Az idei évben életbe lépő új szabályok felforgatták a Forma-1 erőviszonyait, a Ferrari azonban ezúttal sem került közelebb a hőn áhított sikerhez. Fernando Alonso már az ötödik idényében próbálja megszerezni a világbajnoki címet a maranellóiakkal - hiába -, és a nyári uborkaszezonban rendre előkerülnek a távozásáról szóló pletykák.
Piero Ferrari reméli, a szóbeszéd marad szóbeszéd, és nem fog távozni a kétszeres világbajnok. "Őszintén remélem, hogy Alonso a karrierje végéig Maranellóban marad" - mondta Enzo Ferrari fia az olasz szakíró, Leo Turrini blogjának. "Nem követem a piaci szóbeszédeket. Nem én vagyok felelős a tárgyalásokért, én mindössze a pilóták értékéről beszélek, és továbbra is úgy gondolom, Fernando a megfelelő ember a céljaink eléréséhez. Végső soron rajtunk áll, hogy versenyképes autót tudunk-e építeni neki és Kimi (Räikkönennek)."
Egyetértett vele a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo is. "Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy nálunk versenyez két nagyszerű bajnok, akik az egész csapattal karöltve azon dolgoznak, hogy ismét ütőképesek legyünk. Ahogy minden nyáron, idén is megalapozatlan pletykák terjengenek állítólagos problémákról. Ilyen például Alonso szerződése, vagy a pilóták fizetése. Tudjuk, hogy a nyári hőség mindig eszement történeteket szül" - mondta a Ferrari hivatalos oldalának.
"A versenyzőinknek most pihenniük kell, hogy csúcsformában térhessenek vissza. Még mindig sok van hátra a szezonból, és szükségünk van Fernando és Kimi jó teljesítményére. Kiminek pedig a legjobbakat kívánom, tekintettel arra, hogy hamarosan apa lesz."
Az augusztusi F1-es nyári szünet csak pár éve kötelező, ami a költségcsökkentést, valamint a személyzet regenerálódását szolgálja. Piero Ferrari szerint ez az a szabály, amelyik messzire kilóg a többi közül - és nem pozitív értelemben. "A modern Forma-1 összes hülyesége közül az augusztusi gyárbezárásra vonatkozó szabály viszi a pálmát" - közölte. "Apám forog a sírjában. Utált távol lenni a gyártól, örökké az irodájában volt augusztus közepén. Manapság minden tilos."
"A szezon közbeni tesztelés tilos, a motorfejlesztést befagyasztották. Ez már alig-alig Forma-1."
Piero Ferrari azonban nem keres kifogásokat a patinás csapat mélyrepülésére. "Előre tudom az ellenérveket" - tette hozzá. "A Ferrari is elfogadott bizonyos megoldásokat, amelyek végül helytelennek bizonyultak."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!