A közönség panaszaira reagálva az FIA arra kérte az F1-ben érdekelt erőforrás-gyártókat, hogy találjanak megoldást a motorok hangerejének növelésére, a Stratégiai Munkacsoport pedig egy közösen megalkotott szabály bevezetését tervezi ennek érdekében.
A Motorsport.com értesülése szerint 2016-tól kötelező lehet a jelenlegi egy helyett két kipufogócsövet használni. Bár jövőre is csak egy turbó lesz, a megkerülőszelepet a második csőbe telepíthetik át, így az közvetlenül a belső égésű motorból juttatja majd a hangot a külvilágba. A V8-asok szintjét a hanghatás még így sem fogja elérni, de mindenképpen erőteljesebb lesz a gyártók szerint.
Amennyiben az elképzelés teret nyer, először a Stratégiai Munkacsoportban kell megszerezni a szavazatok többségét, majd a Formula One Commissionben is teljes támogatást kell élveznie annak érdekében, hogy júliusban ratifikálják, jövőre pedig be is vezessék a javaslatot.
A Renault Sport F1-et vezető Cyril Abiteboul a Motorsport.com-nak azt mondta, „bármilyen változtatásnak örülök, ami javítja a motorok zaját.”
Az F1-es hajtásláncokat tavaly óta rengeteg kritika éri, mivel hiába nyomatékosabbak, hatékonyabbak és környezetkímélőbbek a korábbi konstrukcióknál, a V8-as és V10-es motoroknál alacsonyabb fordulatszámon üzemelnek, jóval halkabbak, és a rendszerteljesítményük is csak mostanában kezdi el utolérni a régebben megszokott szintet.
Tavaly a Mercedes megpróbált már változtatni az F1-es kipufogórendszeren, de a kissé komikus látványt nyújtó, vuvuzela-kipufogónak csúfolt megoldás nem bizonyult használhatónak, így a motorok hangjával azóta is sokan elégedetlenek.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!