A Forma-1 csapatai a Brazil Nagydíj hétvégéjén arról tárgyaltak, hogy a következő idényre megváltoztassák-e a lekörözött autókra vonatkozó Safety Car-szabályokat. A jelenlegi előírások értelmében a lekörözött versenyzők a biztonsági autós szakasz végén megelőzhetik az előttük állókat, hogy utána a mezőny végéről, a valós pozíciójuknak megfelelően folytassák a versenyt.
A szabályt azért hozták, hogy a sereghajtók az újraindításnál ne akadályozzák a gyorsabb versenyzőket. Sokak szerint azonban a jelenlegi procedúra túl lassú, és a Safety Car indokolatlanul sokáig halad a mezőny elején egy incidens után.
Interlagosban ezért egy olyan megoldást vitattak meg, melynek az lenne a lényege, hogy a lekörözöttek ne előretörve vegyék vissza a körüket, hanem lassítsanak le, és egy extra kör megtétele nélkül soroljanak be a mezőny végére. Cserébe azért, hogy a lekörözötteknek ezentúl nem előre, hanem hátrafelé kellene mozogniuk, az új szabály szerint az érintett versenyzőknek jóváírtak volna egy plusz kört, mintha visszavették volna a körüket.
Az ötlet megvitatása során azonban a csapatok arra jutottak, hogy ez a megoldás igazságtalan előnyhöz juttatná a lekörözött versenyzőket, ezért el is utasították a tervezetet. A jelenlegi üzemanyag-fogyasztási szabályok mellett ugyanis sokat számít, hogy egy versenyző nevéhez úgy írnak hozzá egy teljesített kört, hogy valójában meg sem tette azt. Ez lényegében azt jelentené, hogy egy környi üzemanyag „ingyen" áll a rendelkezésükre. Az odaajándékozott kör az időmérő-rendszerekben is zavart okozhat, és akár a végeredmény megállapításakor is kavarodás alakulhat ki.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!