Niki Lauda azt tanácsolja a Red Bullnak, hogy rendezze a viszonyát a Renault-val, különben szerinte nem marad semmilyen lehetőségük motort szerezni 2016-tól. Habár az FIA várhatóan megpróbál bevezetni egy alternatív motorformulát, az legkorábban két év múlva lesz elérhető, és egyáltalán nem biztos, hogy a Red Bull számára vonzó lehetőséget fog jelenteni.
„Bármit is lép az FIA a másik fajta motorral, az jövőre még nem valósul meg. Egyelőre nem lesz más választás. Hogy én mit csinálnék a Red Bull helyében? Elmondom" – nyilatkozta Lauda. „A Ferrari visszautasította őket, és a Mercedes sem tud motort szállítani nekik, mert már van négy partnerünk. Csak a Renault maradt."
A Mercedes ügyvezetői jogkör nélküli elnökeként dolgozó osztrák azt állította, a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko már megbánta, hogy annyit kritizálták a nyilvánosság előtt a Renault-t. „Ha megkérdeznék Markót, hogy őszintén mondja meg, nem hordtak-e össze túl sok negatívumot a Renault-ról, azt felelné, de igen. Nekem is ezt mondta" – magyarázta Lauda.
„Arra akarok kilyukadni, hogy ha a Red Bull maradni akar, márpedig szerintem igen, akkor ki kell békülnie a Renault-val. Ez egyértelmű."
Már csak azért is így van, mert hiába környékezték meg a Hondát, a japánok is visszautasították őket. Bernie Ecclestone szerint a Honda szerette volna az ügyfelei között tudni a Red Bullt, a McLaren azonban megvétózta a megállapodásukat. Ezt közvetve már a wokingi istálló versenyigazgatója, Eric Boullier is elismerte.
„Az a helyzet, hogy mi együtt akartunk dolgozni a Hondával, és ők is minket akartak gyári partnerüknek, mert kizárólag egy gyártó hivatalos partnereként lehet világbajnokságot nyerni" – jelentette ki Boullier. „Ezt a kiváltságot sikerült megszereznünk. Mi hoztuk be a Hondát az F1-be, és nem akarunk osztozni rajtuk. Ennyi."
Mondta ezt annak ellenére, hogy Ecclestone szerint a Honda eredetileg megígérte az F1-nek: a második évében két, a harmadikban pedig már három csapatot fog ellátni motorokkal szükség esetén.
Ráadásul elképzelhető, hogy az alternatív motorformula bevezetése eleve zátonyra fut. A Forma-1-ben szereplő autógyártók és partnereik eleve nem üdvözölték a tervet, hiszen ők a hibrid turbókat akarják promótálni, de úgy tűnik, az olcsóbb motorok potenciális vevőköre sem rajong az ötletért.
A Saubert irányító Monisha Kaltenborn úgy véli, az 1,6-literes V6-os hibrid turbók a helyes irányt képviselik, csak nem gondolták át eléggé a bevezetésüket. „Nem támogatom a kétligás rendszert, pedig az alternatív motorral az alakulna ki" – vélte. „Nagyon nehéz lenne megteremteni az egyensúlyt a két formula között, mert tekintettel kellene lenni az aerodinamikai szempontokra és a tömegre is. Végül tovább nőnének az árak."
A Force India operatív igazgatója, Otmar Szafnauer azt firtatta, hogy ha az FIA rá tudja erőltetni a csapatokra egy olcsó ügyfélmotor bevezetését, miért nem volt képes kiharcolni a költségplafont inkább. Az alakulat helyettes főnöke, Bob Fernley ugyanakkor azt mondta, jelenlegi motorszállítójuk, a Mercedes ellenében is megszavaznák az elképzelést.
„Az F1-nek mindenképpen szüksége van egy független motorszállítóra. Üdvözölném a bevezetését, szerintem abszolút helyes lenne" – mondta a Motorsport.com-nak. „Amíg nem tisztázódnak a részletek, nem kötelezzük el magunkat mellette, de a kezdeményezés szerintem nagyon helyénvaló."
„Fantasztikusnak" tartja az ötletet a motor nélkül maradt, jövőre várhatóan a Ferrarihoz átpártoló Toro Rosso főnöke, Franz Tost is. Szerinte a jelenleg használt hibridek izgalmas motorok, de „nekünk, az ügyfeleknek valahogy rá kell vennünk a gyártókat, hogy elfogadható áron adják el az erőforrásaikat."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!