Másfél évvel a 2014 elején bevezetett új erőforrás-formula megjelenése után még mindig a Mercedes áll stabilan a motorok rangsorának az élén, és mindössze a Ferrari tudott számottevően lefaragni a hátrányából, de egyelőre ez is csupán két futamgyőzelemre volt elég. Toto Wolff viszont nem dől hátra, hiszen nekik, és az ellenfeleiknek is vannak még kijátszható zsetonjaik a motorfejlesztések tekintetében, így azt sem tartja kizártnak, hogy akár hátrányba is kerülhetnek.
„Az ember csak akkor nyugszik meg, amikor hatékonyan használta fel a zsetonjait” – mondta a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a Motorsport.com-nak. „Jelenleg eléggé teljes erővel fejlesztünk, de azt még nem találtuk ki, hogy mikor és hány zsetont használjunk fel. Néha félreértéseket szül, hogy egy zseton nem jelent egyszerűen több teljesítményt. Ez ennél sokkal bonyolultabb képlet.”
Mivel a Ferrari tavaly télen kiskaput talált a motorfejlesztést szabályozó előírásokban, a gyártók megállapodása szerint az idén szezon közben is lehet változtatni a motorokon a télről visszamaradt zsetonok elhasználásával. Ennek következtében a Ferrari a Kanadai Nagydíj előtt három, a Honda pedig két zsetont váltott be, így a Mercedeshez hasonlóan hét-hét maradt, míg a Renault tizenkettőt vethet még be, várhatóan az Orosz Nagydíj körül.
Wolff figyelmeztetett arra, hogy a fejlődés ütemét nem lehet az örökkévalóságig fenntartani egy adott szabályrendszeren belül, ezért előrevetítette, hogy előbb-utóbb az ellenfelek mindenképpen elkezdenek majd felzárkózni a Mercedes teljesítményéhez, ezért is fontos számukra a zsetonokban rejlő lehetőségek hatékony kihasználása.
„A motorszabályok terén a csökkenő hozadék törvénye érvényesül” – jelentette ki. „Elméletileg a tanulási görbénk egyre laposabb lesz, és mindenki, aki egy kicsit elkésett (a fejlesztésekkel), a miénknél meredekebb ívű pályát ír majd le. Egy adott ponton e két görbe találkozni fog” – magyarázta a folyamatot, ami a 2013-ban véget ért V8-as korszakban gyakorlatilag meg is történt.
„Ugyanakkor, a motorfejlesztésen dolgozó embereink remek csoportot alkotnak, és ambiciózus terveket vázoltak fel, sőt rendszeresen újakat keresnek. Ugyanez igaz az aerodinamikai részlegre, a járműdinamikára, és az egész gyárat érintő minőségbiztosításra. Ez egyfajta filozófia, legyen az kompozit- vagy gyártó részleg, a kutatás-fejlesztésen vagy a versenycsapatnál, mindenki folyamatosan a kiválóságra hajt.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!