Kimi Räikkönen az utolsó méterekig harcolt a győzelemért a Német Nagydíjon, végül azonban nem tudta befogni a hazai pályán versenyző Sebastian Vettelt. A Lotus gondolkodott azon, hogy kockázatot vállalva kint hagyja versenyzőjét a pályán, végül azonban behívták egy harmadik kerékcserére.
A Safety Car-os periódus alatt felrakott közepes keverékű gumik még jó állapotban voltak, de az akadozó rádióforgalom megnehezítette a csapat dolgát. "Komoly gondom volt a rádióval. Én hallottam a csapatot, de ők nem hallottak engem, egy-két kanyart kivéve" – magyarázta a versenyző. "Talán végig kellett volna mennünk (az utolsó szett közepes keménységű gumival), mivel a gumik rendben voltak."
A kerékcsere után Räikkönen hamar utolérte Romain Grosjeant, aki a csapat kérésére félreállt az útjából, így 4 köre maradt utolérni Vettelt, ez azonban nem bizonyult elégnek. "Nehéz megmondani, hogy mi történhetett volna a következő két körben" – mondta. "Szerintem mindenképp nagy csata lett volna, és valószínűleg megelőzöm őt."
A másik Lotust vezető Grosjean sokáig loholt Vettel nyakában, végül azonban nem tudott mit kezdeni a némettel, és eltérő gumistratégiája miatt kénytelen volt utat engedni csapattársának. Ennek ellenére nem volt csalódott.
"Az első etap fantasztikus volt, láttam, hogy az első helyen vagyok, és az autó sokkal jobban működött a lágy gumikon, mint amire számítottunk" – mondta a francia, aki a bahreini 3. helye óta nem szerzett pontot. "Úgy tűnik, Kimi (stratégiája) jobban működött. De örülök, hogy újra itt lehetek a dobogón"
A csapatot irányító Eric Boullier úgy véli, "egyértelműen" a Lotus volt a leggyorsabb autó a futamon, így csalódott, hogy nem sikerült megszerezniük a győzelmet.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!