Winner Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg (C, L) and second placed Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton celebrate with their team in the pit after the Italian Formula One Grand Prix at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 4, 2016. / AFP PHOTO / GIUSEPPE CACACE
Vágólapra másolva!
Véletlenül a Pirelli sapkájában jelent meg a mercedeses helyett, elnézést is kért érte a csapattól. A futamot lényegében a rajtnál nyerte meg, Hamilton ezután már nem is hitt a győzelemben.
Több korábbi versenyhez hasonlóan az Olasz Nagydíjon is az döntötte el a győzelem sorsát, hogy a Mercedes egyik versenyzője beragadt az első métereken, miközben a másik megtartotta/átvette az 1. helyet, és többé el sem eresztette. Ezúttal Lewis Hamilton húzta a rövidebbet, holott a hétvégén mutatott formája alapján jóval esélyesebbnek tűnt a sikerre Nico Rosbergnél.
"A rajt döntötte el a versenyt. Utána csak megpróbáltam visszajönni a 2. helyre, hogy csökkentsem a veszteséget" – nyilatkozta a brit.
Nem tudom, mi történt, később megpróbálom kibogozni."
"Mindent a szokásos módon csináltam, pontosan ugyanúgy, ahogy szoktam. Azt hiszem, nagyon kipörögtek a kerekek, mint Nicónál Hockenheimben."
"A kuplungunk eléggé összevissza működik. Régebben szólhattak nekünk, hogy milyen a hőmérséklete, akkor könnyebben célba lehetett találni. Most viszont már nem ennyire egyszerű eldönteni, hogy működni fog-e a kuplung, vagy sem" – utalt a rajt előtti rádiós segítség tilalmára.
A pole-ból induló Hamiltont öten előzték meg az első kanyarig, és bár Daniel Ricciardót és Valtteri Bottast még az első etapjában visszaelőzte, a Ferrarikat pedig átugrotta azzal, hogy a két kerékcseréjükkel szemben csak egyszer tért be a bokszba, Rosberg befogására esélye sem volt.
"Nicónak könnyű dolga volt az élen, gyerekjáték volt neki (nyerni)" – mondta. – Noha bármi megtörténhet, a győzelmi esélyeim körről körre, másodpercről másodpercre csökkentek."
Már a táv elején tudtam, hogy nem nyerhetek, bár igyekeztem."
Rosberg nem tartott a Ferrariktól
Rosberg szintén érezte, hogy az első méterek gyakorlatilag eldöntötték a versenyt. "Minden a rajton múlt. Remekül indultam. Sokat javultam ezen a téren, a nyári szünet előtt többször problémám volt ezzel" – mondta. – A Ferrarik nem voltak elég gyorsak ahhoz, hogy legyőzzenek bennünket."
Bár zsinórban kétszer győzött, az Origo GPhírek kérdésére azt felelte: nem hiszi, hogy az ő oldalára került volna a lendület. "Mindig csak egy versennyel tekintek előre. Örülök, hogy ma én nyertem, legközelebb pedig Szingapúr jön, és ott is megpróbálom ugyanezt megtenni." Tavaly azonban ott pont gyengélkedett a Mercedes, és a Sky Sportsnak el is ismerte, hogy kicsit nyugtalanul utazik oda.
Rosberg a sajtótájékoztatón követte el a legnagyobb hibáját vasárnap – a Pirelli dobogón használt sapkáját nem cserélte le a Mercedesére, és erre az egyik újságíró élcelődve hívta fel a figyelmét azzal a kérdéssel, hogy a gumiszállító nagykövetévé vált-e.
"Elnézést kérek a Mercedestől a hibáért, sajnálom. Nem vettem észre. Biztos vagyok benne, hogy felemlegetik még" – reagált a német.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!