Montrealban is kiesett a futamról mindkét McLaren-Honda, ráadásul reménytelenül lassúnak is bizonyultak, és az erőforrás magas fogyasztása miatt még a rendelkezésre álló teljesítményt sem tudták kihozni az autókból. Jenson Button ennek ellenére nem volt hajlandó kritizálni az erőforrás-beszállítójukat.
„Ez egy csapat, nemcsak Honda és McLaren. Úgy döntöttünk, hogy velük dolgozunk együtt, ez van. Az idén már nem leszünk a dobogón, jobb munkát kell végeznünk, különben nem is érdemeljük meg" – jelentette ki a Daily Telegraph-nak.
„Mindannyiunkat bosszant a helyzet" – ismerte el Button. „Mi mást is tehetnénk? Néhányan azt fogják mondani: 'Oké, ez a gond, oldjuk meg gyorsabban'. Az viszont senkinek sem segít, ha elkezdünk asztalokat borogatni."
A brit versenyző „fájdalmasnak" minősítette a Kanadai Nagydíjat, amelynek az időmérőjén el sem tudott indulni, a futamot pedig újabb, a kipufogóval kapcsolatos műszaki hiba miatt fel kellett adnia. Ennek ellenére továbbra is optimista.
„A fejlesztéseink jelentősek voltak. Ebben a sportban nagyon kiélezett a küzdelem, pontosan ezért akarunk részt venni benne, a gyártók is ezért szállnak be. Nagy tett a többiekhez képest két évvel később csatlakozni a mezőnyhöz, és én személy szerint úgy gondolom, (a Honda) remek munkát végez."
„Az önbizalmunk nagy, a Honda elfogadja a segítséget a McLarentől, és fordítva is így van. Ez egy jó együttműködés, úgy érzem, megvannak a lehetőségeink a szép eredmények eléréséhez."
A Kanadai Nagydíj során Fernando Alonso azt kiabálta a mérnökének a rádión, hogy amatőrök benyomását keltik, ha még az üzemanyaggal is spórolniuk kell, de a futam után Jonathan Neale, a McLaren ügyvezetője ismét kiállt a Honda erőforrásokra való váltás helyessége mellett. Intő jel viszont, hogy két hét múlva, az Osztrák Nagydíjra Takahiro Hacsigo, a Honda elnök-vezérigazgatója is személyesen ellátogat majd, így testközelből láthatja a motorjaikkal szerelt istálló hányattatásait.
A McLaren sportigazgatója, Eric Boullier szerint eljött az ideje, hogy a Honda kihasználja a csapat erőforrásait is. „Az ilyen helyzetekben nehéz elkerülni egymás hibáztatását. Ez a menedzsment feladata, mert nem akarjuk azt csinálni, mint a Renault és a Red Bull. Nincs értelme a sajtó nyilvánossága előtt harcolni" – figyelmeztetett. „Jó okunk volt átpártolni a Hondához, és akkor is elégedettek vagyunk ezzel a lépéssel, ha egyelőre frusztráló a helyzet."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!