Hónapok óta vívódik a Renault vezetése azon, hogy milyen irányba mozdítsák el F1-es programjuk szekerét, miután az idén gyakorlatilag zátonyra futott korábban sikeres együttműködésük a Red Bull csapataival. Felmerült a kivonulás is, de valószínűbb, hogy a franciák visszavásárolják korábbi gyári istállójukat, a Lotust. Bernie Ecclestone korábban megemelt jogdíjakkal csábította a márkát a maradásra, és az Autosportnak ismét kijelentette, bármit megtesz, ami segítheti a Renault szereplését.
„Szeretném, ha átvennék a Lotust vagy új, önálló vállalatot indítanának. Nem szeretném elveszíteni őket, mert régóta velünk vannak, és nagyon könnyű egyeztetni velük, rendes emberek, nem problémáznak mindenen. A helyzet viszont az, hogy (el kell dönteniük), az ő szemszögükből mennyit is ér nekik ez az egész” – mondta a brit üzletember, aki hozzátette, hogy szeptemberben vár végleges döntést a franciáktól.
A Renault egyik problémája, hogy még a Red Bull sikerei idején sem csapódott le számukra sok a pozitívum a marketingkommunikáció terén, a kritikákból viszont bőven kijutott, mióta az erőforrások nincsenek egy szinten a legjobbakkal. A motorfejlesztés közben továbbra is drága, a megtérülés pedig gyenge, ezért gondolkodnak abban, hogy több promóciós lehetőséghez, és adott esetben bevételhez is jutnának egy önálló csapat működtetésével, ami műszaki szempontból is előnyös lehet.
Problémát okoz viszont, hogy a Toro Rosso után kiszemelt Lotus is anyagi gondokkal küzd, és jelentős tartozásokat halmozott fel, és Ecclestone szerint a Renault ezt nem hajlandó rendezni.
Nem fogják átvállalni a tartozásokat. Azt remélik, hogy azok, akik összehozták, majd leírják veszteségként.
Meglátjuk, mi fog történni. Jó lenne azt hinni, hogy nem fognak eltűnni” – bizakodott.
Ecclestone reményét fejezte ki azzal kapcsolatban is, hogy a Renault képes lesz javítani az erőforrásán, mert „nem lenne jó számukra, ha (csapatként) beszállnának egy olyan motorral, ami nem versenyképes”, ezért elismerte, hogy „szeretném őket látni egy erősebb motorral, ha ez megvalósul, jó formában lesznek.”
Bár az F1-ben szenvednek, és a programjuk nem áll biztos lábakon, a Renault szénája jól áll a Formula E-ben, amely mellett a vállalat vezetése is sokkal elkötelezettebb. Az idén ősszel kezdődő szezon során már minden csapat önálló hajtáslánccal indulhat, és az első tesztek után úgy tűnik, a Renault megoldása kifejezetten jól sikerült. Pilótájuk, a korábban az F1-ben is megfordult Sébastien Buemi szerint „rengeteg lehetőség” rejlik az új fejlesztésben, ami a doningtoni teszteken a leggyorsabb volt.
„Ezek persze még csak tesztek, úgyhogy nem veszünk semmit biztosra, de úgy vélem, mindannyian elégedettek lehetünk az eredményekkel” – mondta Buemi. Vincent Gaillardot, a franciák projektvezetője hozzátette: „Az új hajtáslánc már az első tesztjén szinte teljesen hibamentesen működött, ami nagyon ígéretes teljesítmény” – mondta. „Egy teljes esemény-szimulációt is lefuttattunk szabadedzésekkel, időmérővel és a futammal.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!