MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 30: Nico Hulkenberg of Germany driving the (27) Sahara Force India F1 Team VJM09 Mercedes PU106C Hybrid turbo and Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer battle for position at head of Kimi Raikkonen of Finland driving the (7) Scuderia Ferrari SF16-H Ferrari 059/5 turbo (Shell GP), Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF16-H Ferrari 059/5 turbo (Shell GP) and others during the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 30, 2016 in Mexico City, Mexico. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Hiába pördült meg Nico Hülkenberg, miközben Kimi Raikkönennel csatázott, a Williamsek csak a hazai hőst, Sergio Pérezt tudták megelőzni Mexikóban. Pedig még a gumik is egyre jobbak lettek.
Szokatlan jelenség ütötte fel a fejét a Williamsnél a Mexikói Nagydíjon, hiszen Rob Smedley, a csapat vezető versenymérnöke elárulta, a gumik egyre jobban működtek az autóikon az idő előrehaladtával. Ez sem volt elég azonban, hogy utolérjék a kirobbanó formában versenyző Nico Hülkenberget, aki még úgy is megelőzte Valtteri Bottast és Felipe Massát, hogy megpördült a verseny végén.
„Úgy gondoltuk, hogy a határon leszünk a gumikopással, amikor Felipe kiállt a 14. körben, de végül is a kopás nagyon gyengének mutatkozott, sőt, még negatív is volt. A közepes keverékű gumi egyre jobb lett a verseny folyamán, néhány autó 69 kört is ment velük” – mondta Smedley, aki úgy vélte, továbbra is nagyon nyitott a küzdelem a Force Indiával, bár ismét vesztettek ellenük egy pontot.
Bottas az új hibrid korszak legnagyobb csúcssebességét is elérte a versenyen, 372,5 km/órás tempóval száguldott, ez mindössze 0,1 km/órával lassabb Juan Pablo Montoya és a Williams BMW abszolút rekordjánál a 2005-ös Olasz Nagydíjon. A finn pilóta szerint mindent a lehető legjobban csináltak a Mexikói Nagydíjon, úgy véli,
a Force India egyszerűen ennyivel gyorsabb náluk.
Eleinte Massa volt előrébb a két Williams közül, az első etapban Sebastian Vettelt is maga mögé utasította, de végül Bottas is elé került. A grove-i istállónak a Ferrari az idén nem közvetlen versenytársa, a Force India, és a renault-s szerződés bejelentése óta megtáltosodottt Nico Hülkenberg annál inkább. A német pilóta a 6. helyről rajtolva végül a 7. helyen ért célba, miután megúszott egy megpördülést Kimi Räikkönennel csatázva.
„A Kimivel folytatott küzdelem már eleve nehéznek ígérkezett, mert jelentős előnyben volt a gumik miatt. Csodálkoztam, hogy olyan sokáig fel tudtam tartani őt. Próbáltam olyan keményen védekezni, amennyire csak lehetett, de a poros íven fékezni 60 körös gumikkal elég trükkös volt! Bevágott elém, és esélytelen volt, hogy meg tudjak állni, úgyhogy meg kellett pördülnöm, hogy ne ütközzünk össze. Végül is jól alakult a hétvégénk. Az időmérő volt a csúcspont, és ma is szép eredményt értünk el.”
Csapattársa, a hazai pályán szereplő Sergio Pérez nagyon bosszantónak nevezte a futamát, mert szinte a teljes táv alatt beszorult Massa mögé, de képtelen volt előzni.
„Ez nem volt könnyű, mert tempóelőnybe kerültek az egyenesben. Akadtak alkalmak, amikor nagyon közel kerültem ahhoz, hogy bebújjak Felipe mellé, de végül is nem volt lehetséges. Talán kitalálhattunk volna valamit a stratégiával, mert alábecsültük a közepes keverékű gumit, ami végül is sokkal tovább bírta, mint vártuk. Kiállhattunk volna hamarabb, hogy hosszabb etapot fussunk a közepessel.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!