A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMarozsán Fábián
15:20TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNFucsovics Márton
15:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNSiklósi Gergely
15:30VívásNeisser Loyola-Gergely Siklosi
HUNPásztor Flóra
15:55VívásFlora Pasztor-Lee Kiefer
HUNPupp Réka
16:50CselgáncsGefen Primo-Reka Pupp
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
HUNFucsovics Márton | Marozsán Fábián
20:00TeniszTallon Griekspoor/Wesley Koolhof-Marton Fucsovics/Fabian Marozsan
NyílNyíl
Élő:

Alonso: Előzésből is megárt a sok

Forma-1, San Marinói Nagydíj, Fernando Alonso, Michael Schumacher, Renault
Spanish Renault driver Fernando Alonso crosses the finish line of the Imola racetrack ahead of German Ferrari driver Michael Schumacher during the San Marino Grand Prix, 24 April 2005 in Imola, Italy. Spanish Renault driver Fernando Alonso won the race ahead of German Ferrari driver Michael Schumacher and English BAR-Honda driver Jenson Button. POOL AFP PHOTO RUBEN SPRICH / AFP PHOTO / POOL / RUBEN SPRICH
Vágólapra másolva!
A kétszeres világbajnok szerint manapság sok előzés értéktelen, ezért semmi kifogása sem lesz amiatt, ha az új szabályok megnyirbálják az előzések számát. Neki fontosabb lenne a nagyobb szabadság az autófejlesztésben.

Az előzések láthatják kárát a 2017-ben hatályba lépő technikai szabályoknak, melyekkel körönként nagyságrendileg 5 másodperccel tervezik gyorsítani az autókat. Fernando Alonso ugyanakkor nem kongatja a vészharangot emiatt, ugyanis szerinte az előzések magas száma önmagában nem generál izgalmakat.

"Manapság simán előfordulhat, hogy valaki a 16. vagy 17. helyen haladva megelőzi az egyik Mercedest, miután friss gumikra vált a bokszban" - mondta a kétszeres világbajnok. "Már nem tűnik annyira előzésnek egy előzés, mint régen, nem kell külön elszánni magunkat rá, vagy kiválasztani a megfelelő pillanatot."

Gyakran túl könnyű? Forrás: DPPI media/Florent Gooden

"Nem gondolom, hogy egyetlen szempontra kellene koncentrálnunk a látványosság javításához. Amikor régebben két-három előzés történt egy futamon, folyton többre vágytunk belőle."

A kevesebb néha több

Konkrét példaként a győzelmével véget érő 2005-ös San Marinói Nagydíjat említette, ami úgy vonult be a legjobb versenyek közé, hogy az 1. helyért folyó csatában nem történt helycsere. "Azon a futamon összesen három-négy előzés történt, mégis a valaha volt egyik leglátványosabb futamnak számít." Alonso ott a félelmetes hajrát levágó Michael Schumacher nyomásának ellenállva szerezte meg a győzelmet.

A 2005-ös imolai verseny befutója Forrás: AFP/Ruben Sprich

A McLaren spanyol versenyzője inkább a korlátozott fejlesztési lehetőségeket kifogásolta, ő ezen a területen változtatna sokat. "Nincs valódi verseny, sokszor meg van kötve a kezünk. A motorok többé-kevésbé be vannak fagyasztva, és az autóval szinte lehetetlen bedobni innovatív vagy kreatív megoldásokat, mert nagyon szigorúak az aerodinamikai szabályok" - panaszkodott. "Mindenki ugyanattól a gyártótól kapja a gumikat, ugyanazt a guminyomást, súlyelosztást, dőlésszöget használja."

Jövőre ugyanakkor valószínűleg megszűnik a zsetonrendszer a motorfejlesztésben, így a gyártók lehetőségei javulni fognak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!