Változnak a rajttal kapcsolatos szabályok a jövő hétvégi, Belga Nagydíjon, és többen is arra számítanak, hogy ez felboríthatja az erőviszonyokat, sőt a mérnökök egy része káoszt is vár attól, hogy a versenyzőknek nagyrészt önállóan kell elrajtolniuk a korábban jelentős mértékben automatizált folyamat helyett. A bajnoki pontverseny 2. helyezettje viszont örül a szezon közben meghozott új szabályoknak.
„Tetszik, mert ez lehetőséget ad nekem, hogy megpróbáljam legyőzni Lewist ezen a területen” – nyilatkozta a német pilóta. „Eddig ez nehéznek bizonyult, mert nem igazán a versenyző kezében volt az irányítás” – magyarázta. „Kihívás lesz, nem is kicsi, hiszen eddig a mérnökök vezérelték a folyamatot, ők határozták meg a beállításokat, és minden egyebet. Most teljesen magunkra maradunk, és ez nagy változást okoz, úgyhogy érdekes lesz. Könnyűnek ígérkezik, de közben összetett is.”
Rosberg idei három győzelméből kettőt köszönhetett annak, hogy jobban rajtolt Hamiltonnál, de Silverstone-ban és a Hungaroringen csapattársához hasonlóan ő sem indult jól (bár itt is Hamilton elé tudott kerülni), és Angliában a Williamsek, Magyarországon pedig a Ferrarik hagyták faképnél őket. „A procedúra változatlan marad, de az embernek késznek kell lennie a reakciókra, mert a kuplung beállítása nem lesz tökéletes, azzal kell bánnunk, amink adott lesz” – magyarázta. „Az biztos, hogy nagyon bonyolultan alakul majd.”
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a Magyar Nagydíj után „elfogadhatatlannak” nevezte a csapat gyenge rajtjait, ami a Hungaroringen jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy később elvesztették a futamgyőzelmet, sőt másfél év óta először egyik pilótájuk sem állhatott dobogóra. A Mercedes ráadásul egyelőre rá sem jött a nehézségeik pontos okára, így egyelőre állandó megoldást sem találtak a gondokra.
Szűk egy évvel ezelőtt az FIA hasonló direktívát vezetett be, akkor a versenyzőknek rádión küldhető üzenetek tartalmát korlátozták drasztikusan. A megszorítás Lewis Hamiltont segítette a világbajnoki címért folytatott harcban, mivel Rosberg a szezon hátralevő részén mindössze egy futamot tudott megnyerni. Az idén Hamilton szinte egyetlen gyenge pontját a rajtok jelentik, de azt a címvédő sem tudja egyelőre, hogy a változások előnyt hozhatnak-e számára vagy sem.
„Érdekesnek ígérkezik, hogy nem változtathatjuk meg a fogáspontot, és még fel sem melegíthetjük a kuplungot, hiszen a hőmérséklet elég sokat változik a rajtok során. Ha túl hideg vagy forró, az nagy különbséget fog okozni a kerekekre érkező nyomaték terén, és egyéb dolgokban. Kíváncsi vagyok, mennyire lesz különböző mindenki számára. Nálunk van esély arra, hogy még kevésbé lesznek következetesek a rajtok.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!