A Mercedes a Kanadai Nagydíjon újabb kettős győzelmet aratott, a verseny során azonban mindkét versenyzőjét arra kellett utasítania, hogy kímélje az autóját. Míg az élen álló Lewis Hamiltonnak a túl magas fogyasztás miatt sokáig korai gázelvétellel kellett vezetnie, Nico Rosberg ezt nem tudta kihasználni, mert ő meg a fékekre volt kénytelen vigyázni. A csapatnál emiatt aggódtak jobban.
„Az volt a gondom, hogy Lewis mögött nem tudtam visszahűteni a fékjeimet. Alternatív íveket kellett követnem, hogy friss levegőhöz jussak" – ismerte el Rosberg, aki így hiába közelítette meg Hamiltont 1,5 másodpercre.
A Mercedes igazgatója, Toto Wolff elismerte, hogy miután tavaly közvetlenül azok miatt vesztették el a győzelmet, a fékek most is problémát okoztak számukra. „Segíteni akartunk a pilótáinknak, hogy urai maradjanak a helyzetnek, és az utolsó tíz körben szabadon harcolhassanak egymással" – magyarázta. „Aztán értesítettük őket, hogy a fékek rendbe jöttek, de amikor (Rosberg) elkezdte keményebben nyomni a gázt, elfékezte magát egyszer."
„Valószínűleg akkor jött rá, hogy hacsak Lewis nem hibázik, az utolsó tíz körben borzasztóan nehéz lesz megelőznie."
Wolff megerősítette, hogy Rosberg a fékek „nagyon magas" hőmérséklete miatt veszélyben forgott a táv első harmadában, ezért határozott utasítást adtak neki arról, hogy muszáj lassítania.
Bár Kimi Räikkönen megpördülése után fél perc előnyük volt közvetlen üldözőjükkel, Valtteri Bottasszal szemben, a Mercedes igazgatója azt mondta, „keskeny volt a határvonal a között, hogy egyrészt hagyjuk harcolni egymással a versenyzőinket, másrészt viszont gondoskodjunk arról, hogy az autóink biztosan eljussanak a célig."
Miközben Rosbergnek a fékekre kellett vigyáznia, Hamiltont üzemanyagspórolásra kérték. Ő azonban azt állította, a helyzete egy pillanatra sem vált kritikussá, és a fogyasztás csak az autójába a hétvégén beszerelt új motortól volt szokatlanul magas. „Nem rajtoltam kevesebb benzinnel. Új motorokat kaptunk, és az enyém a beállítások miatt már a hétvége korábbi részében is többet evett" – mondta.
„Ugyanúgy vezettem, és többször is vettem el korán a gázt, mégis magasabb volt a fogyasztása. Nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy a versenyen is így volt."
Hamilton hozzátette, hogy taktikusan takarékoskodott az üzemanyaggal. „25 körrel a vége előtt arra gondoltam, hogy most spórolom meg a legtöbbet, mert úgy a hajrában majd megint keményebben nyomhatom a gázt" – mondta. „Nico ekkor közelített meg. De sikerült DRS-távolságon kívül tartanom őt, miközben kíméletesen vezettem, aztán a végén megint elhúztam tőle."
Hamilton a dobogón elismerte, hogy miután az utóbbi két futamot Rosberg nyerte meg, neki szüksége volt a montreali győzelemre. A Mercedesnél hasonlóan éreztek, hiszen az elbaltázott monacói stratégia miatt Toto Wolff szerint „nagyon kemény kritikákat kaptunk. Olyan volt, mintha hirtelen az összes győzelmünket és a vb-címünket elfelejtették volna, és egy rakás idióta irányítaná a csapatot."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!