Új arculatot mutatott be, teszt-részvételt ígért, és hosszabb fejlesztési idő alatt tökéletesített autóról beszélt Vijay Mallya, a Force India társtulajdonosa a múlt héten Mexikóvárosban, ahol idénynyitó rendezvényt tartottak egyre növekvő, közép-amerikai szponzori körük tiszteletére.
Szerdán viszont bejelentették, hogy nem vesznek részt a vasárnap kezdődő jerezi teszten, mert nem látják értelmét annak, hogy a módosított 2014-es autójukkal körözgessenek. „Úgy döntöttünk, hogy nem használjuk a régi autónkat Jerezben” – írta a csapat a hivatalos Twitter csatornáján. „Korlátozott mennyiségű adatot tudtunk volna gyűjteni, ezért most már Barcelonára készülünk.”
A csapat nem magyarázta meg a hirtelen pálfordulás okát, de műszaki szempontból szerepet játszhat benne az is, hogy a Force India nem tudná kipróbálni az új Mercedes motort, a gumikról már gyűjtöttek adatokat tavaly Abu-Dzabiban, és Andrew Green technikai igazgató a pálya aszfaltját sem tartja megfelelőnek. Ezek ellenére a múlt héten még készültek a tesztre.
„Lesz néhány 2015-ös apróság az autón, hogy kipróbálják a versenyzők, de még mindig vannak adatok, amiket be akarunk gyűjteni a tavalyiról. A probléma Jerezzel az, hogy egyedi aszfaltja van, ami gondot jelent a gumik miatt, így elég nehéz tanulni az eredményekből” – idézte Green múlt heti nyilatkozatát az Autosport.
„Ezért nem hiszem, hogy sok munkát elvégzünk majd ott. Lesz majd néhány alapvető teszt a 2015-ös gumikkal, hogy mennyire kopnak, és egyebek. A Pirelli csak apróbb változásokat hajtott végre.”
Noha Green azt állította, hogy „tudatos döntés” született a fejlesztéshez rendelkezésre álló idő meghosszabbítása érdekében, a Sport Bild tudósítója, Ralf Bach úgy értesült, a Force India fizetésképtelenné vált, és az új autójuk valójában azért nem készült el, mert tartoznak egy beszállítójuknak.
Bach az f1-insider.com-on megjelenített bejegyzésében rámutatott, hogy Vijay Mallya a Kingfisher Airlines körüli visszásságok miatt hivatalosan csak engedéllyel hagyhatja el Indiát, üzlettársa, Subrata Roy pedig börtönben ül. Bach úgy tudja, hogy a csapat anyagi gondjaira az F1 Stratégiai Munkacsoportjának keddi ülésén derült fény. Szerinte a csapatot jelenleg árulják, és veszélybe kerülhet az indulásuk az első két futamon, amennyiben a helyzet nem rendeződik.
A lehetséges érdeklődők között Bach a Renault-t is megemlíti, amely szerinte „elvágná a köldökzsinórt” a Red Bull-lal, mert a francia vállalat nem kap elég figyelmet annak ellenére, hogy a négy motorszállító egyikeként vesznek részt a bajnokságban.
Eközben úgy hírlik, hogy Pastor Maldonado pozíciója is ingatag a Lotusnál, mert az alacsony olajár nehéz helyzetbe hozta szponzorát, a venezuelai PDVSA olajtársaságot. Itt még azonban nincs vége, mert Bach azt is tudni véli, hogy Bernie Ecclestone szeretne megszabadulni a Lotus egyik tulajdonosától is.
„A jelek szerint vevőt keres a Lotusnak, mert szeretne megszabadulni a kényelmetlen Gerard Lopeztől. Egy ideje próbálkozik, de egyelőre senkit sem talált” - írta Bach.
A Lotus, a Force India és a Sauber tavaly nyíltan felemelte a szavát az F1-es jogdíjbevételek egyenlőtlen elosztása kapcsán, miután a Caterham és a Marussia néhány nap különbséggel csődöt jelentett.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!