Vágólapra másolva!
Ezt állítja a Daimler vezérigazgatója, Dieter Zetsche, bár nem tagadja, hogy a sportprogram hasznát nehéz közvetlenül mérni.

A Daimler vezérigazgatója, Dieter Zetsche szerint nem véletlen, hogy a Mercedes eladásai 20 százalékkal nőttek, amióta két évvel ezelőtt bevezették a hibrid hajtásláncokat az F1-ben, és a német autógyár csapata sorra nyeri a világbajnoki címeket – írja a spanyol El Confidencial.

– idézi a lap Zetschét. „Nehéz tudományos alapossággal megítélni az összefüggést az autósportban és az üzleti életben elért sikerek között, de tökéletesen meg vagyok győződve arról, hogy nem véletlen: az elmúlt három évben a márkánk a pályán sokkal jobban szerepel, és ez dobta meg az eladásainkat."

A Mercedes zsinórban kétszer lett F1-es világbajnok Forrás: NurPhoto/Joan Cros/NurPhoto/Joan Cros

Habár arról a korábbi hírek szerint a Mercedes igazgatótanácsában sincs konszenzus, hogy összességében megéri-e az F1-es részvétel, Zetschének nincsenek kétségei.

„Minden egyes versenyt százmilliók követnek figyelemmel világszerte,

– mutatott rá. „Csakhogy azt csupán négyévente egyszer rendezik meg, míg F1-es futamból az idén huszonegy lesz. Ez a sport nagyszerű reklámlehetőséget jelent, ezért kiemelten fontos is számunkra."

A Forma-1 nézettsége ugyanakkor évek óta csökken, amit részben pont a Mercedes elsöprő fölényének rovására írnak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!