Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton drives during the first practice session at the Spa-Francorchamps circuit in Spa on August 26, 2016 ahead of the Belgian Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / JOHN THYS
Vágólapra másolva!
A motorcserék miatt mindenképpen a mezőny végére kerül, ezért nem is foglalkozott az időmérővel. Nico Rosberg egyelőre nem tudja, hol is állnak valójában.
Szokatlan hétvégéje van a Mercedes csapatnak, mert Lewis Hamilton autójába két új erőforrást is beszereltek, így egyelőre összesen 30 rajthelyes büntetést kapott, mert turbóból és MGU-H-ból már az idei hetedik példányt kellett beszerelni az autójába. Emellett Nico Rosberg autóján kipróbálták a glóriát, és ellenfeleikhez hasonlóan a kísérleti Pirelli gumikat is tesztelték.
„Lewisszal nyilvánvalóan a versenytempóra összpontosítottunk, mert a mezőny végéről fog rajtolni” – nyilatkozta Paddy Lowe, a Mercedes technikai csapatfőnöke. „Nico esetében az időmérős és a versenytempó között egyensúlyoztunk. A gumikopás nagy probléma, különösen hátul. Sok dolgunk lesz, ha Nicót a pole-hoz akarjuk segíteni, hogy célba vehesse a győzelmet, és Lewis hátsó rajthelyéből is a lehető legtöbbet hozzuk ki.”
Hamilton nem villogott pénteken, de ő sajátos hétvégét teljesít - még több kép a galériában! Forrás: AFP/John Thys
Lowe „szinte példátlannak” nevezte, hogy az aszfalt hőmérséklete 40 fok fölé kúszott, és úgy vélte, igen nehéz értelmezni az edzéseken történteket, különösen azért, mert példátlanul széles gumiválasztékból gazdálkodhattak a csapatok.
Rosberg is elismerte, hogy egyelőre nem rajzolódott ki tiszta kép számára.
„Az autó tekintetében elég gyorsnak tűnünk. A mezőny délután eléggé összekeveredett, mert mindenki különböző dolgokkal foglalkozott a gumikkal. Érdekes lesz látni, hogy miként alakul majd a futam. Mivel itt lehet előzni, fontos lesz a tempónk a hosszabb etapok során. A gumikopás viszont nagynak ígérkezik, fontos lesz ezt vasárnap kezelni.”
Rosberg a glóriával is száguldott - kattintásra galéria nyílik! Forrás: DPPI media/Florent Gooden
Hamilton „simának” tartotta a pénteki napját, pedig délután szokatlan módon csak a 13. lett. Nem felejtette el, hogy szerelői milyen megfeszített munkát végeztek a motorcserék miatt. Felipe Massához hasonlóan kitért arra, hogy milyen magasak a kötelezően előírt guminyomások, de ez sem jelentett igazi gondot számára, és örült annak, hogy most már a hétvége további szakaszával foglalkozhat.
A Mercedes azt is megerősítette, hogy 5 zsetont felhasználtak a gyári Ezüstnyilakba beszerelt új erőforráshoz, így további 6 zsetonjuk maradt. A gyártó ügyfelei, a Williams, a Force India és a Manor a következő egységek beszerelésekor kapják meg az aktuális változatot (a belgiumi a ciklus második hétvégéje). A Ferrarinak és a Hondának 3-3, a Renaultnak 21 zsetonja maradt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A 14. Európa-bajnokság döntőjében alakult ki a végeredmény tekintetében a legnagyobb különbség két csapat között. A világbajnoki címet is birtokló Spanyolország 2012-ben 4-0-ra győzte le Olaszországot, és a tornán hat meccs során összesen egy gólt kapott. Azt az első csoportmeccsén a döntőbeli ellenfelétől, Olaszországtól.