Hát oké, ezek nem F1-es autók voltak, de ahogy a tizenegynéhány M1-es BMW túráztatta a motorját azon az őserőt sugárzó nyers, agresszív hangon a Red Bull Ring szurkolói falujában, libabőrös lettem. Remegett a levegő, és ez nem költői túlzás; a táskámban pihenő objektívek zizegve koccantak össze. Én a gyerekkoromból még jól emlékszem ezekre az ikonikus M1-esekre, amelyekkel 1979/80-ban, a Procar széria részeként a kor legjobb F1-es pilótái is versenyeztek egymással a nagydíjhétvégéken. Bár arra még nem emlékezhetek, kettő azért meg is volt otthon makettben, és az egyik, a piros BASF festésű, most ott bömbölt karnyújtásnyira tőlem Johnny Cecottóval a volánnál.
Lauda, Berger, Stuck, Surer, Danner: az M1-esek oldalán feszítő nevek magukért beszéltek.
Piros sisakjával, jellegzetes, a két szeme számára külön kivágott maszkjával a fején a beszálláshoz készülődő Lauda azonnal megidézte a Rush-feelinget. Tiszta időutazás volt.
Az autókkal a régi nagy öregek tettek meg pár kört az Osztrák Nagydíj közönségének szórakoztatására, de eljött bámészkodni a Red Bull nagyfőnöke, Dietrich Mateschitz is. Jellegzetes bőrkabátjában szerényen meghúzódott a háttérben, a barátnőjével az oldalán a kordonon lógott, mint egy a sok néző közül. Még a parkolóba sem jött be, ahová pedig az újságíróknak és a VIP-eknek szabad bejárása volt, a vigyort azonban nem lehetett letörölni az arcáról, és egyszer úgy tett, mintha át akarna mászni a kerítésen. Rengeteget elárult, hogy ott hemzsegtek a régi szép idők sztárjai, a sportbírók mégis inkább őt rohanták meg autogramért. Mateschitz tudja, mitől lehet egy amúgy is jó eseményt felejthetetlenné tenni; pár veterán versenyautót kicibálni a pályára apróságnak tűnhet, de az élményt tényleg a köbre emeli. Szuper volt, na.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!