A Marussia – illetve jogutódja, a Manor – feltámasztása akadályba ütközött, amikor a riválisok vélhetően a visszatérése esetén a csapatnak járó 34 millió fontos pénzdíj miatt február elején leszavazták, hogy az idén is rajthoz állhassanak a 2014-es orrszabályokkal, holott erre korábban engedélyt kaptak az FIA-tól. Ennek ellenére nem tettek le a nagydíjakon való részvétel tervéről, amely felé az Auto Motor und Sport szerint most újabb lépést tettek: március elejére lefoglaltak egy időpontot az új szabályoknak megfelelő orrkúp töréstesztjének elvégzésére.
Ha sikerült modernizálniuk az autót, versenyt fognak futni ugyan az idővel, de lesz esélyük rá, hogy rajthoz álljanak a melbourne-i idénynyitón. Ez egyébként elengedhetetlen is, ha nem akarják végleg feladni, hiszen amint a német lap rámutat, egy csapat külön engedéllyel összesen (nem évente) legfeljebb három versenyt hagyhat ki, és ezt a Marussia már tavaly megtette. Ugyanakkor a BBC azt írja, a kirendelt csődbiztos ma hivatalosan is megszüntette a cég ellen zajló csődeljárást, azoknak a cégeknek a beleegyezésével, amelyeknek az istálló tartozik.
Az már más kérdés, hogy a Manor bázisára költözött alakulat honnan fog szerezni motort, mert a Ferrari csak tízmillió eurós előlegre szállít. Ugyanakkor tartja magát az a feltételezés, hogy a korábbi technológiai együttműködésre építve a McLaren is beszáll valahogy a Marussia utódjába.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!