A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az Osztrák Nagydíj után felülvizsgálta a kanadai sportfelügyelők által hozott döntést, mely szerint Sergio Pérez öt rajthelyes büntetést kapott a Felipe Massával történt ütközés okozásért. A két versenyző a montreali verseny utolsó körében a 4. helyért csatázott, amikor a brazil hátulról belerohant a Force Indiába, és mindketten a gumifalban kötöttek ki.
A sportfelügyelők az irányt változtató Pérezt találták hibásnak, kihallgatni azonban nem tudták őt, mert a mexikói éppen a közeli kórházban esett át kivizsgáláson. Az Osztrák Nagydíj pénteki napján ezért újra terítékre került az ügy, ezúttal a büntetést kritizáló Pérez nézőpontját is meghallgatták, valamint a telemetriai adatokat is alaposabban kielemezték. Az újabb vizsgálat után azonban a sportfelügyelők úgy határoztak, semmi okuk nincs visszavonni a büntetést.
Az FIA által kiadott közlemény szerint Pérez arra hivatkozott, hogy elöl lévő versenyzőként „a pálya egész területét” használhatta védekezésre, ezért nem ítélhető el a balra húzódása miatt. A sportfelügyelők azonban azt kifogásolták, hogy a mexikói a fékezési zónában próbált veszélyesen védekezni. „A Sportszabályzat 20.4-es cikkelye egyértelműen kimondja, hogy a teljes pályát csak a fékezési zóna elérése előtt lehet védekezésre használni” – állt a közleményben. „Ennek megfelelően a 11-es rajtszámú autónak nem állt jogában ilyen módon védeni a pozícióját.”
A Force India bízott benne, hogy az eset felülvizsgálata után eltörlik a büntetést, ezért Pérez rendkívül csalódottan nyilatkozott a pénteki fejlemények után. „Megmutattuk a sportfelügyelőknek az összes adatot, az íveket és azokat a képeket, amelyeket Montrealban nem tudtunk megmutatni nekik” – mondta Pérez. „Nagyon magabiztosak voltunk, úgy éreztük, a kezünkben van a bizonyíték.”
„Úgy tűnt, a sportfelügyelők józanul gondolkoztak, és bizonyos fokig mindennel egyetértettek, amit mondtam nekik. Amikor viszont kihirdették az ítéletet, semmi nem változott” – tette hozzá. „Csalódott vagyok, de ideje továbblépni. Ezen a pályán különösen fájdalmas lesz az öthelyes rajtbüntetés, hiszen nehéz előzni.”
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!