Továbbra is találgatás folyik a jövőre bemutatkozó, új amerikai F1-es istálló a Haas lehetséges pilótafelállása kapcsán. Gene Haas korábban kijelentette, öt versenyző szerepel a listájukon, de egyelőre várnak, mert akár tapasztaltabb jelöltek is felbukkanhatnak a piacon. Esteban Gutiérrezről lehetett tudni, hogy a Ferrari tesztpilótájaként pole pozícióban van a Haasnál, de Jean-Eric Vergne megerősítette a pletykát, hogy Nico Hülkenberg, és ő maga is szerepel az amerikaiak tervei között.
„Hárman vagyunk a két helyre” – mondta Vergne a Motorsport.com-nak. „Azt mondanám, elég jó esélyem van arra, hogy a Haasnál kössek ki. A Formula E-ről még túl korai beszélni. Ha az F1 közbejön, két ütközés lesz, de még túl korai megmondani, hogy mi lesz akkor. Remélem, hogy ilyen kellemes problémákat kell majd megoldanom! Most viszont a Formula E-re, valamint a Ferrarinál végzett munkámra koncentrálok, ami nyilván kifizetődő a Haas csapathoz való landolás érdekében.”
Vergne-et a 2014-es szezon végén tanácsolta el a Red Bull, miután először Daniel Ricciardót, majd Danyiil Kvjatot léptették elő mellőle, aztán végül már a Toro Rossónál sem maradt számára hely Max Verstappen és Carlos Sainz miatt. A francia pilóta a Ferrarinál lelt menedéket fejlesztő pilótaként, és a
Formula E-ben is bemutatkozott, ahol az
ősszel induló második szezonban is elindul, immáron a DS Virgin istálló színeiben.
Vergne viszont úgy véli, az F1-es tapasztalatai döntenek majd.
„Szerintem ez előnyt jelent” – mondta jelenleg végzett munkájáról a Ferrarinál. „Az is, hogy dolgoztam már egy nagyon nagy csapatnál a Red Bullnál akkoriban, amikor abszolút mindent megnyertek. Tartalék- és szimulátor pilóta voltam, rengeteget tanultam. Aztán három évet töltöttem a Toro Rossónál, ahol a volán mögött bizonyítottam. Nem hagyhatom figyelmen kívül a teljesítményemet Ricciardo ellen: Az első évben megvertem, aztán nagyon szoros volt, manapság pedig ő nagydíjakat nyer” – taglalta.
„A Ferrarinál folyamatosan ismerkedek az új munkafilozófiával, ez minden idők legnagyobb csapata, és az autó technikai részleteiről is sokat tanulok. Ez természetesen egy fontos szerepkör a Haasszal kapcsolatban” – utalt az olasz márka és az amerikaiak technikai együttműködésére. „Bár az F1-es rajtrácsról kiszorultam, maradtam a Ferrarinál, és minden hétvégén dolgozom a szimulátorban. Tudok az összes beállításról és minden újításról, első kézből, a gyárból. Plusz, versenyzem (a Formula E-ben), ami biztosan nem fog ártani!”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!