelőknek tett vallomásában ugyanakkor bevallotta, a Safety Car távozása után nem volt tekintettel a lehűlt fékek és gumik csökkent teljesítményére. Az ütközésért tíz rajthelyes hátrasorolást kapott a Japán Nagydíjra.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!