Az elmúlt időszakban csökkent annak a valószínűsége, hogy a Renault felvásárolja a Toro Rossót, mondta néhány nappal ezelőtt Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, bár azt elismerte, hogy a francia gyártó színei megjelenhetnek a faenzaiak autóján.
A Renault februárban szellőztette meg, hogy a Red Bull-lal megromló viszonyuk és jelentős befektetéseik ellenére gyenge marketing potenciál miatt ismét önálló gyári istálló működtetésén gondolkodnak, de közben felmerült számukra az F1-ből való kiszállás lehetősége is.
A csapatvásárlás terén a jelenlegi privát résztvevők közül a Toro Rosso, a Lotus, a Force India és a Sauber neve került elő, de az elmúlt hetek során kizárólag az olaszokat hozták összefüggésbe a Renault jövőbeli terveivel. Malajziában a Lotus képviselője, Matthew Carter határozottan cáfolta, hogy az enstone-i gárda értékesítésére készülnek.
„A Lotus nem eladó, úgyhogy nem keresünk vevőt. Nemrég írtunk alá egy hosszú távú megállapodást a Mercedes-Benzzel, amely 2020-ig érvényes, így a motorcsere vagy tulajdonjogi változás teljesen tárgytalan” – jelentette ki a csapat ügyvezetője.
A történet viszont új fordulatot vehet: az Auto Bild tudósítója, Ralf Bach úgy értesült, hogy a Renault tanácsadójaként dolgozó Bob Bell, az enstone-i istálló korábbi ideiglenes csapatfőnöke a Lotus átvétele mellett érvel az igazgatótanácsnál. A pénz viszont egyelőre biztosan hátráltató tényező, mert Bach forrásai szerint a Renault mindössze 30 millió eurót költene csapatvásárlásra, amely pont a 10 százaléka a Red Bull értékének.
„A franciák álomvilágban élnek. 30 millióért még sárgára festeni sem lennének hajlandók a Toro Rossót, nem még eladni egy csapatot” – idézte névtelen informátorát Bach az f1-insider.com-on vezetett blogján. „Ugyanakkor az biztos, hogy a Monacói Nagydíjig a Renault döntést hoz az F1-es elköteleződésével kapcsolatban.”
Legutóbb, amikor a Renault gyári színekben szerepelt az F1-ben, a ma Lotusként ismert enstone-i istálló volt az övék. A francia vállalat 2001-ben vásárolta meg a csapatot a Benettontól, majd 2009-től folyamatosan csökkentette benne a tulajdonrészét, végül 2011-től csupán motorszállítóként maradt érdekelt benne. A csapat két évtized után az idei szezontól váltott Renault erőforrásokról a Mercedes termékeire.
Az enstone-i istálló Benettonként két egyéni címet (az elsőt még Ford motorral) és egy konstruktőri világbajnokságot nyert Michael Schumacherrel, a Renault színeiben, gyári csapatként pedig 2-2 bajnoki címet Fernando Alonso vezetésével. Brit munkaadóként jobb eséllyel igazolnak felkészült szakembereket a kontinentális cégekhez képest, viszont a Toro Rossóval ellentétben 2012-től folyamatosan anyagi gondjaik vannak.
A Lotus jelenlegi tulajdonosa, a Genii nemrég megvásárolta a De Tomaso márkát, így az is felmerült, hogy ezt a nevet veszi fel a Lotus autógyárral csak az arculat terén közösködő enstone-i csapat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!