Az idei év egyik meghatározó témája volt a Red Bull és a Renault együttműködésének zátonyra futása. A korábbi többszörös világbajnok istálló végül maradt a franciák átcímkézett erőforrásainál, a Renault viszont úgy döntött, visszavásárolják a Lotust, és jövőre önálló gyári csapattal indulnak. Az istálló ideiglenes ügyvezetője, Cyril Abiteboul elárulta, a korábbiaknál kétszer nagyobb költségvetéssel, és hosszú távú stratégiával készülnek az önálló korszakra.
„A jelenlegi szabályokkal szerintem nagyon nehéz sikeres motorszállítóvá válni, ha a teljes csomag felügyeletére nincs lehetőség” – mondta a francia a Motorsport.com-nak. „Általánosságban sokkal holisztikusabb megközelítésre van szükség az autó fejlesztéséhez a rendszer szempontjából és a büdzsé elosztása kapcsán is.” Abiteboul szerint az idei nehézségeik abból következtek, hogy a Red Bull továbbra is a karosszéria fejlesztésére költött „egy vagyont”, holott az erőforrásra kellett volna.
„Ez komoly bosszúságot okozott” – ismerte el. „Próbáltuk elmozdítani a Renault-Red Bull kapcsolat modelljét a beszállító-ügyfél viszonytól. Ez volt az első dolgom, amikor visszatértem a Renault-hoz, mert nyilvánvaló volt számomra, hogy így nem jutunk semmire. Ez nem a Red Bull hibája, hanem a jelenlegi szabályok eredményezik ezt” – vélte. „Végül nem volt más választásunk, mint más lehetőségeket keresni. Dönthettünk, hogy teljesen kiszállunk vagy saját csapattal térünk vissza.”
Abiteboul elárulta, hogy a csapatnál egy külön szakember dolga lesz felügyelni a karosszéria- és a motorfejlesztések összhangját. A feladatot várhatóan Bob Bellre bízzák majd, de ezt a francia még nem erősítette meg. Úgy véli, a csapat visszatérése fényében sem volt elhibázott döntés, hogy 2009-ben eladták az enstone-i vállalatot, most viszont indokoltnak érzi a teljes, gyári szintű jelenlét visszaállítását.
„Bernie (Ecclestone-t) fogom idézni, aki gyakran Colin Chapmant emlegeti. Ők gyakran azt mondják, hogy ’változnak az idők’, és szerintem épp ez történt. Megváltoztak a körülmények a hat évvel ezelőtti állapot és napjaink között. Az F1, a szabályok, és a Renault is változott, ahogy a világgazdaság, a tapasztalatunk is. Átalakult a sporttal kapcsolatos álláspontunk is” – magyarázta a francia szakember, aki szerint a közönség nem tudja, mennyire elkötelezett a Renault a sport iránt.
„Ha feltesszük a kérdést, hogy a Renault mióta érdekelt a sportban, biztosra veszem, nem sokan válaszolnák, hogy többé-kevésbé 40 éve” – közölte. „Nyilvánvalóan jobb munkát kell végeznünk a sportbéli marketingtevékenységünk terén. Lojálisak vagyunk, és ez az alkalmazkodóképességünknek köszönhető. Most új fejezetet kezdünk, és ez iránt mindenki lelkesedik, de ebben semmi új sincs, már nem először fordul elő, hogy igazodunk a sport helyzetéhez.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!