Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő szerint pont a lényeges kérdésekről nem kérik ki a versenyzők véleményét, pedig szerinte azzal csak mindenki jól járna. Ő mégis úgy véli, feleslegesen menne el az FIA által szervezett megbeszélésekre.

A versenyzőket is felháborította az F1-ben tapasztalható fejetlenség. Már az utolsó előszezoni tesztnapok során többen - köztük Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is - kritikát fogalmaztak meg a sportágban uralkodó állapotok láttán. Elsősorban azt nehezményezték, hogy nem kérdezték meg őket előre az időmérővel kapcsolatos tervekkel kapcsolatban, majd miután a rendszer megbukott, szakszervezetük, a GPDA levélben próbálta jobb belátásra bírni a sportág vezetőit.

Az FIA részéről viszont a veterán versenyigazgató, Charlie Whiting a szövetség egyik közleményében nemrég azt nyilatkozta, hogy „a versenyzők sokszor szót kapnak, nem tudom, hogyan lehetne ezt tovább javítani. A sportszakmai és technikai megbeszélésekre mindig meghívjuk egyiküket. Barcelonában is volt egy ilyen alkalom. Több pilóta is részt vett, ami remek, Lewist is hívtuk, de nem jött el.”

Hamilton szerint a pilóták nevében mindig Vettel beszél Forrás: AFP/2015 Getty Images/Mark Thompson

„Érdekes, hogy Charlie nemrég emiatt bírált, és igaz, hogy meghívott néhány megbeszélésre, de nem mentem, mert a saját dolgommal voltam elfoglalva a mérnökeimmel” – közölte a háromszoros világbajnok. „Az viszont elég ritka, hogy ezekből a beszélgetésekből figyelembe vesznek bármit is, úgyhogy nem szükséges részt vennem. Ha elmegyek, akkor is valószínű, hogy

Hamilton egy gyakorlati példával viszont rámutatott, értékelné, ha egyeztetnének a versenyzőkkel, mert „úgy érzem, a döntéshozóknak csak előnyük származna abból, ha legalább megkérdeznék a versenyzőket, hogy mi a gondunk az autóban. Például, nehezebb lesz-e rajtolni, ha csak egy kuplungkart használhatunk, mert számomra nem úgy tűnik” – mondta a Mercedes versenyzője, de azóta kiderült, hogy e téren azért még az ő teljesítményén is lehet javítani.

Az üldözés neuralgikus pont

Az Ausztrál Nagydíj korábbi kétszeres győztese a verseny után kijelentette, nagyon nehéz dolga volt az ellenfelek követésekor az Albert Parkban, és a korábbi évekhez képest nem tapasztalt eltérést. „Soha sem kérdeztek meg minket, hogy mennyire szenvedünk, ha egy másik autót kell üldözni, pedig ebben számíthatnának ránk” – jelentette ki. „Az ötletelés és a döntéshozás nem a mi feladatunk.

Lehet, hogy kevesebb embernek kellene helyes elhatározásokat tenni” – közölte a Mercedes pilótája, aki úgy véli, az F1-es autóknak szélesebbnek kellene lenniük, és hátulra az elsőknél nagyobb kerekeket kellene felszerelni, így nem csak jobban néznének ki, de versenyzésre is alkalmasabbak lennének.

Hamilton csak akkor nem tudta feltartóztatni Vettelt, amikor a német vadonatúj gumikkal támadta őt Forrás: DPPI media/Florent Gooden

„Több mechanikai tapadásra lenne szükségünk, és kevesebb légáramlatra az elöl haladó autó mögött. Jelenleg csak csúszkálunk összevissza, mert ezekkel a gumikkal nincs elég tapadás, és amint bekerülünk a légáramlatba, tehetetlenek vagyunk.

ha közelebb tudnánk kerülni. Változásra van szükség, hogy ez lehetővé váljon számunkra, de úgy tűnik, a szükséges döntések nem születnek meg" – vélte Hamilton, és kétségének adott hangot a jövő évi technikai szabálytervezettel kapcsolatban is. „Gyorsulhatnak az autók (körönként) öt másodpercet a leszorítóerőnek köszönhetően,

Imádom ezt a sportot, rajongok a versenyzésért, és nem tudom, hogy mi mindent kellene megváltoztatni, de bármihez is nyúltak, a versenyek nem lettek látványosabbak, és a versenyzők számára sem élvezetesebbek.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!