Élő:
Vágólapra másolva!
A német simán nyert Bahreinben, de szerinte másképp alakult volna a verseny, ha Vettel nem esik ki, és Räikkönen nem rontja el a rajtot. Hamilton nem ugyanazért indult gyengén, mint két hete.

Nico Rosberg 16., pályafutása egyik legkönnyebb győzelmét aratta a vasárnapi Bahreini Nagydíjon, miután mindhárom riválisa bajba került a rajtnál: Sebastian Vettel autója már a felvezető körben elfüstölt, Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton pedig rosszul indult, és kapásból hátraesett.

„Mindent kézben tartottam, csak kontrolláltuk a tempót, a stratégiát és a kerékcseréket. Nem kapkodtunk, igyekeztünk biztonságban eljutni a célig" – mondta Rosberg, aki sorozatban ötödször állhatott fel a dobogó tetejére, és két forduló után már 17 pontos előnnyel vezeti az egyéni vb-t. „Kimi azonban gyors volt, tudjuk, hogy a Ferrari nagyon közel van hozzánk. Ez az időmérőn is látszott."

Rosberg sorozatban ötödször nyert Forrás: Mercedes

Räikkönen a kerékcserék második fordulója után 5 másodpercre közelítette meg Rosberget, végül azonban 10,3-mal mögötte intették le. A Mercedes német versenyzője ugyanakkor biztos benne, hogy a Ferrari egy tiszta versenyen többre lenne képes. „Tovább kell igyekeznünk, mert még nem mutatták meg, mit tudnak valójában. Ez egyértelmű. Sokminden közbejött nekik" – utalt a melbourne-i rossz stratégiai döntésekre is.

Vigyáznunk kell, mert nagyon nyomulnak."

Rosberg megjegyezte azt is, hogy nem örül Hamilton gondjainak, aki mindkét idei versenyen rosszul rajtolt, eljátszva a győzelmi esélyeit. Az viszont elégedettséggel tölti el, hogy neki ezúttal sikerült jól startolnia. „Egész hétvégén szépen mentek a rajtjaim, ezért bíztam benne, hogy előreléptünk" – mondta. „Nagyszerű érzés volt, amikor a pálya poros oldaláról rendesen kilőttem. Azzal biztosítottam be a győzelmet."

Hamilton azt állította, nem ugyanazért rontotta el a rajtját, mint Melbourne-ben.

„Az előző esetben a kuplunggal függött össze, most viszont másról volt szó, ez nem is volt igazi probléma. A következő versenyre megoldjuk" – ígérte. „Azon múlik, ahogy az egész rajtolási folyamatot szervezzük. Nem teljesen az én hibám volt, de végső soron ott bukott el, hogy lassan reagáltam."

Ez láncreakciót indított el: az első kanyarban Hamilton kiszolgáltatott helyzetbe került, és a nagyot fékező Valtteri Bottas oldalról nekiment. Ettől megsérült a Mercedes padlólemeze és első vezetőszárnya, ami a csapat szerint 0,8-1,0 másodperc veszteséget okozott körönként.

– ismerte el Hamilton. „Keményen küzdöttem, megtettem, amit tudtam. Ahhoz azonban ez sem volt elég, hogy elkapjam, úgyhogy inkább spóroltam a gumikkal, hátha beküldik valamiért a Safety Cart."

A Mercedes ezért halasztotta Hamilton utolsó kerékcseréjét a 41. körig. Az első etap után már megpróbálták átállítani két kiállásos stratégiára, a közepes gumikat szerelve fel az autójára, de ez a húzás nem vált be. „Eleinte ígéretesnek tűnt a dolog, mert a lassabb gumikon is közeledett Kimihez" – mondta a Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe. „Utána viszont hamar kiderült, hogy a közepes gumik ugyanolyan ütemben kopnak, mint a lágyak."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!