A tőle megszokottaknál részletesebb interjút adott Kimi Räikkönen a Corriere dello Sport című sportlapnak a Hungaroringen. A 2007-es világbajnok a Brit Nagydíj előtt hosszabbította meg szerződését a következő szezonra, és kijelentette, azért döntött így, mert „gyorsnak és motiváltnak” érzi magát. „Elmagyaráztam a Ferrarinak, hogy hajlandó vagyok folytatni, és részükről ügyanez volt a helyzet.”
Räikkönen elmondta, hogy a 2018-as szezonnal kapcsolatban még egyáltalán nem aggódik, és valójában 2017 miatt sem. „Már most rengeteg dolgom van!” – ismerte el, és hozzátette, megérti, hogy manapság sokan bírálják a Ferrarit az eredmények miatt. „Csalódást okoztunk az embereknek, többször is. Amikor viszont ismét nyerni kezdünk, a rajongók újra mellénk állnak majd, a Forma-1-ben ez így működik” – foglalta össze.
A 2007-es világbajnok továbbra is az egyik legnépszerűbb F1-es pilóta világszerte, annak ellenére, hogy bajnoki címe megnyerése óta mindössze 5 futamon győzött. A Magyar Nagydíjon azt mondta, nem tudja, minek köszönhető a közkedveltsége, mert „nekem a legfontosabb, hogy én jól érezzem magam, és nem érdekel, hogy ez másoknak is jó legyen. A szurkolók persze nem felejtették el a 2007-es bajnoki címet. Mindenki hős lesz, aki vb-t nyer a Ferrarival.”
Az utóbbi években gyakran bírált 36 esztendős versenyző mellett többször is kiállt csapattársa, Sebastian Vettel. A közvélemény úgy tartja, hogy ketten remek kapcsolatban vannak, de Räikkönen visszafogottan nyilatkozott kettejükről.
„Hát, barátok vagyunk, de Seb és én nem találkozunk a pályán kívül, privátban. A kapcsolatunk egyszerűen működik. Mindenkinek könnyebb az élete, amikor két versenyző megosztja az információit, ugyanaz a céljuk, szemtől szemben is megbeszélik az ügyeiket, és sportszerűen játszanak. Nálunk ez a helyzet. Más kontextusban lehet, hogy jobb, ha az ember gyűlöli a másikat. Nem tudom, a Forma-1-ben ez haszontalan.”
A riporter kérdésére Räikkönen tagadta, hogy Vettel érkezése előtt, 2014-ben Fernando Alonso oldalán szenvedett volna, pedig csak 55 pontot szerzett, míg Alonso 161-et. „Nem, nem küszködtem, de egy csapat nem működik, ha belül két csapatra bomlik” – jegyezte meg sejtelmesen.
Räikkönen nyilvánosan ritkán minősítette Alonsót, de feszültségről árulkodott, hogy a spanyol átigazolása után, a 2015-ös Kínai Nagydíjon „egy k******** viccnek” nevezte a csapatrádión, amikor a McLarennel nem hagyta magát időben lekörözni.
Az interjú során kijelentette, hogy az F1-es mezőny „ott fog versenyezni, ahol sok a pénz, és kevés a rajongó”, ami szerinte „nem jó irány, ha ezért a történelmi helyszínek fizetnek meg. Mi lesz, elvesszük a Ferrari hazai versenyét? Monzának nagy hagyományai vannak, úgy hozzátartozik a Forma-1-hez, mint Monte Carlo. A történelmet elfelejteni soha sem jó ötlet” – tette hozzá.
Szabadidejével kapcsolatban Räikkönen elmondta, hiányzik neki a raliversenyzés, de van egy S2000-es Fiat Abarth Grande Puntója, amivel néha eljár csapatni, és biztos abban, hogy az F1-es pályafutása után ismét ralizni fog. Azt viszont reméli, hogy tavaly született kisfia, Robin nem követi majd a példáját.
„Amikor együtt vagyunk, 5 másodpercig fog a kezében egy játékot, aztán rögtön egy másikat akar, megőrjít” – mondta. „Szerintem kezdi már érteni, hogy az apja versenyző. Amikor meglát a tévében, nagyra nyitja a szemeit, és rám mutat az ujjával. Megengedem majd neki, hogy versenyezzen, ha akar, de azért remélem, soha sem fog.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!