Élő:
Vágólapra másolva!
A gyártók szerint így lehetne elérni, hogy csökkenjen az erőforrások ára. Ők már megállapodtak, de a Red Bull szerint az FIA elvárásai még mindig nem teljesültek.

Várhatóan a hónap végéig pont kerül a 2017-es technikai szabályokkal kapcsolatos egyeztetések végére, és kiderül, hogy milyen előírások szerint kell megépíteni a következő szezonban használható F1-es autókat. Az elmúlt fél év során elsősorban a karosszéria és a gumik várható változásai voltak napirenden, de az erőforrások is módosulhatnak, mivel

az FIA elvárja, hogy 2018-tól az ügyfélcsapatok 12 millió eurós áron kaphassanak motorokat,

ami a jelenlegi összegnek nagyjából a fele. A Motorsport.com úgy értesült, hogy a gyártók számításai szerint ezt az értéket úgy lehetne elérni, ha háromra csökkentenék a szezon során használható erőforrások számát. A jelenlegi szabályozás szerint egy versenyző évente négy, illetve húsznál több futam esetén öt hajtásláncot használhat fel. Úgy hírlik, a Mercedes ügyfelei közül költségcsökkentés céljából többen is megpróbálják négy egységgel kihúzni az idényt.

Kevesebb egység legyártásával lehet olcsóbb a motorszállítás Forrás: AFP/Johannes Eisele

Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója elmondta, megállapodásra jutottak, de azt még a többi érdekeltnek is el kell fogadnia. „A legtöbb csapat számára előnyt jelenthet ez az egyezség, ezért bízom abban, hogy létrejön.” Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke hozzátette, a fejlesztési költségek „stabilizálódtak”, és

Christian Horner, az autógyártótól független Red Bull csapatfőnöke viszont Kínában rámutatott, hogy az FIA négy célt határozott meg, a motorok 12 milliós árát, a garantált motorellátást, a teljesítmények konvergenciáját +/- 2%-os tartományban, valamint a hanghatás javítását. „A mai napig ezek közül egyik sem valósult meg” – jelentette ki, és elképzelhetőnek tartja, hogy visszatér a független motorszállítóval kapcsolatos tavalyi elképzelés.

„Így van. Különben hogyan kezelnénk az árakat, a megfizethetőséget, az elérhetőséget és a konvergenciát?” – tette fel a kérdést.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!