Nico Rosberg 16., pályafutása egyik legkönnyebb győzelmét aratta a vasárnapi Bahreini Nagydíjon, miután mindhárom riválisa bajba került a rajtnál: Sebastian Vettel autója már a felvezető körben elfüstölt, Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton pedig rosszul indult, és kapásból hátraesett.
„Mindent kézben tartottam, csak kontrolláltuk a tempót, a stratégiát és a kerékcseréket. Nem kapkodtunk, igyekeztünk biztonságban eljutni a célig" – mondta Rosberg, aki sorozatban ötödször állhatott fel a dobogó tetejére, és két forduló után már 17 pontos előnnyel vezeti az egyéni vb-t. „Kimi azonban gyors volt, tudjuk, hogy a Ferrari nagyon közel van hozzánk. Ez az időmérőn is látszott."
Räikkönen a kerékcserék második fordulója után 5 másodpercre közelítette meg Rosberget, végül azonban 10,3-mal mögötte intették le. A Mercedes német versenyzője ugyanakkor biztos benne, hogy a Ferrari egy tiszta versenyen többre lenne képes. „Tovább kell igyekeznünk, mert még nem mutatták meg, mit tudnak valójában. Ez egyértelmű. Sokminden közbejött nekik" – utalt a melbourne-i rossz stratégiai döntésekre is.
Még nem láttuk az igazi Ferrarit.
Vigyáznunk kell, mert nagyon nyomulnak."
Rosberg megjegyezte azt is, hogy nem örül Hamilton gondjainak, aki mindkét idei versenyen rosszul rajtolt, eljátszva a győzelmi esélyeit. Az viszont elégedettséggel tölti el, hogy neki ezúttal sikerült jól startolnia. „Egész hétvégén szépen mentek a rajtjaim, ezért bíztam benne, hogy előreléptünk" – mondta. „Nagyszerű érzés volt, amikor a pálya poros oldaláról rendesen kilőttem. Azzal biztosítottam be a győzelmet."
Hamilton azt állította, nem ugyanazért rontotta el a rajtját, mint Melbourne-ben.
„Az előző esetben a kuplunggal függött össze, most viszont másról volt szó, ez nem is volt igazi probléma. A következő versenyre megoldjuk" – ígérte. „Azon múlik, ahogy az egész rajtolási folyamatot szervezzük. Nem teljesen az én hibám volt, de végső soron ott bukott el, hogy lassan reagáltam."
Ez láncreakciót indított el: az első kanyarban Hamilton kiszolgáltatott helyzetbe került, és a nagyot fékező Valtteri Bottas oldalról nekiment. Ettől megsérült a Mercedes padlólemeze és első vezetőszárnya, ami a csapat szerint 0,8-1,0 másodperc veszteséget okozott körönként.
Az autóm annyira megrongálódott, hogy nem tudtam tartani a lépést Kimivel"
– ismerte el Hamilton. „Keményen küzdöttem, megtettem, amit tudtam. Ahhoz azonban ez sem volt elég, hogy elkapjam, úgyhogy inkább spóroltam a gumikkal, hátha beküldik valamiért a Safety Cart."
A Mercedes ezért halasztotta Hamilton utolsó kerékcseréjét a 41. körig. Az első etap után már megpróbálták átállítani két kiállásos stratégiára, a közepes gumikat szerelve fel az autójára, de ez a húzás nem vált be. „Eleinte ígéretesnek tűnt a dolog, mert a lassabb gumikon is közeledett Kimihez" – mondta a Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe. „Utána viszont hamar kiderült, hogy a közepes gumik ugyanolyan ütemben kopnak, mint a lágyak."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!