Kimi Räikkönennek Ausztriában saját bevallása szerint is újabb pocsék versenyhétvégéje volt: miután az időmérőn egy félreértés miatt csak a 18. lett, ahonnan a másokat sújtó büntetéseknek köszönhetően a 14. rajtkockába lépett előre, a futam első körében elvesztette az irányítást az autója felett, összeütközött Fernando Alonsóval, és kiesett.
Két héttel korábban, a Kanadai Nagydíjon egy megpördülés miatt csúszott le a dobogóról, s bár később kiderült, hogy ennek egy motorbeállítás volt az oka, a mérlege nem meggyőző. Nyolc forduló után ő az egyetlen a mezőnyben, aki minden alkalommal kikapott a csapattársától az időmérőn (Montrealban csak azért végzett előtte, mert Sebastian Vettel autója elromlott a Q1-ben), és mindössze egyszer, Bahreinben jutott fel a dobogóra.
Így csupán 72 pontja van. Ez tavalyhoz képest, amikor Ausztria után 19 ponttal állt az összetettben, előrelépésként értékelhető ugyan, de a valódi mérce Vettel, aki már 120 pontot szerzett.
Räikkönen szerződése az idei szezon végén lejár, de értesüléseink szerint
mindenképpen maradni szeretne legalább még egy évig, mert úgy látja, hogy a Ferrari a korábbi folyamatos ígérgetés után most végre tényleg fejlődik.
Csakhogy az istállónak van opciója rá, és Spielbergben mind Ferrari elnöke, Sergio Marchionne, mind a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene hangsúlyozta: a teljesítményén múlik, hogy hosszabbítanak-e vele. A lehetséges utódairól egyelőre nem árultak el semmit, de a sajtóban emlegetett versenyzőket – Daniel Ricciardót és Valtteri Bottast – jövőre még a jelenlegi alakulatukhoz köti a szerződésük.
„Majd amikor eljön az ideje a mi szempontunkból és az övéből" – felelte Arrivabene az Osztrák Nagydíj után arra a kérdésre, hogy mikor határoznak Räikkönen sorsáról. „Ez nem ma vagy holnap lesz. Természetesen van rá határidő, de azt nem árulom el."
A Ferrari főnöke azzal árnyalta a képet, hogy nem kizárólag a pontokban mért eredményekre fognak támaszkodni, amikor meghozzák a döntést. „Ez a teljesítményén múlik majd, de az egész képet kell néznünk: hogyan dolgozik együtt a mérnökeivel, elég gyors-e, szerez-e dobogós helyeket" – magyarázta Arrivabene, aki szerint nem kell kapkodni. „Még a szezon felénél sem tartunk. Képzeljék magukat az én helyzetembe!"
Menjek oda Kimihez, és mondjam meg neki, hogy folytathatod velünk, vagy ki vagy rúgva?
„Azt szeretném, ha rendesen tudna koncentrálni a munkájára, és a maximumát nyújthassa."
Arrivabene hangsúlyozta azt is, hogy nem kizárólag rajta múlik, mi lesz Räikkönennel. „Elő fogom adni a véleményemet, de egyeztetnem kell az elnökünkkel is" – mondta. „Nálunk is ugyanúgy működik a folyamat, mint bármelyik másik vállalatnál."
Räikkönen azt már korábban egyértelművé tette, hogy vagy a Ferrarinál folytatja az F1-es pályafutását, vagy sehol. Múlt csütörtökön, az Osztrák Nagydíj előtti sajtóbeszélgetésen nyilvánosan összeveszett egy olasz újságíróval, mert szerinte „marhaságot" állított, amikor a cikkében azt írta, hogy legfeljebb akkor maradhat, ha hajlandó beérni alacsonyabb fizetéssel.
A 35 éves finn versenyző egyébként mostanában többször is azt sugallta, hogy nem izgatja magát különösebben a jövője miatt. „Srácok, ti jobban pörögtök ezen a témán, mint én" – mondta múlt csütörtökön az újságíróknak, sokan mégis meg vannak győződve róla, hogy kezdi érezni a rá nehezedő nyomást.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!